LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbiedingen Plus Supermarkt _ NIET op kassabon

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Johan_e

Aanbiedingen Plus Supermarkt _ NIET op kassabon

Ongelezen bericht door Johan_e »

Herken jij dit ook?

Je doet boodschappen bij de Plus, op het schap staat een artikel met een aanbiedingsprijs. Je denkt, ha, da's mooi, :D vandaag goedkoper, laat ik er maar 3 nemen. Bij de kassa is het druk, er staat een rij. Als je aan de beurt bent, gaan de booschappen sneller langs de scanner dan je ze in de tas kan doen, het is dus stressen, want je wil de volgende mensen niet onnodig ophouden. Of erger .... de kassiëre, gaat door met de volgende klant en de booschappen van de volgende klant belanden op jouw boodschappen. :roll:

Kortom je hebt geen gelegenheid om op het scherm te kijken of de prijs wel juist is. Thuis gekomen, kijk je "heel toevallig" de bon na, en wat zie je .....
~%&.}>?## je hebt de "normale" prijs betaald. :evil: :evil:

Da's flink balen, hoe krijg je je geld terug? Tas weer volladen en terug gaan? Ach laat maar, je hebt het te druk om die € 1,50 terug te halen. Weet je wat :idea: ...... je let de volgende keer goed op. :mrgreen:

Tja, die volgende keer ..... druk, druk, druk, snel de boodschappen doen..... en later er weer achter komen dat je ge ...... bent.

Zo op het oog wellicht een grappig verhaal, ik erger me echter :mrgreen: groen en geel aan deze ............................

Hoeveel onwetende klanten van plus merken nooit dat ze te veel betalen, hoeveel mensen denken ach laat maar.....

Bij de super, bij mij om de hoek, in Leidschendam, haal ik wekelijks mijn boodschappen. Van de 10 keren dat ik daar mijn boodschappen doe (waar aanbiedingen bij zitten) blijkt de bon 2 keer niet goed te zijn. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een vervallen aanbieding voor een te lage prijs is berekend. De (te hoge) prijzen worden berekend over aanbiedingen die in folders staan, maar ook op artikelen die alleen in de winkel afgeprijsd zijn.

Is dit de manier van Plus om de winst te vergroten? :x

Tegenwoordig controleer ik altijd mijn bon. Als blijkt dat het niet klopt, krijg ik wel netjes mijn geld terug. Vaak met een blik van "waar maak je je druk om?"
En soms, als ik geen tijd heb, denk ik ach stik in die paar centen.

Natuurlijk heb ik gedacht dat de filiaalbeheerder of bedrijfsleider zijn werk niet goed heeft gedaan. Bij navragen bij vrienden (zij wonen in andere woonplaatsen) blijkt dat ze bij Plus dezelfde ervaring hebben.

Nu betreft mijn ervaring de Plus supermarkt, bij Aldi, Liddle, Jumbo, AH enz heb ik dit niet meegemaakt.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit herkennen of meegemaakt hebben.
Indien veel meer mensen vergelijkbare klachten hebben is dit wellicht een onderzoek door Radar waard.

tennis

Re: Aanbiedingen Plus Supermarkt _ NIET op kassabon

Ongelezen bericht door tennis »

Is dit de manier van Plus om de winst te vergroten?

Natuurlijk krijgen de kassières de opdracht,klanten met dit op te lichten!
Hoe kom je aan zulke onzin.

Als je de kassa gepasseerd bent, kan je bon nog eens controleren en dan misschien reclameren, wie houd je tegen? :roll:

wini25

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik doe zelf geen boodschappen bij de Plus, maar mocht het misgaan moet je gewoon naar de servicebalie. Ook in de winkel waar ik de boodschappen doe is dit de normale gang van zaken en dan krijg je gewoon je geld terug mocht je gelijk hebben. Wellicht heb je de aanbieding verkeerd begrepen?

Eerst dus naar de servicebalie voordat je begint te zeuren en te klagen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Nou ik noem het geen zeuren of klagen het is gewoon
de realiteit. Kortingen of aanbiedingen wordt voor 75%
niet verrekend op de kassabon en inderdaad je hebt geen tijd
om te kijken want de volgende kar voel je alweer en net wat
de TS zegt de volgende boodschappen rollen alweer naar jou
boodschappen.Als je thuis bent dan kom je een beetje tot rust
en heb je de tijd om te kijken.Meestal gaat het dan om 1 of 2 €
en daar ga je dan niet voor terug.Maar in zo'n supermarkt komen
tig klanten dus dat tikt lekker aan. Overigens begrijp ik niet waarom
het hier weer over zeuren of klagen gaat er wordt gewoon een feit gesteld.
Het gaat hier net als in het buitenland daar heeft de Nederlander ook
zo'n mooie naam van kijken maar niet kopen.Nou let maar eens goed
op want de Nederlander is het makkelijkste als het op kopen aankomt.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Kortingen of aanbiedingen wordt voor 75%
om te kijken want de volgende kar voel je alweer
Wat een onzin kraam je weer uit zeg.

Dat er weleens iets niet klopt ok kan ,zijn ook mensen maar 75% in de verste verte niet .

_ er is idd weleens iets niet ok mee eens kan gebeuren
_ Het is nogaltijd je eigen verantwoording je bon na te kijken
_ Veel mensen kunnen tegenwoordig niet lezen ze zien alleen een prijs en niet de actie (2e halve prijs , 1+1 ectect) maw leer lezen.
_ Inpakken doe je bij de inpaktafel of je auto niet bij de kassa.

En als er dan iets niet klopt (oud kaartje van week ervoor bv) krijg je gewoon het verschil terug niks aan de hand.

Drukte om niks typisch nederlands.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Wij halen bij de Plus enkel reklames. Negen van de tien keer wordt bij de kassa de normale prijs gescand en niet de aktieprijs. Er is dan ook maar 1 konklusie mogelijk. Dit gebeurt opzettelijk en heel bewust. Oplichting wil ik het niet noemen, maar wel bedrieglijke misleiding.

Maxiem.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

wini25 schreef:Ik doe zelf geen boodschappen bij de Plus, maar mocht het misgaan moet je gewoon naar de servicebalie. Ook in de winkel waar ik de boodschappen doe is dit de normale gang van zaken en dan krijg je gewoon je geld terug mocht je gelijk hebben. Wellicht heb je de aanbieding verkeerd begrepen?

Eerst dus naar de servicebalie voordat je begint te zeuren en te klagen.

Precies, zo heb ik het ook ervaren.
Deze dingen spelen ook bij andere supermarkten, maar als ik dan pas thuis kijk op de bon, ben ik natuurlijk te laat.
Dit is gewoon zeuren om niets.
Nog een advies voor de Plus winkel kopers, als ik daar steeds , zoals jullie hier neerpennen, zich opgelicht voelen, gewoon de winkel negeren en naar ........gaan!

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Thundercracker"][quote]Kortingen of aanbiedingen wordt voor 75%
om te kijken want de volgende kar voel je alweer[/quote]

Wat een onzin kraam je weer uit zeg.

Dat er weleens iets niet klopt ok kan ,zijn ook mensen maar 75% in de verste verte niet .

_ er is idd weleens iets niet ok mee eens kan gebeuren
_ Het is nogaltijd je eigen verantwoording je bon na te kijken
_ Veel mensen kunnen tegenwoordig niet lezen ze zien alleen een prijs en niet de actie (2e halve prijs , 1+1 ectect) maw leer lezen.
_ Inpakken doe je bij de inpaktafel of je auto niet bij de kassa.

En als er dan iets niet klopt (oud kaartje van week ervoor bv) krijg je gewoon het verschil terug niks aan de hand.

Drukte om niks typisch nederlands.[/quote]

Kijk en dit is nou wat ik bedoel.Waarom is het typisch Nederlands.
Volgens mij ben je nooit in het buitenland geweest anders zou je dat
niet schrijven.Inpakken doe ik ook niet bij de kassa maar ze zijn soms vlugger
achter de kassa als ik met het inladen van de boodschappen zodat de
volgende boodschappen tussen die van mij terechtkomen.Natuurlijk krijg je het
verschil terug maar vergeleken met vroeger moet je nu alles nakijken.
Bali voor de klanten was er niet eens.Als je nu kijkt naar die klantenservice
moet je daar soms langer wachten als dat hele boodschappengebeuren duurd.
En wat dat lezen aangaat,lees mijn bericht maar eens goed dan begrijp je
misschien wat ik bedoel.
Eigenlijk best wel frappant dat het altijd dezelfde zijn die op dergelijke
berichten reageren van dat ze niet moeten zeuren en diezelfde members
doen niets anders dan zeuren hier.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Ook mijn reaktie lees je dus wederom NIET goed Plumber ik heb nergens gezegt dat JIJ niet goed lees ik heb het over het algemeen pure ervaring.

En vroeger gebeurde het ook alleen wij hollanders zijn meer gaan zeuren omdat het zo makkelijk en anoniem gaat zoals hier :D

En als de boodschappen van de volgende bij jou komen betekend dat jij niet snel genoeg bent :D zijn de cassieres snel is het WEER niet goed zie je zeurvolk..

Nou kom maarop met je reaktie......

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ik doe eigenlijk al mijn boodschappen bij de Plus, maar heb dit probleem totaal niet.

Plus Supermarkten zijn allemaal franchise-winkels. Heb je constant dezelfde problemen met dezelfde Plusmarkt? Gewoon blijven klagen, eventueel via een klachtenbrief (CC aan hoofdkantoor kan handig zijn) ;-).

Ik ervaar de Plus zeker niet als oplichters, hooguit dat de kassieries niet de slimste zijn, maar jah... dat is ook bij alle andere supermarkten in Nederland!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

In mijn ervaring komt dit in de meeste winkels voor. Bij Super de Boer, Em-té, Albert Heijn (soms tot woensdag), noem maar op. Alleen bij de Aldi en de Lidl heb ik het nooit meegemaakt dat de prijzen niet klopten.

Wat ik dan ook sinds jaar en dag doe is, zo gauw ik afgerekend en ingepakt heb, even de bon controleren. Immers, dan zit alles nog vers in mijn hoofd. Klopt het niet, dan kan ik meteen naar de servicebalie, om het verschil op te halen. Immers, ik heb zowel de bon als de goederen bij de hand.

En soms komt het voor dat ik mezelf vergist heb, dat kan ook nog eens. Of dat een product op een verkeerde plaats stond, noem maar op wat er allemaal fout kan gaan.

Ben er wel aan gewend, intussen. :(

CorneVanS

Ongelezen bericht door CorneVanS »

Graag wil ik nog reageren op de TS.

Werk zelf al bijna 15jaar bij Plus.
De folderaanbiedingen worden centraal aangestuurd in de computer van de kassa's. Dus zelden zal het hier op mis gaan.

Waar het wel fout kan gaan is dat er nog 'oude' reclame bordjes hange van afgelopen week. Of reclame's die door ondernemer/afdelingschef niet goed in de kassa zijn ingevoerd.

Prijswijzigingen: Zowel verhogingen of verlagingen worden centraal aangestuurd, en komen uit de printer rollen en degene die hier verantwoordelijk voor zijn moet deze met de oude vervangen. Maar hier komt t: door tijdgebrek andere prioriteiten van werkgever. Dat de nieuwe schapkaartjes blijven liggen. En dus niet overeenkomen met de prijs op de bon. Mocht je dit constateren kun je gewoon naar de service balie gaan en reclameren.

Na excuses van medewerker blablabla en verschil berekend te hebben krijg je ook een waardebon van €2,50 die je bij volgend bezoek kunt inleveren :-) (als excuses zegmaar (dit is bij iedere Plus vestiging)

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Daar zal Johan_e na een jaar blij mee zijn!

jeani

Ongelezen bericht door jeani »

ow ow heb een plus markt om de hoek ..fijn voor de vergeten boodschappen en ga je er heen voor een aanbieding na geloof me vaker niet dan wel vandaag boerengehaktballen van 4,99 voor 3,99 ja volle pond op kassabon..half volle vla 2 voor 1 .79 ... nee hoor 2 keer 1.14 gerekend...dan vla ananas met nog wat en sinaasappel nog wat de tweede voor de helft echt niet beide 1,49 meende ik... tandpasta in de aanbieding ...echt niet ook volle pond ... overal moet je je bonnen na kijken maar de plus slaat alles.... en helaas is dit niet de eerste keer heb je een blikje bier slaan ze 44 aan noem maar op... controleer alles bij de kassa gelijk, maar daar helpen ze je niet en mag je weer door naar de klanten service... plus??? dit kan toch veel beter?? als ik kijk hoeveel mensen hier komen in een buurt super?? nee dit kan en moet ook beter...en daar bij hier wel.. te veel wisseling van cassieres... te veel nieuwe steeds... zie je weer een nieuw gezicht ow ..kassabon controleren.... heb echt nog geen een keer boodschappen gedaan zonder bij de klanten service te staan.. en dat is niet overdreven maar gewoon waar..

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

jeani schreef:ow ow heb een plus markt om de hoek ..fijn voor de vergeten boodschappen en ga je er heen voor een aanbieding na geloof me vaker niet dan wel vandaag boerengehaktballen van 4,99 voor 3,99 ja volle pond op kassabon..half volle vla 2 voor 1 .79 ... nee hoor 2 keer 1.14 gerekend...dan vla ananas met nog wat en sinaasappel nog wat de tweede voor de helft echt niet beide 1,49 meende ik... tandpasta in de aanbieding ...echt niet ook volle pond ... overal moet je je bonnen na kijken maar de plus slaat alles.... en helaas is dit niet de eerste keer heb je een blikje bier slaan ze 44 aan noem maar op... controleer alles bij de kassa gelijk, maar daar helpen ze je niet en mag je weer door naar de klanten service... plus??? dit kan toch veel beter?? als ik kijk hoeveel mensen hier komen in een buurt super?? nee dit kan en moet ook beter...en daar bij hier wel.. te veel wisseling van cassieres... te veel nieuwe steeds... zie je weer een nieuw gezicht ow ..kassabon controleren.... heb echt nog geen een keer boodschappen gedaan zonder bij de klanten service te staan.. en dat is niet overdreven maar gewoon waar..
Ben jij iemand die zijn/haar leven deelt met de kassière ?

In elk geval hartelijk dank voor de gedetailleerde reactie. :?

jeani

eh.... waar gaat het topic ander over??? heb jij ervaring??? en het is zo als het is ... niet intressant lees het dan niet .. maar slaat wel op het topic! jij nog iets zinnings te zeggen?? nee reageer dan ook niet zo alsof jij!!!! er werkt!!!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jeani schreef: heb echt nog geen een keer boodschappen gedaan zonder bij de klanten service te staan.. en dat is niet overdreven maar gewoon waar..
Persoonlijk zou ik naar een andere supermarkt gaan. Ik heb echt geen zin in dat gezeur iedere keer en weer bij de servicebalie in de rij te gaan staan.

jeani

om de hoek... voor noodzakelijke boodschappen ... en aan biedingen?? sja zelfs dan nog ...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik heb ook enkele supermarkten om de hoek liggen, maar omdat ik me daar keer op keer aan erger ga ik er niet meer naar toe. De aanbiedingen folders bekijk ik zelfs niet meer, dus weet ik ook niet wat ik mis. Met goede aanbiedingen van producten die goed houdbaar zijn sla ik flink in zodat ik vooruit kan tot de volgende aanbieding.

Ze worden toch pas wakker als de omzet terug gaat lopen.

jeani

sja mij maakt het niet uit hoor... lees de bon..weer een fout de grote boodschappen zijn al niet mogelijk daar ..juist omdat ze een buurtsuper zijn is het voor hun idd erg jammer en sommige dingen haal je nu eenmaal niet bij de aldi..al kon het wel..vind ik nog dat de aanbiedingen ook terecht worden berekend... kan je wel ergens anders heen gaan. aanbieding is aanbieding...

Gesloten