LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lcm.dolle
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 19:41

Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door lcm.dolle »

Volgens de informatie van Ziggo zelf is Digitale TV voortaan de 'standaard' en de 'basis' !! Deze faciliteiten krijg je bij het standaard TV abonnement. Alleen .....: Ziggo zendt de digitale kanalen wel GECODEERD uit (behalve Ned.1). Waarom ?? immers wanneer een geboden faciliteit standaard bij je abonnement behoort, moet het ook standaard beschikbaar zijn ! Echter niet bij Ziggo, want dan verdienen ze niets meer met de verkoop van digitale kastjes, inschuifmodules en smartcardss. Technisch gesproken heb je die eigenlijk helemaal niet nodig voor het standaard pakket, alleen eventueel voor de meer uitgebreidere pakketten is een smartcard nodig om deze te lionken aan je soort abonnement. Daarnaast is een Philips HD-TV uit 2009 volgens Ziggo verouderd, want TV's uit dat jaar worden niet door hen gecertificeerd. Kort samengevat: Ziggo is alleen maar uit op financieel gewin en heeft niets op met klantvriendelijkheid. Ze proberen door het uitkleden van het analoge pakket de klanten te dwingen om over te stappen naar digitaal, waarbij alle hierboven genoemde bezwaren hen geen barst kunnen schelen. Dus toch maar op termijn op zoek gaan naar mogelijkheden buiten Ziggo !

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door renegade66 »

ziggo gaat niet alleen om om meer te verdienen, omzetten naar digitaal is ook om er voor te zorgen dat je straks meer zenders en veel sneller internet kunt hebben.
als ze straks helemaal om zijn naar digitaal geen ze de standaard kanalen gewoon weer aanbieden zoals nu met analoog het geval is.
sterker nog, ze zullen worden gedwongen door de mediaraad en regering.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Onzin, die kastjes maakt Ziggo weinig tot geen winst op. Bovendien zijn die ook gewoon in de winkel te koop, dat heeft gewoon meer te maken met welke provider je hebt, UPC heeft iets andere kastjes dan Tele2, Digitenne en Ziggo weer wat anders. Jouw verhaal zou dan voor alle providers moeten gelden. Om hier standaardisatie in te krijgen is nu juist de CI+ module uitgevonden , dat is de standaard en vervolgens prik je daar de CI+ module voor jouw provider in.
Volgens de informatie van Ziggo zelf is Digitale TV voortaan de 'standaard' en de 'basis'
Zo iets heet technische vooruitgang. Of zit je nog Zwart/wit te kijken met een eigen antenne op je schoorsteen ?
Ziggo zendt de digitale kanalen wel GECODEERD uit (behalve Ned.1). Waarom ??
Om je makkelijk af te kunnen sluiten als je niet meer betaald. Vroeger moesten ze daar een monteur voor naar het wijkkastje sturen om de kabel er uit te trekken. Tegenwoordig blokkeren ze gewoon de kaart. Doen overigens ALLE providers.
Daarnaast is een Philips HD-TV uit 2009 volgens Ziggo verouderd, want TV's uit dat jaar worden niet door hen gecertificeerd.
Niet gecertificeerd wil niet zeggen verouderd en ZEKER niet dat het niet werkt, heb hier een kleine flatscreen staan uit 2007 die prima functioneerd. Ziggo is alleen na 2009 pas begonnen om alle typen apart te certificeren.
Ze proberen door het uitkleden van het analoge pakket de klanten te dwingen om over te stappen naar digitaal
Gelukkig wel.... zo snel mogelijk opdoeken die "ouwe meuk" , komt er weer bandbreedte vrij op de kabel , wat ook gebruikt kan worden voor sneller internet.

O en wat betreft je stelling :
"Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen"
Welke provider was dat ook weer die tegen kostprijs levert en van origine als filantropische instelling is opgericht ?.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door duiner »

vogels schreef:
want dan verdienen ze niets meer met de verkoop van digitale kastjes, inschuifmodules en smartcardss
Alles wat je hier op noemt, hoef je helemaal niet bij Ziggo te kopen. Verdiep je eerst eens ergens in, voordat je een topic opent.
ik heb een kastje gekocht voor 59 euro, bij Media Markt , inderdaad , even verder kijken .. :wink:

maar de smart-kaart moet wel van Ziggo zijn, want daar heb ik mijn abonnenemt ook.
.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

maar de smart-kaart moet wel van Ziggo zijn, want daar heb ik mijn abonnenemt ook
En die kost 20,- Euro.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
maar de smart-kaart moet wel van Ziggo zijn, want daar heb ik mijn abonnenemt ook
En die kost 20,- Euro.
Hoorde laatst van iemand die had de 2de smartcard aangevraagd bij Ziggo en die was gratis, je had recht op 2 smartcards hadden ze tegen hem gezegd....

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:
bprosman schreef:
maar de smart-kaart moet wel van Ziggo zijn, want daar heb ik mijn abonnenemt ook
En die kost 20,- Euro.
Hoorde laatst van iemand die had de 2de smartcard aangevraagd bij Ziggo en die was gratis, je had recht op 2 smartcards hadden ze tegen hem gezegd....
je hebt recht op 3 zelfs, ik heb ze voor 29 euro gekocht ., die prijs is overal hetzelfde

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:
je hebt recht op 3 zelfs, ik heb ze voor 29 euro gekocht ., die prijs is overal hetzelfde
Maar je moet die dus wel betalen !?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:
duiner schreef:
je hebt recht op 3 zelfs, ik heb ze voor 29 euro gekocht ., die prijs is overal hetzelfde
Maar je moet die dus wel betalen !?

elke keer wel 29 euro, maar het is een borg !!.. Je krijgt het terug als je daar weg gaat
Laatst gewijzigd door duiner op 11 nov 2011 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door duiner »

vogels schreef:
ik heb ze voor 29 euro gekocht ., die prijs is overal hetzelfde
Nee hoor, op het web vind je ze voor 19,95. Je hoeft dus ook de smartcard niet te kopen bij Ziggo.
ik koop nooit wat op het web, en ik laat alles gelijk maar activeren in de winkel ,
dan weet je zeker dat het niet verkeerd kan gaan

het is een borg , je krijgt het dus terug , he ?
.
.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door duiner »

vogels schreef:
het is een borg , je krijgt het dus terug , he ?
Heb me daar (nog) nooit in verdiept, maar dat betwijfel ik.
dat weten ze in de winkel wel te vertellen , er zijn nu Ziggo-winkels , he ?
.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je moet dus betalen voor je abbonnement voor digitaal.
Je moet dus betalen voor de smartcard.
Je moet dus betalen voor het kastje wat je nodig hebt.......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

ik koop nooit wat op het web, en ik laat alles gelijk maar activeren in de winkel ,
dan weet je zeker dat het niet verkeerd kan gaan
Ik koop ze EN in de winkel EN ik betaal 20 Euro.
Je hebt recht op 3 zelfs,
Of je er "recht" op hebt waag ik te betwijfelen (gratis dan) , maar je kunt/mag VIJF kaarten hebben voor het zelfde tarief. De eerste 3 kun je zelf via het Internet aanmelden, nummer 4 en 5 kan de helpdesk voor je doen.
Je moet dus betalen voor je abbonnement voor digitaal.
Je moet dus betalen voor de smartcard.
Je moet dus betalen voor het kastje wat je nodig hebt.......
Ontzettend spannend om Ziggo hier voor af te z**ken natuurlijk want dat is ook bij UPC , Digitenne, Kanaal digitaal, Tele2.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Je moet dus betalen voor je abbonnement voor digitaal.
Je moet dus betalen voor de smartcard.
Je moet dus betalen voor het kastje wat je nodig hebt.......
Ontzettend spannend om Ziggo hier voor af te z**ken natuurlijk want dat is ook bij UPC , Digitenne, Kanaal digitaal, Tele2.
Oh ging mij niet speciaal om ziggo hoor.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door berend12 »

Coderen van het signaal is helemaal niet nodig om digitale tv te kunnen doorgeven/kijken. Beetje gek dat als je een tv koopt dat die niet geschikt is voor Ziggo. Zou je van geen enkel ander apparaat accepteren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door bprosman »

Coderen van het signaal is helemaal niet nodig om digitale tv te kunnen doorgeven/kijken.
Hoe bepalen ze dan wie er wel (abonnee) mag kijken en wie niet als het signaal ongecodeerd op de kabel staat ?
Beetje gek dat als je een tv koopt dat die niet geschikt is voor Ziggo.
Ging ook over een TV uit 2009 die niet GECERTIFICEERD is door Ziggo, dat is iets anders als NIET GESCHIKT. Dit gaat altijd over het CI+ slot. Met een externe decoder is iedere TV geschikt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben eigenlijk best wel blij met ziggo. Maar ik ben dan ook lid geworden in een actieperiode en kreeg alles gratis: modem en decoder en smartcard. Alleen de DECT telefoon heb ik er apart bij gekocht. Dus ik kan niet zeggen dat ik me bekocht voel.

@duiner: smartcards en borg? Dat heb ik nog nooit gehoord, volgens mij koop je ze gewoon. Dus mocht je er ooit mee ophouden dan krijg je niks terug.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
dat weten ze in de winkel wel te vertellen , er zijn nu Ziggo-winkels , he ?
Dat er Ziggo winkels zijn, is mij bekend. Maar dat 'borg' verhaaltje klopt niet, je koopt de smartcards. En wat zou Ziggo moeten doen met ingeleverde gebruikte cards?

Ook bij andere providers zijn de smartcards gekocht en niet gehuurd(borg).
Geen klant meer, dan mag je deze verkopen, op internet genoeg te vinden, of in de prullenbak doen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door berend12 »

bprosman schreef:
maar de smart-kaart moet wel van Ziggo zijn, want daar heb ik mijn abonnenemt ook
En die kost 20,- Euro.
Stond in de folder van MM voor 79 euro.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ziggo gaat Digitaal om meer te verdienen

Ongelezen bericht door berend12 »

bprosman schreef:
Coderen van het signaal is helemaal niet nodig om digitale tv te kunnen doorgeven/kijken.
Hoe bepalen ze dan wie er wel (abonnee) mag kijken en wie niet als het signaal ongecodeerd op de kabel staat ?

Als je niet betaalt dan gaat het signaal er af.

Beetje gek dat als je een tv koopt dat die niet geschikt is voor Ziggo.
Ging ook over een TV uit 2009 die niet GECERTIFICEERD is door Ziggo, dat is iets anders als NIET GESCHIKT. Dit gaat altijd over het CI+ slot. Met een externe decoder is iedere TV geschikt.
Stel je voor dat je een nieuwe broodrooster koopt met alle toeters en bellen en dat je een kaartje van Essent nodig hebt om hem te kunnen gebruiken?!?

Gesloten