Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw bericht over de tariefswijziging van de maandbijdrage gelezen. Ik kan me voorstellen dat u het niet prettig vindt dat er een tariefsverhoging gaat plaatsvinden. Graag geef ik u hierover in dit bericht wat nadere toelichting.
ABN AMRO en Fortis Bank hanteerden verschillende producten en tarieven. Vanwege de fusie zijn uw producten en de bijbehorende tarieven twee jaar ongewijzigd gebleven.
Op de lange termijn is het in stand houden van twee product- en tariefstructuren echter niet houdbaar. Daarom gaan alle particuliere ABN AMRO-klanten klanten per 1 januari 2012 gebruikmaken van dezelfde producten tegen dezelfde tarieven. De wijziging betekent voor sommige klanten een tariefsverlaging en voor sommigen, waaronder u, een verhoging. Daar staat een uitgebreider producten- en dienstenaanbod tegenover.
U geeft in uw bericht aan dat de kosten voor het Privé Pakket van EUR 2,75 exclusief bankpassen en creditcard zijn, dit is niet helemaal correct. Binnen het Privé Pakket is de eerste Wereldpas gratis. Als u meerdere Wereldpassen hebt, dan krijgt u op alle extra passen 50% korting. Een creditcard is gratis binnen het Privé Pakket.
Meer informatie over de kosten van onze betaalproducten vindt u op onze website:
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... talen.html
Omdat wij de mening van onze klanten erg op prijs stellen, zullen wij uw bericht over de tariefswijziging intern doorgeven.
Als u prijs stelt op een persoonlijk gesprek met één van onze medewerkers over de tariefswijziging, dan kunt u 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met 0800-0240718 (gratis).
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Verbruggen