LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamernet "Topkamer"

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Mediadisastreus
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2010 21:57

Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door Mediadisastreus »

Jaren na mijn afstuderen, woonde ik in een studentenkamer. Geregeld reageerde ik op woningen, maar helaas kwam ik in verband met een te korte wachttijd nooit in aanmerking voor een geschikte woning.

Onverwachts kreeg ik op een dag eindelijk een uitnodiging om als tweede kandidaat een woning te bezichtigen. De eerste kandidaat had zich afgemeld, dus de woning was voor mij. Aangezien ik geen dubbele huur wilde betalen, organiseerde ik -op advies van mijn huisbaas- zo snel mogelijk een hospiteeravond, zodat er de eerstvolgende maand een huuropvolger was.

Ik had een betaaladvertentie geplaatst op Kamernet.nl, maar deze werd niet meteen geaccepteerd. Na een dag, stuurde ik Kamernet een mailtje met de vraag wanneer mijn advertentie gepubliceerd zou worden. Geen reactie. Zelfs na dagen niet. In de tussentijd werd ik gebeld door een buitenlands nummer en ik hoorde ruis. Later was mijn antwoordapparaat tientallen keren ingesproken door een studentikoos antwoordstemmetje: "druk op een 1 als u een kamer verhuurt, blablabla..." Blijkbaar was dit hun controlesysteem dat moest bewijzen dat ik een eerlijke verhuurder was.

Voor mij was dit de druppel. Hier had ik niet voor betaald! De beloftes van Kamernet werden niet waargemaakt. De site van Kamernet belooft namelijk dat de advertentie binnen 12 uur geplaatst wordt (niet aan voldaan). Bovendien kreeg ik via een e-mail bevestigd dat de advertentie meteen geplaatst zou worden. Ik citeer:
Een medewerker van Kamernet schreef:Je topkamer is vanaf nu zichtbaar boven in de zoekresultaten op Kamernet.nl
(Niet aan voldaan).

Op Kamernet stond dat de advertentie nog gecontroleerd en geactiveerd moest worden. De advertentie was dus niet zichtbaar voor potentiële huurders. Ik mailde Kamernet dat ik geen interesse meer had in de betaaladvertentie en dat ik graag mijn geld (19,95 euro) terugbetaald wilde hebben op mijn rekening. Ook legde ik uit waarom ik niet meer geïnteresseerd was in de kamer. Bovendien zocht ik een huurder op zeer korte termijn.

Ik stuurde ze een nette e-mail:
Ik schreef:Geachte heer/ mevrouw,

Graag wil ik afzien van het betaalaccount "Topkamer" dat nog niet is ingegaan.
De reden hiervoor is dat het goedkeuren van de kamer te lang duurt.
Op deze manier heb ik niets aan Kamernet omdat wij op zeer korte termijn iemand zoeken.
De website en de bevestigingsmail beloven een directe ingang, maar daar is geen sprake van:
"Je topkamer is vanaf nu zichtbaar boven in de zoekresultaten op Kamernet.nl" (e-mail Kamernet)

Zou u het bedrag terug willen storten op rekeningnummer XXXXXXXXX t.n.v. XXXXXXXXX?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Het antwoord op deze e-mail na dagen:
Iemand van Kamernet schreef:Beste XXXXXXXXX,

Dit is een veel voorkomend probleem, Zie ook onze help: Verhuren > Waarom zie ik mijn advertentie niet in de zoekresultaten?

Waarschijnlijk val je buiten de doelgroep van de door jou gezochte huurder.
...
Volgens mij was vooral het veelvoorkomend probleem dat ze e-mails van klanten niet goed lezen, want ik kan hun e-mail in de verste verte niet associëren met mijn vriendelijk verzoek! Een ander probleem is dat ze mij ineens met "je" aanspreken, terwijl ik netjes "u" schreef.

Men zegt dat de aanhouder wint, dus ik mailde nog maar eens, hopende dat Kamernet mij nu wel zou begrijpen.

Het was een te optimistische gedachte. Kamernet activeerde de betaaladvertentie tegen mijn wens in en na vier dagen kreeg ik antwoord:
Iemand van Kamernet schreef:Beste XXXXXXX,

Jouw kamer heeft gewoon op Kamernet gestaan als topkamer en de reden dat de advertentie weer verwijderd is, is omdat je meer dan 100 reacties hebt gekregen.
Gelukkig had ik in de tussentijd al een huuropvolger gevonden via de website Kamertje.nl, een sympathieke site waar ze geen geld vragen en je advertentie meteen geplaatst wordt.

Als ik Google op 'Kamernet', blijk ik niet de enige te zijn die problemen heeft gehad met Kamernet.
Kamernet stuurde iemand een aanmaning uit het niets, Kamernet laat na een halfjaartje een tegoedbon verlopen en Kamernet houdt er nogal dubieuze sms-diensten op na.

Hier leer ik van. Voortaan kijk ik eerst op consumentensites voordat ik mij laat beroven door zo'n bedrijfje...
Laatst gewijzigd door Mediadisastreus op 27 jul 2010 07:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door witte angora »

organiseerde ik -op advies van mijn huisbaas- zo snel mogelijk een hospiteeravond, zodat er de eerstvolgende maand een huuropvolger was.
Kon die huisbaas daar zelf niet achter aan dan?????

En als je inderdaad er achter aan moet, kun je dan geen advertentie op de universiteit hangen of iets dergelijks? Dan kost het je niks....

Mediadisastreus
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2010 21:57

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door Mediadisastreus »

witte angora schreef:Kon die huisbaas daar zelf niet achter aan dan?????
Ik had een opzegtermijn van een maand, dus als ik iemand de volgende maand in mijn kamer wilde hebben, dan moest ik het zelf regelen. Het was dus mijn eigen verantwoordelijkheid om snel een opvolger te vinden.
witte angora schreef:En als je inderdaad er achter aan moet, kun je dan geen advertentie op de universiteit hangen of iets dergelijks? Dan kost het je niks....
Ja, zoiets had ik het beste kunnen doen, of een briefje in de supermarkt. Ik moet zeggen dat de gratis website Kamertje.nl ook een goede manier is.
PS: Klopt het dat witte angora's of witte katten in het algemeen vaak doof zijn?

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door witte angora »

PS: Klopt het dat witte angora's of witte katten in het algemeen vaak doof zijn?
Witte katten kunnen doof zijn, maar dat hoeft niet. Daar zijn speciale tests voor. Als een witte turks angora doof is, mag er niet mee gefokt worden.

Kamernet
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 15:38

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door Kamernet »

Beste Mediadisastreus,

Aangezien één en ander niet duidelijk voor je is geworden en wij natuurlijk graag duidelijk zijn over onze dienstverlening, wil ik je bij deze graag wat toelichting op je verhaal geven.

Bij het plaatsen van een gratis Kameradvertentie staat onderaan het formulier de volgende tekst:
"Vul een geldig Nederlands telefoonnummer in.
Kamernet.nl zal uw advertentie telefonisch bevestigen. "

Kamernet belt automatisch naar het opgegeven nummer om te controleren of de persoon die opneemt ook een kamer op Kamernet.nl wil plaatsen. Dit doen we om misbruik zoveel mogelijk te voorkomen.

Nadat je de kamer hebt bevestigd ( door op 1 te drukken), wordt deze voorgelegd aan onze screeners, deze kijken de teksten en foto's na op ongepaste teksten en plaatjes. Op deze wijze voorkomen we ook weer ongewenste advertenties. Deze screeners werken van 's ochtends 8 tot 's avonds 23uur. Elke 2 uur worden alle telefonisch bevestigde advertenties gescreend.

Dat jouw kamer niet direct geplaatst werd ligt dus aan het feit dat je de kamer niet bevestigd had. Na deze actie wordt de kamer doorgaans binnen 2 uur geplaatst.

Topkamers


Naast de gratis kameradvertenties kan je van een advertentie een topkamer maken. Hiermee betaal jij voor de advertentie en kunnen kamerzoekers gratis reageren op jouw kamer. Je plaatst zo'n advertentie door eerst een gewone kameradvertentie te plaatsen en deze daarna te upgraden naar een topkamer.

Je krijgt ter bevestiging een e-mail dat de kamer als topkamer geplaatst is. In jouw geval was je kamer nog niet geplaatst, omdat je deze nog niet telefonisch bevestigd had. Na bevestiging, screening en plaatsing is de kamer alsnog geplaatst als topkamer. De maand die de kamer als topkamer actief is, gaat op dat moment ook pas in.

De tekst in de automatisch verzonden e-mail 'Je topkamer is vanaf nu zichtbaar boven in de zoekresultaten op Kamernet.nl' had pas verzonden mogen worden op het moment dat de kamer als topkamer was geplaatst. Dit proces passen we daarom nu ook aan.

Bij het plaatsen krijg je overigens gelijk een e-mail met de volgende tekst:
Nota bene: je advertentie wordt pas zichtbaar op Kamernet.nl na controle door de Kamernet.nl-redactie.

Advertentie wijzigen:

1) Log in op Kamernet.nl
2) Ga naar Verhuren > Kamer aanbieden.
3) Klik op de knop Wijzigen naast de advertentie om deze te kunnen wijzigen of klik op Foto's beheren wanneer je foto's wilt toevoegen.

De advertentie kan alleen gewijzigd worden als deze nog niet door ons gecontroleerd is. De ledenservice kan na plaatsing van de advertentie de wijzigingen voor je doorvoeren. Stuur in dit geval de wijzigingen door precies zoals ze in jouw advertentie horen te staan, en de ledenservice zal de advertentie voor je aanpassen.

Alle advertenties worden binnen 12 uur gecontroleerd. Het kan zijn dat ons controlesysteem je opbelt om de advertentie te bevestigen. Eenmaal bevestigd, sturen wij de advertentie per e-mail door naar onze leden die in Den Haag en/of omgeving opzoek zijn naar een kamer.
De laatste zin wordt al naargelang de locatie van de kamer aangepast.

Kortom:
Door het late telefonische bevestigen van de advertentie is deze pas later gescreend, gemaild en geplaatst op de site. Toen de kamer geplaatst werd, is deze gelijk als topkamer geplaatst en hebben er 100 kamerzoekers gratis op gereageerd.

Mijn collega heeft op jouw e-mail van vrijdagavond op maandag geantwoord, in het weekend wordt er geen mail behandeld.

Het komt vaker voor dat een verhuurder zijn advertentie niet kan vinden. Als hij/zij 50 is en heeft aangegeven dat de maximale leeftijd voor de kamer 40 is, wordt de kamer niet weergegeven in de zoekresultaten. Deze informatie is behulpzaam bedoeld en ik vind het jammer dat deze niet zo is overgekomen.

Verder spreken wij normaal al onze verhuurders in e-mailcorrespondentie aan met 'je', 'jij' en 'jouw'. Dit omdat zij vaak ook studenten of jongeren zijn en deze ervaren U en Uw als afstandelijk. Dit is niet onrespectvol bedoeld.

Ik wil je bedanken voor je feedback. Dit geeft ons de gelegenheid om de processen nog eens na te lopen en zo'n e-mailtje dat te vroeg wordt verzonden te corrigeren. Zo kunnen we onze dienstverlening blijven optimaliseren.

Graag reageer ik nog op de andere zaken die je hierbij aanhaalt:
Als ik Google op 'Kamernet', blijk ik niet de enige te zijn die problemen heeft gehad met Kamernet.
Kamernet stuurde iemand een aanmaning uit het niets,
Dit is gecorrigeerd en het proces is enige tijd geleden aangepast waardoor dit niet meer mag voorkomen.
Kamernet laat na een halfjaartje een tegoedbon verlopen
Kamernet verkoopt geen tegoedbon, in het verleden kon je credits kopen (reactietegoed), deze werken als pre-paid belminuten en zijn 6 maanden houdbaar, tenzij je deze binnen 6 maanden opwaardeert en de houdbaarheid weer met 6 maanden verlengt. Deze houdbaarheid staat bij aanschaf al aangegeven en staat ook in de algemene voorwaarden. Een klant gaat hiermee dus akkoord op moment van aankoop. Overigens bestaat het reactietegoed nu niet meer.
en Kamernet houdt er nogal dubieuze sms-diensten op na.
Ik vraag me af waarom je verwijst naar een lijst met sms-aanbieders en een nieuwsbericht van de Telegraaf over een heel ander bedrijf.
Onze SMS-service kan alleen ingelogd op de site worden aangezet en voldoet aan alle eisen van de SMS-code en de OPTA.

Ik hoop dat ik je met deze reactie heb kunnen verduidelijken wat er is gebeurd en wil nogmaals benadrukken dat je nog steeds gratis je kamer kunt plaatsen en dat jij hebt gekregen waar je voor betaald hebt. Wij gedragen ons graag als een net bedrijf met oog voor onze klanten!

Mocht je nog meer opmerkingen of vragen hebben, stuur dan een e-mail naar [email protected] .

Met vriendelijke groeten,

Peter
Ledenservice Kamernet.nl

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door wolk4life »

Amen....

Mediadisastreus
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2010 21:57

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door Mediadisastreus »

Kamernet schreef:Ik hoop dat ik je met deze reactie heb kunnen verduidelijken wat er is gebeurd en wil nogmaals benadrukken dat je nog steeds gratis je kamer kunt plaatsen en dat jij hebt gekregen waar je voor betaald hebt. Wij gedragen ons graag als een net bedrijf met oog voor onze klanten
Beste Peter. Sympathiek dat jullie reageren. Het was niet nodig om oude koeien uit de sloot te halen, maar omdat ik geen antwoord kreeg op mijn e-mail, voelde ik mij zeer benadeeld. Eigenlijk nu nog steeds. Laat mij uitleggen waarom.
Ik begrijp dat er iets in het proces misgegaan is, maar ik vind niet dat ik heb gekregen waarvoor ik betaald heb. De telefoonlijn werkte bij mij niet en ik heb voordat de advertentie geplaatst is, twee keer aangegeven dat ik niet meer in de Topkamer geinteresseerd was. Ook heb ik na een dag gemaild met de vraag of mijn advertentie nog online kwam te staan. Ik zocht op zeer korte termijn iemand en dat ging met jullie site niet lukken. Bovendien werd mij in de bevestigingsmail beloofd dat de Topkamer meteen online zou staan. In je bericht hierboven geef je aan dat het een foutje aan jullie kant is, maar dat neemt niet weg dat het mij beloofd is in de e-mail. Niet goed geld terug, toch? Als je een product koopt in de winkel, dan mag je het ongeopend terugbrengen. Als de winkelier vervolgens de verpakking openscheurt, dan is dat niet de fout van de klant. Ik heb de Topkamer niet laten ingaan en ik heb voor de ingang van de Topkamer ruim op tijd aangegeven dat ik de Topkamer niet meer wilde hebben. Wat had ik nog meer kunnen doen? Via een andere website heb ik een huurder gevonden.
Kamernet schreef:Bij het plaatsen van een gratis Kameradvertentie staat onderaan het formulier de volgende tekst:
"Vul een geldig Nederlands telefoonnummer in.
Kamernet.nl zal uw advertentie telefonisch bevestigen. "
Wat vervolgens niet werkte... Ik kon de kamer niet bevestigen. Ik hoorde slechts ruis, zoals ik hierboven al aangaf. Toen mijn telefoon uitstond, was mijn antwoordapparaat volgesproken. Overigens zie ik het nut van deze controle niet zo. Een prepaid-nummer staat niet geregistreerd en nog steeds kan een oplichter een kamer aanbieden. Over de screeners ben ik natuurlijk wel te spreken!
Kamernet schreef:De tekst in de automatisch verzonden e-mail 'Je topkamer is vanaf nu zichtbaar boven in de zoekresultaten op Kamernet.nl' had pas verzonden mogen worden op het moment dat de kamer als topkamer was geplaatst. Dit proces passen we daarom nu ook aan.
Dat is goed. Overigens kreeg ik ook een exacte vervaldatum in dat mailtje. Begrijp je dat ik op zo'n moment dan denk: wat oneerlijk? Ik wil mijn geld terug?
Kamernet schreef:Mijn collega heeft op jouw e-mail van vrijdagavond op maandag geantwoord, in het weekend wordt er geen mail behandeld.
Ik heb deze e-mail niet ontvangen. Ik kan hem ook niet in mijn mailbox vinden.
Kamernet schreef:Het komt vaker voor dat een verhuurder zijn advertentie niet kan vinden.
Dat was bij mij zeker niet aan de orde. Er stond namelijk bij de advertentie dat deze nog niet geactiveerd was. Ik weet dus zeker dat ik voor de activatie twee keer heb aangegeven dat ik mijn geld terug wilde.
Kamernet schreef:Ik wil je bedanken voor je feedback. Dit geeft ons de gelegenheid om de processen nog eens na te lopen en zo'n e-mailtje dat te vroeg wordt verzonden te corrigeren. Zo kunnen we onze dienstverlening blijven optimaliseren.
Ik hoop dat jullie het ook vanuit mijn perspectief kunnen zien.

BartZoomers
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2011 09:02

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door BartZoomers »

Steeds vaker zie ik tijdens mijn zoektocht naar een kamer, rare advertenties voorbij komen op zogenaamd de grootste kamersite van Nederland. Ja zo kan ik het ook, blijkbaar controleren ze helemaal niet op inhoud want deze advertentie kun je toch niets serieus nemen! En betalen maar mensen, net als ik, ik ben benieuwd of ik een reactie terugkrijg en anders wat voor één!!! :evil:

https://skydrive.live.com/redir.aspx?ci ... B2101C!103

Of bekijk direct de advertentie http://www.kamernet.nl/kamer/687176 zolang deze voorraad strekt.

Silex
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 nov 2011 17:25

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door Silex »

Het lange verhaal van Kamernet maakt mijn inziens duidelijk dat kamernet erg veel moeite heeft met het zich inleven in de situatie van de klant. Bij de uitleg richt men zich voornamelijk op de zaken die een klant verkeerd doet. Dat men rare procedures en processen heeft bedacht die niet logisch zijn voor een gebruiker, tja daar zal men eens naar kijken. En bedankt daarvoor.

Jammer dat je daar dan ook nog voor moet betalen...

guerrillas
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2011 19:05

Re: Kamernet "Topkamer"

Ongelezen bericht door guerrillas »

Ik heb kamernet inmiddels meerder malen gewezen op dubieuze advertenties. Nooit wat van gehoord. Zij (inmiddels Direct wonen) hebben er natuurlijk belang bij dat zoveel mogelijk mensen reageren op zoveel mogelijk advertenties.

Ik heb vorige week gereageerd op een advertentie op kamernet. Gisteren werd ik benaderd door verhuurder Ap: De woning was nog beschikbaar en of ik even lid wilde worden van kameradvertenties.com. Die krijgen hier ook mooie vermeldingen. :wink:

dag kamernet!

Gesloten