LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gerhardus
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 13:24

Dell laptop

Ongelezen bericht door Gerhardus »

Beste mensen,

Ik heb 5 maanden geleden een nieuwe dell laptop gekocht. Paar dagen geleden doe ik mijn laptop open en is mijn lcd scherm door het openen kapot gegaan ( dit is 100% het lcd scherm want als ik een extern beeldscherm aansluit krijg ik gewoon beeld ). Waar ik de laptop gekocht heb stuurde mij direct door naar Dell want die hebben een contract.

Gister kreeg ik een reactie terug van Dell en die zegen dood leuk dat het 'customer abuse' wij vergoeden niks. Ik een reactie terug gestuurd dat het geen cumstomer abuse was maar gewoon normaal laptop gebruik. Waar Dell weer antwoorden met customer abuse wij vergoeden niks.

Kan ik hier nog iets tegen doen? Want ik vind het totaal nergens opslaan dat het buiten de garantie valt.

Bedankt alvast voor de reacties.

Mvg,
Gerhard

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt eens juridisch advies inwinnen bij juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.

Het euvel heeft zich namelijk voorgedaan binnen de eerste 6 maanden. Dit betekent dat volgens de wet reeds wordt vermoed dat het product niet aan de koopovereenkomst heeft voldaan op het moment van aankoop en dat het gebrek waarschijnlijk al op het moment van aankoop aanwezig was. Aangezien dit vermoeden er dus reeds is, ligt de bewijslast bij de verkopende partij en niet bij de koper die zou moeten aantonen dat het niet zo is.

Ook al heeft u het ding mishandeld, zullen zij moeten aantonen dat het zo is en moeten aantonen hoe dat is gebeurt. Zij moeten aantonen dat het product op het moment van verkoop wel aan de koopovereenkomst voldeed. In veruit de meeste gevallen kunnen ze dat niet.

Dus heeft u recht op kostenloos herstel of vervanging, voorts heeft u recht op ontbinding van de koopovereenkomst. Het is soms wel lastig het recht te gaan halen dus daarom is het verstandig via het juridisch loket inlichtingen in te winnen of via een rechtsbijstandverzekering indien u deze heeft.
Gerhardus schreef: Waar ik de laptop gekocht heb stuurde mij direct door naar Dell want die hebben een contract.
Dit is niet de juiste gang van zaken. U heeft een overeenkomst met de verkopende partij van de laptop en zodanig niets met Dell te maken. De verkopende partij moet de garantie-afhandeling regelen en als deze daarvoor moet opsturen naar Dell mag dat, maar dat is niet uw 'pakkie-an'.

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

In aanvulling: je doet er verstandig aan om naar de winkelier, niet Dell, een brief te sturen dat je kosteloos herstel of vervanging eist. Je kunt op de website van ConsuWijzer een voorbeeldbrief vinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Precies. En: bij voorkeur aangetekend versturen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Dell ligt toch niet in de winkel ? Hooguit een del :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ouwe aap schreef:Dell ligt toch niet in de winkel ?
TS deed geen uitspraak of hij de Dell in een winkel dan wel webwinkel kocht. Er zijn andere webwinkels (niet dell) waar dit merk gekocht kan worden.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Dell laptop

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

TS deed geen uitspraak of hij de Dell in een winkel dan wel webwinkel kocht. Er zijn andere webwinkels (niet dell) waar dit merk gekocht kan worden.
Dat wist ik niet, ik dacht dat Dell alleen zelf hun spullen verkocht.

Gesloten