LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Het apparaat is een transformator (lid14). Dit apparaat straalt licht en warmte uit (650nm-900nm) welke een positieve invloed hebben op het "informatieveld" van andere stralingsbronnen in de omgeving."
Alleen jammer dat er in het onderzochte apparaat EN geen transformator in zit EN dat het niet straalde, ja het licht van het LED'je.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

bprosman schreef:
Het apparaat is een transformator (lid14). Dit apparaat straalt licht en warmte uit (650nm-900nm) welke een positieve invloed hebben op het "informatieveld" van andere stralingsbronnen in de omgeving."
Alleen jammer dat er in het onderzochte apparaat EN geen transformator in zit EN dat het niet straalde, ja het licht van het LED'je.
Wel, de LED zal vast niet op 220V draaien, dus er zal wel een trafootje in zitten op de een of andere manier :)

EDIT: Correctie, het kan ook zonder trafo, dat zijn dus die vier diodes waar Pieter naar verwijst: een gelijkrichter. Dus dan is inderdaad de vraag: waar zit de in lid 14 genoemde "transformator"? :)

In elk geval biedt het patent een zeer specifiek spectrum waar binnen het apparaat werkzaam zou zijn: 600nm - 900nm, maar in het bijzonder 730nm-750nm (rood licht, grappig want de LED is blauw). Dan weet men dus op welk specifieke deel van het spectrum men moet letten met de spectrograaf.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Wat is dat nou? Wie heeft m'n bericht over het patent gewist? Zonder waarschuwing van de mods ook... Is het door iemand gemarkeerd als "laster of smaad" middels de uitroepteken knop? Bij deze nogmaals, ditmaal gekuisd indien de mods vinden dat de originele post niet volgens de regels was.

Pieter82 schreef:
Stel dat Memom wel de oplossing voor dit probleem zou hebben, dan was dat
gepatenteerd om hun uitvinding te beschermen. Anders mag iedereen het
namaken. Maar dat is het niet. Er is geen enkel patent van dit product te
vinden.
Het zal je vies tegenvallen, maar ze hebben wel degelijk een patent, te
weten: EP1680181A1, op te vragen bij oa het DPMA en het Europese patent bureau.

Het is droge kost en bovendien in het duits. Resumerend (mijn woorden, want het patent is erg lang):
Het apparaat is een transformator. Dit apparaat straalt op een zeer laag energieniveau positieve informatie uit op 650nm-900nm, wat een positieve invloed hebben op het "informatieveld" van andere stralingsbronnen in de omgeving.

Als voorbeelden van stralingsbronnen geeft men oa computers, TVs, radio's, mobieltjes en zendmasten, maar ook voedsel, meubels, hoofddeksels en schoenen.

Van het begrip "informatieveld" geeft men geen definitie in het patent, maar elders op gelieerde websites wel. Het "informatieveld" is de emotionele lading die wordt gegeven aan een object. Oftewel: door de Memon te gebruiken neem je de twijfels en negatieve gevoelens betreffende andere stralingsbronnen weg.
Laatst gewijzigd door Cailin op 10 nov 2011 14:51, 4 keer totaal gewijzigd.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

Leuke discussie van electrotechnici maar hier wordt overduidelijk bedoeld dat het hologram het opslagmedium is (interferentie, fouriertransformatie, 755nm toevallig de golflengte van een Alexandrite laser etc). Dus graag de photonici onder u voor een toelichting op het mogelijke nut van het hologrammetje.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

hier wordt overduidelijk bedoeld dat het hologram het opslagmedium is
Niet volgens het patent. Volgens het patent bestaat het kastje uit twee componenten: de een voor het tegengaan van "slechte signalen" en de ander voor het opwekken van "goede signalen". Beide componenten zouden zowel zender of ontvanger of opslagmedium zijn. En beide componenten kunnen of een vast materiaal, of een vloeistof, of een gas zijn. Dus het hologram is niet per se voor de opslag; misschien is het wel de zender. Of misschien nog iets heel anders.
een toelichting op het mogelijke nut van het hologrammetje.
Me dunkt niets. Als het hologram in deze ook werkelijk gebruikt is voor het opslaan van data (in tegenstelling tot alleen maar het bevatten van mooie kleurtjes), dan is het hologram an sich alsnog inert. Statisch. Inactief.

Memon trekt graag de vergelijking naar een DVD? Een DVD of CD doet ook niets als hij daar maar ligt te liggen. Dus dan zou er in de 4-systemen Transformer alsnog een actief component moeten zijn welke gebruik maakt van deze opgeslagen data. Sprekend van photonici: hoeveel licht denk je dat het hologram bereikt, in een afgesloten unit, zonder enig actief, lichtgenererend component?

EDIT:
Mogelijke uitzondering is wanneer men uitgaat van de "informatieveld" theorie zoals de uitvinder van ipict haar ook aanhaalt in het patent. Die theorie gaat er van uit dat objecten en mensen beinvloed kunnen worden door woorden en gedachten die je er aan geeft. Dus als men op het hologrammetje nu woorden als "liefde", "goed" en "kalmte" heeft geschreven, dan zou het hele kastje volgens die theorie ook positieve dingen uit gaan stralen. Maar zoals men zelf al zegt: dat is noch meetbaar, noch bewijsbaar.

J. Bloemendaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 12:48

Re: Celstress

Ongelezen bericht door J. Bloemendaal »

Wat is nu eigenlijk het probleem? Er zijn blijkbaar geen klachten van gebruikers. De mensen met klachten die een MEMON product aanschaffen voor welk bedrag dan ook, krijgen drie maanden een geld terug garantie. Als zij geen verbetering van de klachten constateren, krijgen zij simpelweg hun geld terug. Als het dus voor niemand zou werken, zou MEMON dus niet eens kunnen bestaan. Conclusie: blijkbaar werkt het voor een groot aantal mensen.
En dan de discussie over de prijs? Hoe druk je gezondheid uit in geld, dat is denk ik een heel andere discussie. Voor mij persoonlijk zou gelden: als ik met een eenmalige aanschaf voor 900 EURO van mijn klachten af zou zijn, zou ik dat er graag voor overhebben. Wat ik zelf heel belangrijk vind: er zijn geen bijwerkingen. Het zou mij niet uitmaken hoe de technologie dan precies zou werken. Zelfs al zou er alleen maar sprake zijn van een placebo effect: als het werkt zou mij dat echt niet uitmaken!
Ik weet niet of iemand de moeite heeft genomen het gehele interview met de heren van MEMOM en de TROS RADAR journalist te bekijken: echt een eye-opener . Hierbij de link: http://www.fotografie-video.nl/memonradar/
Op basis van dit interview is het voor mij duidelijk dat hier al vooraf de uitkomst is bepaald: het product is pure oplichterij en kan niet werken omdat wij niet snappen hoe het werkt. Het is ontzettend makkelijk om welk product dan ook af te kraken op de manier zoals TROS RADAR dat doet. Je zoekt gewoon alleen de mensen bij elkaar die jouw stelling onderbouwen, en laat de tegenpartij nauwelijks aan het woord en zorgt ervoor dat de tegenpartij zich niet kan voorbereiden door de vooraf toegezegde informatie niet te verstrekken. Daarnaast ga je ook niet in op het aanbod van de tegenpartij voor een gezamenlijk onafhankelijk onderzoek. Waarom zou TROS RADAR op deze wijze te werk zijn gegaan, vooral als zij zo overtuigd zijn van hun gelijk? Ik vind deze werkwijze ronduit gevaarlijk en misleidend. TROS RADAR: als jullie werkelijk het publiek op juiste wijze willen informeren, dan zouden jullie op het aanbod van de MEMON heren in moeten gaan. Dit hadden jullie sowieso vooraf moeten doen omdat wij als publiek het recht hebben op volledige en juiste informatie zodat wij ZELF in staat worden gesteld een conclusie te trekken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Celstress

Ongelezen bericht door puma73 »

Goh heet drs. Kuitenberg nu in een keer j bloemendaal??

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Wat is nu eigenlijk het probleem?
Dat je de "informatieveld" theorie, als je daar in gelooft, deze ook zelf kan benutten voor luttele centen. Daar is geen apparaat van 900 euro voor nodig.
puma73 schreef:Goh heet drs. Kuitenberg nu in een keer j bloemendaal??
Nee hoor, ze schrijven eigennamen/productnamen elk op een eigen wijze. De een herhaalt steeds "Memon", de ander "MEMON". Dat ze de zelfde video aanhalen, op dezelfde website hoeft niet per se te bewijzen dat't het zelfde persoon is, hoewel ze wel collega's kunnen zijn. Sowieso let Radar daar op: meerdere accounts vanaf het zelfde IP adres e.d.

Je vraag voegt daar naast weinig toe aan de discussie en neemt eerder de persoon achter het bericht onder de loep, dan de werkelijke boodschap. Het lokt eerder uit tot flaming in plaats van een nuttige discussie.


EDIT, @ bprosman hier onder:
Dat stond inderdaad ook in mijn post die op mysterieuze wijze is verwijderd. Het patent oppert zelfs wat jij nu zegt: op basis van de "informatieveld" theorie die men aanhaalt werkt het apparaat niet omdat het een apparaat is, maar puur omdat het aanwezig is in de ruimte. Of hij nu "aan" staat, "uit" staat, of een stuk lood is.
Laatst gewijzigd door Cailin op 10 nov 2011 14:25, 3 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Conclusie: blijkbaar werkt het voor een groot aantal mensen.
Het placebo effect bestaat ook wel degelijk. Dus mensen kunnen best baat hebben bij de aanwezigheid van het apparaat. Dat hoeft nog steeds niet te betekenen dat het apparaat ook werkelijk iets doet.

masera
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:32

Re: Celstress

Ongelezen bericht door masera »

Overheid: slechts 1% van de opbrengst van de umts licentie veiling.
Cellstress is een wat specifiek woord voor Elektrostress veroorzaakt door Electrosmog d.m.v. gepulseerde Hoog Frequent stralingen. Dit is een relatief nieuw begrip dat wordt gebruikt als aanduiding voor de milieu vervuiling door elektro magnetische straling door Hoog Frequent stralingen.
Iedereen kan zien dat de toename van draadloze communicatie enorm toeneemt. Ericsson heeft zojuist een markt prognose uitgestuurd waarbij het dataverkeer de komende paar jaar met het 10 - voudige gaat groeien. De voorspelling is dat het aantal klachten van mensen ook zullen gaan groeien, ook heel ernstige klachten, zoals ontwikkeling van kanker. Wetenschappelijk bewijs wordt steeds aangehaald om dat aan te tonen - dat is er in veelvoud. o.a. de EU Reflex studie.
Echter de belangen van overheden en telecom bedrijven zijn dermate groot dat er met deze bevindingen niets gedaan wordt om GSM/UMTS/LTO/WIMAX etc. straling te limiteren en zo het onwetende publiek, de belastingbetaler, te beschermen. In het voorjaar van 2012 komt er weer een veiling voor umts frequenties - moet circa 2 miljard euro voor de NL overheid gaan opleveren. Dan begrijpt iedereen dat de overheid en de operators niet staan te springen om veel ophef over gepulseerde hf straling - echt niet zo moeilijk te begrijpen.
Wat je echter van een verantwoordelijke overheid wel mag verwachten: om mensen die aangeven last te hebben van deze straling - te helpen - met eenduidlige voorlichting: 'Hoe kun je je beschermen tegen hf gepulseerde straling - als je daar behoefte aan hebt.'
Het budget daarvoor kan nooit een probleem zijn: slechts 1% van de opbrengst van de UMTS veiling, zou al een aardige verbetering zijn.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

@ Masera:
In deze uitzending van Radar was er niemand van zaaks om het concept EM hypergevoeligheid, noch de gevolgen van EM straling op de mens en andere organismen aan de kaak te stellen. Zowel Radar als de TNO-man lieten in het midden of de klachten al dan niet EM-gerelateerd zijn. Men gaf terecht aan dat de wetenschap er nog lang niet uit is en dat er veel stemmen voor en tegen zijn. Met Google Scholar (een database van wetenschappelijke onderzoeken) vind ik alleen al 1.9 miljoen documenten met de termen "on the effects of" gekoppeld met "frequency" en "radiation". We hebben nog een lange weg te gaan.

Het doel van deze aflevering was een specifiek product van de Memon firma aan de kaak te stellen.

Ik ben het overigens niet met je eens dat de overheid nu reeds fondsen moet steken in voorlichtingscampagnes, juist omdat er nog veel onduidelijkheid over bestaat. Laat staan dat men specifieke producten aan zou prijzen, die al dan niet bewezen zijn. Mijn inziens zou de 1% die je noemt beter gebruikt kunnen worden voor het terughalen van het PGB.

masera
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:32

Re: Celstress

Ongelezen bericht door masera »

@Cailin
Er zijn inderdaad zeer veel onderzoeken die duidelijk aangeven dat er op zijn minst 'gerede twijfel' over het gebruik van mobiele communicatie - maar dat is het terrein van de spindokters van overheden en telecom industrie.
Wat je van de overheid mag verwachten is een voorlichting over bekende zaken waar geen discussie over bestaat, tussen hf stralings experts: n.l. de manier hoe burgers maatregelen kunnen nemen om zich te beschermen - bijv. het gebruik van hf afschermings materiaal zoals speciale verf, fabrics en folies voor ruiten - er is een hele industrie aan te ontstaan om dit professioneel en afdoende te doen - gebaseerd op de meetmethoden die je zelf kunt doen (of laten doen), maar ook simpele adviezen zoals hoe om te gaan met wifi in huis (wifi moet slapen), de Dect telefoon (of Eco Dect), gebruik van je mobiele telefoon in de auto et cetra.
Als de overheid dat verantwoord doet - dan hebben oplichters zoals in het programma Kassa ook geen enkele kans meer.
Qua budget voor deze actie: de vervuiler mag betalen - vandaar 1% van een umts veiling, waarvan de hoogte nog niet vaststaat, een aardige start voor mensen die letterlijk anders ziek worden.

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Het was een prima uitzending. Het onzinapparaat werd ontmaskerd en er werd gezegd dat mensen last kunnen hebben van straling, maar dat dat ondanks veel onderzoek nog niet is aangetoond en dat het onderzoek zal doorgaan. Mensen die in de uitzending iets verkeerds zagen zijn voor het grootste gedeelte de doelgroep voor oplichters. Toch heeft de uitzending wel zin, want er zijn altijd wel een paar goedgelovigen/makkelijk voor de gek te houden mensen waarvoor dan toch een bakje zand voor €900,- iets duidelijk maakt. Voor diegenen die zelfs dat niks duidelijk maakt heb ik weinig hoop. Die zullen zich blijvend financieel uit laten kleden door charlatans en kwakzalvers. Jammer, maar helaas. Reeds!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Het gehele interview heb ik bekeken. Daaruit kan ik niet concluderen dat Memon-producten werken. De uiteg heeft geen wetenschappelijke onderbouwing.

Echter, is de werkwijze van Tros Radar voor verbetering vatbaar. Memon had vantevoren een mail gestuurd met daarin suggesties voor het uitvoeren van de tests. Tros Radar heeft dat niet zo gedaan. Dit zou volgens Memon verklaren waarom de negatieve resultaten uit de tests niet betekenen dat Memon-producten niet effectief zouden zijn.

Tros Radar zou beloofd hebben om de resultaten uit de tests vooraf aan Memon te overhandigen. Hierdoor weet memon waar ze op moeten reageren. Dat is niet gebeurd.

Als onderzoeksjournalist wil je antwoorden vinden op vragen. De vraag van Tros Radar was wat de werking is van Memon-producten. Deze vraag is in theorie door memon beantwoord. Vervolgens is Tros Radar meerdere malen uitgenodigd om te kijken in het lab van Memon samen met de experts die Tros Radar benaderd heeft, TNO of wie dan ook. Er zouden ook tests gedaan worden zoals Memon die voorstelt en alles zou openbaar zijn.
Nu kan Tros Radar daar niet in geloven, maar het is wel de uitleg van Memon die serieus overwogen moet worden wanneer je serieus onderzoek doet.

Gezien deze gebreken vind ik dat Luc Jansen zich keurig heeft gedragen en verweerd. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat memon-producten werken en geen oplichting zou zijn. Maar Tros Radar had de uitnodiging van Memon met beide handen aan moeten nemen!! Onzin of niet, het onderzoek om tot die conclusie te komen dient wel objectief te worden doorlopen.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Overigens:
justdance schreef: Dit toevallig nog gecheckt Pieter:
Vanaf 2004 is de technologie geregistreerd bij het Duitse merken- en patentenbureau onder de naam "ipict®"
Zoals ik al zei heeft de heer Winfried Dochow inderdaad een patent, voor een apparaat dat werkt zoals Memon beschrijft van hun apparaten. Echter: de zin die Justdance citeert is zeer slim woordenspel van Memon. iPict is namelijk geen onderdeel van het patent van Dochow.

De DPMA is het Amt dat in Duitsland registraties verzorgt van zowel patenten als van merkenrecht. De geciteerde zin suggereert dat ipict een patent betreft, maar niets in minder waar. Ipict is louter geregistreerd als handelsmerk, net zoiets als "CocaCola" of "Duracel". Maar ja, hierdoor kan Memon wel mooi dat zinnetje op hun website zetten :D

Ron1777
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 nov 2011 17:54

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Ron1777 »

Robjee schreef:Memon had vantevoren een mail gestuurd met daarin suggesties voor het uitvoeren van de tests. Tros Radar heeft dat niet zo gedaan..........Nu kan Tros Radar daar niet in geloven, maar het is wel de uitleg van Memon die serieus overwogen moet worden wanneer je serieus onderzoek doet......Maar Tros Radar had de uitnodiging van Memon met beide handen aan moeten nemen!! Onzin of niet, het onderzoek om tot die conclusie te komen dient wel objectief te worden doorlopen.

Het feit waar het om draait is dat het een onzinapparaat is en dat werd totaal duidelijk. Voor wie dat nog niet vooraf duidelijk was of na de onzinnige verkooppraatjes moet het toch in ieder geval duidelijk zijn geworden na het openen van het apparaat. Het resultaat daarvan is niet weg te poetsen. Daarmee is er een grens bereikt. Dan is verder/ander onderzoek nutteloos, omdat de onzin al bewezen is. Wie dan nog niet overtuigd is heeft een probleem. Niet de mensen (radar in dit geval) die afhaken wanneer afhaken de enige overgebleven logische optie is. Als ik nu radar bel met het nieuws dat ik een steen in de tuin heb gevonden waarmee ik kan communiceren met buitenaardse wezens zullen ze ook niet komen kijken naar het bewijs. Als ik het in de krant zet zullen er wel mensen komen kijken en er zullen zelfs mensen zijn die het geloven. Nu haak ik af. Duidelijker kan ik het niet maken.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Het feit waar het om draait is dat het een onzinapparaat is en dat werd totaal duidelijk.
Wel volgens de maatstaven van Tros Radar, maar niet volgens de maatstaven van Memon.
Voor wie dat nog niet vooraf duidelijk was of na de onzinnige verkooppraatjes moet het toch in ieder geval duidelijk zijn geworden na het openen van het apparaat
Juist de inhoud is de verklaring die Memon geeft voor het effect.
Dan is verder/ander onderzoek nutteloos, omdat de onzin al bewezen is.
Er is niet bewezen dat het effect, volgens het principe dat memon aangeeft, onzin is. Dat onderzoek is nu juist waarvoor Memon Tros Radar uitnodigde. Tros Radar heeft aangetoond dat de Memon-apparatuur niet volgens principe X effectief is. Wat dat betreft is het inderdaad onzin en oplichterij. Maar Memon geeft aan dat het volgens principe Y werkt. Naar dat principe is echter geen onderzoek gedaan, ook niet door Tros Radar.

Waar ik nu het meeste over val is dat Tros Radar niet in ingegaan op de herhaaldelijke uitnodiging van Memon. Als je het toch onderzoekt lijkt mij dat een geschenk uit de hemel. Als het dan niet effectief blijkt te zijn kun je ook met veel meer power zeggen dat het niet effectief is. Iedere onderzoeker wil toch zoveel mogelijk power aan het onderzoek meegeven?

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

Wat 70 jaar geleden als onzin apparaten of onmogelijk werd bestempelt, is thans modern en dagelijkse realiteit.
( flatscreen, mobiele internet etc )

De mens heeft geen benul wat mogelijk is en wat onmogelijk is.
Anno 2011 staat de snelheid vh licht ter discussie.
Anno 2011 zijn we niet eens in staat om te begrijpen hoe of ons eigen lijf en onze hersens functioneren.

Waar wij mensen wel heel goed in zijn, het (ver)oordelen en belachelijk maken van de nog onbekende technologie.
( zoals met de gloeilamp en Tesla met zijn vrijenergie )
Dream on.

Cailin
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 nov 2011 05:51

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Cailin »

Ik ben uitermate benieuwd hoe Memon had gewild dat de test zou verlopen. Te meer daar zij zeggen dat conventionele meetapparatuur nutteloos is. De een zegt dat het effect van de Memon apparatuur helemaal niet te meten is en de ander zegt dat het alleen te meten is als je weet hoe en waar naar je moet kijken. Ik mag hopen dat het tweede dichter nabij de waarheid ligt, daar mensen van Memon's techniek afdeling deze mening zelf uitten op verschillende internet sites en fora. Tevens lopen ook de verkopers van Memon met een indrukwekkend apparaat door het huis.

Resteert natuurlijk de vraag: op basis van welk principe werkt deze speciale meetapparatuur? Wat meet het en hoe? Wat betekenen de nummertjes?

En sterker nog! Is het apparaat bionisch? Zitten er organische cellen in verwerkt van mens, dier of plant? Immers, Memon zegt vaak dat het niet gaat om meetbare stralingsverschillen, maar om de "informatie" en het effect daarvan op organische cellen. In dat geval dus: zitten er organische cellen in het Memon meetapparaat? En hoe worden die door het apparaat gemonitort en naar wat voor effecten zoekt het apparaat? En wederom, wat betekenen de nummertjes?

Het is vanzelfsprekend vereist om uit te leggen hoe de speciale meetapparatuur werkt en ook de werkwijze van deze apparatuur te bewijzen. Anders is een gedegen test door een onafhankelijke partij onmogelijk. Me dunkt dat de metingen noch door Memon zelf, noch door Radar uitgevoerd zouden moeten worden. Wordt de meetapparatuur zelf niet bewezen, dan zullen de sceptici namelijk zeggen:"Ach kom! De nummertjes veranderen naar gelang de wens van de Memon-mensen, op basis van de knopjes die zij bedienen!"

Een vergelijkbaar geval waarin niet alleen de apparatuur, maar ook de meetapparatuur nog moet worden bewezen zijn de Stetzerizer filters van Graham & Stetzer. Ook deze worden aangeprezen op basis van metingen met door de firma zelf ontwikkelde meetapparatuur, waarvan de werking niet onafhankelijk is vastgesteld.

k zeg: maak open die meetapparatuur en laten we daarna maar eens aan de slag gaan! :) Eens zien of ze dan Masaru Emoto achterna gaan naar het rijk der onzin, of dat het werkt zoals geadverteerd. Het is wat onhandig van Memon dat zij Emoto-san's werk met waterkristallen aanhalen als bewijs, daar in meerdere onderzoeken is aangetoond dat Emoto's werk incorrect is uitgevoerd en ook dat de theorie waar hij zich op baseert (het "geheugen van water") ongegrond is.
Laatst gewijzigd door Cailin op 11 nov 2011 07:40, 2 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door duiner »

Robjee schreef: Tros Radar zou beloofd hebben om de resultaten uit de tests vooraf aan Memon te overhandigen. Hierdoor weet memon waar ze op moeten reageren. Dat is niet gebeurd.

.
dit alles bewijst wel, dat ik alweer zit te twijfelen aan de werkwijze van dit programma

En dat ze alleen maar bij elk produkt of site ( Groupon ) de zeurders aan het woord laten !.. :evil:
Waar zij ( hoe heet ze ook alweer ? ) lekker tegen in kan beuken ..

ik denk dat dit Forum , als ze het tenminste ook eens lezen , daarom hun ondergang tegemoet kan zien .

Mits ze zelf ook eens reageren hierop , want steeds meer krijgen door, hoe ze echt werken
om een programma van zeurders bij elkaar te krijgen .
.

Gesloten