@VioletPrue. Ik vind het vervelend voor je dat je zo bent overgeleverd aan jezelf en dat je dingen niet van meerdere kanten kunt zien, ik heb echt met je te doen, ik hoop dat je snel minder kortzichtig bent en dat je dan ook de leuke kant van het leven kan zien, want het zou vervelend voor jezelf en je omgeving zijn als je dit niet kan doorbreken. Succes ermee !
En voor wat betreft het onderwerp, want daar gaat het tenslotte over hier. Waarom zou de europese adviesraad anders het advies in mei 2011 uitbrengen aan de lidstaten, dat wifi en dect / gsm verboden moet worden op scholen en bij zwangere vrouwen etc ? Waarom volgt nederland dit advies niet op ? Omdat het niet kan want de telecom industrie houdt de meeste landen in een wurggreep, mbt licentie kosten en investeringskosten die anders dienen te worden terugbetaald.
In 2013 loopt een aantal licenties af en dan zullen we hopelijk zien wat het werkelijk doet. En nee het is niet schadelijk hoor ....
Waarom staat er in de kleine lettertjes dat je een mobiel een paar cm van je oor moet afhouden en in geen geval tegen je oor als je belt ? Waarom is ziekte door toedoen van EMS niet verzekerd meer in het ziekenfonds sinds zo ongeveer 2004 ?
Omdat er sinds 2004 op elke 200 meter een UMTS en GSM mast wordt geplaatst, als je gaat meten en je erin verdiept dan kun je 2 dingen doen:
Of je kop in het zand steken zoals menigeen hier op het forum doet, en halstarrig tegen zijn, of je schrikt ervan dat deze zendmasten dwars door je muur in de kamers van je kinderen straalt 24 uur per dag. Ik heb er niet om gevraagd om bestraald te worden en ging hier ook totaal niet vanuit dat dit aan de orde was, ik ben ict-er van beroep, loop altijd voorop als er een nieuwe techniek op de markt komt ben ik er blij mee. Maar nu blijkt dat in heel nederland op elke hoek van de straat een stralings unit staat omdat iedereen graag wil weten of truus al een berichtje heeft gestuurd, ben ik ervan teruggekomen. Bij mij thuis geen wifi, geen gsm's maar heus wel supersnel internet bekabeld. Ik voel me er een stuk prettiger bij, het is veel fijner zonder mobiel en ons huis voelt veel prettiger aan nu ik weet dat de EMS straling van de overkant etc wordt buitengehouden en ik ben blij dat mijn kinderen in elk geval thuis de rust krijgen die ik ook kreeg toen ik jong was en waar ze ook buiten en op school recht op hebben.
Hoe kun je nu beweren dat als er 30 kinderen in een klas met allemaal wifi in hun BB en Wifi in de ipod en wifi in hun laptop (dat zijn +/- 90 wifi accesspoints), UMTS, Blue tooth etc etc zitten dat dit niet schadelijk is.