Ik ben mijn i-Phone 4 vandaag op de kop af vier weken kwijt. Het toestel werd door verzekeraar ProsAssist opgehaald en na meerdere keren zo'n vijftien minuten in de wacht te hebben gestaan, kwam ik erachter dat ik een nieuw toestel krijg (lees: na betaling van eigen risico). Toen kwam ik dus met de logische vraag: "Hoe lang ben ik mijn telefoon dan nog kwijt?" Waarop ik als antwoord kreeg: "Tja meneer, dat weten wij ook niet. We krijgen uw toestel via Apple en zij sturen ons hier geen informatie over."
Het komt er nu dus op neer dat ik m'n telefoon dus een half jaar kwijt kan zijn (zal natuurlijk niet zo lang duren, maar goed) en dat ik geen poot heb om op te staan. Het is niet de eerste keer dat me dit gebeurt en als ik het van anderen moet geloven, ben ik beslist niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. Sommige verzekerden zijn hun toestel al twee maanden (!) kwijt. ProAssist lijkt niet door te hebben dat een telefoon al lang niet meer dient als communicatiemiddel. Vooral niet als je het gebruikt voor zowel school, werk en privé.
ProAssist is een professioneel bedrijf dat maandelijks premies ontvangt. Ik denk dat je als klant dan een kwalitatieve en goed communicatieve klantenservice hoort te krijgen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De lakse houding van ProAssist
De lakse houding van ProAssist
Laatst gewijzigd door Shafnon op 11 nov 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De lakse houding van ProAssist
Je hebt helemaal gelijk!
Ik ben heb momenteel een samsung i9100 die 2 weken geleden is opgehaald door Proassist. Ik vroeg me af waarom ik nog geen contact had gekregen aangezien mijn andere telefoon, die ook bij proassist is verzekerd, in de 5 gevallen dat ie stuk was na 2 weken was geleverd. Dus ik bellen. Natuurlijk 30 minuten in de wacht gestaan!
Word mij vertelt dat de wachttijd 4 tot 6 weken duurt. Verder meldde ze dat de telefoon bij het repair center is en dat er dingen voor besteld zijn. Maar ze weet niet wat en ik mag ook geen contact opnemen met mensen van het repair center.
Vervolgens stuur ik een mail naar de servicedesk met het hele verhaal.
Krijg ik dit terug:
In antwoord op uw mail kan ik u het volgende mededelen;
Uw toestel is in behandeling bij het repair center.
De gemiddelde reparatieduur is op dit moment 6 tot 8 weken.
Zodra wij uw toestel weer retour hebben ontvangen van het repair center zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een retourafspraak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Angga Nanlohy
Medewerkster Claimservice
ProAssist
Ze gooien er gewoon een paar weken boven op! ASOCIAAL..
En ze hopen dat ze me goed hebben geïnformeerd. Hahaha..
Ik ben heb momenteel een samsung i9100 die 2 weken geleden is opgehaald door Proassist. Ik vroeg me af waarom ik nog geen contact had gekregen aangezien mijn andere telefoon, die ook bij proassist is verzekerd, in de 5 gevallen dat ie stuk was na 2 weken was geleverd. Dus ik bellen. Natuurlijk 30 minuten in de wacht gestaan!
Word mij vertelt dat de wachttijd 4 tot 6 weken duurt. Verder meldde ze dat de telefoon bij het repair center is en dat er dingen voor besteld zijn. Maar ze weet niet wat en ik mag ook geen contact opnemen met mensen van het repair center.
Vervolgens stuur ik een mail naar de servicedesk met het hele verhaal.
Krijg ik dit terug:
In antwoord op uw mail kan ik u het volgende mededelen;
Uw toestel is in behandeling bij het repair center.
De gemiddelde reparatieduur is op dit moment 6 tot 8 weken.
Zodra wij uw toestel weer retour hebben ontvangen van het repair center zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een retourafspraak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Angga Nanlohy
Medewerkster Claimservice
ProAssist
Ze gooien er gewoon een paar weken boven op! ASOCIAAL..
En ze hopen dat ze me goed hebben geïnformeerd. Hahaha..
Re: De lakse houding van ProAssist
Ik ben mijn Iphone 4 nu 10 1/2 week kwijt en het ziet er niet naar uit dat ik hem binnenkort terug krijg. Ze hopen hem binnen 10 dagen terug te krijgen maar waarschijnlijk lukt dat niet. Mijn ervaring is dat dit zeker niet gaat lukken.
Telefoon is na 5 weken ongerepareerd teruggehaald van een reparatiecentrum door een geschil tussen Pro Assist en dit reparatie centrum (heel professioneel om de klant hiervan de dupe te laten worden). Daarna is hij naar een ander reparatiecentrum gestuurd waar hij nog ligt en voorlopig ook wel zal blijven liggen, verwacht ik.
Ik heb contact opgenomen met radar, kassa en de consumentenbond. Hopelijk krijg ik hiervan een reactie en hulp. Ook heb ik bij pro assist om een vergoeding gevraagd, gezegd dat ik mijn telefoon deze week gerepareerd of vervangen terug wil hebben en gezegd dat ik geen eigen risico ga betalen.
Ik ben bang dat veel meer klanten problemen hebben met Pro Assist.
Telefoon is na 5 weken ongerepareerd teruggehaald van een reparatiecentrum door een geschil tussen Pro Assist en dit reparatie centrum (heel professioneel om de klant hiervan de dupe te laten worden). Daarna is hij naar een ander reparatiecentrum gestuurd waar hij nog ligt en voorlopig ook wel zal blijven liggen, verwacht ik.
Ik heb contact opgenomen met radar, kassa en de consumentenbond. Hopelijk krijg ik hiervan een reactie en hulp. Ook heb ik bij pro assist om een vergoeding gevraagd, gezegd dat ik mijn telefoon deze week gerepareerd of vervangen terug wil hebben en gezegd dat ik geen eigen risico ga betalen.
Ik ben bang dat veel meer klanten problemen hebben met Pro Assist.
Re: De lakse houding van ProAssist
Je bepaalt toch zelf of je contact opneemt met het repair center? Gewoon bellen/mailen. ProAssist geeft je geen duidelijkheid, wél betaal je netjes je abonnement en verzekeringspremie..SgtSjaak schreef:Je hebt helemaal gelijk!
Ik ben heb momenteel een samsung i9100 die 2 weken geleden is opgehaald door Proassist. Ik vroeg me af waarom ik nog geen contact had gekregen aangezien mijn andere telefoon, die ook bij proassist is verzekerd, in de 5 gevallen dat ie stuk was na 2 weken was geleverd. Dus ik bellen. Natuurlijk 30 minuten in de wacht gestaan!
Word mij vertelt dat de wachttijd 4 tot 6 weken duurt. Verder meldde ze dat de telefoon bij het repair center is en dat er dingen voor besteld zijn. Maar ze weet niet wat en ik mag ook geen contact opnemen met mensen van het repair center.
Vervolgens stuur ik een mail naar de servicedesk met het hele verhaal.
Krijg ik dit terug:
In antwoord op uw mail kan ik u het volgende mededelen;
Uw toestel is in behandeling bij het repair center.
De gemiddelde reparatieduur is op dit moment 6 tot 8 weken.
Zodra wij uw toestel weer retour hebben ontvangen van het repair center zullen wij contact met u opnemen voor het maken van een retourafspraak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Angga Nanlohy
Medewerkster Claimservice
ProAssist
Ze gooien er gewoon een paar weken boven op! ASOCIAAL..
En ze hopen dat ze me goed hebben geïnformeerd. Hahaha..
Heb ook zo'n mailtje gehad van die Nanlohy. Kansloos. Dat noemt zich afdeling Claimservice, maar iets wijzer word je er niet van....
Re: De lakse houding van ProAssist
Ook wij hebben veel problemen met T-mobile en Pro-assist. We zijn diep teleurgesteld dat deze partijen totaal geen passende oplossing hebben gezocht. Alles wordt op elkaar afgeschoven en het probleem wordt maar niet opgelost.
Eind september j.l. hebben wij aangegeven dat wij problemen hadden met de Iphone 3gs 32GB. De dag erna werd deze opgehaald door Pro-assist. Na enkele weken niets gehoord te hebben ontvingen wij op 18 Oktober een per e-mail een prijsopgave van TM-vervangservice. Namelijk €268,65 incl btw.
Omdat het betreffende toestel nog geen 7 weken oud was hebben wij direct contact met T-mobile opgenomen en werden wij doorgeschakeld naar Pro-Assist.
Er werd verteld dat er geen garantie op het toestel zit, omdat het abonnement langer dan een jaar geleden afgesloten is, terwijl het betreffende toestel maar 7 wkn oud is? Ik vertelde dat er wettelijk minimaal 1 jaar garantie op een toestel zit maar er werd mij verteld dat de toestellen die worden uitgeleverd geen nieuwe, maar refurbished zijn.
Het komt er dus op neer dat als je de laatste dag van het eerste jaar van het abonnement een vervangend toestel krijgt, dat niet functioneert, je gewoon pech hebt.
Hier gingen wij dus uiteraard niet mee akkoord en hebben daarom zaterdag 22 Oktober weer contact opgenomen met T-mobile. Na lang wachten weer doorgeschakeld naar Pro-Assist waar mij verteld werd dat zij niks kunnen betekenen omdat ze alleen de logistiek regelen.
Daarna weer gebeld met T-mobile waar ik medewerkster ........ aan de telefoon kreeg. Weer lang moeten wachten (omdat er tussendoor gebeld werd met Pro-Assist) en ze beloofde mij dezelfde dag terug te bellen. Na 5 dagen nog steeds niets gehoord te hebben, hebben we zelf maar weer contact opgenomen.
Ondertussen was dit al de 5e Iphone die wij na 'reparatie' kregen van T-mobile/ Pro-assist waar dus alleen maar problemen mee zijn.
(accu binnen 1 uur leeg, wegvallen tijdens bellen etc ect.)
Totaal hebben wij dus al ruim 25 weken! van ons abonnement geen Iphone ter beschikking gehad terwijl wij wel de dure abonnementskosten betalen.
Als volgende stap hebben wij een klachtenbrief gemaild naar t-mobile en dezelfde dag een bevestiging gekregen dat de brief afgeleverd was bij de betreffende manager en wij in week 45 een concreet antwoord zouden krijgen. Dit 'concrete' antwoord bestond uit een standaard mailtje van Pro-Assist dat ze niets kunnen betekenen omdat ze alleen de logistieke partner zijn en wij dus maar weer contact op moeten nemen met T-mobile!
Dit gedaan en werd er verteld dat wij maar weer 2 weken moeten wachten op antwoord.
Zoals u zich kunt voorstellen hebben wij er helemaal genoeg van omdat er gewoonweg geen oplossing wordt geboden en gezocht.
Vandaag dit probleem voorgelegd aan een medewerker van de T-mobile en Apple shop en zij vertelde ons dat er zelfs 2 jaar! garantie op een toestel zit.
Wij willen bij deze ook mensen waarschuwen om NIET met dit bedrijf in zee te gaan.
Update:
24-11: Omdat er door Pro-assist en T-mobile nog geen oplossing geboden is zelf contact opgenomen met Dynafix. Reden dat Iphone niet gerepareerd is omdat onze Iphone niet als een T-mobile toestel in het systeem staat, waarschijnlijk omdat het een refurbished toestel is. Dit heeft dus 2 maanden moeten duren.
Schandalig dat wij als klant dit zelf uit moeten zoeken??? Na dit bericht contact opgenomen met Pro-Assist en dit doorgegeven. "s middags kregen wij een telefoontje dat het toestel nu opgestuurd wordt naar Solid Vision, het andere reparatiebedrijf.
Dossiernummer:20403769
Eind september j.l. hebben wij aangegeven dat wij problemen hadden met de Iphone 3gs 32GB. De dag erna werd deze opgehaald door Pro-assist. Na enkele weken niets gehoord te hebben ontvingen wij op 18 Oktober een per e-mail een prijsopgave van TM-vervangservice. Namelijk €268,65 incl btw.
Omdat het betreffende toestel nog geen 7 weken oud was hebben wij direct contact met T-mobile opgenomen en werden wij doorgeschakeld naar Pro-Assist.
Er werd verteld dat er geen garantie op het toestel zit, omdat het abonnement langer dan een jaar geleden afgesloten is, terwijl het betreffende toestel maar 7 wkn oud is? Ik vertelde dat er wettelijk minimaal 1 jaar garantie op een toestel zit maar er werd mij verteld dat de toestellen die worden uitgeleverd geen nieuwe, maar refurbished zijn.
Het komt er dus op neer dat als je de laatste dag van het eerste jaar van het abonnement een vervangend toestel krijgt, dat niet functioneert, je gewoon pech hebt.
Hier gingen wij dus uiteraard niet mee akkoord en hebben daarom zaterdag 22 Oktober weer contact opgenomen met T-mobile. Na lang wachten weer doorgeschakeld naar Pro-Assist waar mij verteld werd dat zij niks kunnen betekenen omdat ze alleen de logistiek regelen.
Daarna weer gebeld met T-mobile waar ik medewerkster ........ aan de telefoon kreeg. Weer lang moeten wachten (omdat er tussendoor gebeld werd met Pro-Assist) en ze beloofde mij dezelfde dag terug te bellen. Na 5 dagen nog steeds niets gehoord te hebben, hebben we zelf maar weer contact opgenomen.
Ondertussen was dit al de 5e Iphone die wij na 'reparatie' kregen van T-mobile/ Pro-assist waar dus alleen maar problemen mee zijn.
(accu binnen 1 uur leeg, wegvallen tijdens bellen etc ect.)
Totaal hebben wij dus al ruim 25 weken! van ons abonnement geen Iphone ter beschikking gehad terwijl wij wel de dure abonnementskosten betalen.
Als volgende stap hebben wij een klachtenbrief gemaild naar t-mobile en dezelfde dag een bevestiging gekregen dat de brief afgeleverd was bij de betreffende manager en wij in week 45 een concreet antwoord zouden krijgen. Dit 'concrete' antwoord bestond uit een standaard mailtje van Pro-Assist dat ze niets kunnen betekenen omdat ze alleen de logistieke partner zijn en wij dus maar weer contact op moeten nemen met T-mobile!
Dit gedaan en werd er verteld dat wij maar weer 2 weken moeten wachten op antwoord.
Zoals u zich kunt voorstellen hebben wij er helemaal genoeg van omdat er gewoonweg geen oplossing wordt geboden en gezocht.
Vandaag dit probleem voorgelegd aan een medewerker van de T-mobile en Apple shop en zij vertelde ons dat er zelfs 2 jaar! garantie op een toestel zit.
Wij willen bij deze ook mensen waarschuwen om NIET met dit bedrijf in zee te gaan.
Update:
24-11: Omdat er door Pro-assist en T-mobile nog geen oplossing geboden is zelf contact opgenomen met Dynafix. Reden dat Iphone niet gerepareerd is omdat onze Iphone niet als een T-mobile toestel in het systeem staat, waarschijnlijk omdat het een refurbished toestel is. Dit heeft dus 2 maanden moeten duren.
Schandalig dat wij als klant dit zelf uit moeten zoeken??? Na dit bericht contact opgenomen met Pro-Assist en dit doorgegeven. "s middags kregen wij een telefoontje dat het toestel nu opgestuurd wordt naar Solid Vision, het andere reparatiebedrijf.
Dossiernummer:20403769
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 dec 2011 10:01
Re: De lakse houding van ProAssist
4 weken is niet zo veel wat dacht je van 15 weken bijna 4 maanden en als ik tmobile niet had ingeschakeld was ik in 2013 nog aan het wachten