LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruynzeel belletjes onder folie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Deskundige77

Bruynzeel belletjes onder folie

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Wij hebben een aantal jaren geleden een Bruynzeel keuken gekocht, tot op heden waren wijnboer erg tevreden over tot erheen paar maanden gelenden belletjes onder de lak-foliekeuken kwamen. Wij sprake Bruynzeel aan op de 10'jaar garantie (die een wassen neus blijkt te zijn) en kregen vervolgens een offerte wat herstel zou kosten. Deze offerte was belachelijk hoog.
Ik ben vervolgens naar een andere Bruynzeel vestiging gegaan en heb een offerte gevraagd voor nieuwe deurtjes. Deze bleek lager te zijn dan de garantie offerte.

Dit is oplichterij. Ik heb Bruynzeel proberen te bellen, maar die gaven geen gehoor op dit gebeuren. Ik heb ook gevraagd naar de commercieel directeur Eric o., maar die is nooit bereikbaar!

Wie heeft nog meer belletjes problemen met Bruynzeel, misschien kunnen we samen iets doen?

Ferry26

Re: Bruynzeel belletjes onder folie

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik zou eens beginnen met een aangetekend brief te versturen. Hierin stel je hen in gebreken en beroep je je op de garantie van 10 jaar. Als daar geen reactie op komt sta je wat sterker. Brieven zijn aantoonbaar, telefoontjes niet.
Wij hebben een aantal jaren geleden een Bruynzeel keuken gekocht
Wat is een aantal jaar ?

Deskundige77

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

4 jaar oud

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt nog eens proberen met een belletje. Stel u op het standpunt dat u mag verwachten dat deze problemen zich niet binnen 4 jaar voordoen en daarom de keuken niet voldoet aan de koopovereenkomst.

Indien er geen bevredigend antwoord komt / oplossing geboden wordt, zou ik zeker het advies van Ferry opvolgen. Uw punten zullen zijn dat de keuken niet conform de koopovk is, dat u mag verwachten dat dit probleem niet optreedt binnen deze termijn. U mag verder uitgaan van de mededelingen van de verkoper mbt de garantie en dit onderstreept het statement dat u mag verwachten dat deze problemen zich niet voordoen.

U kunt ook eens even advies inwinnen bij consuwijzer of juridisch loket (eerste advies is doorgaans gratis).

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Bruynzeel belletjes onder folie
U kunt nog eens proberen met een belletje
Ik vind em leuk hoor Emmy !

Belachelijk dat je na 4 jaar geen garantie krijgt op loslatende folie.

Emmy75

Ferry26 schreef:Ik vind em leuk hoor Emmy !
:lol: Ik had em zelf niet eens opgemerkt..

loire

Ongelezen bericht door loire »

Wij hebben bij onze Bruinzeel keuken hetzelfde gehad na 4 jaar en kregen van Bruinzeel voor de gehele keuken gratis nieuwe deurtjes. Onze ervaring met Bruinzeel keukens is na 12 jaar nog steeds een geweldige keuken die er nog altijd bijna als nieuw uitziet.

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

kun je niet met een scherpe naald het belletje doorprikken :?: :twisted: :mrgreen: :?

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

10 jaar garantie betekent niet na 4 jaar kosteloze vervanging van....wanneer snappen consumenten dit nou eens!!! Ik hoor nooit iemand over een 1e onderhoudsbeurt van een nieuwe auto die ook op kan lopen tot 1.400,00 euro (ja dat is dan een hele dure auto)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

wanneer snappen consumenten dit nou eens!!!
Volgens mij snapt deze consument dat prima, ik lees ook niet dat hij het "gratis" wil hebben maar mag hij zich verbazen over :
Ik ben vervolgens naar een andere Bruynzeel vestiging gegaan en heb een offerte gevraagd voor nieuwe deurtjes. Deze bleek lager te zijn dan de garantie offerte.
Wat betreft je vergelijking met een onderhoudsbeurt voor een auto... bij deze onderhoudsbeurt worden er werkzaamheden verricht zoals olie verversen, oliefilter vervangen e.d.

Emmy75

@Suzanne,
Ik vind het moeten vervangen van alle frontjes van een keuken omdat de frontjes ondeugdelijk zijn niet te vergelijken met een reguliere onderhoudsbeurt van een auto. Bij een reguliere onderhoudsbeurt van een auto moeten doorgaans alleen de zgn verbruiksartikelen vervangen worden. Net zoals er zout in de vaatwasser moet worden bijgevuld, dit gaat een consument ook niet claimen bij de verkoper.

Bij een keuken die nieuw 10.000 euro kostte de frontjes moeten vervangen voor 1.000 is geen regulier onderhoud. Dat is 10% van de aanschafprijs.
Zou wat worden als de onderhoudsbeurten van een nieuwe auto ook 10% gaan kosten.

De keuken is nu eenmaal non-conform aan de koopovereenkomst dus heeft de consument oa recht op kostenloos herstel of vervanging.

Gesloten