LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lg wasmachine met alleen maar problemen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
veghel
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2011 19:14

lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door veghel »

hallo allemaal,

ik zou graag jullie mening hierover willen horen.

Mijn moeder had een wasmachine die deed het niet meer volgens behoren, dat was vorig jaar tegen de kerst. dus ik had eindelijk een cadeau waar ze wat aan had, een nieuwe wasmachine.
ik naar een goed bekend staande winkel en heb me daar voor laten lichten. een LG wasmachine met een inductiemotor met 10 jaar garantie op de motor, dat was wel een net uitziende en volgens de winkel een goede wasmachine.

maar na een maand viel het op dat de was af en toe stonk en er zaten zwarte vegen (vooral goed zichtbaar in de witte was). oke, raar maar er zal wel per ongeluk wat meegedraaid zijn wat niet in de wasmachine hoort (denk je dan). dus een vaatwas tablet er in en een lege trommel laten draaien op een programma van max temperatuur. en ja de was daarna had een goede geur en geen vegen dus probleem opgelost.
maar nee, de vegen kwamen terug en de stinkende geur ook dus weer een lege trommel laten draaien met soda er in. probleem weer opgelost!
maar weer kwamen de vegen terug en weer de stinkende was. toen zag ik dat er tijdens het centrifugerennog erg veel sop in de trommel zat. ik tot treurens toe mijn moeder gezegd "je doet er toch echt te veel sop in dus het leg gewoon aan jezelf". tot dat zij mij de hoeveelheid laat zien die ze er in doet (3/4 van de minimale hoeveelheid van wat er op het pak staat). over op een ander wasmiddel maar ook daar hadden we de problemen mee en nogmaals een ander merk maar zoals verwacht het zelfde resultaat. ook heeft zij mij de was laten voellen na dat de wasmachine klaar was en het leek er wel op of dat de wasmachine helemaal niet gecentrifugeerd had (in vergelijking met de vorige wasmachine die 200 toeren minder hard draaiden).

oke na veel onenigheid en meningsverschillen over de wasmachine LG nederland gebeld en zonder problemen kwam er een monteur langs. die zag direct wat het probleem was.... de afvoer zat te hoog en de slang zat te diep in de afvoer.
oke fijn dus dit hebben wij veranderd en dan is het dus opgelost!

maar nee problemen blijven en en worden steeds erger.
ik heb ook gemerkt dat met een koude was draaien dat de wasmachine soms opwarmt tijdens het spoelen en dan heb ik het niet over koud af maar over echt warm.
dus weer LG gebeld en daar heb ik te horen gekregen dat het normaal is dat als je een koude was draait dat de wasmachine met spoelen opwarmt. raar maar oke, het zal wel goed zijn want de klantenservice weet dat vast wel. voor de rest van de problemen kwam er weer een monteur.

dit was gewoon om te lachen.
deze man moest naar de wc en dat duurde langer als de complete diagnose.
- de vorige monteur wist er niks van af want die zat normaal op kantoor.
- en het werkelijke probleem... we gebruiken veel en veel te veel wasmiddel!
dus nog minder gaan gebruiken maar de problemen blijven

- de was komt veeeeel te nat uit de machine
- als de was droog is dan ruikt deze verschrikkelijk
- zwarte vegen in de witte was

dus ik ben het zat, heel en heel zacht uitgedrukt.

ik de klantensevice weer opgebeld en deze man vond het verschrikkelijk
hij heeft een omruilverzoek ingediend want het was gewoonweg niet normaal. binnen 5 werkdagen krijgen wij uitsluitsel wat er gaat gebeuren. 2 dagen daarvoor wordt ik s''nacht wakker door een hevig bonkend geluid, ik uit bed naar beneden en hoorde dat het de wasmachine was. deze was nu aan het centrifugeren met een behoorlijke hoeveelheid water in de machine. de machine heeft zo hard staan te dansen dat er tegels losgetrild zijn van de grond en de muur beschadigd heeft.

ik LG opgebeld 2 dagen te vroeg en had dezelfde medewerker aan de telefoon deze man heeft mijn toch overgehaald om echt nog even 2 wekdagen te wachten.

vandaag was de dag, maar nee...... heb zelf maar even gebeld en hier is de oplossing.

kieper warm water in de wasmachine en laat dit 12 uur in de machine staan. heplt dit niet (alsof dat dat helpt tegen alle mankementen van de machine) dan komt er weer een monteur langs (die ervaringen staan hier boven).

kortom wij hebben een waardeloze wasmachine waar wij al 6 maanden mee bezig zijn met LG.

Staan wij nu niet in ons recht om deze wasmachine te retouneren naar de winkel waar wij deze vandaan hebben?
of wat moeten wij nu doen?
ik heb al gedacht aan gerechtelijke stappen maar is dit slim?

graag jullie mening over dit gigantische verhaal.

met vriendelijke groet

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De was moet er schoon uitkomen dus niet met zwarte vegen, dus iets zit er al zowieso niet goed.

Laat je moeder de wasmachine deur wel openstaan om te luchten als de was klaar is :?:

Hoop dat LG snel met een oplossing voor jullie komt !

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door dhc »

Begin eerst maar eens met contact op te nemen met de leverancier en niet met de fabrikant....daar heb je namelijk niets mee te maken!
Alhoewel....na bijna een jaar heeft dat niet zoveel zin meer....

veghel
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2011 19:14

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door veghel »

de wasmachine deur staat altijd open dus deze lucht genoeg.

en de leverancier/winkel heeft ons doorgestuurd naar lg nederland want deze heeft een service desk en dan zorgen ze dat er een monteur langs komt.
dit klopt alleen de eerste monteur had nog een logische verklaring die in theorie zou kunnen kloppen (in de praktijk zou dit niet echt moeten kunnen natuurlijk) maar de 2de heeft er echt helemaal niks aan gedaan (buiten verwijten dat we te veel wasmiddel gebruiken).

grt

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou toch terug naar de winkel gaan waar die gekocht is dan nemen hun maar contakt op met LG of weet ik veel, probleem moet worden opgelost.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

veghel
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2011 19:14

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door veghel »

seconds-out schreef:ja hoor...het ligt weeeerrr aan de consument..het wassen gaat slecht dus is er weer te weinig zeep gebruikt...in dit geval natuurlijk weer teveel zeep (waarschijnlijk omdat de klant zei dat hij altijd ruim doseert) Allerlei rotsmoesjes worden gebruikt om de klant het bos in te sturen.
Het maakt niks uit.. je doet het altijd verkeerd, wat je ook doet. De deur MOET openstaan, anders kan je erop wachten dat de boel gaat stinken... :roll: Nou mijn wasmachinedeur zit ALTIJD dicht..nog nooit last gehad van stank of iets wat er maar op lijkt... fabeltjes dus en bakerpraatjes.

Als klap op de vuurpijl word je nog even fijntjes ingewreven dat TS met de verkeerde partij onderhandelt en het wel te laat zal zijn voor garantie... :evil:
Die eerste bewering klopt dan wel, maar volgens mij heb je nog wel steeds garantie.
over dat te veel wasmiddel dat zou wel kunnen (ook al moet je dan denk ik echt veel en veel te veel wasmiddel gebruiken) maar we gebruikten al niet veel (en die 2de monteur was echt een lachtertje hoor want dat heeft hij gebaseerd op wat mijn moeder hem vertelde en niet uit zijn eigen bevindingen)

die deur is wel een mogelijkheid (alowel in de praktijk als je hem regelmatig gebruikt zoals wij is dat idd ook niet echt een optie) ik denk wel dat als je hem maar 1 x in de week gebruikt dat het dan wel mogelijk is.

die garantie is 2 jaar (op alle electrische apparaten) dus hoe dan ook na een jaar of niet.... garantie zit er nog op!
ook kunnen wij aantonen dat we al geruime tijd met LG zelf bezig zijn (dat is op aanraden van die winkel)




oh ja als je er wasverzachter in gooit dan pakt de wasmachine dat gelijk mee ipv later in het wasprogramma....... dat klopt ook niet denk ik zomaar

grt

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Rickyman »

@seconds out.
Om maar even kort te gaan, als de klant LG belt kan de winkelier zeggen dat hij niet de gelegenheid heeft gehad de storing op te lossen en mag hij zijn handen van de machine aftrekken. Dat de winkel ook LG zou sturen maakt niet uit. Een consument MOET de leverende partij de kans geven het probleem op te lossen en als hij/zij dat niet doet kan de winkelier gewoon garantie weigeren.

Rick

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Allemaal onzin, gewoon terug naar de winkel gaan, netjes het verhaal uitleggen en het komt vast goed.

brutus65
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2012 13:30

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door brutus65 »

Klachgt tav LG wasmachine

Type: 301435 Wasmachine LG WD 14352 FD
Een 7 kg wasmachine met Direct drive
Ordernr.:065175742

Aanschaf datum: 5/2/2009

9 augustus 2011
Wegens voortdurend verstoppen van de filter met kindersokken of onderbroeken advies bij LG gevraagd wat hier tegen te doen.

23 augustus 2011
Namens LG bracht CE repair uit Enkhuizen een bezoek aan ons en de manchet vervangen.
Kosten 150 euro.
Sinds dat bezoek maakte de wasmachine veel meer lawaai dan voor de nieuwe manchet.

21 jan 2012
De wasmachine trommel zit muurvast en er kan niet meer gewassen worden. LG service gebeld en situatie uitgelegd. Verzoek tot vervanging gedaan wegens garantie.


1 feb 2012
Bezoek ontvangen van CE repair om de wasmachine na te kijken en de Direct drive te repareren onder garantie. (8 jaar garantie op de direct drive)
Geen reparatie/vervanging van de direct drive uitgevoerd omdat overige onderdelen (lagers) ook kapot waren.
Voorwaarden van bezoekende partij CE repair:
Wij zijn bereikbaar van 9.00 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.30 uur op 0228-530430 of 24 uur per dag op [email protected].
Indien Uw storing niet onder de garantie valt, is ons starttarief €115,- inclusief 20 min. Arbeidsloon en behandelingskosten. Daarboven tot 90 min. €150,- en daarboven altijd €220,- en de verbruikte onderdelen.
Indien U na afspraak niet thuis bent, rekenen wij daar € 48,- voorrijkosten voor. U kunt naar aanleiding van deze boodschap niet meer kosteloos afbellen. Kosteloos afbellen of verplaatsen van de afspraak kan tot 16.00 uur op de dag voor het geplande bezoek. Bij afbellen daarna rekenen wij €24,- (1/2 voorrijdkosten).
Installatie- en gebruikers fouten vallen nooit in de garantie, en dienen direct aan de monteur te worden voldaan.
Met vriendelijke groet,
Ce repair Enkhuizen

7 feb 2012
Factuur ontvangen van 150 euro wegens voorrijden en arbeid tot 90 minuten.

9 feb 2012
Telefonisch onderhoud gepleegd met CE repair over uitleg factuur. Helpdesk medewerkster CE repair verweet ons nalatig handelen door na de reparatie in Augustus 2011 het verhoogde lawaai van de wasmachine niet te melden.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Weer een LG probleem! het zoveelste wat hier gemeld wordt op het forum. Toekomstige kopers, wees gewaarschuwd voor de cheapy kwaliteit van dit merk. In onze organisatie is het merk al verbannen van de winkelvloer vanwege slechte service en het niet kunnen leveren van onderdelen! :oops:

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: lg wasmachine met alleen maar problemen

Ongelezen bericht door Renske99 »

Goh kind wat heerlijk (heel sarcastisch bedoeld hoor) ik had precies dezelfde problemen met mijn bosch wasmachine.

Ellenlange ellende, de eerste monteur constateerde dat de waterstand van de wasmachine te laag was en verhoogde die.
Er werd bij vermeld dat ik veel te veel wasmiddel gebruikte, ik gebruikte destijds van die mooie blokjes (net vaatwasblokjes) en bracht daartegenin dat ik 1 blokje op een volle machine gebruikte.
Nee dat was teveel, een half blokje moest erin.
Dacht ik altijd dat die voorgebakken dingen niet teveel wasmiddel zouden kunnen hebben, ben er direct van afgestapt en over gegaan op vloeibaar wasmiddel.

Problemen bleven, zwarte vegen (en ja die vallen op in witte was, net of iemand zijn achterste ermee afgeveegt had na een grote boodschap en na een volgende wasbeurd bleven ze stug zitten waar ze zaten zodat ik geen witte was meer durfde draaien belachelijk toch?)
Ook stonk mijn was naar een open riool.

Weer diverse malen geklaagt, de monteur die nu kwam erkende het probleem, maar ik kon dat oplossen door de machine elke week een keer leeg te laten draaien met bleekwater op een 60 graden programma.
Tja je doet wat je voorgekauwd wordt, al vond ik het belachelijk mijn oude zanussi die het 14 jaar lang gedaan heeft had ik nooit hoeven schoonmaken, heerlijke geurende was en nog schoon ook, en dat voor zo'n goedkoop ding.
De problemen bleven, mijn witte vitrage heb ik weg kunnen donderen want het zag er na 10 maal achter elkaar wassen voor geen kwartje uit met al die zwarte vegen.
Het huilen stond me nader dan het lachen echt waar.

Weer geklaagt bij bosch, de medewerker die kwam liet ik mijn witte wasgoed zien, nee dat was niet normaal, ik mocht tegen bijbetaling een nieuwe wasmachine.
Tja dat doe je dan maar want je hoopt dat het dan echt gebeurd zal zijn, ik kreeg uiteraard weer een bosch, ik snap ook wel dat je bij bosch dan niet om een zanussi kunt vragen.

Echter nadat ik de machine een week in gebruik had begonnen dezelfde problemen weer, zwarte vegen in de was, stinken enz.
Deze machine kon wel redelijk droog centrifugeren maar hij deed daar echt een verkapte dans, het ding trilde constant van zijn plek.
Met bleekwater schoonmaken deed ik al niet meer want daarna stinkt je wasgoed nog heviger naar een open riool, dus maar met soda.
Daarbij de rubber ring niet vergeten want die stond altijd vol met zwarte zachte drab.
Als ik het ding heet leeg liet wassen met soda kwam er uit elk gaatje in de trommel van diezelfde zwarte zachte drab bovendrijven.
Trommel en ring uitnemen, leeg laten spoelen.
Zwarte drab uit de trommel verwijderen, ring schoonmaken en wederom spoelen, dit herhaalde ik wel een keer of tien achter elkaar, die zooi bleef maar komen, het koste me elke week minimaal 1 hele dag aan schoonmaken van de machine.
Hoe belachelijk het ding hoort mij werk uit handen te nemen en niet zoveel werk te bezorgen.

Wederom geklaagt.
Antwoord
Ja maar mevrouw u was ook uw hondenkleden en paardendekens in de machine dat kan helemaal niet daardoor komt die zwarte drab in uw machine.
Belachelijk antwoord vond ik het, want ook in mijn oude zanussi deed ik dit en daar had ik nooit problemen, natuurlijk na het wassen van de hondenkleden en paardendekens moet je hem wel schoonmaken (lees ontharen) maar nog nooit in het oude ding zwarte drab gehad terwijl ik dezelfde manier van wassen al 25 jaar doe.

Dan ligt het aan te koud wassen, hierdoor blijft er teveel wasmiddel achter, dan ligt het aan het wasmiddel zelf, dan weer aan de waterhardheid, want hoe harder het water hoe meer problemen elke week een andere smoes.
Ach ik was niet op 0 graden, ik was van 30 tot 90 graden, dus maak je me niet wijs dat ik te koud was.

Ik was zo klaar met het stinkende ding wat me ook nog een boel werk en irritatie opleverde, dat ik besloot zodra mijn centeratie het toeliet om een andere machine aan te schaffen.

Vorige zomer begon hij een kabaal te produceren waar ze op schiphol nog van zouden staan te kijken, niet normaal.
Ik vermoedde dat de koolborstels al binnen 3 jaar kadoek waren (want zolang had ik de 2de machine) en besloot dit niet te laten repareren, het probleem met smerige en stinkende was zou toch blijven, begeef het asjeblieft smeekte ik het ding, maar nee hoor.

Uiteindelijk vlak voor de kerst afgelopen jaar begaf het kreng het, wat was ik blij.
Natuurlijk kwam het financieel beroerd uit, maja dat komt het altijd.

Manlief helemaal klaar met mijn gemekker over het smerige ding zei, dan koop je nu maar een miele ik wil van het gezeur af.
Miele? man dat is veel te duur, ik zal blij zijn met een zanussi of voor mijn part een ander goedkoop merk, als ik maar geen smerige stinkende was meer heb, ik was veel het kost me dagelijks veel tijd en vooral ergernis.

Toch kwam er een miele, sinds de kerst dus in gebruik, even vlot rekenen, een week of 6 a 7 nu.
Heerlijk geurende was zelfs zonder wasverzachter, schoon, geen smerige machine, geen smerige ring, geen drab.
Nog nooit schoongemaakt, behalve onthaard, want ja ook de hondenkleden en paardespullen worden er gewoon in gewassen.
De rubberen ring is brandschoon na al die weken wassen.
En geloof me, ik was niet 1x in de week maar minstens 3x per dag, hoewel nu met de miele en 7 kilo inhoud, was ik wel minder in verhouding.

Kortom ik zeg bosch wasmachines zijn waardeloos, hun vaatwassers, koelkasten en vriezers zijn wel super goed, mijn vriezer van bosch is inmiddels wel 30 jaar denk ik, ik heb hem van mijn schoonouders overgenomen toen zij een kleinere wilden, de 2de koelkast gratis van mp geplukt, het ding is inmiddels ook ruim 20 jaar oud, er is enkel een handvat afgebroken maar hij werkt er niet minder om.
De vaatwasser is nu bijna 2 jaar, eerder ook altijd bosch vaatwassers gehad en die zingen het hier het langste vol.
Wat ze met wasmachines hebben geen idee, maar volgens mij moeten ze op dat gebied nog wat leren, of ik had 2x achter elkaar een maandagmorgen ding, dat kan natuurlijk ook.

Ik zou zeggen blijf klagen bij de winkelier en bij de fabrikant, dit ligt niet aan alle smoezen je kunt elke tip of raad aangrijpen en uitvoeren het probleem zal blijven, vraag me niet waarom en hoe het kan, dat weet ik niet, ik weet wel dat het verschrikkelijk irritant is.

Ik wens jullie ontzettend veel suc6 toe en hoop dat je spoedig een machine hebt naar tevredenheid.

Gesloten