LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbouw

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Yilmaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:26

Uitbouw

Ongelezen bericht door Yilmaz »

Onze buren zijn nu bezig met een uitbouw. Ze hebben onze buitenmuur eraf gesneden, zonder aan ons te vragen. Mag dat eigenlijk wel? In het begin zeiden ze tegen ons dat ze maar 5 cm op onze grond zouden komen. Maar ze zijn nu in totaal 15 cm op onze grond gekomen. Er is ook 7 cm verschil tussen de schuifdeur (binnen) en binnenmuur, schuifdeur(buiten) en buitenmuur, en dat is niet goed. Wat kunnen we nu het beste doen? Hoeveel cm mag hun buitenmuur over de grens komen?

Alvast bedankt voor uw reacties.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Uitbouw

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Is het jullie muur of van jullie en de buren samen die buitenmuur ?

Ik zou ze in ieder geval schriftelijk in kennis stellen dat ik dit niet zou accepteren
en dat ze geheel op eigen grond moeten blijven en niet op jullie grond.

Weet niet of ze voor die uitbouw vergunning hebben moeten aanvragen maar zo ja dan zou je ook contakt kunnen opnemen met de gemeente.

Ik zelf had allang aan de bel getrokken bij de buren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Uitbouw

Ongelezen bericht door dhc »

Wellicht is voor deze uitbouw allang toestemming verleent door de gemeente, dan kun je niet zoveel meer...
Verhaal van TS is verder niet zo verschrikkelijk echt heel erg duidelijk.....

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Uitbouw

Ongelezen bericht door amelissen »

Misschien is er idd wel toestemming verleend, maar er zal geen toestemming verleend zijn om op de grond van de buren te bouwen lijkt mij.

berend11
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2011 14:01

Re: Uitbouw

Ongelezen bericht door berend11 »

Buren mogen zonder (schriftelijke) toestemming nog geen halve cm op je grond iets bouwen. Gelijk protest aantekenen bij de buren!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Uitbouw

Ongelezen bericht door dhc »

Als TS niet reageert kun je antwoord geven tot je een ons weegt....
Kennelijk is het voor TS niet zo interessant...

Gesloten