LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door sephora30 »

De kleur van de rechter stoel vind ik mooi, de kleur van jouw stoel vind ik lelijk (oude lu**en kleur).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door grun »

Emmy75 schreef:@grun, Indien een monster of model getoond is, zou de stoel daarmee overeen moeten komen.
Dat ben ik met je eens, maar zoals ik al zei, dat is moeilijk omdat in mijn ogen de tekst naast de rechterfoto niet overeenkomt met de foto zelf. Waar wordt meer waarde aan gehecht: aan het plaatje of aan de tekst? Ik vind het hout bijvoorbeeld helemaal niet op kersen lijken, terwijl de tekst beweert dat het wel kersen moet voorstellen.

Verder is het me niet duidelijk of de stoel die TS in de winkel geprobeerd heeft exact dezelfde is. Het model waarschijnlijk wel (je wilt toch weten of ie lekker zit), maar ook de kleur? Of heeft TS zich voor wat betreft de kleur voornamelijk laten leiden door de foto op internet zonder die kleur ooit in het echt gezien te hebben?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

grun schreef: Dat ben ik met je eens, maar zoals ik al zei, dat is moeilijk omdat in mijn ogen de tekst naast de rechterfoto niet overeenkomt met de foto zelf. Waar wordt meer waarde aan gehecht: aan het plaatje of aan de tekst?
Weet ik eerlijk gezegd niet. Echter staat er in de wet wel zoiets als: indien er een monster of model is getoond, moet de zaak daarmee overeenkomen. Ik denk dat het verstandig is dat TS contact opneemt met juridisch loket voor advies, zoals ik eerder aanhaalde.
grun schreef:Verder is het me niet duidelijk of de stoel die TS in de winkel geprobeerd heeft exact dezelfde is. Het model waarschijnlijk wel (je wilt toch weten of ie lekker zit), maar ook de kleur? Of heeft TS zich voor wat betreft de kleur voornamelijk laten leiden door de foto op internet zonder die kleur ooit in het echt gezien te hebben?
TS heeft inmiddels wel de echte fysieke kleurstaal gezien naast zijn eigen stoel en die wijkt behoorlijk af.

@Sephora,
Tja smaken verschillen :wink: Ik zag op de website een model staan met wit leer. Die vond ik persoonlijk mooier en zou ik eerder bestellen dan die bruinkleuren. Maarja ligt er ook maar net aan wat past bij de rest van de meubelen enzo.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik verbaas mij erover dat je zo'n fauteuil via internet bestelt.

Moet je er niet eerst even in gaan zitten of zo ?
Lekker zitten lijkt mij belangrijker dan de kleur.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef:Ik verbaas mij erover dat je zo'n fauteuil via internet bestelt.

Moet je er niet eerst even in gaan zitten of zo ?
TS schrijft toch:
Ron1777 schreef:Ik heb een stressless fauteuil aangeschaft via internet na er in de winkel al in gezeten te hebben.

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door alloallo »

Ron

Waarom hou je de winkelier buiten schot? en noem je wel de merknaam Stressless?

Volgens mij is de winkelier de contractpartner en is hij verantwoordelijk voor een correcte afhandeling.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door sephora30 »

@emmy75,

Heeft niks met smaak te maken, ts had de rechterkleur besteld, en vindt volgens mij de kleur die zijn stoel heeft ook niet mooi anders had ie hier geen topic geopend.

Trouwens, bruin vind ik sowieso geen mooie kleur, nergens voor :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Heeft niks met smaak te maken, ts had de rechterkleur besteld, en vindt volgens mij de kleur die zijn stoel heeft ook niet mooi anders had ie hier geen topic geopend.
Klopt hoor, wilde ook zeker niet tegenspreken.
sephora30 schreef:Trouwens, bruin vind ik sowieso geen mooie kleur, nergens voor :D
nou ik kan wel een paar dingen bedenken :lol:

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

@box45: bedankt voor het adres. Ik zal er gebruik van maken als de directie van de zaak niet goed reageert.

@alloallo: "schriftelijk" hebben ze de juiste stoel geleverd, maar feitelijk niet.

@grun: bij kers gekleurd ga ik ook uit van het hout dat ik gekregen heb, maar ik ging uiteraard uit van het plaatje. De kleur van het leer kon ik ook niet vinden op de site bij Royalin, dus kon ik niet zeggen "jullie hebben kleur zus en zo geleverd".

@sephora30: als 64-jarige neem ik "oude lu**en kleur" hoog op.

@alloallo: Ik hou de winkelier nog buiten schot, omdat ik afwacht of ze het er zeker bij laten zitten. Mocht de directie negatief reageren noem ik de winkel.

@sephora30: just kidding.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door grun »

Ron1777 schreef:@grun: bij kers gekleurd ga ik ook uit van het hout dat ik gekregen heb, maar ik ging uiteraard uit van het plaatje. De kleur van het leer kon ik ook niet vinden op de site bij Royalin, dus kon ik niet zeggen "jullie hebben kleur zus en zo geleverd".
Het probleem zit er denk ik vooral in dat die configurator tool op de site van ekornes niet klopt. Als je dubbelklikt op de gewenste kleur (in dit geval Royalin-Tigereye) dan laat het plaatje een veel lichtere tint zien dan wat het leer in werkelijkheid is. Idem voor het hout: het plaatje laat een soort beukenkleur zien, maar de tekst noemt het kersen.

Hoe dan kan weet ik niet. Misschien aan de belichting of fotoshop? Aan de winkel ligt het niet, die hebben exact geleverd wat u besteld hebt en dit probleem zou bij iedere stressless dealer gebeurd zijn. Maar misschien dat zij wel kunnen bemiddelen en namens u klagen bij de fabrikant. Zij snappen ook wel dat ze mogelijk een klant kwijtraken als dit niet opgelost wordt.

[aanvulling] Van de andere kant is het voor een dealer vrijwel ondoenlijk om alle mogelijke combinaties van hout- en leerkleur op te stellen in de showroom, dat zijn immers honderden verschillende mogelijkheden. Misschien is het een idee om eens terug te gaan naar de winkel om te kijken welke hout- en leerkleur daar exact staat gedemonstreerd. Daarna gaat u naar huis, voert die kleurencombo in in de configurator en controleert of het plaatje dan precies zo is als in werkelijkheid. Als dat niet zo is staat u sterker om daar ekornes mee te confronteren.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

@box45: kan ik naar dat adres mailen in nederlands of moet dat in duits of engels?

@grun: dat is misschien een idee, alhoewel ik heb het leer van mijn stoel al gezien via een staal en het was niet hetzelfde en dat moet genoeg zijn lijkt me.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door grun »

Ron1777 schreef:@grun: dat is misschien een idee, alhoewel ik heb het leer van mijn stoel al gezien via een staal en het was niet hetzelfde en dat moet genoeg zijn lijkt me.
Ja, als een vertegenwoordiger van de leverancier bij je is geweest met een staal en jullie beiden geconstateerd hebben dat de kleur afwijkt van wat er geleverd is, dan mag je die vertegenwoordiger aan z'n woord houden. Vreemd eigenlijk dat de directie van hetzelfde bedrijf meer geloof hecht aan de fabrikant dan aan het woord van hun eigen medewerker.

Dan toch maar hard spelen richting leverancier, zou ik zeggen.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Erg vreemd inderdaad, maar de monteur had al gezegd dat het feit dat hij het zag nog geen garantie was voor succes. Ik begin gezien de vreemde gang van zaken een andere kant op te denken nl dat het merk helemaal niet ingelicht is... wordt vervolgd iig.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door grun »

Ron1777 schreef:Erg vreemd inderdaad, maar de monteur had al gezegd dat het feit dat hij het zag nog geen garantie was voor succes.
Och, dat weet ik nog zo net niet, zeker niet als er getuigen bij dat gesprek waren. Die monteur is bij je gekomen in opdracht van en namens de leverancier gedurende de normale werktijd. Dan mag een normaal mens er toch vanuit gaan dat hij de uitspraken niet doet als privepersoon, maar als werknemer van dat bedrijf. Daar kan hij dan ook aan gehouden worden.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

@box45: het emailadres bestaat niet. Ook met ck niet. Heb nu het adres gebruikt van de site en die komt (uiteraard) niet terug.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door box45 »

Ron,

Dan zal vivian niet meer werkzaam zijn bij Ekornes ik had het e-mail adres nog op een oude laptop staan, succes verder.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Ik heb via juridisch loket een voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product gekregen. Die zou dan naar de directie van de zaak gestuurd moeten worden, maar ik laat het vanwege drukte (belangrijkere dingen) verder maar zitten. De stoel zit uitstekend en de kleur...nouja dat went wel zullen we maar zeggen. Ekornes zelf heeft nog geantwoord met dat ik bij de zaak moet zijn. Dat is natuurlijk ook zo, maar die verschuilen zich achter Ekornes. Geen frisse zaak en de klantenservice kun je alleen bereiken via de site en niet via telefoon. Erg slechte service van die zaak dus en ik noem de naam maar even. Wel zo handig als waarschuwing : Hoogenboezem (Breda in dit geval). Dank voor de hulp allemaal.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door crazyme »

Ron1777 schreef:Erg slechte service van die zaak dus en ik noem de naam maar even. Wel zo handig als waarschuwing
Lief dat je dat nog even doet op 2e kerstdag...

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door box45 »

zeker als je op 2e kerstdag belangrijkere dingen te doen hebt om dan toch nog even de naam te noemen en bevalt de kleur al ?

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Stressless fauteuil met verkeerde kleur

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Vreemde reacties de voorafgaande. Ik hoop dat alles verder goed gaat met jullie.

Gesloten