LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jvoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 18:18

ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Ongelezen bericht door jvoorn »

In 1991 hebben mijn vrouw en ik ieder een ABC Spaarplan geopend met asl tussenpersoon de VSB Bank (rechtsvoorganger Foris en nu ABN Amro). In de polisvoorwaarden is bepaald dat tot en met september 2011 premie betaald moest worden en dat de polissen per 31 december 2011 expireren/uitbetalen. Tot mijn ergernis ontving ik kortgeleden een brief van ASR waarin mij werd gevraagd of ik de polis wilde omzetten of voortzetten. Ik heb hierop de ABN Amro (als tussenpersoon) meegedeeld dat wij niet wenste om te zetten en zeker niet wenste voort te zetten. Tot mijn stomme verbazing werd mij hierop meegedeeld dat ik dan maar een briefje moest schrijven naar ABN Amro en deze moest ondertekenen waarin ik dit dan aangaf. Ik erger mij dood aan dit soort praktijken. Ik verwacht dat de verzekeraar handelt overeenkomstig de polisvoorwaarden en dan hoef ik dus helemaal niets te doen. Zijn dit weer vertragingstaktieken of pogingen geld binnen te houde onder het mom van niet gereageerd dus niet uitbetalen? Hebben de verzekeraars dan helemaal niets geleerd van de woekerpolisaffaire? hebben anderen dit ook megemaakt of hier een andere mening over? Jeroen

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw klacht gelezen en vinden het vervelend, dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Samen met u willen wij kijken naar een geschikte oplossing.

Wij ontvangen graag van u uw telefoonnummer (via privébericht) waarop u te bereiken bent, zodat wij contact met u kunnen opnemen.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare Team
Mw. E. Van der Molen

sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

Re: ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Ongelezen bericht door sonora »

De tussenpersoon die ik heb ivm de Woekerpolis (ABC spaarplan)heeft zich nooit meer laten zien/horen .
Vroeger kwam de tussen persoon ook wel thuis ivm polissen die aangepast moesten worden .
Helaas...verleden tijd!

Na veel klachten omtrent de tussenpersoon is alles overgedaan naar een ander .
Ben benieuwd .Morgen komt er dan WEL iemand hier thuis .De Woekerpolissen liggen al klaar .

Heb ook als aantekening meegegeven:NIET meer met spaarpolissen onder mijn neus komen .

1 van de polissen is nl per 31 dec as verlopen en ik begin nergens meer aan (20 jaar aan betaald)!

jecaro
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:58

Re: ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Ongelezen bericht door jecaro »

Ook wij hebben een ABC spaarplan lopen bij ASR welke destijds is afgesloten bij Fortis. Inmiddels hebben wij een compensatieregeling ontvangen. Maar na
dit bericht te hebben gelezen moeten wij ons er toch nog verder in gaan verdiepen hoe het zit met de overlijdensrisicoverzekering. Tot onze verbazing
ontvingen wij gisteren een brief van ASR dat wij ondanks de compensatieregeling misschien toch het gevoel hebben niet het verwachte
doel te bereiken. Door ASR zijn een aantal mogelijkheden genoemd wat misschien voor een oplossing kan zorgen. Hiervoor wordt geadviseerd contact op te nemen met een adviseur van ABN. Tot zover klinkt het allemaal netjes dat ze dit voorstellen. Maar nu komt het volgende in de brief wordt vermeld dat wanneer wij contact opnemen met de adviseur en ons laten voorlichten
deze adviseur van ASR 125 euro zal ontvangen ivm met dit advies. Wij vinden
dit ongehoord om dit in een schrijven aan de klanten te vermelden welke te
maken hebben met woekerpolissen waarvoor veel te hoge kosten in rekening gebracht worden. Wij kunnen ons voorstellen dat een adviseur betaald moet worden maar om dit in een brief aan klanten te vermelden. Nee dat gaat toch naar onze mening te ver. Wij denken er dan ook over om advies te vragen bij
de bank waar wij al onze verdere bankzaken hebben lopen, daar is advies gratis!

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: ABC Spaarplan ASR verzekeringen

Ongelezen bericht door Martijn T »

@jacaro
het is ook nooit goed!
is een verzekeraar open over wat ze betalen is het weer niet goed.
ASR is tot nu toe de enige die consequent haar klanten aanschrijft en een alternatief biedt. De adviseur moet tijd investeren om het advies te bespreken en conform de WFT (wet financieel toezicht) dit met u door te nemen en vast te leggen (doet hij dat niet dan kunt u hem aansprakelijk stellen!!)
Daar krijgt hij 125 E voor.(heeft hij niet om gevraagd,heeft asr zelf bedacht)

U denkt toch hopelijk niet echt dat banken gratis werken? Dat sprookje is allang al doorgeprikt.

Advies kost geld, vroeger en nu. Vraagt de bank geen geld voor advies, dan ontvangt zij provisie (moeten ze verplicht conform de wft laten zien (zonder dat u erom hoeft te vragen)) of kosten in het product. Voor niets gaat de zon op.....
Veel banken en vooral de wielersponsor maken er een zooitje van en doen maar wat. Ze geven ook geen advies want ze hebben maar 1 product, Interpolis ih geval vd oranje bank. Bij de bank is banksparen altijd de beste oplossing (want de enige) Een adviseur heeft keuze tussen verzekering en banksparen. Vaak is banksparen een goede keuze, vaak ook niet. Banksparen kent we degelijk kosten. Dat is een % vd waarde. Zoals er nagegaan kan worden is dat ah eind vd rit een pittig bedrag.

Succes met de keuze.

Gesloten