Sinds enkele maanden heb ik het volgende probleem met Hi:
Het komt nogal eens voor dat ik een rekening pas na het verstrijken van de betaaltermijn betaal via Internetbankieren. Maar hier zit nooit langer dan 5 dagen tussen.
Vaak een paar dagen na de BETALING krijg ik een aanmaning van hun, met de dagtekening ALTIJD één of twee dagen nadat ik mijn betaling gedaan heb, met de letterlijke tekst:
De uiterste betaaltermijn van de aanmaning ligt dan zo'n 10 dagen na dagtekening brief....Uit onze administratie blijkt dat je onderstaande rekening(en) nog niet hebt betaald. Zoals op de telefoonrekening staat, kunnen we daarom herinnerings-kosten in rekening brengen op je volgende telefoonrekening. Wil je dat voorkomen? Maak dan het openstaande totaalbedrag zo snel mogelijk over!...
Bij het lezen van deze aanmaning denk je: 'Dankjewel voor de herinnering, ik heb al betaald, dus het zal wel goed zijn.
Want onderaan de brief staat ook het volgende:
Okee, daar ga je dan vanuit....Heb je de telefoonrekening ondertussen betaald? Dan hebben de betaling en de verzending van de herinnering elkaar gekruist...
Dan krijg je de telefoonrekening van de volgende maand, en daar worden ineens 4,50euro HERINNERINGSKOSTEN in rekening gebracht.
Nou, prima, zal wel een foutje zijn, dus je belt/mailt naar de klantenservice en deze geven je dan ook nog (ook al kost het soms wat moeite) gelijk want ja, er word in de brief gesuggereerd dat als je voor de uiterste betaaldatum van de aanmaning betaald, er geen herinneringskosten gerekend worden.
En ook in de algemene voorwaarden die gelden voor abonnementen tussen 1-7-2009 en 1-1-2011 staat niets vermeld over het berekenen van herinneringskosten VOOR de eerste aanmaning.
Zaak opgelost? Ja, voor deze maand wel.
Maar dit gevecht ben ik dus nu al 6 maanden aan het leveren. Tot op heden krijg ik natuurlijk elke keer wel m'n kosten terug, maar ik word onderhand zo moe van het continu bellen en mailen elke keer...
Ik kijk echt uit naar maart 2012; kan ik ein-de-lijk overstappen naar een andere provider...