LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radon 1 april grap

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
superarjen

Radon 1 april grap

Ongelezen bericht door superarjen »

het kan aan mij liggen, maar volgens mij is dit een goeie 1 aprilgrap

Jolanda K

Re: Radon 1 april grap

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Het ligt aan u, want het is nog geen 1 april. Bovendien zij er weken geleden al berichten in de pers geweest over Radon.

glimworm [[email protected]]

Ongelezen bericht door glimworm [[email protected]] »

Helaas is het geen 1 april grap. Het is een paar maanden geleden al in het nieuws geweest. :( . Zeker in de nieuwbouwhuizen, waar slecht geventileerd word komen hoge concentraties voor.

jmildham59

Ongelezen bericht door jmildham59 »

Als u het niet gelooft... Het is wel degelijk waar: Amerikaanse overheid informatie over Radon Nederlandse informatie mbt het gas Radon (technisch) RIVM rapport mbt Radon concentraties. Ik moet wel toegeven dat de wijze waarop Radar dit onderwerp brengt mij sterk doet twijfelen aan de zorgvuldigheid waarmee de redactie met dit onderwerp omspringt. In Amerika is het waarschijnlijk een 'overhyped' onderwerp (terwijl de simpele remedie ventilatie is), en is dat de reden dat er daar zoveel over 'te doen is'. Het lijkt erop dat de redactie hier dezelfde hype wil creeeren, erg jammer.

respoo1166620 [[email protected]]

Ongelezen bericht door respoo1166620 [[email protected]] »

volgens mij is het ook een 1 april grap wat betreft over die radon bouwmaterialen vooral radonmonitor was erg lachen en die man ook want ook hij verrader zich zelf door dat hij zelf moest lachen jaaa er zijn nog mensen die wakker zijn

superarjen

Ongelezen bericht door superarjen »

het ging mij inderdaad om de manier waarop het werd gebracht. het feit dat er een speciale Radonbeker ? gekocht kon worden en de maatregelen die getroffen moesten worden

Niels [[email protected]]

Ongelezen bericht door Niels [[email protected]] »

Wat een slechte uitzending! Als ze er nou eens wat dieper op in zouden gaan. Waar kun je bijvoorbeeld die Radon bekertjes krijgen? Hoeveel kosten ze? Zijn ze betrouwbaar? Aan dat soort info heb je tenminste wat!

cor [c.vtongeren@home]

Ongelezen bericht door cor [c.vtongeren@home] »

Ik kijk altijd graag naar jullie programma maar als dit echt een een april grap is kan ik er niet on lachen,we hebben nl. net een appartement gekocht en er is al ellende genoeg met nare ziektes, hier schoren jullie slecht mee groetjes boze kijker

jmildham59

Ongelezen bericht door jmildham59 »

Een goede pagina met informatie over de verschillende (soms redelijk eenvoudige) methoden om Radon-concentraties te meten vindt u hier. Moet er bij vermelden dat het mij niet bekend is of zaken als de Gamma of de Praxis deze spullen verkopen. Gezien de noodzaak voor lab-onderzoek voor het verkrijgen van testresultaten acht ik de kans klein. Wel is mij bekend dat in Belgie een consumentenorganisatie een Radon test aanbiedt, hier te vinden. Nogmaals: dit is geen 1 April grap, gewoon een onderwerp wat een tikkeltje overdreven is gebracht.

gekkie

Ongelezen bericht door gekkie »

Het is geen april grap. In Gipsplaten zitten namelijk ook radio-actieve stoffen. Maar deze hoeveelheden zijn zo klein dat je je daar echt niet druk om hoeft te maken.

Schoenmaker [[email protected]]

Ongelezen bericht door Schoenmaker [[email protected]] »

Dit is oud nieuws, het is al jaren bekend dat radon in beton voorkomt en dat het straling afgeeft. Dus ECHT GEEN 1 april grap, was het maar waar....

1234

Ongelezen bericht door 1234 »

en wat zijn de risico's voor de mensen die dagelijs met beton werken :?: en wat voor klachten kunnen ze verwachten :?:

h.van .hienen [[email protected]]

Ongelezen bericht door h.van .hienen [[email protected]] »

Ik vindt het jammer dat niet is opgemerkt dat in de kruipruimte de straling een factor 100 hoger kan zijn dan in de buitenlucht. Het is dus mede daarom belangrijk dat de kruipruimte goed geventileerd wordt. (ook van belang i.v.m. vocht) Een nieuwe trend in het bouwen is kruipruimteloos bouwen; onder de beganegrondvloer is er dan geen kruipruimte. Het radongas dat anders in de kruipruimte komt en weg geventileerd wordt komt nu rechtstreks in de woning. Is hier ook onderzoek naar verricht? Groeten, ing. H.J.V. van Hienen

kijker [[email protected]]

Ongelezen bericht door kijker [[email protected]] »

:?: .uw uitzending m.b.t. radongas gezien. Hoe kan dit gas problemen geven?? In Bad Gastein Heilstollen kan men speciaal radon kuren volgen om verlichting te krijgen bij reuma en gewrichtaandoeningen. pijnvrij zonder geneesmiddelen !! getest en bewezen door de Universiteit van Maastricht. Radongehalte in de oude mijngangen 4,5 nanocurie per liter. Uw uitzending ruikt toch wel een beetje naar 1 april!!!!!!!!!!! Overigens heb ik een half uur Uw nummer proberen te bellen telkens bezet en na een half uur neemt niemand de telefoon meer op!! koude douche !!![/b]

A.Claessens

Ongelezen bericht door A.Claessens »

Zijn er andere bouwmaterialen waarmee een huis gebouwd kan worden die minder radongas afstralen? Geef die informatie dan ook. In Nederland worden meer woningen van kalkzandsteen gebouwd dan van beton. Welke plaats neemt een woning van kalkzandsteen dan in?

harry dh

Ongelezen bericht door harry dh »

laten we dan maar in boomhutten gaan wonen

Pieter64

Ongelezen bericht door Pieter64 »

als dit een grap is dan weet ik wel een leukere te bedenken. Toen ik de uitzending zag dacht ik van wat dit nu weer was. waar gaan ze ons nu weer bang voor maken........... Wat is hier nu echt de nieuws waarde van.... Hoever gaan we met de onderzoeken........ Het leven op een hutje op de Hei is dus ook ongezond....... fijne avond

hdg [[email protected]]

Ongelezen bericht door hdg [[email protected]] »

Ik kan me goed voorstellen dat mensen twijfel houden, maar ik kan ook bevestigen dan dit geen grap is omdat wij ± 2 jaar geleden zo ongeveer een jaar lang allerlei testapparatuur in onze woning gehad hebben, o.a. op de kast, in de slaapkamer en onder de vloer enz. Onze rijtjeswoning bestaat trouwens ook grotendeels uit beton. Volgens mij hebben we er ook nog iets van een uitslag van gehad (niet van de radon, maar van het onderzoek).

john123

Ongelezen bericht door john123 »

is dit nu een consumentenprogramma? (commercieel??) Programma makers weten niks nieuws meer te verzinnen en gaan gekke onderwerpen verzinnen. Trosradar, Wie verzint bij jullie dit. krijgen jullie hier premie op zoals bij dixons. Als we met DIE onderwerpen gaan beginnen heb ik er nog wel een paar. Gsm straling uv-staling vx-gas etc. Allemaal gevaarlijk voor de mens

Gesloten