LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarselect zo goed als failliet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Zou wel eens willen weten of er nog wel 1 enkel Spaar Select kantoor is waar inventaris staat (wat nog van ze zelf is) of waar nog mensen in loondienst voor ze (SS) werken.

Net als de gemeente Breda die geld kwam ophalen en zag dat ze met de noorderzon waren vertrokken, zou dat nu best ook voor ons allen gedupeerde kunnen gelden.

In acht jaar tijd uitgergoeid tot ruim 35 vestigingen, en in 3 jaar is alles weer voorbij; was dit jullie strategie Spaar Select; nou gefeliciteerd met jullie (aanstaande) faillissement dan!

m.v.g.

justice man 007

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door ad »

Het hoofdkantoor van spaarselect is gevestigd in Tilburg.
Ze hebben ook nog enkele bijkantoren.
Zie www.spaarselect.nl

Groet,

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

SPAAR SELECT ADRESSENSpaar Select: altijd dichtbijHoofdkantoor Spaar Select B.V.Saal van Zwanenbergweg 75026 RM TILBURGCorrespondentieadresPostbus 1865000 AD TilburgKlantenserviceTelefoon: (013) 466 92 92Fax: (013) 466 92 01RegiokantorenRegiokantoor Zuid-WestNoordstraat 414571 GC AXELRegiokantoor WestLammenschansweg 15a2313 DH LEIDENRegiokantoor MiddenHerenstraat 123911 JE RHENENRegiokantoor ZuidSt. Josephstraat 93a5017 GD TILBURGRegiokantoor Zuid-OostKaldenkerkerweg 125913 AE VENLORegiokantoor NoordPopovstraat 58013 RK ZWOLLE

Ze "leven" dus wel nog altijd!
En ze noemen zichzelf ook nog altijd integer en helder en een solide partner etc. etc.
Aan de site van Spaar Select te zien lijkt het ze wel voor de wind te gaan; op het oog heldere tekst, met zeer interessante aanbiedingen...

lijkt wel of ze een nieuw 2 de leven zijn begonnen,

overmorgen meteen maar bellen voor een nieuwe afspraak.

m.v.g.

justice man 007

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door trouble »

Spaar Select bestaat zeker nog wel. Nog even diegene die het gemist hebben.
JWvDijk (oprichter) van SS heeft recentelijk zijn aandelen van de hand gedaan aan Harry Sistermans (mede oprichter SS) JW ziet de bui hangen en kiest eieren voor zijn geld (je kunt hem best persoonlijk aansprakelijkstellen) maar dan zul je naar de ondernemerskamer moeten.

Nu Harry Sistermans de groot aandeelhouder is van SS moet het veranderen zegt hij. Let wel Spaar select België mag vier maanden geen activiteiten verrichten van de Belgische overheid. Dat beloofd wat voor SS Nederland met een man als Sistermans aan het roer..........die snapt er echt helemaal niets van.

Mensen/gedupeerden door SS ik zou zeggen maak per omgaande een afspraak met je adviseur (die zal er waarschijnlijk wel niet meer werken) en laat ze bij je thuis maar eens het verhaal doen hoe we deze dexia/ss kwestie gaan oplossen.....verwacht geen resultaat want dat kunnen ze niet. LET OP!!!!!!!!!! ze proberen wel je hypotheek over te sluiten en indien mogelijk middels je overwaarde je ´´Dexia-schuld´´ hiermee in te lossen.
STINK HIER NIET IN!!!!!!!!!
Vertel het voort hoe ze zijn en wat ze hebben gedaan alleen dan kun je ze verwijderen van het toneel....vertel het voort.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Als je geen overwaarde hebt, kan die adviseur dan nog wat voor je betekenen?

ik hoor het wel...

m.v.g.

justice man 007

Gast

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door Gast »

007,

Hebben ze nog niet genoeg voor je "betekend"?

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

ze hebben een heleboel betekend voor me; dat ik nu zo arm ben als een zwerver....

misschien dat ze een zwervershypotheek voor me kunnen regelen of zo, met als onderpand me winkelwagentje.

m.v.g.

justice man 007

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door JH »

ze hebben een heleboel betekend voor me; dat ik nu zo arm ben als een zwerver....

misschien dat ze een zwervershypotheek voor me kunnen regelen of zo, met als onderpand me winkelwagentje.
Dat valt wl mee met je winkelwagen als onderpand, je hebt je computer nog,justice man 007 gebruik die dan als onderpand, dan is dit forum meteen verlost van je onzinnige polls ! :wink:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hoi JH,

hoe is het als Dexia medewerker iedere dag te moeten vrezen voor je baan? :oops: daarbij is deze pc niet van mezelf; dus kan hem niet als onderpand gebruiken helaas voor jou.... :shock:

m.v.g.

justice man 007

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door JH »

Lees ik het goed ?? Jij bent dexia medewerker die elke dag vreest voor zijn baan en daardoor ook zijn computer kwijt kan raken :wink:
Leuk om te weten voor al diegenen op dit forum die denken dat jij zo geweldig werk levert. Je belazert dus de kluit, was wel te verwachten van dexiamedewerkers.

en mocht je nu met het argument komen dat ik dexia medewerker ben, no way beste man. Ik heb mijn werk in non-profitorganisaties, overheid en semi-overheid. Met financiele instellingen heb ik totaal niets te maken uitgezonderde de belastingdienst en de sociale verzekeringen.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste JH,

ik ben ook geen Dexia medeweker

by the way!

fijn weekend verder nog!

m.v.g.

justice man 007

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door trouble »

Nee, helaas kunnen ze dan niets voor je betekenen. Let wel heb je wel overwaarde dan vul m.i. het ene gat met het andere.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste trouble,

wat S.S. in veel gevallen doet is het volgende: ze sluiten een nieuwe hogere lening af, waarmee ze de oude inlossen, en met het overige geld gaan ze beleggen en hopen ze dat je zoveel verdiend dast je daarmee je nieuwe lening kunt aflossen en nog een (wereld)reis kunt maken...

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door Piet »

Steeds meer wordt er bekend hoe SS is omgegaan met zijn klanten maar ook met zijn personeel.
Steeds meer (ex) medewerkers durven naar buiten te komen met hun verhaal.
Wel anoniem, want SS heeft al diverse processen aangespannen tegen (ex) medewerkers die de waarheid durven te vertellen.
De bedragen die SS eist wegens het niet nakomen van de geheimhoudingsplicht e.d. kunnen oplopen tot boven de 100.000 euro.

Hierdoor worden veel (ex) medewerkers afgeschrikt om de waarheid te vertellen.

Er is echter een mogelijkheid om toch je verhaal te vertellen zonder dat SS daar iets tegen kan doen:
Onder ede een getuigenis afleggen.
Er zijn al diverse (ex) medewerkers die dit al gedaan hebben.

Wie dit wil doen kan mij mailen: [email protected]

Onze strijd tegen die maffia bende van SS loopt al lang.
Er is ook al veel veranderd na onze demonstratie in april vorig jaar bij de (toenmalige) hoofdvestiging van SS in Breda.

Ook de overheid en de media zijn "geinteresseerd" in de sterfhuisconstructie van SS.

In diverse regionale kranten is hier al aandacht aan besteed, nu wordt het tijd voor de landelijke dagbladen.

Misschien komt er begin komende week wel een groot artikel in zo'n krant en misschien staan daar dingen in die SS niet leuk zal vinden maar wel de waarheid zijn.

SS is nog niet van ons af.

Groeten,
Piet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ga zo door Piet!

Rechtvaardigheid is soms een lang en moeizaam proces maar de waarheid zal boven komen al kost het nog 10 jaar!

Toch?!

m.v.g. justice man 007

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door Piet »

En wat staat er vandaag in de Volkskrant:

Belegging verkocht aan zwakbegaafde

Van onze verslaggever Merijn Rengers

AMSTERDAM - Het financieel adviesbureau Spaar Select heeft risicovolle financiële producten verkocht aan zwakbegaafden. Dat blijkt uit documenten en interne correspondentie van Spaar Select, die een klokkenluider heeft bezorgd bij de Volkskrant. Toezichthouder AFM onderzoekt het bedrijf sinds eind 2002.

De pas aangetreden directeur Robert van den Broek bevestigt de verkoop van financiële producten aan zwakbegaafden. Volgens hem heeft één franchisenemer producten verkocht aan personen die niet in staat waren zelfstandig een beslissing te nemen. Deze verkoper zou ook verzuimd hebben informatie te geven aan deze klanten.

De samenwerking met deze persoon is beëindigd, zegt Spaar Select. Volgens de directeur is met de betreffende zwakbegaafden een regeling overeengekomen. 'Het is zeer te betreuren dat dit soort dingen gebeurd is.'
Spaar Select groeide tijdens de beurshausse in korte tijd uit tot een van de grootste financiële advieskantoren van Nederland.
Uit de interne documenten blijkt dat de Spaar Select-verkoper in kwestie vooral omzet wilde behalen. Hij verkocht daarom riskante beleggingen aan 'geestelijk niet-volwaardige klanten'.
Van den Broek zegt dat er momenteel intensieve en goede contacten zijn met de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Hij denkt dat het bedrijf aan alle richtlijnen voldoet als een nieuwe wet voor financiële dienstverleners in 2005 van kracht wordt.
Spaar Select heeft ook vrouwen gediscrimineerd, blijkt uit het Handboek voor de Vestigingsmanager van het bedrijf. Daarin staat dat het aannemen van vrouwelijke managers 'een fout' is, die niet meer mag voorkomen.
En: 'het is voor veel vrouwen niet mogelijk binnen de mannencultuur van Spaar Select te overleven.'
Van den Broek zegt dat het Handboek in de praktijk niet altijd werd gevolgd. 'Het is voor vrouwen niet onmogelijk op te klimmen in de organisatie.'
De Volkskrant 05 april 2004

Van der Broek heeft goede contactern met de AFM?
Nou, wij ook!!

Groeten,
Piet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door aert0001 »

Je gelooft het toch gewoon niet!, maar het STAAT ER ECHT, dit zijn de adviseurs, dit zijn de mensen die Uw en mijn vertrouwen kregen.
Dit zijn die vlotte jongetjes in hun C&A pakjes, dit is DE BANK!

weerzinwekkend!!

Ton

Jack747
Berichten: 411
Lid geworden op: 08 dec 2003 11:48

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door Jack747 »

Interessante opmerking van Van Den Broek, de nieuwe directeur van Spaar Select:

Volkskrant 5-4-2004
De pas aangetreden directeur Robert van den Broek bevestigt de verkoop van financiële producten aan zwakbegaafden. Volgens hem heeft één franchisenemer producten verkocht aan personen die niet in staat waren zelfstandig een beslissing te nemen. Deze verkoper zou
ook verzuimd hebben informatie te geven aan deze klanten.
Interessant, omdat ook hij de schuld weer bij een ander legt, in plaats van bij Spaar Select. Waar heb ik dat toch eerder gelezen??? Let vooral op de vetgedrukte stukken...

BN-DeStem
Daarmee heeft Van Dijk zijn laatste banden doorgesneden met de financiële dienstverlener die hij in enkele jaren tijd tot grote bloei bracht, maar die hij ook in grote problemen zag komen na het kelderen van de aandelenkoersen op de beurs.
BN-DeStem 15-04-2003
Intussen is Van Dijk bezig met 'een compleet nieuwe uitdaging'.
"Daar kom ik te zijner tijd wel mee naar buiten. Het is in elk geval niet in de financiële sector."
Weet iemand wat van Dijk nu "onderneemt"?

BN De-Stem 11-12-2004
Topman Jan Willem van Dijk van Spaar Select stelt dat zijn adviseurs klanten steeds nadrukkelijk wijzen op de risico's van beleggingsproducten.
"Als de beurs stijgt, hoor je niemand. Maar als de beurs daalt, gaan mensen klagen." Van Dijk vindt wel dat voor schrijnende gevallen een oplossing gevonden moet worden. "Daar willen we ook aan meewerken."
Zijn er gevallen bekend waar oplossingen aangeboden zijn? Of is de oplossing het kennelijk massaal aangeboden hypotheekoversluiten?

BN-Destem 11-12-2004
Twee jaar geleden was het allemaal nog zo mooi. De omzet van Spaar Select bedroeg 180 miljoen gulden en de winst voor belastingen 49 miljoen gulden. Er waren zo'n dertig kantoren in Nederland, binnen vijf jaar werd verdubbeling verwacht.
"Vanaf de start in 1993 tot en met 2000 verdubbelden winst en omzet elk jaar", blikt hij terug. "Want de overheid bood veel kansen met fiscale aftrekposten en zaken als bedrijfsparen. Op de beurs ging het fantastisch. En wij kwamen bij de particulier thuis op tijdstippen dat het hen uitkwam."
"De AEX stond eind 2000 nog op 700 punten en kelderde daarna pijlsnel. Veel klanten wilden van hun beleggingsproducten af, nieuwe klanten werven was moeilijk en onze eigen reserves smolten grotendeels weg omdat wij veel in aandelen belegd hadden."
En dan de overheidsmaatregelen. Het spaarloon kwam onder vuur en tal van aftrekposten werden beperkt of geschrapt. Veel producten van Spaar Select waren daar juist op gebaseerd.

Met klem weerspreekt hij de beschuldiging dat zijn adviseurs klanten alleen maar gouden bergen beloven en ze onvoldoende waarschuwen. "Onze adviseurs werken met presentatiemappen waar ze zich aan moeten houden en daarin wordt ook nadrukkelijk op de risico's gewezen."
Wat sponsoring betreft, houdt Van Dijk zich voorlopig gedeisd. "We sponsoren NAC en de schaatsbaan in Breda, maar daar blijft het bij.
Presentatiemappen en managershandboeken zoals in het bezit van De Volkskrant, werden door Jan-Willem van Dijk zelf geschreven.

BN-DeStem 31-10-2002
Met zichtbaar talent speelde Jan Willem van Dijk gisteren Calimero, het vogeltje met als lijfspreuk 'want zij zijn groot, en ik ben klein, en dat is helemaal niet eerlijk.' Nogal een verschil met de reputatie van financiële Goliath die de onderneming zichzelf in het verleden toedichtte.

Jan Willem van Dijk liet er in interviews nooit twijfel over bestaan. Hij was een selfmade man, die op eigen kracht een imperium opbouwde. Een man ook die eigenlijk alleen maar voorspoed kende, want sinds de oprichting in 1993 had de onderneming de economische wind stevig in de rug.
Maar nu wil de volkswijsheid dat je het karakter van een man leert kennen aan de manier waarop hij met tegenslag omgaat. En dan blijkt ineens dat in de man toch een jochie schuilt dat de verantwoordelijkheid graag op een ander schuift.
BN-DeStem 31-10-2003
Dat de wijzers van de klok naar het nooduur zijn gekropen, is volgens Van Dijk niet Spaar Select te verwijten.

Naast Regent is volgens Spaar Select ook de overheid schuldig aan de misère.
Het is dus wel duidelijk dat de huidige directie van Spaar Select goed heeft geluisterd naar Jan-Willem van Dijk. Het ligt altijd aan een ander, en wij hebben niets verkeerd gedaan.

Gedupeerd zijn door Spaar Select is nog een gradatie erger dan middels folders van Legio te zijn misleid.
Immers, de verkoper van Spaar Select zat bij ons aan tafel, met presentatiemap, inderdaad, maar heeft nooit op een schuld, of het stapelen van krediet (hypotheek en hoofdsom lease) gewezen. Laat staan dat werd gesproken over de mogelijkheid van cumulerende schulden.

Spaar Select heeft goede banden met de AFM zegt van den Broek. De AFM zou het voorbeeld van de Belgische evenknie moeten volgen en Spaar Select moeten verbieden zaken te doen totdat er een oplossing voor de door Van Dijk cs. veroorzaakte ellende is.

groet,

Jack

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dat Spaar Select (mogelijk) goede banden heeft met de Nederlandse AFM verklaart waarom de AFM in Nederland niet net zoals in België de token (tijdelijk) dichtgooit c.q. verbiedt (nieuwe) producten af te sluiten.

m.v.g. justice man 007

Gast

Re: Spaarselect zo goed als failliet

Ongelezen bericht door Gast »

Dat denk ik niet. De AFM is aan 'regels' gebonden daar waar het gaat om openbaarmaking van bedrijven die de fout in gaan.
Kennelijk heeft men zelf ook de nodige steken laten vallen bij het toezicht tot medio 2002.

het zou mij niet verbazen dat die eigen fouten er de oorzaak van zijn dat men zo terughoudend is om bedrijven als Spaar Select aan te pakken. Dan loopt men de kans dat het eigen falen ook breeduit gemeten wordt, en dat is de eer van Doctors Van Leeuwen te na.

Bekend is echter wel dat Spaar Select op nr 1 staat qua aantal klachten dat bij de AFM binnenkomt. Alle reden dus om deze club aan te pakken.

Hoe was de slogan ook al weer? Spaar Select, groter en beter in alles...
Dat blijkt dus te kloppen.

Gesloten