LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Alles wat je typt....wordt tegen je gebruikt had ik kunnen weten, bllllllllllllllllllll.

Ik hou het voor gezien, want bepaalde mensenwezens vinden het gewoon leuk om nog even een extra trap te geven.

Even voor de duidelijkheid werk zelf ook keihard aan mijn bedrijf, dus nogmaals wie het laatst lacht.

Ja en het is heel normaal dat mensen die de dag uit hun neus eten gewoon doorstromen naar betere functies en uiteraard is mijn situatie allemaal eigen schuld dikke bult !

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja en het is heel normaal dat mensen die de dag uit hun neus eten gewoon doorstromen naar betere functies en
Tuurlijk :? Hoef je niks voor te doen , vraag me af in welke bedrijven jij de laatste jaren gewerkt hebt om tot deze conclusie te komen.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door J@@N »

Je hebt twee soorten mensen, mensen met veel "levens geluk". Veel wat deze mensen aan pakken lukken en hebben vaak een relatief makkelijk leven.

En je hebt mensen die veel zo niet altijd pech hebben, op diverse vlakken; medische / psychische en financieel.

De eerste categorie heeft vaak vooroordelen over de tweede categorie; zoals
eigen schuld dat je in de problemen zit, je had meer moeten studeren, je had de rekeningen moeten betalen, je had een andere werkgever moeten zoeken zo zijn er nog tientallen. Maar de mooiste die ik ooit gehoord hebt; geluk dwing je af en ach geld is niet belangrijk!

En zo zullen er bij de tweede categorie ook vooroordelen zijn!
Ja en het is heel normaal dat mensen die de dag uit hun neus eten gewoon doorstromen naar betere functies en
Ik ken er inderdaad een paar, maar het is zeker niet altijd het geval!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door tufima »

Ik denk dat je een te donkere bril heb. De bril die je nu op heb ziet alles zwart.

In het leven zijn er leuke en mooie dingen en er zijn ook mindere dingen in het leven. Je moet van het leven maken wat erin zit en niet bij de pakken neerzitten als het even wat minder gaat.

Iedereen loopt wel eens te klagen (ik ook uiteraard). Maar je moet voorkomen dat je op alles loopt te klagen en daardoor geen oog meer heb voor de mooie en leuke dingen op je heen (Spelende kinderen, familie, vrienden, liefde, zonsondergang, rust, natuur etc.)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ken er inderdaad een paar, maar het is zeker niet altijd het geval!
Meestal zijn die politiek wat beter, dat valt niet op, wel een gave en soms ook hard werken, echter misschien op een andere manier dan wij (zouden willen) zien.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door tufima »

Gelukkigkinderloos schreef:Ja en het is heel normaal dat mensen die de dag uit hun neus eten gewoon doorstromen naar betere functies en uiteraard is mijn situatie allemaal eigen schuld dikke bult !
Er is ook een verschil tussen vereiste kwalificaties en hard werken.

Voor sommige functies zijn nou eenmaal bepaalde kwalificaties of bepaalde ervaring vereist. Dan kan je nog zo hard werken maar ben je soms gewoon niet voldoende opgeleid of klaar voor een functie. Zo werkt dat nou eenmaal.

Sommige mensen kunnen nog zo hard werken, maar het gaat ook om het resultaat. Indien iemand keihard aan het werk is, maar uiteindelijk hetzelfde resultaat haalt als iemand die wat minder hard zijn best doet (en dus veel efficienter werkt) dan is het ook deels verspilde moeite.

Daarnaast zijn sommige mensen ook een ster in doen alsof ze druk aan het werk zijn, maar ondertussen....

Ook kan het beeld dat je van jezelf heb wel eens afwijken van het beeld dat je collega's of je superieuren van je hebben. Ik kan me voorstellen dat ze iemand met een negatieve instelling minder snel een kans zullen geven dan iemand die positief in het leven staat.

Ik heb het gevoel dat je in een negatieve spiraal (van negativiteit) zit en de mogelijkheid heb om eruit te komen maar het zelf niet wil. Door je zo negatief op te stellen trek je alleen nog maar meer negativiteit aan.

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Het feit dat ik "lichtelijk gestrest" ben wil niet zeggen dat ik niet van kleine dingen kan genieten.

Waar staat dat ik in die periode van rot baantjes ook negatief cq. realistisch was ?

Het komt waarschijnlijk niet erg realistisch over maar ik ben van nature heel positief, maar als 80 % (vele jaren) sh.t is en 20 % leuk ...............

Om toch nog even bij het onderwerp terug te komen steeds meer mensen krijgen te maken met incasso bureaus en woninguitzetting (zeker allemaal eigen schuld ???) De financiële crisis is nog lang niet voorbij. De mensen die er nog niet mee te maken hebben denken nu nog de ver van mijn bed show. Nogmaals een miljoen leeft hier al in armoede heeft wat mij betreft niets meer met kwaliteit te maken.
Laatst gewijzigd door Gelukkigkinderloos op 10 nov 2011 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukkigkinderloos schreef:Het feit dat ik "lichtelijk gestrest" ben wil niet zeggen dat ik niet van kleine dingen kan genieten.

Waar staat dat ik in die periode van rot baantjes ook negatief cq. realistisch was ?

Het komt waarschijnlijk niet erg realistisch over maar ik ben van nature heel positief, maar als 80 % sh.t is en 20 % leuk ...............
Je hele manier van reageren, je kwalificaties betreffende je medemens en al je uitspraken zijn 100% negatief.

Sterker nog, je zet het woord negatief op één lijn met realistisch. Noem jezelf dan maar realistisch, als je maar beseft dat het in de ogen van de meesten negatief is. Neem gerust jezelf in de maling, no problem!

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

Wie nemen zichzelf nu in de maling ik die deze planeet een puinhoop vind, of de personen die hun handen voor de ogen houden en roepen deze maatschappij / wereld is fantastisch.

Als het met iemand redelijk tot goed gaat en de rest interesseert hem / haar niet dan kan het hier best prima leefbaar zijn, maar als je niet uit dat hout bent gesneden................ knap lastig !

Lariekoek dat alles negatief is staan ook een aantal positieve bij.

Tja een mens kan verbitterd zijn, alles heeft een oorzaak.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door tufima »

Gelukkigkinderloos schreef:Wie nemen zichzelf nu in de maling ik die deze planeet een puinhoop vind, of de personen die hun handen voor de ogen houden en roepen deze maatschappij / wereld is fantastisch.

Als het met iemand redelijk tot goed gaat en de rest interesseert hem / haar niet dan kan het hier best prima leefbaar zijn, maar als je niet uit dat hout bent gesneden................ knap lastig !

Lariekoek dat alles negatief is staan ook een aantal positieve bij.

Tja een mens kan verbitterd zijn, alles heeft een oorzaak.

Kan jij mij opnoemen wat jij positief aan het leven vind, want ik kan dat in je posts niet direct terugvinden...

Je moet werken vanuit deze positieve dingen en de negatieve dingen niet je leven laten beheersen zoals je nu lijkt te doen.

Ik denk dat jou stelling juist andersom is. Nederland wordt een steeds grotere puinhoop door de negatievelingen die alleen maar lopen te klagen, niet door de mensen die er iets van proberen te maken en iets proberen te bereiken.

Je zegt dat 1 miljoen mensen hier in armoede leven. Dat zie ik anders. In Nederland overlijden voor zover ik weet geen mensen door honger zoals in andere landen wel het geval is. De "armoedegrens" in Nederland ligt gewoon heel hoog. Verder is er genoeg opvang en hulp aan de echte hulpbehoevenden (denk o.a. aan daklozenopvang en voedselbank).
Mensen die onder de armoedegrens leven hebben vaak gewoon nog televisie, telefoon, internet etc. Ik zie op dit forum regelmatig mensen discussieren en aangeven dat ze onder de armoedegrens leven. Maar ondertussen wel op internet zitten op hun eigen computer. Besteed die tijd nuttig en ga aan de slag.
Wat is echte armoede? Echte armoede is in mijn ogen dat je geen dak boven je hoofd heb en dat je geen eten heb voor jezelf en je gezin. Die situatie betreft zeker geen 1 miljoen mensen in Nederland!

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door J@@N »

Kan jij mij opnoemen wat jij positief aan het leven vind,
De zon schijnt, maar dat is dan ook het enige!

Is het positief dat je iedere dag moet schuiven met rekeningen, iedere dag opnieuw en dan door de schuld van andere!

Dat je als burger/werknemer hier geen rechten hebt, alleen maar plichten?

Is het dan gek dat je enigszins verbitterd word?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat je als burger/werknemer hier geen rechten hebt, alleen maar plichten?
In Nederland overlijden voor zover ik weet geen mensen door honger zoals in andere landen wel het geval is. De "armoedegrens" in Nederland ligt gewoon heel hoog. Verder is er genoeg opvang en hulp aan de echte hulpbehoevenden (denk o.a. aan daklozenopvang en voedselbank).
Mensen die onder de armoedegrens leven hebben vaak gewoon nog televisie, telefoon, internet etc. Ik zie op dit forum regelmatig mensen discussieren en aangeven dat ze onder de armoedegrens leven. Maar ondertussen wel op internet zitten op hun eigen computer. Besteed die tijd nuttig en ga aan de slag.
Wat is echte armoede? Echte armoede is in mijn ogen dat je geen dak boven je hoofd heb en dat je geen eten heb voor jezelf en je gezin. Die situatie betreft zeker geen 1 miljoen mensen in Nederland

Gelukkigkinderloos
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 apr 2011 07:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Gelukkigkinderloos »

opmerking j@@n: De zon schijnt, maar dat is dan ook het enige !

:-) ik kom op het moment ook niet veel verder, sterker nog hier schijnt de zon helemaal niet, zelfs het weer is dus knudde, brrrrrrrrrrrrrr.

De definitie van armoede tja is dit niet als er naast de rekeningen geen voldoende geld meer is voor boodschappen , laat staan voor ontspanning. Ook al hoeft ontspanning niet altijd geld te kosten.


http://www.voedselbankennederland.nl/ (staat ook een stukje over die fijne "klasse / sociale" regering.)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik denk dat je als je in de problemen zit, je in je handen mag klappen dat je in Nederland woont. Er is hier genoeg hulp mogelijk, op alle gebied.

Mijn buurman is een Portugees en in dat land hebben ze niet zo`n goed sociaal vangnet als hier hoor. Als je daar je huur niet kan betalen heb je pech en sta je mooi op straat.

Mijn wasmachien is nu kapot, heb een aanvraag bijzondere bijstand gedaan. Grote kans dat ik van de gemeente een nieuwe wasmachien krijg, gratis. In welk land is dat ook zo.

Nee, als ik zo om me heen kijk ben ik blij dat ik hier woon. (wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit klaag :wink: )

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Ik denk dat je als je in de problemen zit, je in je handen mag klappen dat je in Nederland woont. Er is hier genoeg hulp mogelijk, op alle gebied.

Mijn buurman is een Portugees en in dat land hebben ze niet zo`n goed sociaal vangnet als hier hoor. Als je daar je huur niet kan betalen heb je pech en sta je mooi op straat.

Mijn wasmachien is nu kapot, heb een aanvraag bijzondere bijstand gedaan. Grote kans dat ik van de gemeente een nieuwe wasmachien krijg, gratis. In welk land is dat ook zo.

Nee, als ik zo om me heen kijk ben ik blij dat ik hier woon. (wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit klaag :wink: )
Het is hier niet zo slecht gesteld als in andere landen maar vind niet dat je
Nederland kan gaan vergelijken met andere landen, zijn altijd landen waar het slechter is.

Mensen gaan hier inderdaad net niet dood van de honger maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.

En sorry een nieuwe wasmachine krijgen van de bijstand dat vind ik weer zeer belachelijk zulke dingen, genoeg mensen die een tweedehandse kopen dus waarom zou iemand in de bijstand een nieuwe krijgen !?
(maar kan je geen ongelijk geven dat je het aangevraagd hebt hoor)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ts is degene die begint met vergelijken met andere landen. Het staat een ieder vrij om uit Nederland te vertrekken, niemand die je tegenhoudt.

En mss krijg ik ook wel een 2e hands wasmachien, geen idee. Ben in ieder geval blij dat er hier bijzondere bijstand bestaat.

Maar er zijn altijd mensen die de godganse dag lopen te klagen, dat hou je toch.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen gaan hier inderdaad net niet dood van de honger maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.


Beetje overdreven reactie , wij als Nederlanders mogen zoals Sephora al zegt blij zijn dat wij hier geboren zijn en wonen, en als zij recht heeft via de bijzondere bijstand waarom dan geen nieuwe wasmachine? tis niet voor niks bijzondere bijstand.

alsnog zou ik niet willen ruilen met mensen in het buitenland.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Mensen gaan hier inderdaad net niet dood van de honger maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.


Beetje overdreven reactie , wij als Nederlanders mogen zoals Sephora al zegt blij zijn dat wij hier geboren zijn en wonen, en als zij recht heeft via de bijzondere bijstand waarom dan geen nieuwe wasmachine? tis niet voor niks bijzondere bijstand.

alsnog zou ik niet willen ruilen met mensen in het buitenland.
Mischien even beter lezen Ciske, ik schreef dat ik het niet normaal vind dat een bijzondere bijstand nieuwe wasmachine's verstrekt, genoeg mensen die het moeten doen met een tweedehandse.

En ohja mogen we blij zijn hier geboren te zijn maar heb ook nergens geschreven dat het niet zo is, wel heb ik geschreven dat ik het goed kan begrijpen dat steeds meer mensen Nederland vaarwel zeggen maar dat heeft niets met armoede van doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door ciske »

Mischien even beter lezen Ciske, ik schreef dat ik het niet normaal vind dat een bijzondere bijstand nieuwe wasmachine's verstrekt, genoeg mensen die het moeten doen met een tweedehandse
Misschien zelf effe goed lezen? Er is niks verkeerd aan het feit dat als je recht via bijzondere bijstand hebt om dan een tweede hands te nemen.

@sephora, als jij een nieuwe krijgt gewoon doen.

Als het zo slecht is in Nederland, wat let je om te gaan?

Wij Nederlanders hebben het echt niet zo slecht, kijk om je heen en wij zijn rijk.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Denk dat de reden is waarom ze liever gelijk een nieuwe geven omdat ze niet willen dat je 3 maanden later weer op de stoep staat.

Meestal krijg je op 2e hands wasmachines niet meer dan 3 maanden garantie (of helemaal geen) dus als ie na een aantal maanden kapot gaat zit je weer met hetzelfde probleem.

Ik heb nooit meegemaakt dat je voor 2e hands moet gaan als je bijzondere bijstand krijgt. Wel moet je het goedkoopste kiezen.

Ik persoonlijk heb door de jaren heen geleerd om te kijken naar wat ik wel heb ipv wat ik niet heb.

Gesloten