| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ubee Modem
-
Martijn1985
Ubee Modem
Hallo,
ik heb al een tijdje een Ubee modem in mijn gang staan omdat mijn aansluiting prima werkte zoals hij was....alleen vrouwlief was de doos een beetje zat in de gang en heb hem dan zaterdagochtend toch maar eens aangesloten...met alle gevolgen van dien.
Ik heb nu helemaal geen internet meer op een windows 7 machine (laptop)
De modem zegt dat hij verbonden is alleen komt er zo'n geel driehoekje onder te staan met de tekst(geen internettoegang)
Ik heb klantenservice gebeld uiteraard zonder resultaat zoals ik bij Ziggo gewend ben...
Kunnen jullie mij helpen?
ik heb al een tijdje een Ubee modem in mijn gang staan omdat mijn aansluiting prima werkte zoals hij was....alleen vrouwlief was de doos een beetje zat in de gang en heb hem dan zaterdagochtend toch maar eens aangesloten...met alle gevolgen van dien.
De modem zegt dat hij verbonden is alleen komt er zo'n geel driehoekje onder te staan met de tekst(geen internettoegang)
Ik heb klantenservice gebeld uiteraard zonder resultaat zoals ik bij Ziggo gewend ben...
-
Martijn1985
Re: Ubee Modem
Vergeet erbij te vermelden dat ook bedraad niet werkt...of kunnen jullie aangeven welke lanpoort ik daar het beste voor kan gebruiken?
Hoi, dus je hebt al meer klachten gehad waarbij Ziggo je niet kon helpen? en daar ben je nu al aan gewend?Martijn1985 schreef:Hallo,
Toch kan Ziggo je als beste helpen, die weten namelijk wat voor modem je hebt, met of zonder router erin.
Die kunnen je activatie code nakijken, want ik mag toch aannemen dat je het nieuwe modem hebt geactiveerd?
En dat als je draadloos wilt internetten met die laptop, ook je correcte inlognaam en wachtwoord hebt ingevult? staat onder op het Wifimodem.
Wat Ziggo ook nog kan is je lijn controleren, of alles goed aangesloten is, komen ze er door de telefoon niet uit kunnen ze eventueel een monteur sturen.
Als je ook telefoon van Ziggo hebt kun je ze ook nog gratis bellen 1200.
Suc6 ermee, groetjes.
-
Martijn1985
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alle stappen doornomen en dat is ook bevestigd door de helpdeskmedewerker bij Ziggo.
Na een reset van een keer of 5 werd mij aangeraden om service+ te bellen omdat het door instellingen in mijn pc zouden moeten zijn(niks gewijzigd sinds ik mijn oude modem verwijderd heb)
Wat ook irritant is dat je niet meer de oude modem even kan aansluiten...die is meteen afgesloten.
Ik heb alle stappen doornomen en dat is ook bevestigd door de helpdeskmedewerker bij Ziggo.
Na een reset van een keer of 5 werd mij aangeraden om service+ te bellen omdat het door instellingen in mijn pc zouden moeten zijn(niks gewijzigd sinds ik mijn oude modem verwijderd heb)
Wat ook irritant is dat je niet meer de oude modem even kan aansluiten...die is meteen afgesloten.
Oke, dat het oude modem niet meer werkt is heel normaal, anders zou het zo maar bij je buurman aangesloten kunnen worden, en daar is Ziggo niet blij mee natuurlijk, vandaar.Martijn1985 schreef:Bedankt voor je reactie.
Maar heb je al eens met een andere pc bedraad geprobeerd of het dan wel lukt, dit om uit te sluiten dat het aan je laptop ligt?
Had je voorheen een eigen router? heb je nu een Wifimodem?
Kijk hoe duidelijker jij uitlegt wat voor installatie jij hebt, des te handiger om te helpen.
Groetjes.
-
Martijn1985
Ik had een router aangesloten voorheen van Sitecom.
Ik heb nu een wifimodem van Ziggo gekregen.
Ik zal eens de laptop van mijn vrouw vanavond proberen of die het wel doet.
Ik heb nu een wifimodem van Ziggo gekregen.
Ik zal eens de laptop van mijn vrouw vanavond proberen of die het wel doet.
Als je je sitecom router in een lan poort van het Ubee modem plugt krijgt je laptop dan nog wel contact met het sitecom modem?Ik had een router aangesloten voorheen van Sitecom.
Je kan als je wilt gewoon nog je oude router blijven gebruiken.
Ik heb de oude router ook aangesloten op het Ubee modem om op het balkon een beter ontvangst te hebben.
gr Henk
Heb je die sitecom nog steeds aangesloten ?.
Ik zou eens beginnen met je laptoprechtstreeks via een kabel in een lanpoort van het Ubee modem/router te stoppen.
Kijk dan eens of je bedraad wel een IP adres krijgt.
Als je dat krijgt helpt meestal de automatische repair functie van Windows 7 wel.
Ik zou eens beginnen met je laptoprechtstreeks via een kabel in een lanpoort van het Ubee modem/router te stoppen.
Kijk dan eens of je bedraad wel een IP adres krijgt.
Als je dat krijgt helpt meestal de automatische repair functie van Windows 7 wel.
Mijn ervaring, ook van dit weekend, is dat je het Ubee modem niet geactiveerd krijgt als je de handleiding volgt. Dan krijg je wel verbinding, maar het ding zelf werkt nog niet. Ziggo wil nl. dat je mobiel naar hun 0900 nummer belt voor 1,30 Euro per minuut (moet mobiel, want zonder geactiveerd modem werkt de vaste telefoon natuurlijk ook niet als je een Ziggo alles-in-een abbo hebt). Als je een wat slimmere medewerker te pakken krijgt activeert die het modem voor je mbv een van de codes die onderop staan.
-
Martijn1985
Ik heb momenteel de sitecom niet aangesloten aangezien er ook wifi in die nieuwe modem van ziggo zit.
Kan het zijn dat mijn oude ip adres nog openstaat van de oude modem?
Dat bijv bij een ipconfig > release all en daarna een ipconfig Renew het wel weer werkt?
Ik ga vanavond wel even wat opties testen zoals jullie aangeven en zal als het mogelijk is reageren.
De Ubee wifi modem is wel al helemaal geactiveerd en me telefoon werkt ook wel gewoon. Het rare is dat ie ook zegt dat ie verbonden is...maar geen toegang tot internet geeft.
Kan het zijn dat mijn oude ip adres nog openstaat van de oude modem?
Dat bijv bij een ipconfig > release all en daarna een ipconfig Renew het wel weer werkt?
Ik ga vanavond wel even wat opties testen zoals jullie aangeven en zal als het mogelijk is reageren.
De Ubee wifi modem is wel al helemaal geactiveerd en me telefoon werkt ook wel gewoon. Het rare is dat ie ook zegt dat ie verbonden is...maar geen toegang tot internet geeft.
Soms vraag ik me af of mensen wel echt bellen of elkaar gewoon lopen na te papagaaien. Ik heb net als test nog maar eens gebeld en de prijs is 0.02 Euro per minuut dus 1,20 Euro PER UUR.Ziggo wil nl. dat je mobiel naar hun 0900 nummer belt voor 1,30 Euro per minuut
Dat geloof je toch zelf niet he dat Ziggo bewust load naar een callcentre gaat trekken , je onder de kostprijs laten bellen als ze het met een "papieren instructie" af kunnen.
@Martijn,
Ik gok meer dat het Windows 7 is die ziet dat er via een ander pad gecommuniceerd wordt en het ziet als een "Unidentified network", en je dan niet meteen op het Internet laat. Een van de nieuwe beveiligings features van W7.
Hier zou iets tussen kunnen staan :
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 3b26db10be
http://windowsfixup.com/2009/08/windows ... ning-icon/
Ik gok meer dat het Windows 7 is die ziet dat er via een ander pad gecommuniceerd wordt en het ziet als een "Unidentified network", en je dan niet meteen op het Internet laat. Een van de nieuwe beveiligings features van W7.
Hier zou iets tussen kunnen staan :
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... 3b26db10be
http://windowsfixup.com/2009/08/windows ... ning-icon/
-
Martijn1985
Als ik dit zo lees lijkt het probleem niet bij Ziggo te liggen....bedankt voor je input hier kan ik denk ik wel wat mee!
Mijn vrouw heeft een laptop met vista die ga ik vanavond na mijn werk gelijk even aansluiten kijken of dat wel werkt..
Mijn vrouw heeft een laptop met vista die ga ik vanavond na mijn werk gelijk even aansluiten kijken of dat wel werkt..
Na papagaaien? Als je mobiel moet bellen naar hun servicenummer, 0900-1884, kost dat echt 1,30 Euro per minuut! Dat wordt gemeld als je dat nummer belt, en ik kan aan mijn verdwenen prepaid saldo ook zien dat dat klopt. Vanaf vast kost het inderdaad niks, maar daar heb je dus niet veel aan als je modem niet werkt.bprosman schreef:Soms vraag ik me af of mensen wel echt bellen of elkaar gewoon lopen na te papagaaien. Ik heb net als test nog maar eens gebeld en de prijs is 0.02 Euro per minuut dus 1,20 Euro PER UUR.Ziggo wil nl. dat je mobiel naar hun 0900 nummer belt voor 1,30 Euro per minuut
Dat geloof je toch zelf niet he dat Ziggo bewust load naar een callcentre gaat trekken , je onder de kostprijs laten bellen als ze het met een "papieren instructie" af kunnen.
Ik heb het hier ter plekke NOGMAALS gebeld en een juffrouw op een bandje zegt netjes "De kosten voor dit gesprek zijn 2 Eurocent per minuut".... Gebeld met een MOBIELE telefoon vanaf het Vodafone netwerk.Na papagaaien? Als je mobiel moet bellen naar hun servicenummer, 0900-1884, kost dat echt 1,30 Euro per minuut! Dat wordt gemeld als je dat nummer belt,
Ik was even bang dat ik klant van Schoonenberg zou moeten worden maar gelukkig is dat niet zo.
En JA ik heb 0900-1884 gebeld en niet 1200 (wat overigens alleen vanaf vast werkt).
Bprosman: Ik begrijp nu hoe het zit - het is niet Ziggo dat die kosten berekent, maar de provider, in mijn geval KPN. Op hun site kun je vinden dat prepaid bellen naar een 900 nummer de somma van 1,30 Euro per minuut kost. En als je belt hoor je ook geen juffrouw, maar een soort Bart de Graaf stem die dat tarief voorleest. Het is maar dat we het weten. Sorry Ziggo voor de onterechte beschuldiging.bprosman schreef:Ik heb het hier ter plekke NOGMAALS gebeld en een juffrouw op een bandje zegt netjes "De kosten voor dit gesprek zijn 2 Eurocent per minuut".... Gebeld met een MOBIELE telefoon vanaf het Vodafone netwerk.Na papagaaien? Als je mobiel moet bellen naar hun servicenummer, 0900-1884, kost dat echt 1,30 Euro per minuut! Dat wordt gemeld als je dat nummer belt,
Ik was even bang dat ik klant van Schoonenberg zou moeten worden maar gelukkig is dat niet zo.
bprosman schreef:Ik heb het hier ter plekke NOGMAALS gebeld en een juffrouw op een bandje zegt netjes "De kosten voor dit gesprek zijn 2 Eurocent per minuut".... Gebeld met een MOBIELE telefoon vanaf het Vodafone netwerk.Na papagaaien? Als je mobiel moet bellen naar hun servicenummer, 0900-1884, kost dat echt 1,30 Euro per minuut! Dat wordt gemeld als je dat nummer belt,
En JA ik heb 0900-1884 gebeld en niet 1200 (wat overigens alleen vanaf vast werkt).
Zijn telefoon werkt, dus?
@Inparo,
WielJn was niet de TS, dat was een paralleldiscussie over de tarieven.
WielJn was niet de TS, dat was een paralleldiscussie over de tarieven.
-
Martijn1985
Gisteravond zelf nog even wat geprobeerd....probleem is nog steeds niet verholpen...
Het ligt ook niet aan windows 7 want op de vista laptop van me vriendin werkt het ook niet...
Gister contact gehad met iemand van serviceplus...was heel kortaf en moest maar weer naar Ziggo bellen voor een monteur..
Ik Ziggo weer gebeld en na 4x naar de verkeerde afdeling te zijn doorverbonden kwam ik eindelijk bij iemand terecht waar ik een monteur kon inregelen...alleen wilde die het niet doen omdat Serviveplus dit soort zaken moet afhandelen....ik probeer dus om 10 over 8 serviceplus te bellen zijn ze vanaf 8 uur gesloten....ongelofelijk
Het ligt ook niet aan windows 7 want op de vista laptop van me vriendin werkt het ook niet...
Gister contact gehad met iemand van serviceplus...was heel kortaf en moest maar weer naar Ziggo bellen voor een monteur..
Ik Ziggo weer gebeld en na 4x naar de verkeerde afdeling te zijn doorverbonden kwam ik eindelijk bij iemand terecht waar ik een monteur kon inregelen...alleen wilde die het niet doen omdat Serviveplus dit soort zaken moet afhandelen....ik probeer dus om 10 over 8 serviceplus te bellen zijn ze vanaf 8 uur gesloten....ongelofelijk
-
Guardian72
- Contacteer:
Tja - Ziggo maar bericht sturen dat ze in gebreke zijn?
Als men niet kan helpen - en ze bevestigen dat alle stappen correct doorlopen zijn - en het werkt nog niet... is de conclusie toch al snel : oorzaak is (ziggo) modem.
Als men niet kan helpen - en ze bevestigen dat alle stappen correct doorlopen zijn - en het werkt nog niet... is de conclusie toch al snel : oorzaak is (ziggo) modem.