LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Die zitten nu met elkaar te overleggen, wat ze nu weer moeten gaan verzinnen !!!
En de rest van de gasten zitten er ook bij !!!

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Nou, terwijl zij daarmee bezig zijn kan jij misschien alvast uitleggen waarom deze ingewikkelde constructie nodig is.
(en de tijd op je PC bijzetten)

jannieheetik

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Dat van die tijd bijzetten zal ik dus moeten terugnemen, hieraan is de TROS blijkbaar debet!

Banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Banon »

De constructie van het bwijsmateriaal is inderdaad redelijk ingewikkeld voor het feit dat elke jan joker van een consument dit moet kunnen begrijpen. De internetlink is niet gekoppeld aan de HM site, maar afkomstig van een subsite. Consumenten zien dit en vinden dat raar. EEn datum in acrobat reader zegt trouwens niets, elke kleuter weet hoe je dat in de software kunt veranderen. De datum in het document, van het document zelf dus, daar gaat het om. De rest is manipuleerbaar.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Nou dan verander jij even de datum, en zet hem even op dit forum.
Eens kijken of dat lukt !!!

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Niks ingewikkeld hoor.
We zijn ook gewoon in Nederland ingeschreven vanaf 2002 onder nr
20004964.
Dat we niet op de site vermeld staan ,daar kan HM niets aan doen.
We hebben nu eenmaal niet deze site in beheer !!!
Feit is dat we gewoon een advieswijzer hebben, die vermeld dat we aangesloten zijn bij het klachteninstituut en dat men zich daar toe kan wenden. Of we nu wel of niet op die site staan, dat doet niets ter zake !!!

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

En verder is Zjef heel vuil bezig: Onder het mom van z.g. quoten doet hij net alsof hij knipt en plakt, maar hij schrikt er ook niet voor terug om en passant het een en ander in die teksten te veranderen. Dat zag ik toen ik e.e.a. teruglas!
Kun je me even laten zien , waar ik dat heb gedaan ??
Ik kan het me namelijk niet meer herinneren.

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Zo kun je een forum ook volkrijgen :roll:

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 28 Mar 2004 14:15 door jannieheetik


--------------------------------------------------------------------------------

Zjef laat het afweten. Another one bites the dust!
Hij is er nog steeds hoor jannie.


Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind HM een goede maatschappij wij hebben er diverse polissen.

Willy

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Simon en echt meiske mag ik even de volgende documenten van jullie
via e-mail ?

Kopie Assurantie-B diploma
Kopie persoonlijke inschrijving KvK met handtekening, datum en vermelding ‘ongewijzigd’;
Kopie persoonlijke inschrijving SER met handtekening, datum en vermelding ‘ongewijzigd’;
Kopie brief Klachteninstituut met daarin vermeld aanstellingsnummer;
Kopie van uw persoonlijke Advieswijzer;
Kopie persoonlijke aanmelding Autoriteit Financiële Markten (vroeger: STE);
Kopie persoonlijke beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV);
Kopie bevestigingsbrief persoonlijke aanmelding Stichting GIDI;
Kopie ID-bewijs.

betincourt
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 feb 2004 20:54

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door betincourt »

Geachte Sjef,

Uw postings waar ik kennis van heb genomen, komen bij over als van iemand die zich bijzonder opwindt over een zaak die bij voorbaat al verloren blijkt.

Immers U probeert een organisatie te verdedigen die niet de moed heeft zich volgens de spelregels van de financiele markten in Nederland te gedragen. Daarmee heeft U de schijn al tegen.

Daarnaast verdedigt U vergeefs een verkoopmethodiek die op zijn minst als hooglijk discutabel gekwalificeerd kan worden. Toen ik nog verkoopdirecteur was, bestond er richting de verkooporganisatie en haar managers een hele duidelijke gedragsregel: Alleen als familie, vrienden en bekenden er op staan geef je ze advies. En dan indien mogelijk het bij een andere tussenpersoon dan waar jij werkt laten onderbrengen.

Op die manier bescherm je het sociale leven van je commerrciele mensen. Terwijl er bij de door U gepropageerde methode sprake is van de structurele uitholling daarvan.

U zou bij Uzelf te rade moeten gaan of dat tijdelijke commerciele gewin belangrijker is dan Uw persoonlijke levenssfeer. Als U goede commerciele vaardigheden bezit is het benaderen van Uw persoonlijke relatiekring volstrekt overbodig.

Of wringt daar wellicht de schoen?

Met respect,

Betincourt

Gast

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Gast »

Zie je wel dat Toos mooi kan schrijven.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Mijnheer Betincourt,

Ik heb nog steeds al mijn vrienden en ik zie deze dagelijks.
Ze zijn me nog steeds dankbaar dat ik hun pensioensprobleem heb opgelost en daar een perfect advies heb neergelegd, en hebben via een tussenpersoon een op maat gesneden produkt dat zonder risico is.
Mijn relatie met hun is er alleen maar beter op geworden en ik kijk ze nog recht in de ogen aan en kan dat ook blijven doen, want ik weet dat alles wat ik verteld heb volledig de waarheid en gegarandeerd is.

betincourt
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 feb 2004 20:54

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door betincourt »

Geachte Sjef,

Verheugend voor U dat U er voorlopig in geslaagd bent uw vrienden te behouden. De ervaring leert echter dat een handelwijze zoals ik U eerder beschreef borg staat voor een integer, succesvol en langdurig werkzaam leven in de financiele markt.

In de tijd dat ik de verkoopactiviteiten bestuurde heb ik vele charletan achtige methoden voorbij zien komen. Ik ben ervan overtuigd dat een recht door zee aanpak, met duidelijkheid over de wederzijdse bedoelingen, succes op lange termijn als gevolg heeft. Van de vele alternatieve methoden blijf op termijn niets over.

Getuige ook de vele integere tussenpersonen die ik in mijn huidige functie nog steeds ontmoet. Het doet mij beslist geen deugd dat U de klaarblijkelijke commerciele capaciteiten die U bezit ten faveure van een discutabel distributiekanaal inzet. U zou veel beter uit zijn als U uw inspanningen zou leveren aan een livelasting methode.

Ik heb al vele jonge mensen mogen helpen uiteindelijk een bloeiend eigen bedrijf in de financiele markt op te bouwen, met een klantgerichte aanpak, zonder het winstbejag op de eerste plaats te zetten. Die instelling leidt er vrijwel altijd toe dat er alleen maar winnaars zijn.

1. De klant, want die heeft een betrouwbare adviespartner die hem met open vizier tegemoet treedt
2. De adviseur, of ondernemer, die zo een goed belegde boterham verwerft
3. De maatschappij, die goede risicos's aangeboden krijgt

Kortom, mijn advies aan u zou zijn, vergooi uw kwaliteiten niet aan een inferieure, tijdelijke en discutabele verkoopmethode. Of om het stichtelijk te zeggen: "Gooi uw paarlen niet voor de zwijnen".

met respect,

Betincourt

banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door banon »

Geachte Betincourt,

Uw mening klinkt als zeer helder en in feite zou iedereen werkzaam in de financiele wereld zo moeten handelen. Belangrijke argument van u is dat je op de lange termijn moet kijken. Zowel voor de klant als voor je zelf. Tevens sluit ik mij erbij aan dat een aanpak met voldoende commerciele inzichten het beste werkt en niet via kennissen hoeft te gaan. Commercieel doet veel mensen denken aan direct geld verdienen maar dat is het niet. Heeft u toevallig in het verleden ook voor hamburg mannheimer gewerkt?

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Mijnheer Betincourt

Ik ben het helemaal met u eens.
Feit is dat we ons adviesgesprek in de praktijk oefenen bij bekenden.
Dat daar af en toe een overeenkomst uitkomt is mooi meegenomen, maar dat is zeker niet het hoofddoel.
Hoofddoel is om praktijkervaring op te doen, en dat kan nou eenmaal het best in een vertrouwde omgeving.

Het oefengedeelte bij bekenden duurt gemiddeld 1 à 2 weken, en na dit traject wordt het advies voortaan in 95% van de gevallen bij onbekenden uitgevoerd.
De bekenden waar dan een advies gegeven wordt is dan meestal op eigen verzoek.

Dus de bewering dat we alleen bij vrienden en bekenden zitten is puur uit de lucht gegrepen.
Als dit het geval was dan zouden we dus binnen 1 maand uitgewerkt zijn.

Banon

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Banon »

Hehehe, dat is dus weer standaard HMI praat. Heb ik ook moeten horen. Eerst doe je het bij bekenden om te oefenen, tuurlijk. Dat is het verhaal naar die bekenden toe maar in werkelijkheid een keihard noodzakelijke stap om verder te komen. Want via die bekenden heb je referenties nodig. Mensen die zij weer kennen, hun vrienden, collegas, buren, familie etc. Soms dus nog indirecte kennissen van je, maar goed. Dus gesprekken met klanten zijn altijd terug te voeren op de bekenden en vrienden in eerste lijn. Tuurlijk als je jaren draait, dan is die link wel verdwenen, maar je vrienden en collegas ook haha. Oefengesprek, laat me niet lachen. Ik heb tientallen van die zogenaamde oefengesprekken bij vrienden, collegas en mensen van de tennisclub gevoerd totdat ik erachter kwam dat ik in hetzelfde kringetje bleef rondroeren. Dan wordt het lastig e n zijn mensen binnen enkele maanden uitgesproken. Dan ben je zelf p2 of p3, in mijn geval dus, en ga je ook niet meer praten, want dan ben je allang mensen aan het rekruteren die binnen hun eigen kring gaan oefenen. Groei je zelf namelijk ook door zodner nog maar 1 gesprek te voeren. Dus in een later stadium spreek je af en toe in het kader van de begeleiding met onbekende vrienden van de mensen die onder je beginnen. thats it, zelf doe je amper geen gesprekken meer.

zjeflegrande

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door zjeflegrande »

Banon, het is me duidelijk dat je niet weet waar je over praat !
Ik denk dat in jouw geval het probleem op jezelf is terug te voeren .

Er zijn ook medewerkers die perse niet bij bekenden willen adviseren en dat is geen probleem, dat bepaalt ieder medewerker zelf.
Er zijn ook genoeg medewerkers die puur alleen maar willen adviseren en geen structuurwerk doen.

Doorgroeien zonder een gesprek te doen ???
Dat moet je me even uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.
Dan is je HMI carriere inderdaad maar een kort leven beschoren.
Ik denk dat dat het probleem van je was.

Gesloten