| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort kan iPhone niet uitleveren
Telfort kan iPhone niet uitleveren
Nog voor lancering van de iPhone 4s heb ik, en anderen met mij, deze telefoon besteld bij Telfort.
Om zeker te weten dat de verlenging van mijn contract goed verwerkt zou worden heb ik dit telefonisch gedaan bij een Telfort medewerkster. So far, so good.
De medewerkster verzekerde mij dat de telefoon, die ik op donderdag 27 Oktober besteld heb, zeer zeker de daaropvolgende week geleverd zou worden, waarschijnlijk zelfs op maandag 31 oktober of anders dinsdag 1 november.
Inmiddels is het 10 november, 2 weken later, en nog steeds is er geen telefoon, noch een indicatie wanneer ik de telefoon wel kan verwachten.
Ook herhaaldelijk informeren bij Telfort via hun webforum http://forum.telfort.nl/topic10578.html haalt niets uit. De enige informatie die er wordt gegeven is dat er een 'backlog is' met name op de 16 GB wit en de 32 GB zwart, ja dat weet ik zelf ook wel, ik ben onderdeel van die backlog.
Suggesties om meer transparantie te krijgen over de leverdatum worden genegeerd, of kunnen niet gebruikt worden, wat aangeeft dat Telfort duidelijk niet hun interne processen op orde heeft (een beetje bedrijf heeft kennis van haar voorraden, open orders en lopende bestellingen bij haar leveranciers).
Kortom, Telfort stelt teleur wanneer het aankomt op tijdig informeren van haar klanten, zelfs wanneer haar klanten duidelijk aangeven dat ze behoefte hebben aan specifieke informatie.
Om zeker te weten dat de verlenging van mijn contract goed verwerkt zou worden heb ik dit telefonisch gedaan bij een Telfort medewerkster. So far, so good.
De medewerkster verzekerde mij dat de telefoon, die ik op donderdag 27 Oktober besteld heb, zeer zeker de daaropvolgende week geleverd zou worden, waarschijnlijk zelfs op maandag 31 oktober of anders dinsdag 1 november.
Inmiddels is het 10 november, 2 weken later, en nog steeds is er geen telefoon, noch een indicatie wanneer ik de telefoon wel kan verwachten.
Ook herhaaldelijk informeren bij Telfort via hun webforum http://forum.telfort.nl/topic10578.html haalt niets uit. De enige informatie die er wordt gegeven is dat er een 'backlog is' met name op de 16 GB wit en de 32 GB zwart, ja dat weet ik zelf ook wel, ik ben onderdeel van die backlog.
Suggesties om meer transparantie te krijgen over de leverdatum worden genegeerd, of kunnen niet gebruikt worden, wat aangeeft dat Telfort duidelijk niet hun interne processen op orde heeft (een beetje bedrijf heeft kennis van haar voorraden, open orders en lopende bestellingen bij haar leveranciers).
Kortom, Telfort stelt teleur wanneer het aankomt op tijdig informeren van haar klanten, zelfs wanneer haar klanten duidelijk aangeven dat ze behoefte hebben aan specifieke informatie.
Re: Telfort kan iPhone niet uitleveren
Ahum, het kan ook zijn dat Apple leveringsproblemen heeft.
En als Apple niet levert, kan Telfort al helemaal niet leveren.
Dat ik waarschijnlijk ook de reden dat jij geen leveringsdatum te horen krijgt.
Het is in het verleden al veel vaker gebeurd dat iets op papier gelanceerd werd.
En als Apple niet levert, kan Telfort al helemaal niet leveren.
Dat ik waarschijnlijk ook de reden dat jij geen leveringsdatum te horen krijgt.
Het is in het verleden al veel vaker gebeurd dat iets op papier gelanceerd werd.
Apple heeft op dit moment grote problemen met de nieuwe iPhone.
Ik vermoed dat ze daardoor de leveringen hebben stopgezet.
Ze willen eerst onderzoeken wat de oorzaak van de problemen zijn om die vervolgens te verhelpen.
Ik vermoed dat ze daardoor de leveringen hebben stopgezet.
Ze willen eerst onderzoeken wat de oorzaak van de problemen zijn om die vervolgens te verhelpen.
BBCS, ik begrijp dat Telfort geen telefoons kunnen uitleveren die ze niet hebben, wat betreft de problemen met de iPhone 4s. Deze lijken softwarematig op te lossen (vandaag is er een update uitgekomen). Tevens leveren andere providers wel gewoon iPhones uit, sterker nog, Telfort heeft bepaalde modellen wel uitgeleverd.
Om de problemen die ik bij Telfort zie dan nog even heel kort en duidelijk te formuleren:
1. Er worden beloftes gedaan die ze niet kunnen waarmaken
2. Er wordt met de klant gecommuniceerd, maar de communicatie is lucht, oftewel, ik kan hier niks mee (iemand die in de rij bij de supermarkt staat hoef je echt niet te vertellen dat ie in de rij staat, dat weet hij zelf ook wel)
3. Intern zijn de procedures niet scherp, bedrijven moeten hun klanten een idee kunnen geven van leadtimes, en dat kan Telfort niet
Net nog iemand van Telfort sales aan de telefoon gehad (het lijkt of Telforts klantenservice een profit center is van 10 cent per minuut, terwijl je de afdeling verkoop gratis kunt bellen), deze man beweerde dat ik toch zeker volgende week een iPhone zou moeten hebben. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar aangezien Telfort Webcare niet kan zeggen wanneer de telefoon komt heb ik een hard hoofd in de beloftes die Telfort Sales weer pleegt te doen.
Om de problemen die ik bij Telfort zie dan nog even heel kort en duidelijk te formuleren:
1. Er worden beloftes gedaan die ze niet kunnen waarmaken
2. Er wordt met de klant gecommuniceerd, maar de communicatie is lucht, oftewel, ik kan hier niks mee (iemand die in de rij bij de supermarkt staat hoef je echt niet te vertellen dat ie in de rij staat, dat weet hij zelf ook wel)
3. Intern zijn de procedures niet scherp, bedrijven moeten hun klanten een idee kunnen geven van leadtimes, en dat kan Telfort niet
Net nog iemand van Telfort sales aan de telefoon gehad (het lijkt of Telforts klantenservice een profit center is van 10 cent per minuut, terwijl je de afdeling verkoop gratis kunt bellen), deze man beweerde dat ik toch zeker volgende week een iPhone zou moeten hebben. Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar aangezien Telfort Webcare niet kan zeggen wanneer de telefoon komt heb ik een hard hoofd in de beloftes die Telfort Sales weer pleegt te doen.
Met alle respect, maar ik lees op internet dat de meeste providers problemen hebben met levering van de toestellen.
Ik vind het persoonlijk een goede beslissing van Apple om de levering te stoppen.
Er zijn grote problemen. Dan is het zeer verstandig om eerst te kijken wat de oorzaak van de problemen zijn, daar een oplossing voor vinden, waarna de toestellen opnieuw uitgeleverd kunnen worden.
Dat er nog toestellen geleverd worden door de diverse verkooppunten, heeft waarschijnlijk te maken dat men de bestaande voorraad opmaakt.
Ik vind het persoonlijk een goede beslissing van Apple om de levering te stoppen.
Er zijn grote problemen. Dan is het zeer verstandig om eerst te kijken wat de oorzaak van de problemen zijn, daar een oplossing voor vinden, waarna de toestellen opnieuw uitgeleverd kunnen worden.
Dat er nog toestellen geleverd worden door de diverse verkooppunten, heeft waarschijnlijk te maken dat men de bestaande voorraad opmaakt.
@BBCS ben het wel met bovenstaande van je eens, maar het zou telfort sieren als ze aan TS laten weten wanneer ze leveren en niet volgende week maar de juiste dag.
Dat is dus het probleem: dat kunnen ze niet.ciske schreef:@BBCS ben het wel met bovenstaande van je eens, maar het zou telfort sieren als ze aan TS laten weten wanneer ze leveren en niet volgende week maar de juiste dag.
Wat ik gelezen heb, zouden de problemen met de batterijen opgelost moeten zijn, maar de vraag naar die toestellen zijn dermate groot, dat Apple die vraag niet aankan:
bron: http://macworld.nl/nieuws/48445109-ipho ... ieuws.htmlApple-winkels kunnen vraag naar iPhone 4S niet aan
Toegevoegd op 10 november 2011
De vraag naar de iPhone 4S is nog niet verminderd. Analist Chris Whitmore van Deutsche Bank schrijft in een mededeling aan investeerders dat ongeveer dertig procent van alle winkels aangeeft dat Apple dagelijks te weinig exemplaren van de iPhone 4S in voorraad heeft.
De analist schat dat maar liefst 85 tot 90 procent van de winkels de komende tijd nog tekorten zullen hebben. Apple-medewerkers zouden klanten dan ook aanraden tussen negen en twaalf uur 's avonds in te loggen op de Apple-website en een afspraak te maken om een iPhone 4S op te halen. Dit aangezien het overgrote deel van de voorraad die Apple Stores hebben via reserveringen wordt verkocht en er slechts een kleine hoeveelheid apparaten beschikbaar is voor de losse verkoop.
Je kunt een ingebrekenstelling sturen en daarna kun je vanaf de genoemde datum de wettelijke rente, schadevergoeding (voor zover je schade hebt) en ontbinding eisen.jorisvi schreef:De medewerkster verzekerde mij dat de telefoon, die ik op donderdag 27 Oktober besteld heb, zeer zeker de daaropvolgende week geleverd zou worden, waarschijnlijk zelfs op maandag 31 oktober of anders dinsdag 1 november.
Lees jij niet?alfatrion schreef:Je kunt een ingebrekenstelling sturen en daarna kun je vanaf de genoemde datum de wettelijke rente, schadevergoeding (voor zover je schade hebt) en ontbinding eisen.jorisvi schreef:De medewerkster verzekerde mij dat de telefoon, die ik op donderdag 27 Oktober besteld heb, zeer zeker de daaropvolgende week geleverd zou worden, waarschijnlijk zelfs op maandag 31 oktober of anders dinsdag 1 november.
Dat er door de zeer grote belangstelling voor het nieuwe speeltje die dingen niet zijn aan te slepen en te snel zijn uitverkocht, kan de verkopende partij er niets aan doen. Als 2000 klanten van Telfort dat nieuwe speeltje willen hebben en Telfort krijgt steeds maar 5 toestellen, kan ik niet zeggen dat Telfort in gebreken is gebleven.
Iets anders was het als Telfort 2000 toestellen op voorraad zou hebben en dat niet uitleverde.
Dit valt voor Telfort in de categorie overmacht.
klopt bij overmacht ligt het anders.Iets anders was het als Telfort 2000 toestellen op voorraad zou hebben en dat niet uitleverde.
Dit valt voor Telfort in de categorie overmacht.
Hangt er van af: als Telfort wist dat ze maar 5 toestellen zouden krijgen maar ze accepteren wel 2000 bestelling, dan hebben ze toch een probleem. Voor Telfort is het pas overmacht als hun leverancier verplichtingen niet nakomt.BBCS schreef:
Dat er door de zeer grote belangstelling voor het nieuwe speeltje die dingen niet zijn aan te slepen en te snel zijn uitverkocht, kan de verkopende partij er niets aan doen. Als 2000 klanten van Telfort dat nieuwe speeltje willen hebben en Telfort krijgt steeds maar 5 toestellen, kan ik niet zeggen dat Telfort in gebreken is gebleven.
waarschijnlijk heeft telfort gewoon te weinig ingekocht. en ligt het daar aan. ik heb zelf namelijk de 4s 16g zwart op 1 nov besteld bij apple en vannochtend kreeg ik hem binnen. dus aan Apple zal het niet liggen lijkt mij zo.
-
HTCHenk007
Volgens mij zit de fout in het verkeerd voorlichten van de klant. Een harde belofte maken dat je een nieuwe Iphone zeker weten hebt kan geen enkel telecom bedrijf aangezien je bent overgeleverd aan de grillen van Apple.
Dat is uiteindelijke de kern van de fout de verkeerde informatie van de Telfort/Telfort medewerker.
Je zou wel op zoek kunnen gaan of er nog Iphone 4s toestellen in de winkels verkrijgbaar zijn. Ik heb er namelijk nog een paar voorbij zien komen in verschillende winkels. Is dat zou kan je altijd nog je order annuleren bij telfort.
Dat is uiteindelijke de kern van de fout de verkeerde informatie van de Telfort/Telfort medewerker.
Je zou wel op zoek kunnen gaan of er nog Iphone 4s toestellen in de winkels verkrijgbaar zijn. Ik heb er namelijk nog een paar voorbij zien komen in verschillende winkels. Is dat zou kan je altijd nog je order annuleren bij telfort.
Sinds vandaag weet ik pas dat mijn iphone 4s 16 gb white niet voorradig is. Zowel de Online Pakketdienst als Telfort reageren niet op mijn berichten. Ondertussen heb ik zeker 10 keer zelf moeten bellen met de Online Pakketdienst die mij herhaaldelijk beloofd heeft terug te bellen, maar dit niet doet. Bij Telfort is het al niet veel beter. Op mails wordt niet gereageerd, terwijl zij zelf zeggen binnen 5 werkdagen te antwoorden op de mail. Ook via de telefoon wordt beloofd de volgende dag terug te bellen, maar dit wordt ook niet gedaan. Zeer slechte service van beide bedrijven!
Weet iemand in hoeverre het nog mogelijk is om mijn abonnement te cancellen als mijn telefoon niet geleverd wordt? Ondertussen heeft het mij allemaal iets te veel energie en frustratie opgeleverd, dat ik nu wel klaar ben met een bedrijf als Telfort.
Weet iemand in hoeverre het nog mogelijk is om mijn abonnement te cancellen als mijn telefoon niet geleverd wordt? Ondertussen heeft het mij allemaal iets te veel energie en frustratie opgeleverd, dat ik nu wel klaar ben met een bedrijf als Telfort.
Hier is geen spraken van overmacht. De verkoper heeft een resultaatverplichting wanneer het gaat om de levering van goederen. Het risico dat de verkoper niet kan leveren komt dan voor zijn rekening. In situaties die te omschrijven zijn als een "act of god" (natuurrampen, burgeroorlogen, ect.) is er dan spaken van overmacht. Zelfs als er wel spraken zou zijn van overmacht dan kan de koper als nog de overeenkomst ontbinden. Het kan niet zo zijn dat koper eindeloos gedwongen moet afwachten.BBCS schreef:Dit valt voor Telfort in de categorie overmacht.
http://jure.nl/bd2984
Ik wel. Die 1995 klanten kunnen dan een ingebrekenstelling sturen en na de genoemde termijn kunnen ze, voor zover van toepassing, de wettelijke rente, schadevergoeding en/of ontbinding eisen.BBCS schreef:Dat er door de zeer grote belangstelling voor het nieuwe speeltje die dingen niet zijn aan te slepen en te snel zijn uitverkocht, kan de verkopende partij er niets aan doen. Als 2000 klanten van Telfort dat nieuwe speeltje willen hebben en Telfort krijgt steeds maar 5 toestellen, kan ik niet zeggen dat Telfort in gebreken is gebleven.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1370712Angela313 schreef:Weet iemand in hoeverre het nog mogelijk is om mijn abonnement te cancellen als mijn telefoon niet geleverd wordt?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 12 nov 2011 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Tis ook allemaal een verschrikkelijk drama...jantje krijgt zijn nieuwe speeltje niet op tijd...
echt...de wereld vergaat...
echt...de wereld vergaat...
alfatrion schreef:Hier is geen spraken van overmacht. De verkoper heeft een resultaatverplichting wanneer het gaat om de levering van goederen. Het risico dat de verkoper niet kan leveren komt dan voor zijn rekening. In situaties die te omschrijven zijn als een "act of god" (natuurrampen, burgeroorlogen, ect.) is er dan spaken van overmacht. Zelfs als er wel spraken zou zijn van overmacht dan kan de koper als nog de overeenkomst ontbinden. Het kan niet zo zijn dat koper eindeloos gedwongen moet afwachten.BBCS schreef:Dit valt voor Telfort in de categorie overmacht.
http://jure.nl/bd2984
Lees ook het artikel eens:
http://www.gsmacties.nl/nieuws/2011/10/ ... e-4s-zien/
Alle providers en winkels hebben leveringsproblemen.
Niemand weet wanneer er voldoende iPhone's beschikbaar komen en niemand weet hoelang dat de leveringsproblemen blijven.
Ik vind het echt schandalig dat je overmacht afwijst.
Apple levert niet uit en de providers en winkels krijgen de **** over zich heen.
De providers en winkels zijn niet in gebreken.
Als Apple verdomd om de iPhones aan de providers en winkels te verstrekken, hoe moeten zij dan die iPhones aan hun klanten leveren????
Apple had het kunnen weten dat er zo'n run op de toestellen zijn, men had van te voren een dermate voorraad aan kunnen leggen, zodat bij de introductie de providers en winkels het normaal aan de klanten hadden kunnen leveren.
Dat verhaal gaat hier niet op.
Bij dat arrest was een fatale levertijd besproken.
In deze zaak omtrent levering van de nieuwe iPhone is dat niet.
Hier gaat het om een vermoedelijke leverdatum en om een pre-order.
-
adSolvendum
Dat is omdat voorraad- of capaciteits-problemen bij de leverancier nu eenmaal niet onder overmacht vallen.BBCS schreef:Ik vind het echt schandalig dat je overmacht afwijst.
Wanneer een klant direct bij Apple bestelt en niet geleverd krijgt moet die klant daar klagen. Dat is echter in dit topic niet aan de orde.BBCS schreef:Apple levert niet uit en de providers en winkels krijgen de **** over zich heen.
Juist, dus de providers en winkels mogen hun bedrijfsrisico gerust afwentelen op de consument volgens u. Gelukkig zit de wereld dan weer niet zo in elkaar.BBCS schreef:De providers en winkels zijn niet in gebreken.
Dat is het probleem van de providers en de winkels, waar de klanten besteld hebben. Niet van de klanten, zij hebben immers niet bij Apple besteld.BBCS schreef:Als Apple verdomd om de iPhones aan de providers en winkels te verstrekken, hoe moeten zij dan die iPhones aan hun klanten leveren????
Dan hadden de providers en de winkels dit ook kunnen weten, ze handelen immers allen als bedrijf.BBCS schreef:Apple had het kunnen weten dat er zo'n run op de toestellen zijn, men had van te voren een dermate voorraad aan kunnen leggen, zodat bij de introductie de providers en winkels het normaal aan de klanten hadden kunnen leveren.
Vreemde inzichten stelt u hier weer ten toon, als professionele partij in de consumentenkoop wordt van winkels en providers meer verwacht dan van de consument, dat weet een kind. Dit probleem is dus niet het probleem van de klant, en mag dit ook niet worden.
In het arrest komt de term 'fatale levertijd' niet voor, kennelijk bent u zo slim geweest deze conclusie zelf te verbinden aan een gedane uitspraak mbt. levertijd. Doet u dat dan ook eens met:BBCS schreef:Bij dat arrest was een fatale levertijd besproken.
Wanneer een verkoper aangeeft binnen een bepaalde tijd te leveren zonder enig voorbehoud, mag men er van uit gaan dat dit dan ook gebeurt. Zo niet, is de verkoper in gebreke.jorisvi schreef:De medewerkster verzekerde mij dat de telefoon, die ik op donderdag 27 Oktober besteld heb, zeer zeker de daaropvolgende week geleverd zou worden, waarschijnlijk zelfs op maandag 31 oktober of anders dinsdag 1 november.
Dit heeft u zelf verzonnen, valt op geen enkele wijze op te maken uit de berichten van TS.BBCS schreef:Hier gaat het om een vermoedelijke leverdatum en om een pre-order.
Dat maakt voor wel of geen overmacht niet uit. Omdat hier geen fatale termijn is afgesproken moet er een ingebrekenstelling worden gestuurd. De winkelier krijgt daarmee een nog een laatste kans om te leveren. Bijvoorbeeld binnen 14 dagen vanaf de dagtekening of anders is de overeenkomst ontbonden.BBCS schreef:Bij dat arrest was een fatale levertijd besproken.
Als A niet levert aan B en die op zijn beurt niet levert aan C, kan C een claim neer leggen bij B en die kan weer een claim neerleggen bij A. Maar jij ziet lever dat B C net zo lang laat wachten tot dat deze wel kan leveren. Je kunt toch zelf ook wel inzien dat het onredelijk is om met je 65e de telefoon te ontvangen die je op je 30e hebt besteld?