LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Timing Uitzendbureau, betaald niet alle reserves uit...

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
drentse

Timing Uitzendbureau, betaald niet alle reserves uit...

Ongelezen bericht door drentse »

Zijn er misschien meer mensen waarbij het is voorgekomen dat ze na de laatste betaling door Timing Uitzendbureau, niet alle reserves (vakantie geld ed.) uit betaald hebben gekregen.

In mijn geval is alles m.u.v. 1 cent uitbetaald. Mochten ze dit bij alle medewerkers doen, dan levert dit een mooi extra spaarpotje op voor het bedrijf.(Vele duizenden medewerkers, landelijk, die niet aan de bel trekken, zouden voor het bedrijf een leuke melk-koe zijn.)

Het gaat mij niet om de ene cent, maar wel om het principe.

Mijn vestiging vertelde me dat ze dit niet (meer) konden uitbetalen, omdat ze al de opdracht hadden gegeven om alles uit te betalen... Dus volgens de computer kan het niet meer. Waarom staat er op mijn loonstrook dan nog wel 1 cent. Kunnen ze geen antwoord op geven. Ze zouden het uitzoeken (heb er 2x achteraan gebeld), en terug contact opnemen. Dit is echter nooit gebeurt.

Pindakaaspotje

Re: Timing Uitzendbureau, betaald niet alle reserves uit...

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

drentse schreef:Mochten ze dit bij alle medewerkers doen, dan levert dit een mooi extra spaarpotje op voor het bedrijf.
Ja, die paar euro die dat oplevert zal vast aantikken.
drentse schreef:Mijn vestiging vertelde me dat ze dit niet (meer) konden uitbetalen, omdat ze al de opdracht hadden gegeven om alles uit te betalen... Dus volgens de computer kan het niet meer. Waarom staat er op mijn loonstrook dan nog wel 1 cent. Kunnen ze geen antwoord op geven. Ze zouden het uitzoeken (heb er 2x achteraan gebeld), en terug contact opnemen. Dit is echter nooit gebeurt.
Werk je er nog steeds? Dan kan het toch gewoon bij het volgende stuk salarisbetaling meegenomen worden?

drentse

Ongelezen bericht door drentse »

Nee, ik werk daar niet meer als uitzendkracht. Vandaar ook dat de reserves zijn uitbetaald. Heb inmiddels gelukkig weer een vaste baan...

En zoals eerder vermeld, het gaat me niet om het geld, die ene cent van mij mogen ze hebben. Maar als dit bij ierdereen gebeurt, dan vindt ik dat geen nette manier van zaken doen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Tsjongejonge, laat me raden, je werkte bij de belastingdienst voor timing ?

crazyme

drentse schreef:Zijn er misschien meer mensen waarbij het is voorgekomen dat ze na de laatste betaling door Timing Uitzendbureau, niet alle reserves (vakantie geld ed.) uit betaald hebben gekregen.

In mijn geval is alles m.u.v. 1 cent uitbetaald. Mochten ze dit bij alle medewerkers doen, dan levert dit een mooi extra spaarpotje op voor het bedrijf.(Vele duizenden medewerkers, landelijk, die niet aan de bel trekken, zouden voor het bedrijf een leuke melk-koe zijn.)

Het gaat mij niet om de ene cent, maar wel om het principe.

Mijn vestiging vertelde me dat ze dit niet (meer) konden uitbetalen, omdat ze al de opdracht hadden gegeven om alles uit te betalen... Dus volgens de computer kan het niet meer. Waarom staat er op mijn loonstrook dan nog wel 1 cent. Kunnen ze geen antwoord op geven. Ze zouden het uitzoeken (heb er 2x achteraan gebeld), en terug contact opnemen. Dit is echter nooit gebeurt.
To be sure :mrgreen:

Timing

Ongelezen bericht door Timing »

Beste Drentse,

Wij hebben jouw klacht gelezen en kunnen jouw verontwaardiging heel goed voorstellen. Reserveringen bouw je, conform de CAO, op in uren. Op basis van het overeengekomen uurloon, worden hier bedragen aan gekoppeld. Dit zijn de bedragen, die je ook op je loonstrook als reserveringen ziet. Wanneer je dan je reserveringen uitbetaalt, wordt dit gedaan op basis van de uren. Hierbij kan het incidenteel voorkomen, dat een gedeelte van een uur niet overeenkomt met een hele cent en ontstaan er afrondingsverschillen. Dit heeft er in jouw geval voor gezorgd dat er een resterend saldo van 0,01 Eurocent blijft staan. (In werkelijkheid was het saldo bijvoorbeeld 0,006 Eurocent, maar dit wordt afgerond op 2 cijfers achter de komma.) Voor alle duidelijkheid: je reserveringen worden dus uitgekeerd in uren, welke gekoppeld zijn aan het uurloon. Door dergelijke afrondingen zal het restsaldo in Euro ook nooit hoger kunnen zijn dan afgerond 0,01 Eurocent en is het ook zeker niet zo, dat Timing hieraan overhoudt.

Wij hebben begrepen dat inmiddels door de vestiging contact is opgenomen met jou om bovenstaande toe te lichten. We hopen dat hiermee jouw terechte verontwaardiging is opgehelderd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoop dat TS nu gerust gesteld is waar zijn 1 cent gebleven is. :lol:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:Hoop dat TS nu gerust gesteld is waar zijn 1 cent gebleven is. :lol:
Tja toch kan ik het principe-standpunt van TS wel begrijpen hoor, ook al is het maar 1 cent. Bovendien vind ik de uitleg van Timing ook wat vreemd. Zij spreken over afrondingsverschillen van 0,01 eurocent. Dat is dus 1/100ste van 1 eurocent :roll: Lijkt me stug dat ze alles tot op de honderdsten van centen doorrekenen. Of bedoelen we hier 0,01 euro (=1 eurocent) ?

Maargoed even terug waarom ik het standpunt wel kan begrijpen. Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd maar ik vraag me af wat er zou gebeuren als ik alle rekeningen per acceptgiro aan elk bedrijf zou betalen en overal 1 eurocent structureel te weinig op zou betalen. Kan me niet voorstellen dat dat door alle bedrijven zomaar geslikt wordt. Of als alle klanten van Timing structureel 1 cent te weinig betalen ?

Voor bedrijven als Timing, ook al is het 'verlies' dan 0,004 euro. Neem dit verlies dan (of verhoog het tarief naar opdrachtgever met het verschil), rondt dit altijd af naar boven in het voordeel van de werknemer, betaal die ene cent en zet de strook op 0. Dan komen er niet dit soort klachten en topics op internet.

crazyme

Sommige mensen kunnen hoofdzaken niet meer onderscheiden van bijzaken.

Wanneer je werkelijk denkt dat timing structureel centen pikt van werknemers dan is er serieus een steekje los.

Emmy75

Sommige mensen zetten hun principes wel erg goedkoop overboord.

@crazyme,
U heeft mij niet horen zeggen dat ik dat werkelijk denk.
Als ze hun administratie op orde hadden en niet die ene cent lieten staan, was er niks aan het handje geweest. Ook al hadden ze door een afrondingsverschil dit aangepast naar beneden.

Ik ben het helemaal met iemand anders eens dat dit zeker geen vetpot zal zijn voor timing. Dus daarom kunnen ze dit ook net zo goed naar boven afronden, dat zal ze dan ook echt geen rib uit het lijf kosten.

crazyme

Emmy75, ik zal nooit beweren dat bij jou een steekje los zit. Ik doelde op ts.

Emmy75

crazyme schreef:Emmy75, ik zal nooit beweren dat bij jou een steekje los zit. Ik doelde op ts.
Bij mij zitten er wel meer los dan eentje :lol:
Achja zefkennis is een groot goed...

crazyme

8)

Gesloten