LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Watermeter kapot, wacht al een jaar op een nieuwe..........

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pongo69

Watermeter kapot, wacht al een jaar op een nieuwe..........

Ongelezen bericht door pongo69 »

Vorig jaar toen ik mijn waterstand doorgaf aan Vitens bleek dat mijn watermeter niet klopte, ik had te weinig verbruikt terwijl ik de normale dingen deed thuis, wassen, douchen etc.
Er zou contact met mij opgenomen worden om de meter te laten vervangen, dit was in december, heb meerdere malen gebeld om te vragen wanneer het bedrijf wat dit doet zouden komen maar ik moest geduld hebben.

Nu heb ik weer de meterstand door gegeven en het blijkt dat hij helemaal niets meer doet volgens hun,ik werd doorverwezen naar het externe bedrijf om een afspraak te maken om hem te vervangen maar hun moeten eerst een opdracht krijgen van Vitens.

ik weer Vitens gebeld en hun zeggen dat het nog wel een jaar kan duren voor ze de meter komen vervangen of misschien wel langer.
Mogen en kunnen ze dit zomaar doen en kunnen ze achteraf als de watermeter is vervangen nog achteraf het geld terug vorderen wat ik te weinig heb verbruikt?

Shine

Re: Watermeter kapot, wacht al een jaar op een nieuwe..........

Ongelezen bericht door Shine »

Die met hoort gewoon volgens de algemene voorwaarden z.s.m vervangen te worden. Vitens hoort hiervoor opdracht te geven het is namelijk hun meter. U als klant hebt goed gehandeld door verschillende keren te bellen na constatering (a.d.h.v. meterstanden) dat er een defect aan de meter is.
Nogmaals bellen en eisen dat Vitens het probleem met deze meter ten spoedigste oplost. Zoniet, dan bewandel de weg van de geschillen commissie.
http://www.vitens.nl/overvitens/tarieve ... aarden.pdf

Gesloten