LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beter Bed
Re: Beter Bed
Ik heb inmiddels opnieuw contact gehad met de firma Beter Bed en we zijn tot een oplossing/afspraak gekomen. Het is naar tevredenheid opgelost en dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Re: Beter Bed
En wat betekent dat concreet ?
Re: Beter Bed
save_73 schreef:Mijn oude matrassen hadden hun beste tijd gehad en ik was dus genoodzaakt om nieuwe matrassen te gaan kopen. Vanwege mijn gewicht en rugklachten heb ik wel een redelijk stevig matras nodig. Ik leef echter momenteel van de bijstand, dus geen vetpot. De bijzondere bijstand helpt je tegenwoordig ook al niet meer, dus ik moet het hele bedrag zelf op zien te hoesten en aangezien ik van 40 Euro in de week leef en al geld tekort kom elke maand, is dat eigenlijk niet mogelijk.
Bij mij in de buurt zit een Beter Bed vestiging en verder eigenlijk geen/nauwelijks aanbieders, vandaar dat ik daar terecht kwam en een matras uit heb gezocht. Het betreft een matras van het merk POCKETLINE, de POCKETLINE 300. 8 oktober heeft de bestelling plaat gevonden in hun filiaal in Leeuwarden en op 1 november werden de matrassen afgeleverd (2 voor de prijs van 1, 379 Euro). Ik constateerde, nadat de bezorgers al vertrokken waren, dat de matrassen 90x200 waren i.p.v. 80x200, wat de afmeting van mijn bedbodem is. De volgende dag direct gebeld met Beter Bed of omruilen mogelijk was. Beter Bed gaat er direct vanuit dat de koper de verkeerde maat heeft opgegeven en de maat van zijn/haar eigen bed niet kent. Discussie erover heeft weinig zin, verkopers maken geen fouten. Feit blijft dat ik de aankooporder wel getekend heb en niet goed genoeg gecontroleerd heb om te constateren dat de verkeerde maat erop stond.
Afin, de matrassen zitten nog in de verpakking en hoewel Beter Bed dus aangeeft nooit matrassen te ruilen, wilde ze in dit geval coulance verlenen. De coulance is als volgt:
65 Euro administratiekosten
37,90 Euro additionele kosten (10% aankoopbedrag)
Ik kan dan wel de juiste maat matrassen krijgen en voor het verschil in aankoopbedrag krijg ik dan een tegoedbon.
Bovenop de 379 Euro die ik eigenlijk al niet op kan brengen, mag ik dus nog eens 102 Euro en 90 cent ophoesten. Totaal ben ik dan dus 481 euro en 90 cent kwijt en heb ik dan een tegoedbon van 40 euro waar ik niet veel mee kan.
De meegeleverde voorwaarden spreken alleen over omruilen van eigen merk matrassen, zeggen niks over andere matrassen. Had ik via internet besteld, had ik het gewoon terug kunnen sturen en al mijn geld terug gekregen.
Is er iemand die weet wat ik met deze situatie aan moet? Wat mij betreft verdienen ze in ieder geval een koude douche.
Re: Beter Bed
Ben wel benieuwd wat de oplossing nu is.save_73 schreef:Ik heb inmiddels opnieuw contact gehad met de firma Beter Bed en we zijn tot een oplossing/afspraak gekomen. Het is naar tevredenheid opgelost en dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Re: Beter Bed
Ik heb afgesproken niet in detail te zullen treden en dat zal ik dan ook niet doen, ben een man van mijn woord.Chocomelk schreef:Ben wel benieuwd wat de oplossing nu is.save_73 schreef:Ik heb inmiddels opnieuw contact gehad met de firma Beter Bed en we zijn tot een oplossing/afspraak gekomen. Het is naar tevredenheid opgelost en dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Re: Beter Bed
Kan ik mij voorstellen.