LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Louissa
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2011 20:34

Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Louissa »

Hallo iedereen,

Ik heb een klacht over Tele2 en ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik hiermee aan moet.

Eind September ben ik aangemeld bij Tele2, ik wilde een alles in een pakket en die kon Telfort mij helaas niet bieden.
Vanaf het moment dat ik bij hun zit heb ik al last van haperende televisie, internet die erg langzaam is. En soms is het beeld ook echt helemaal weg.
Vaak over opgebeld, maar dit lag aan mijn gebruik van de kastjes.
In de slaapkamer stond die echt niet aan als ik in de woonkamer tv aan het kijken was, en ik neem aan dat een provider de beste kwaliteit moet bieden ook als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt.

Toen kwam het probleem dat ik nog steeds mijn huidige nummer niet had.
Ik moest toch bellen voor mijn verhuizing, dus ik wilde dit ook gelijk even in kaart brengen.
De jongen aan de telefoon uitgelegd voor de twee dingen waarvoor ik belde en maakte eerst mijn huidige nummer in orde. (Dit was namelijk niet doorgevoerd... :?). Toen ik gelijk mijn nieuwe woonadres wilde doorgeven zei hij dat ik hier maar even een weekje mee moest wachten, omdat het anders verward zou worden in het systeem. Begreep ik niets van, had hij mij dat niet gelijk aan het begin van het gesprek dit kunnen aangeven?? Dan had ik mijn nummer behoud wel wat later doorgegeven.

Op 9 November zou mijn Tele2 aansluiting het doen in mijn nieuwe woning. Hij deed het die dag nog steeds niet, dus ik heb de volgende dag maar gelijk gebeld. Ze zouden nakijken wat er aan de hand was. Ik de volgende dag weer terug gebeld. Bleek dat ze mijn abonnement hebben opgezegd. Dit omdat de nieuwe bewoner op mijn oude adres een aanvraag bij een andere provider voor zichzelf heeft aangesloten. Hier konden ze niets aan veranderen in het systeem en moet nog maar ff 23 dagen gaan wachten, alles moet weer opnieuw aangemeld worden!!

Net wilde ik kijken op de forum van Tele2, hebben ze me daar verbannen omdat ik blijkbaar teveel contact met hun opneem.

Ik ben ze nu al meer dan spuugzat, en ik wil er heel graag weg gaan. Nu vraag ik me af, omdat ze me hebben afgemeld, zit ik dan nog steeds aan een afkoopsom vast, of hebben ze nu ook niet voldaan aan hun voorwaarden, zodat ik er nu ook niet meer aan vast zit...??

Ze helpen me voor geen meter daar, en zit al inmiddels 3 weken zonder televisie, kunnen niets voor me doen, ook geen spoed aanmelding en moet nog weer 23 dagen gaan wachten.

Wat een flutbedrijf zeg, die Tele2 :?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij hebt ingestemd met een nieuwe aanmelding heb je normaal gesproken 7 dagen bedenktijd, is die al om zit je aan dit flutbedrijf vast.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door olaf79 »

Louissa schreef:Hallo iedereen,

Ik heb een klacht over Tele2 en ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik hiermee aan moet.

Eind September ben ik aangemeld bij Tele2, ik wilde een alles in een pakket en die kon Telfort mij helaas niet bieden.
Vanaf het moment dat ik bij hun zit heb ik al last van haperende televisie, internet die erg langzaam is. En soms is het beeld ook echt helemaal weg.
Vaak over opgebeld, maar dit lag aan mijn gebruik van de kastjes.
In de slaapkamer stond die echt niet aan als ik in de woonkamer tv aan het kijken was, en ik neem aan dat een provider de beste kwaliteit moet bieden ook als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt.

Toen kwam het probleem dat ik nog steeds mijn huidige nummer niet had.
Ik moest toch bellen voor mijn verhuizing, dus ik wilde dit ook gelijk even in kaart brengen.
De jongen aan de telefoon uitgelegd voor de twee dingen waarvoor ik belde en maakte eerst mijn huidige nummer in orde. (Dit was namelijk niet doorgevoerd... :?). Toen ik gelijk mijn nieuwe woonadres wilde doorgeven zei hij dat ik hier maar even een weekje mee moest wachten, omdat het anders verward zou worden in het systeem. Begreep ik niets van, had hij mij dat niet gelijk aan het begin van het gesprek dit kunnen aangeven?? Dan had ik mijn nummer behoud wel wat later doorgegeven.

Op 9 November zou mijn Tele2 aansluiting het doen in mijn nieuwe woning. Hij deed het die dag nog steeds niet, dus ik heb de volgende dag maar gelijk gebeld. Ze zouden nakijken wat er aan de hand was. Ik de volgende dag weer terug gebeld. Bleek dat ze mijn abonnement hebben opgezegd. Dit omdat de nieuwe bewoner op mijn oude adres een aanvraag bij een andere provider voor zichzelf heeft aangesloten. Hier konden ze niets aan veranderen in het systeem en moet nog maar ff 23 dagen gaan wachten, alles moet weer opnieuw aangemeld worden!!

Net wilde ik kijken op de forum van Tele2, hebben ze me daar verbannen omdat ik blijkbaar teveel contact met hun opneem.

Ik ben ze nu al meer dan spuugzat, en ik wil er heel graag weg gaan. Nu vraag ik me af, omdat ze me hebben afgemeld, zit ik dan nog steeds aan een afkoopsom vast, of hebben ze nu ook niet voldaan aan hun voorwaarden, zodat ik er nu ook niet meer aan vast zit...??

Ze helpen me voor geen meter daar, en zit al inmiddels 3 weken zonder televisie, kunnen niets voor me doen, ook geen spoed aanmelding en moet nog weer 23 dagen gaan wachten.

Wat een flutbedrijf zeg, die Tele2 :?
Tele2 heeft zelf het initiatief genomen om u op te zeggen terwijl u daar nooit om gevraagd heeft. Wettelijk gezien is er dus nu geen contract meer. U bent vrij om te gaan en te staan waar u wilt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Tele2 heeft zelf het initiatief genomen om u op te zeggen terwijl u daar nooit om gevraagd heeft. Wettelijk gezien is er dus nu geen contract meer. U bent vrij om te gaan en te staan waar u wilt.
als TS heeft ingestemd met die 2 de aanmelding is zij/hij helaas niet vrij te gaan.

Louissa
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2011 20:34

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Louissa »

Ik heb er niet mee ingestemd voor een nieuwe aanmelding.
Ik zit er juist nu zo achteraan omdat zij ten eerste een fout hebben begaan, en ten tweede mij niet hebben gevraagd voor een akkoord om mij weer opnieuw aan te melden.

Had ik maar voor Ziggo gekozen, zal vast ook weleens zijn probleempjes hebben.
Maar ik denk lange na niet zo erg als bij Tele2

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb er niet mee ingestemd voor een nieuwe aanmelding.
dan kan je naar een ander ,maar informeer eerst goed voordat je aan 2 contracten vast zit.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Telfort heeft nu ook een alles in 1 pakket. Je moet echter wel eerst internet en eventueel vast bellen bestellen en na oplevering Interactieve TV. Informeer wel eerst even of het geen problemen op uw adres opleverd (je moet minimaal 10-12Mbit hebben)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Telfort moet je niet nemen ,staat hier een topic waar je niet vrolijk van wordt.


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... t#p1266352

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door MrV1976 »

@ ciske kijk je kan wel elke keer een andere topic pasten, maar er zijn heel veel tevreden klanten van telfort. Kijk voor de grap eens onder forums van andere providers excessen gebeuren overal. Telfort is in 2 jaar tijd aanzienlijk verbeterd in de service en kwaliteit. En wat de laatste topic betreft er is geen provider die dit soort gedrag accepteert online

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

En wat de laatste topic betreft er is geen provider die dit soort gedrag accepteert online

iemand zonder internet laten zitten omdat het Telfort niet bevalt dat een ander een mening heeft is schofterig.

Misschien is Telfort verbeterd geen idee , maar dit zet je aan het denken.

karstenpos
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2011 12:15

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door karstenpos »

Dag,

En over opzeggen van Tele 2 gesproken (vaste telefonie).... hoe krijg je dit voor elkaar? Bij het lezen van het forum is er herkenning alom over de bejeging van Tele 2 (brutaal, agressief en asociaal). Daarnaast wordt je met je telefonische vraag over opzeggen van het kastje naar de muur gestuurd.

Kortom: kan iemand me aan de meest actuele gegevens helpen om het Tele2-contract ook daadwerkelijk op te zeggen?? Op het internet zijn wel een paar contactgegevens te vinden, maar veel vertrouwen heb ik daar niet meer in.

Alvast bedankt en groet,

Karsten

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

@karstenpos


als jouw contract terijm er op zit ken je opzeggen , doe het per aangetekende brief als ze telefonisch niet reageren, dan ben je van ze af.

bewaar wel een kopie en de verzendbon.

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Iw2wten »

karstenpos schreef:Dag,

En over opzeggen van Tele 2 gesproken (vaste telefonie).... hoe krijg je dit voor elkaar? Bij het lezen van het forum is er herkenning alom over de bejeging van Tele 2 (brutaal, agressief en asociaal). Daarnaast wordt je met je telefonische vraag over opzeggen van het kastje naar de muur gestuurd.

Kortom: kan iemand me aan de meest actuele gegevens helpen om het Tele2-contract ook daadwerkelijk op te zeggen?? Op het internet zijn wel een paar contactgegevens te vinden, maar veel vertrouwen heb ik daar niet meer in.

Alvast bedankt en groet,

Karsten
Ik heb ook zelfde probleem. Van morgen heb ik halve uurtje met telefoon naar 0900 nummer gebeld, ik kreeg een soort computer stem die verwijst je naar internetside van tele2. Ik kon niemand te pakken kreeg. Met die truct haalt ze geld je zak uit.

anoekkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:14

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door anoekkoudijs »

Wat een klachten over Tele2!
En als je op de site kijkt, winnen ze -gek genoeg- ook nog de nr1 award (Tele2 heeft de Customer Performance Award 2011 gewonnen).
Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen: De zakelijke klant wordt door Tele2 op hun wenken bediend!! Wij zijn klikken op tabblad zakelijk, mijn ouders op consument. Wij worden dezelfde dag nog geholpen en mijn ouders hebben anderhalve week moeten wachten (toen werden zij het ook helemaal zat!). Vervolgens heb ik mijn moeder verteld dat ze moest zeggen dat ze inmiddels meerdere klanten had verloren en over zou gaan tot het eisen van een schadevergoeding als ze niet dezelfde dag nog het probleem zouden oplossen! En wat gebeurde er; nog diezelfde dag verscheen er een monteur van Tele2 die het probleem heeft opgelost.
De zakelijke klant heeft dus heel duidelijk voorrang tot de "gewone consument". Dit is in heel veel gevallen zo en ronduit belachelijk. In beide gevallen betaalt men maandelijks voor de diensten van Tele2.

Ben heel benieuwd wanneer dit eens anders gaat worden, maar ben bang dat dit altijd een probleem zal zijn. En niemand die er (HELAAS) iets aan kan doen. De (niet zakelijke) klant is al heel lang geen koning meer!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door devious »

@ anoekkoudijs.
Het dreigen met een schadevergoeding als prive-eindgebruiker heeft absoluut geen effect voor het oplossen van het probleem. Het zijn abonnementen/contracten zonder ServiceLevelAgreement en in de AlgemeneVoorwaarden staat dat duidelijk aangegeven. En dat is bij elke provider.

anoekkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:14

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door anoekkoudijs »

devious schreef:@ anoekkoudijs.
Het dreigen met een schadevergoeding als prive-eindgebruiker heeft absoluut geen effect voor het oplossen van het probleem. Het zijn abonnementen/contracten zonder ServiceLevelAgreement en in de AlgemeneVoorwaarden staat dat duidelijk aangegeven. En dat is bij elke provider.
@Devious: Je leest toch dat het in dit geval wel degelijk geholpen heeft, de monteur stond er dezelfde dag nog aan de deur en het probleem was opgelost..

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

anoekkoudijs schreef:
devious schreef:@ anoekkoudijs.
Het dreigen met een schadevergoeding als prive-eindgebruiker heeft absoluut geen effect voor het oplossen van het probleem. Het zijn abonnementen/contracten zonder ServiceLevelAgreement en in de AlgemeneVoorwaarden staat dat duidelijk aangegeven. En dat is bij elke provider.
@Devious: Je leest toch dat het in dit geval wel degelijk geholpen heeft, de monteur stond er dezelfde dag nog aan de deur en het probleem was opgelost..
Ja maar hoeft niet altijd de oplossing te zijn. De zakelijke markt betaald vaak meer dan consumenten door de SLA's die geboden wordt en verdere onderhoudscontracten. Op zich logisch gezien de zakelijke markt andere belangens heeft dan consumenten.

anoekkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:14

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door anoekkoudijs »

Dekseldopje schreef:
anoekkoudijs schreef:
devious schreef:@ anoekkoudijs.
Het dreigen met een schadevergoeding als prive-eindgebruiker heeft absoluut geen effect voor het oplossen van het probleem. Het zijn abonnementen/contracten zonder ServiceLevelAgreement en in de AlgemeneVoorwaarden staat dat duidelijk aangegeven. En dat is bij elke provider.
@Devious: Je leest toch dat het in dit geval wel degelijk geholpen heeft, de monteur stond er dezelfde dag nog aan de deur en het probleem was opgelost..
Ja maar hoeft niet altijd de oplossing te zijn. De zakelijke markt betaald vaak meer dan consumenten door de SLA's die geboden wordt en verdere onderhoudscontracten. Op zich logisch gezien de zakelijke markt andere belangens heeft dan consumenten.
Dus.... idd! Als consument ben je als klant geen koning en als zakelijke klant blijkbaar wel. Ook consumenten betalen voor de diensten van Tele2, net als zakelijke klanten. Als iets niet werkt, hebben beide klanten recht op net zoveel hulp en net zo snel. En niet de een binnen een dag en de ander pas na 2 of 3 weken of soms langer..., soms ook nog eens na eindeloze briefwisselingen.
Als dit wel het geval zou zijn, moeten ze het er duidelijk bij vermelden dat je als consument, bij problemen veroorzaakt door Tele2, niet net zoveel recht heb op de supersnelle hulp die zakelijke klanten wel krijgen. Dan weet je waar je aan toe bent. Voor de een is het belang om te kunnen bellen of gebeld kunnen worden wel groot, voor een ander niet. Dat het bij zakelijke klanten om financiele belangen gaat, dat zou voor Tele2 geen verschil moeten maken. Een klant is een klant, veel geld of weinig geld, grote auto of kleine auto, villa of rijtjeswoning etc etc. Ze worden allemaal groot door ons.

Bensel15
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:53

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door Bensel15 »

Als consument ben je akkoord gegaan met de voorwaarden. En daarin staat duidelijk vermeld wat de (maximale) termijn is voor storingsoplossingen. En deze zijn altijd vrij ruim.

Een bedrijf betaalt niet enkel de lijn, maar spreekt ook een SLA af. Dit zijn zeg maar de voorwaarden van het bedrijf om die lijn af te nemen. hierin wordt oa in bepaald hoelang een storing mag duren (vaak door een uptime te garanderen van 95 tot iets van maximaal 99.9%) Afhankelijk van de afspraken zullen bedrijven moeten bijbetalen, naast de huur van de lijn. Deze kosten kunnen behoorlijk oplopen, vergis je niet.

Als je als consument een monteur vraagt, bedenk je dan ook dat voordat die monteur de deur uit is, er al behoorlijke kosten zijn gemaakt. Want voordat de monteur komt, is planning al ingeschakeld, is de lijn al extra gecontroleerd door de technische dienst. Daarnaast is er nog de uurloon van de monteur zelf.
Dit is ook een van de redenen waarom een monteur enkel gestuurd wordt als klantlocatie zo goed als mogelijk is uitgesloten. Want ondanks dat iedereen altijd zegt zijn/haar zaakjes op orde te hebben, is 90% van storingen toch terug te leiden naar klantlocatie.

anoekkoudijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:14

Re: Klacht Tele2 ik weet het niet meer

Ongelezen bericht door anoekkoudijs »

Bensel15 schreef:Als consument ben je akkoord gegaan met de voorwaarden. En daarin staat duidelijk vermeld wat de (maximale) termijn is voor storingsoplossingen. En deze zijn altijd vrij ruim.

Een bedrijf betaalt niet enkel de lijn, maar spreekt ook een SLA af. Dit zijn zeg maar de voorwaarden van het bedrijf om die lijn af te nemen. hierin wordt oa in bepaald hoelang een storing mag duren (vaak door een uptime te garanderen van 95 tot iets van maximaal 99.9%) Afhankelijk van de afspraken zullen bedrijven moeten bijbetalen, naast de huur van de lijn. Deze kosten kunnen behoorlijk oplopen, vergis je niet.

Als je als consument een monteur vraagt, bedenk je dan ook dat voordat die monteur de deur uit is, er al behoorlijke kosten zijn gemaakt. Want voordat de monteur komt, is planning al ingeschakeld, is de lijn al extra gecontroleerd door de technische dienst. Daarnaast is er nog de uurloon van de monteur zelf.
Dit is ook een van de redenen waarom een monteur enkel gestuurd wordt als klantlocatie zo goed als mogelijk is uitgesloten. Want ondanks dat iedereen altijd zegt zijn/haar zaakjes op orde te hebben, is 90% van storingen toch terug te leiden naar klantlocatie.
Dat zit bij de prijs, die je betaalt voor het abonnement, allang inbegrepen. En ja, sommige mensen hangen wel erg snel aan de telefoon, maar in dit geval was dat niet het geval en was TELE2 degene die een fout had gemaakt. Als men dan vervolgens zegt dat men dit zal gaan oplossen, mogen de klanten (zakelijk of privé) er vanuit gaan dat men dit binnen 48 uur wel heeft opgelost en dat men niet bijna twee weken moet gaan zitten wachten totdat TELE2 die fout eindelijk heeft opgelost.
Nogmaals, het mag geen verschil maken of je nu Poepjes van achteren heet of Van Schiphol tot Amerongen. We betalen allemaal met dezelfde Euro èn de een kan de telefoonkosten declareren, de ander niet...;-) Kortom klant is klant!

Gesloten