LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel toch geen reparatie Mycom.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Oonkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2011 22:14

Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Oonkie »

Geachte lezer,

2 maanden geleden mijn Toshiba laptop aangeboden bij de Mycom winkel ter reparatie.
klachten: wegvallen van het beeld(van zwart naar grijs of wit) , strepen door het beeld.

Datum inname: 24-01-2011.

Gekocht:25-07-2009 (toshiba A350D-20K)
3 jaar garantie (muv accu)

Vandaag 24-03-2011 eindelijk de laptop weer kunnen ophalen.
In de tussentijd vele malen contact gehad met Mycom almere over de status , ik heb denk ik wel 10 á 12 moeten uitleggen wat er mis was en of ik wel garantie had.
Er is mij verteld dat de laptop naar Toshiba zelf is geweest die hadden het te druk en dat de laptop naar een extern bedrijf is gestuurd.
Toen is mij verteld dat ze niks konden vinden en dat de laptop teruggestuurd zou worden naar Mycom almere.
Inmidddels was dit niet gebeurt en zou deze wederom bij toshiba aangeboden zijn ter reparatie en werdt later gebeld dat mijn harde schijf defect zou zijn en de bios geupdate zou worden hierbij is mij ook verteld dat de kosten 95E,- bedragen en wederom moest ik gaan uitleggen dat ik nog garantie had.
toen een tijd niks meer gehoort van Mycom almere.
Op maandag 14-03-2011 werdt ik wederom gebeld door Mycom almere met de mededeling dat ze de laptop gerepareerd zou zijn en dat deze klaar om verzonden te worden en dat ik deze voor het eerst aankomende weekend zou kunnen komen ophalen,dit bleek wederom weer niet zo te zijn en dat ik weer moest wachten op bericht van hun zijde.
Op maandag 21-03-2011 werdt ik wederom gebeld door Mycom almere en dat de laptop nog steeds niet gereed was en dat ze zelf ook vonden dat het wel erg lang duurde,kortom ik moest wederom weer wachten.
Vandaag 24-03-2011 werdt ik gebeld met de mededling dat de laptop gerepareerd was en bij Mycom lag in almere en dat ik deze kon komen halen,wederom werdt mij weer gevraagd of ik nog wel garantie had!!!
Nu blijkt alleen maar dat de bios is geupdate.
Eenmaal thuis de laptop aangedaan en hopen op het beste,had er eerlijk gezegd weinig tot geen vertrouwen in.
En ja hoor nadat de laptop een half uurtje aan had gestaan wederom dezelfde klachten.

ik vind dat ze bij Mycom in almere erg langs elkaar heen werken de klant te slecht informeren en als ze dan informatie doorgeven heb je er niets aan.
De manier van werken is echt onacceptabel.

Nu zit ik dus wederom met een laptop die het op elk moment kan begeven,ik heb geen PC in huis omdat ik niet zo'n grote kast wil hebben vandaar deze laptop.

Bij het nader inzien van hun werkbon(uitgifte reparatie systeem) staan de gedaan de werkzaamheden en er staat letterlijk;
Er zijn nog geen handelingen uitgevoerd aan deze reparatie en geen vervangende producten.

Ik heb 650E,- voor de laptop betaald en met de gedachte dit bij een goede computerwinkel aan te schaffen.
Dan verwacht ik ook de service hierna ook omdat jullie op de aankoopbon zetten
''beste service van nederland''

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door LeoZ »

Dé vraag is alleen:: aan wie wordt die service gegeven?...aan de directie... een vette bonus eind december! :mrgreen:

Kishkumen
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:53

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Kishkumen »

De garantie die op Uw toshiba zit is standaard 1-2 jaar fabrieksgarantie, afhankelijk van het model (Ga uit van 1 jaar). U heeft inderdaad wettelijk 3 jaar "garantie" op uw product, maar dit houd niet in dat het kosteloos wordt gerepareerd. De kosten buiten de "standaard" garantie worden vaak gedeeld door de 3 deelnemende partijen. Dit zijn Toshiba, MyCom en uzelf in dit geval. U zult het bedrag niet zo simpel kunnen wegschuiven onder het kopje "garantie" wanneer de fabrieksgarantie is verlopen naar mijn mening.

Dit gezegd te hebben, ben ik na uw verhaal te hebben gelezen niet van mening dat Mycom u slecht heeft geinformeerd. U bent meerdere malen op te hoogte gebracht van de stand van zaken. Dat de reparatie langer duurt dan U dat graag zou willen is de schuld van Toshiba, niet van MyCom. Toshiba repareert uw laptop, Mycom is in dit geval het tussenstation en geeft U slechts informatie door die zij van Toshiba hebben gekregen. Wees blij dat ze U bellen en informeren.

Nog wat inside-information voor U: Wanneer Mycom het kassasysteem dat zij hanteren niet volledig gebruikt staat er automatisch op de afmeldbon: "Er zijn nog geen handelingen uitgevoerd aan deze reparatie". Is een ontwerpfout van de kassa en heeft niets met de werkzaamheden van Mycom te maken.

En als laaste punt, Uw laptop mag misschien op het moment van aankoop €650 gekost hebben, nu is hij dat al lang niet meer waard.



Ik ben van mening dat de consument veel te hard kraait en jankt wanneer het niet gaat zoals ze dat hopen. De winkel probeert U (in de meeste gevallen) echt wel goed te helpen, maar dit lukt soms niet altijd. Een beetje begrip is ook niet weg.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door ciske »

Kishkumen schreef:




Ik ben van mening dat de consument veel te hard kraait en jankt wanneer het niet gaat zoals ze dat hopen. De winkel probeert U (in de meeste gevallen) echt wel goed te helpen, maar dit lukt soms niet altijd. Een beetje begrip is ook niet weg.

zo te horen ben jij een verkoper of een eigenaar van een computerzaak?

deze mensen komen hier met hun problemen om goede antwoorden te krijgen, niet om afgekat te worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Kishkumen schreef:




Ik ben van mening dat de consument veel te hard kraait en jankt wanneer het niet gaat zoals ze dat hopen. De winkel probeert U (in de meeste gevallen) echt wel goed te helpen, maar dit lukt soms niet altijd. Een beetje begrip is ook niet weg.

zo te horen ben jij een verkoper of een eigenaar van een computerzaak?

deze mensen komen hier met hun problemen om goede antwoorden te krijgen, niet om afgekat te worden.
Heb je gelijk in, zie dit topic :
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=95680

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door ciske »

:lol: dank je choco , ik zag het net.

Kishkumen
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:53

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Kishkumen »

U geeft Uw mening, ik de mijne. Ik vertel U wat de feiten zijn en hoe het is, dat ik weerspreek wat TS zegt betekend niet dat ik iemand afkat.

Klopt inderdaad dat ik in een winkel werk en dus aan de andere kant van de balie sta. Maar soms zou ik wel eens willen dat U eens aan mijn zijde stond en visa versa. Het zou U ineens allemaal duidelijk worden

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door ciske »

Kishkumen schreef:
Klopt inderdaad dat ik in een winkel werk en dus aan de andere kant van de balie sta. Maar soms zou ik wel eens willen dat U eens aan mijn zijde stond en visa versa. Het zou U ineens allemaal duidelijk worden

je mag van mij je mening hebben hoor:-) ik heb de mijne al bij je topic geplaatst :lol:

Kishkumen
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 apr 2011 15:53

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Kishkumen »

ciske schreef:
Kishkumen schreef:
Klopt inderdaad dat ik in een winkel werk en dus aan de andere kant van de balie sta. Maar soms zou ik wel eens willen dat U eens aan mijn zijde stond en visa versa. Het zou U ineens allemaal duidelijk worden

je mag van mij je mening hebben hoor:-) ik heb de mijne al bij je topic geplaatst :lol:
Pluim voor jou, je kan posten. Gefeliciteerd

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door ciske »

Kishkumen schreef:


Pluim voor jou, je kan posten. Gefeliciteerd
:lol: jij ook zie ik dank je wel :lol:

Oonkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2011 22:14

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door Oonkie »

De toshiba is inmiddels gerepareerd,heeft wel meer dan 2 maanden geduurd.
Heb hem intussen wel op kunnen halen bleek nog niet goed te zijn, leenlaptop meegekregen en vandaag weer op kunnen halen.

Reparatie:

Alles aan de laptop is vervangen behalve het scherm en de plastic omhulsel.
Alles kostenloos dus 'gewoon' onder de garantie.

Al met al kon Mycom er weinig aan doen,het kwam volgens hun door het reparatie centrum.

Toch goed opgelost,mag alleen wel wat sneller en duidelijker.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door BBCS »

Sneller zal niet lukken, omdat de meeste winkelieren de laptops naar de fabrikant sturen, waardoor de reparatietermijnen langer worden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door tiptoo »

toch netjes van Mycom.

bbas
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:08

Re: Wel toch geen reparatie Mycom.

Ongelezen bericht door bbas »

Update: Reactie gekregen en alles is keurig netjes opgelost

Gesloten