LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat er een aantal aasgieren hier het zo leuk vinden om hunzelf met elk onderwerp te bemoeien is hun zaak maar moeten ze de rest niet lastig vallen.
Je schrijft op een openbaar forum, vraagt daarmee om reacties, en als mensen reageren dan zijn het aasgieren die zich overal mee bemoeien, en vallen ze anderen lastig?

Heb je ze wel allemaal op een rijtje?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Janteresa schreef:Misschien heb ik het mis hoor maar het maakt niet uit hoelang iemand hier zit. Mensen die iets mee hebben gemaakt willen dat graag hier kwijt. Dat er een aantal aasgieren hier het zo leuk vinden om hunzelf met elk onderwerp te bemoeien is hun zaak maar moeten ze de rest niet lastig vallen.
Op zich maakt het ook niet zoveel uit en is daar ook niets mis mee. Het is alleen wel zo dat er meer forumperikelen zijn, maar laat maar.. De 'aasgieren' weten wat ik bedoel. Dat iemand zich met veel onderwerpen bemoeit, wil niet zeggen dat het allemaal aasgieren zijn.
Janteresa schreef: En als we het over arrogant hebben.... "Jullie zijn nog maar hier kort dus je heb eigenlijk niks te vertellen " das niet arrogant / uit de hoogte ? kom op zeg hou je gewoon bij het verhaal waar het om gaat dat is wat men hier wil zeggen.

oh ja en valse beschuldigingen zijn er niet hoor... weet niet waar je dat vandaan haalt.
Die vertaling hebt u er zelf van gemaakt. Ik zou dit nooit zo schrijven, bedoelen, denken of vinden.

Ohja, hoe zit het met de aanname dat het werknemers moeten zijn ?

Janteresa
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:51

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Janteresa »

Ohja, hoe zit het met de aanname dat het werknemers moeten zijn ?[/quote]

reactie WA > Dan zijn we hier ook nog eens medewerkers van Bart Smit, en worden er opmerkingen gemaakt dat we wel meer posten...

Weet je wat het is ik viel voornamelijk over het "meejammeren". Als jullie een reactie mogen geven dan mogen anderen dat ook en dat heet het niet gelijk "meejammeren". Er zijn mensen die reageren omdat ze puur iets met BS hebben meegemaakt maar ook mensen die overal wat meepraten.

Natuurlijk je hebt gelijk woorden/ zinnen kunnen anders geschreven worden want wat we vaak schrijven kunnen we vaak anders bedoelen maar dat is het nadeel van schrijven en elkaar niet zien.

Kortom wat mijn punt was was dat er een koop was gesloten, ik heb vanuit mijn eigen diverse oplossingen aangeboden maar als er overal "nee" op wordt gezegd terwijl er gewoon voorraad is en dan nog zeggen dat ik ook geen recht meer heb op de korting.. geld ruim een week later terug kan verwachten.. etc

@ Wa ik vraag een reactie op mijn artikel en niet op 1 woordje... omdat jij vind dat...
Laatst gewijzigd door Janteresa op 09 nov 2011 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Janteresa schreef: Dus of jullie medewerkers zijn of niet lees de forum en trek dan je conclusie.
Deze suggestie heeft u toch echt eerst zelf gewekt. WA en ook ik hebben dit niet uit de lucht gegrepen maar komt naar aanleiding van deze zinsnede uwerzijds. Actie - reactie dus.

Nogmaals ik begrijp uw onvrede. BS zou deze ook (met de korting) moeten leveren omdat er nu eenmaal een koopovk gesloten is binnen de actietermijn. Ondersteuning hiervoor kunt u ook krijgen door per mail contact op te nemen met consuwijzer of juridisch loket. Dat helpt soms bij het melden van de klacht en eisen van nakoming van de ovk. Zoals ik uit de OP had begrepen ging het allemaal opgelost worden en was het niet meer nodig.

Janteresa
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:51

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Janteresa »

Punt 1 ga ik niet meer over beginnen. Jullie vielen over 1 woordje terwijl het hier niet over ging en heb ik gelijk verwijderd.

Punt 2 Opgelost in zoverre dat ik woensdagavond ( Speciale Koopavond )tegen de korting kan kopen bij BS. Dankzij een medewerker die ik kende daar die mij hier op attendeerde. Nu hoop ik dat de xbox er staat en mijn geld binnen is... ( dit zijn dingen die ik nog moet afwachten ) maar dan moet het goed komen. Al heb ik alles wel zelf moeten oplossen omdat BS zijn handen ervan aftrekt en dat is niet netjes.

Koop = Koop, al hadden ze maar gezegd weet u wat in Bergen op Zoom staat hij daar kunt u hem afhalen met de korting. Kost mij tijd en benzine maar dat had ik er dan wel voor over omdat ik een goed gevoel had gehad en weet je wat dan hadden zij van mij een warme douche gehad want zo ben ik ook.

Na het gesprek met BS ( webshop )
a) had ik geen recht meer op de korting aldus de medewerker
b) werd mij verwijt dat ik zelf het product geannuleerd had
c) Wordt gezegd dat er geen voorraad is.. was er dus wel
d) Geld wordt teruggestort opdracht is gegeven maar duurt wel minimaal 7 tot 10 dagen eer u het heeft! als je een xbox nu wil hebben dan niet week a 2 weken later

Kortom het had netter gemogen maar hoop dat het aankomende woensdag opgelost is.

Bedankt in ieder geval voor je tip !

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Punt 1: Wilde ik alleen duidelijk maken waar dat vandaan kwam. Ik kan ook nog wel meegaan in hetgeen dat dit over dat ene woordje ging. Echter ik ben een beetje allergisch voor deze aanname omdat het zovaak voorkomt als iemand het niet eens is met een TS.

Hierdoor vraag ik me dan weer af wat er zou gebeuren als u een klacht heeft die mogelijk niet gegrond is en u daar op gewezen wordt. Er zijn namelijk voorbeelden genoeg te vinden op het forum waar een TS eigenlijk geen gelijk heeft en dan slingeren die aannames je ook om de oren. Dat is niet leuk voor de mensen die er toch hun eigen tijd en moeite in steken een post te schrijven met hoe een en ander in elkaar steekt of advies en andere tips geven. Natuurlijk is dat wel een hobby of tijdverdrijf van die persoon zelf, maar leuk is dan anders.

Punt 2: Dat wordt inderdaad allemaal even afwachten.

a) hier zit medewerker gewoon fout, maar dat lijkt mij eigenlijk overduidelijk.
b) behoeft geen toelichting denk ik
c) Ok, ik zou me nog kunnen voorstellen dat een bedrijf dit apart georganiseerd heeft en dat de winkelvoorraad min of meer losstaat van de webwinkelvoorraad. Maargoed zeker niet het sterkste argument van BS.
d) Tja eigelijk is 7-10 dagen nog vrij netjes te noemen. Een webwinkel mag er 30 dagen over doen na annulering van een bestelling.
Veel meer dan afwachten is op dit moment niet echt mogelijk.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door witte angora »

Janteresa schreef:Ohja, hoe zit het met de aanname dat het werknemers moeten zijn ?

reactie WA > Dan zijn we hier ook nog eens medewerkers van Bart Smit, en worden er opmerkingen gemaakt dat we wel meer posten...

Weet je wat het is ik viel voornamelijk over het "meejammeren". Als jullie een reactie mogen geven dan mogen anderen dat ook en dat heet het niet gelijk "meejammeren". Er zijn mensen die reageren omdat ze puur iets met BS hebben meegemaakt maar ook mensen die overal wat meepraten.

Natuurlijk je hebt gelijk woorden/ zinnen kunnen anders geschreven worden want wat we vaak schrijven kunnen we vaak anders bedoelen maar dat is het nadeel van schrijven en elkaar niet zien.

Kortom wat mijn punt was was dat er een koop was gesloten, ik heb vanuit mijn eigen diverse oplossingen aangeboden maar als er overal "nee" op wordt gezegd terwijl er gewoon voorraad is en dan nog zeggen dat ik ook geen recht meer heb op de korting.. geld ruim een week later terug kan verwachten.. etc

@ Wa ik vraag een reactie op mijn artikel en niet op 1 woordje... omdat jij vind dat...
Hier wordt ik nu zo moe van. Je beklaagt je er over dat ik over één woordje val, daar ontstaat een discussie over, uiteindelijk geef ik mijn mening over de manier waarop Bart Smit gereageerd heeft, en ondertussen blijf jij maar doorgaan met een discussie waarvan je zelf aangeeft dat het de verkeerde is.

Wanneer houd je hier nu eens mee op? Je klaagt over mij en anderen, terwijl je zelf precies hetzelfde doet, en zelf de verkeerde discussie gaande houdt.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door J@@N »

Janteresa schreef:Punt 1 ga ik niet meer over beginnen. Jullie vielen over 1 woordje terwijl het hier niet over ging en heb ik gelijk verwijderd.

Punt 2 Opgelost in zoverre dat ik woensdagavond ( Speciale Koopavond )tegen de korting kan kopen bij BS. Dankzij een medewerker die ik kende daar die mij hier op attendeerde. Nu hoop ik dat de xbox er staat en mijn geld binnen is... ( dit zijn dingen die ik nog moet afwachten ) maar dan moet het goed komen. Al heb ik alles wel zelf moeten oplossen omdat BS zijn handen ervan aftrekt en dat is niet netjes.

Koop = Koop, al hadden ze maar gezegd weet u wat in Bergen op Zoom staat hij daar kunt u hem afhalen met de korting. Kost mij tijd en benzine maar dat had ik er dan wel voor over omdat ik een goed gevoel had gehad en weet je wat dan hadden zij van mij een warme douche gehad want zo ben ik ook.

Na het gesprek met BS ( webshop )
a) had ik geen recht meer op de korting aldus de medewerker
b) werd mij verwijt dat ik zelf het product geannuleerd had
c) Wordt gezegd dat er geen voorraad is.. was er dus wel
d) Geld wordt teruggestort opdracht is gegeven maar duurt wel minimaal 7 tot 10 dagen eer u het heeft! als je een xbox nu wil hebben dan niet week a 2 weken later

Kortom het had netter gemogen maar hoop dat het aankomende woensdag opgelost is.

Bedankt in ieder geval voor je tip !
@Janteresa,

Van mij uit gefeliciteerd met het <waarschijnlijk> opgeloste probleem en hopelijk heb je er veel plezier van!

Maar wanneer deze binnen een paar maanden defect is, moet je hier niet komen zeuren dat BS een slechte service geeft! :wink: :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:Wanneer houd je hier nu eens mee op? Je klaagt over mij en anderen, terwijl je zelf precies hetzelfde doet, en zelf de verkeerde discussie gaande houdt.
Dat is ook een beetje mijn schuld, maar wilde wel even aangeven waar het werknemer van.. gebeuren vandaan kwam.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Maar wanneer deze binnen een paar maanden defect is, moet je hier niet komen zeuren dat BS een slechte service geeft! :wink: :lol:
Wanneer deze binnen een paar maanden stuk gaat, heeft TS in veruit de meeste gevallen recht op garantie waarbij bewijslast (binnen de 6) voor rekening van BS komt.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door J@@N »

Slaap lekker @Emmy75, :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Slaap lekker @Emmy75, :mrgreen:
lees dan eerst maar eens wat in de wet staat.

Janteresa
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:51

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Janteresa »

Heb gezien bij Microsoft dat : je 2 weken omruilgarantie krijgt en 1 jaar fabrieksgarantie van Microsoft.

Is uw product kapot?
Koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u recht op een nieuw product of een reparatie. Wil de verkoper u een tegoedbon geven? Dan hoeft u die niet aan te nemen. Deze regels gelden ook voor producten die u in de uitverkoop hebt gekocht. U hebt dan ook recht op een goed product. ( IDD binnen de 6 )

Maar in zo'n geval kun je BS niet de schuld geven ligt aan het apparatuur. Maar hoe zij het probleem opvolgen of advies geven .... We zullen maar hopen dat hij niet stuk gaat :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bart Smit ( Internetshop ) Schaam je eigen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Indien een product binnen de 6 maanden kapot gaat wordt reeds vermoed dat een product niet aan de koopovk heeft voldaan (althans zo staat het er ongeveer in). Dit maakt dat bewijslast bij verkopende partij ligt. De consument heeft dan recht op kostenloos herstel of vervanging of kan de koopovk ontbinden.
Verder is van belang welke eigenschappen de consument mag verwachten van de aard van de zaak of welke verwachtingen gewekt zijn door de mededelingen van de verkoper. Deze kunnen ook dezelfde rechten geven.

Indien het apparaat stuk gaat heeft u voor de afhandeling met BS te makenm daar heeft u de ovk mee en verder heeft u niet met MS te maken. Hoe BS dit met MS oplost is niet uw probleem.

Gesloten