LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rufus007
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:46

ING

Ongelezen bericht door rufus007 »

Afgelopen vrijdag wilde ik geld storten op mijn eigen rekening bij de Postbank (ING) en moest tot mijn verbazing 10 euro betalen om dit geld te mogen storten, dit is gauw verdient voor een handeling van hooguit 2 minuten. Ik heb dus niet gestort. Wat voor verklaring zouden zij hiervoor hebben? Geld tekort? Rudi.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: ING

Ongelezen bericht door Gizmo© »

:?:
Geld storten op de eigen rekening is toch altijd gratis?

Dit staat er op de site van de ING:

Een storting op uw eigen rekening met uw Betaalpas is gratis. Een storting op rekening van een ander kost € 10 per storting*. Een contante betaling op rekening van een derde is mogelijk tot een bedrag van € 1.000. Uitzondering hierop zijn betalingen aan de Belastingdienst en het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB). Deze betalingen zijn mogelijk tot € 15.000. Voor stortingen vanaf € 10.000 is overigens een geldige legitimatie verplicht.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: ING

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

rufus007 schreef:Afgelopen vrijdag wilde ik geld storten op mijn eigen rekening bij de Postbank (ING) en moest tot mijn verbazing 10 euro betalen om dit geld te mogen storten, dit is gauw verdient voor een handeling van hooguit 2 minuten. Ik heb dus niet gestort. Wat voor verklaring zouden zij hiervoor hebben? Geld tekort? Rudi.
Als je je pasje niet bij je had, betaal je 10 euro, en anders is het gratis. Of heb je stiekem toch niet op je EIGEN rekening gestort?

rufus007
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2010 21:46

Re: ING

Ongelezen bericht door rufus007 »

Bij ons hulppostkantoortje staat een briefje op de balie waarop staat dat bij geldstortingen 10 euro in rekening gebracht wordt. Ja, dan weet ik het ook niet meer, Rudi.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien snapt de hulppostkantoorbeheerspersoon (3* woordwaarde) de regel niet helemaal.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: ING

Ongelezen bericht door bianca82 »

geldstorten kan je gratis bij de stortmachine (muur in de ing) munten zowel kleingeld, dat doen wij altijd voor de spaarrekening van onze kleine

bij de balie kost het inderdaad geld.. net als geld ophalen zonder pas (al weet ik niet hoe t werkt als je pas opnieuw heb moeten aanvragen)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING

Ongelezen bericht door grun »

Waarschijnlijk heeft zo'n klein hulpkantoortje geen eigen muntsorteermachine of hetzelfde apparaat maar dan voor biljetten, anders zou ik het ook niet weten. De grote filialen hebben die wel en daar is het gratis (eigen ervaring).

Gesloten