LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra belkosten ivm verhoging belbundel Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fera

Extra belkosten ivm verhoging belbundel Telfort

Ongelezen bericht door fera »

Omdat ik voor de 2e maand dreigde over mijn belminuten heen te gaan heb ik mijn aantal belminuten ongeveer halverwege de maand verhoogt van 200 naar 300.
Ik ging er vanuit dat ik voor de 2e helft van de maand ongeveer 50 belminuten extra zou krijgen en dat ik hiermee dure extra belkosten kon voorkomen. Nu blijkt dat ik voor de eerste helft van de maand maar 100 min. mocht gebruiken, want het abonnement is herzien met ingang van het begin van de maand. Hierdoor volgt er dus straks een bijbetaling van €17,55 terwijl ik nooit buiten mijn bundel heb gebeld. Ik ben hier niet vooraf voor gewaarschuwd en vind dit dan ook misleiding. Ik heb weliswaar een mail gekregen met enige informatie maar er staat daarin niet duidelijk vermeld dat het aantal belminuten voor de eerste helft van de maand ook wordt verminderd. Er staat alleen in dat het abonnement evenredig aan de periode wordt aangepast.
De klantenservice (kost ook weer een hoop geld, 0900 nummer :evil: ) verschuilt zich achter de betreffende mail en zegt dat dit nou een keer de regels zijn en kan niets voor mij doen. Dien schriftelijk een klacht in is het enige advies. Als ik hiervoor vooraf was gewaarschuwd dan had ik heel zuinig aan gedaan met bellen, misschien iets moeten bijbetalen en de bundelwijziging pas de nieuwe maand laten ingaan. Ik was in elk geval minder geld kwijt geweest dan nu het geval is.
Moet ik dit zomaar accepteren?
Ik heb hierover inmiddels een klacht ingediend bij Telfort maar mijn ervaring met Telfort is tot nu toe erg slecht als het gaat om klantvriendelijkheid en beloftes nakomen.
Heeft iemand een advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?

GodsSon

Re: Extra belkosten ivm verhoging belbundel Telfort

Ongelezen bericht door GodsSon »

fera schreef:Er staat alleen in dat het abonnement evenredig aan de periode wordt aangepast.
En dat hebben ze gedaan, dat u deze zin verkeerd heeft geïnterpreteerd kunnen ze bij Telfort ook niet helpen.
Evenredig aangepast, u had 200 minuten. Halverwege de maand wisselt u naar 300 minuten, naar rato aanpassing:
1e helft: 0.5 x 200 minuten
2e helft: 0.5 x 300 minuten
-------------------------------
Totaal 250 minuten.

Misschien dat u met een officiele klacht iets los kan krijgen, maar ze doen wat ze aangeven. Probeer het eventueel eens via de webcare van telfort (eventueel twitter/facebook) of anders de goede oude ouderwetse brief + email klacht :)

Succes iig.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

fera schreef:Heeft iemand een advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Leest u ook dit topic eens met een soortgelijk geval. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=103828

Door de klacht op dit forum heeft Telfort Webcare contact gezocht met de klager en uiteindelijk voor een oplossing gezorgd.

Hopelijk trekt de webcare afdeling van telfort snel aan de bel?

fera

Bedankt voor de tip, hopelijk lossen ze het inderdaad goed op, voor mij anders nooit Telfort meer. Ik zal mijn contract uit moeten zitten maar daarna is het dan ook definitief over met Telfort.
En er lopen nog een aantal contracten bij ons thuis, daarvoor geldt hetzelfde.
Ik heb de verlenging weliswaar zelf via internet geregeld maar heb hierover eerder ook contact gehad met de klantenservice, waarbjj ik de reden van verhoging heb verteld.
Ik was toen al ruim over de helft van mijn bundel heen, en ook toen ben ik hier door hum medewerkers niet voor gewaarschuwd.
Ik hou jullie via dit forum op de hoogte van eventuele reacties van Telfort.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@fera,

Graag bekijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Hugo

00daantje00

Ongelezen bericht door 00daantje00 »

hallo
ik heb het zelfde met telfort. ik had 500min en heb hem verhoogt naar 750 min. ik moest 21,50 bij betalen wat buiten mijn bundel was tewijl ik gebeld had 387 min en 87 min buiten mijn bundel.. ja zegt telfort dat klopt de wijzeging gaat 1 november (750 min) in,( tewijl dat mijn betaling van de 8ste tot de 8ste is) maar jij hebt 3,59 terug gekregen van jou oude abbonement dat is verekend met die 3,59 daardoor krijg je ook maar 387 min en u zit er 86 min overheen waardoor u nu 21,50 moet bij betalen. ik zeg dan had je toch beter die 3,59 niet kunnen verrekenen dat kost me 113 min, nu moet ik 21,50 extra betalen omdat jullie mij 3,59 terug geven.( terwijl als je verlengt wordt dat volgens mij gewoon gedaan als je contact afloopt.. )maar mevrouw u heeft zelf de wijzeging doorgegeven en ik kan je alleen maar zeggen dat als je dat volgende keer weer gaat doen moet je doorgeven dat je het pas wilt doen na de 8ste( in mijn geval dan). ik vroeg of er nog meer mensen belden over dit belachelijke achterbakse regeling en ik was zeker niet de enigste zei hij. dus mensen kijk uit want ik ben niet de enigste en ik ben al een dief van mijn eigen portomonee en zou het niet graag zien dat u dat ook wordt. en telfort ik vind het echt belachelijk dat jullie zo je eigen klanten bestelen!!!! schande. en jullie bellen kost mij gister al 5,- en mailen dan krijg ik elke keer een fout op de pagina.. lekker bezig zo hoor!!! echt heel slecht en ik wil me geld terug!!!!! ikke 3,59 betalen jullie 21,50 terug geven...

fera

Dankzij dit forum heeft een medewerker van Telfort contact met mij opgenomen en toegezegd de extra belkosten te crediteren. :D
Ik ben blij dat het voor mij netjes is opgelost.
Ik hoop wel dat ze dit ook met anderen, die dezelfde ervaring en klachten hebben oplossen en niet alleen met diegene die de publiciteit zoeken.

Gesloten