LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontwoekerpolis Brand New Day

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Het verschil tussen meetkundige en rekenkundige gemiddeldes is alleen van belang bij 'volatiliteit' (=heftige bewegingen in koerswaarden van beleggingseenheden). AFM (bijlage E, Rapport Feitenonderzoek 2008) stelt dat volatiliteit op lange termijn geen invloed heeft op (gemiddeld) rendement, maar wijst wel op situaties dat die invloed er wel degelijk kan zijn. Laat dat nu net de situaties zijn, waarin gewoekerd wordt. Smit | Graafsma leggen dat in hun boek prima uit. Alle casussen die mij (per email) zijn voorgelegd geven aan dat de afgelopen 10 - 15 jaar dat verschil wel degelijk een grote rol speelde bij 'woeker'. Gemiddelde rendementen van 5.8% over afgelopen 10 jaar (=rekenkundige gemiddelden) bleken meetkundig maar uit te komen op 2,7%. Dat verklaarde voor een groot deel het effect van hoge kosteninhoudingen op de poliswaarde (bijvoorbeeld als die kosten meer waren dan 2,7%). Het zou heel goed kunnen dat bij een resterende looptijd van nog eens 10 jaar dat effect zou kunnen wegebben. Maar als er in tussentijd is 'ingeteerd' (meer beleggingseenheden zijn verkocht dan er met inleg zijn bijgekomen), al dan niet onder invloed van hoog-laag constructies, wijze van verrekenen eerste & provisiekosten, accelererende ORV-premies etc. is dat een fata morgana.

Mijn advies: op dit punt geen klacht indienen zonder het desbetreffende hoofdstuk uit Smit | Graafsma goed begrepen te hebben.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Zie leuke discussie op AMweb over Even wachten met overstappen, met giftige reactie van tussenpersonen (?)
http://www.amweb.nl/nieuws/in-de-media/ ... 8887.lynkx

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik als leek ben ervan overtuigt dat geen 1 financieelbedrijf er is om mensen "rijk" te maken ze zijn gewoon bezig om hun eigen zakken te vullen en dan is het aan bedrijven hoe ze dit zo mooi rooskleurig mogelijk kunnen formuleren in een contract ... het gras is altijd groener bij de buren!!!!!!!!! maar dit zeg ik echt als leek.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door kweenie »

Koeloejoek, natuurlijk moet bij elk bedrijf de schoorsteen wel kunnen branden en zijn ze dus uit op meer winst. Maar de manier waarop dat gebeurt kan heel erg verschillen.

Het ene uiterste is het bedrijf dat 'roofbouw' pleegt. Mensen snel binnenhalen met mooie verhalen, ze in korte tijd vette bedragen aftroggelen en vervolgens op naar de volgende klant. Dat de klant na korte tijd ontevreden weg gaat is niet erg, de winst is al binnen. Dit zijn de bedrijven met flinke reclamebudgetten en mooie kantoren, want ze moeten immers steeds een heleboel nieuwe mensen binnenhalen.

Het andere uiterste is het soort bedrijf dat juist mensen lang aan zich wil binden en dat niet de winst in een keer hoeft te hebben. Elk jaar een klein bedragje, of bij elk product een klein bedrag, is genoeg. Iemand die tevreden is en 20 jaar bij het bedrijf blijft, levert zo net zo veel op, of misschien wel meer, als een eenmalige klant bij de 'roofbouw' methode. Deze bedrijven hebben vaak nauwelijks reclame nodig, want de mensen komen vanzelf wel bij ze door de mond-tot-mond reclame en voor de mensen die al binnen zijn is de reclame ook niet meer nodig.

Het vervelende is dat veel mensen blijkbaar toch in de praatjes van de 'roofbouwers' trappen.

CorryvanO
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:25

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door CorryvanO »

Ik heb een aanbieding gehad van Brand New Day. Dit zet ook geen zoden aan de dijk. Ik zit nog tot 2022 vast aan ASR Falcon Leven. Zij gaven mij over de komende 11 jaar € 795,-- meer? Wat schiet ik daar nu mee op als je ziet wat ik al verloren heb.
Dus nee geen aanrader!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door jammer »

Een naam nodig van zo`n roofbouw firma? Wat denk je van aegon. Sponsort toch nog Ajax voor E 16.000.000. per jaar!!!! I.p.v. wat voor de klanten doen, logisch dat die per jaar afnemen...misschien ga ik ook dit jaar weg. Wacht nog even de brief af op 1-7-2011. En als de beurs verder stijgt hollen ze zelfs weg die klanten, let op mijn woorden...Als die Ajax spelers zo konden hollen waren ze al kampioen.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Je zou bijna zeggen boontje komt om zijn "loontje"

redangdiver
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2011 10:58

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door redangdiver »

Koeloejoek, ook ik en m'n vriendin zijn in 2004 in de praatjes van zo'n roofbouworganisatie-vertegenwoordiger getrapt: het "Swiss Life Belegspaarplan" van Zwitserleven.
Wij zijn nu ook bezig met bekijken wat onze mogelijkheden zijn, maar om van de ene maffiabende naar de andere maffiabende over te stappen, daar heb ik weinig zin in. In principe vertrouw ik momenteel geen enkele tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij.
Weet u, of andere mensen op deze fora, misschien een échte onafhankelijke adviseur(of adviseursvereniging), of een verzekeringsmaatschappij die werkelijk nog in het belang van de klant handelt. Ze mogen gerust wat aan mij verdienen, mits ze ook een fatsoenlijk produkt verkopen.
Uw commentaren lezende (en ook die van veel andere), heb ik de nl. indruk dat er hier veel mensen aardig thuis zijn in het verzekeringswereldje.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Helaas constateer ik dat verzekeraars en bedrijven in de financiële sector gewoon keihard misbruik maken van de onwetendheid van mensen.
Ik kan u helaas geen informatie verstrekken als het gaat om "betrouwbare" tussenpersonen.
De mensen en vooral tussenpersonen werken vaak met provisies dit betekent dat ze financieel "afhankelijk" zijn van hetgeen ze u verkopen, helaas zijn er veel van deze "managers" en "tussenpersonen" die er echt niet zitten om de mensen gunstig gezind te zijn en ze financieel iets rijker te maken, deze personen zitten vooral om zichzelf een goede dienst te bewijzen.....en financieel gezien vooral zichzelf verrijken....

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@redangdiver

Zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93884
Zelf daar wat uurtjes in stoppen en aanwijzingen volgen.
Twee dingen doen:
- schadevergoeding vorderen
- oversluiten overwegen
Let steeds op alle waarschuwingen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door jammer »

Kijk hier is hij. Nico .. d !! Veel succes, met je keuze.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Sterkte ermee is een betere omschrijving, jammer.

Iemand enig idee waarom de historische rendementen die Brandnewday opgeeft zo laag zijn?? :shock:

Of beter gezegd: waarom zijn die historische rendementen die oa Aegon opgeeft zo hoog?? :shock:

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Ontwoekerpolis Brand New Day

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Misschien even de naam van de topic wijzigen. Brand New Day bied geen polis aan maar een belegginsgrekening

Gesloten