LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concert Duran Duran via See Ticket

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Sjaakdehaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:34

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Sjaakdehaas »

Ik heb onlangs een aangetekende brief verzonden naar SeeTickets met het verzoek om restitutie van de aankoopprijs van drie Duran Duran tickets. Tot dusver heb ik geen enkele reactie ontvangen!

Het uitgesproken faillissement van Hague Jazz B.V. afgelopen weekeinde laat SeeTickets koud want op hun site staat al maandenlang het bericht dat het concert is uitgesteld.

Er zit inderdaad weinig anders op dan de curator een brief te sturen.

Al met al, zeker gegeven de vele reacties in dit forum, een reden om hier eens flink veel publiciteit aan te geven (mw. Hertsenberg, helpt u mee?) en de pijlen te richten op SeeTickets dat vrolijk verder gaat met mensen letterlijk - en uiteraard tegen betaling - aan het lijntje houden...

Groet,
Frank

maulili
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 12:01

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door maulili »

hoe erg kun je je op een concert verheugen.....en dan hoor en lees je dit :(

Ik heb ook een bericht gestuurd naar de curator, geld zal wel weg zijn, maar niets doen levert ook niets op!
Hieronder het bericht van de curator wat ik terugkreeg:

Naar aanleiding van uw mail in bovengenoemd faillissement bevestig ik de door u aangemelde vordering voor een bedrag van € 106,00 op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren te hebben geplaatst.

Voor tussentijdse informatie omtrent de voortgang van de afwikkeling van het faillissement verwijs ik u naar de openbare verslaglegging die is opgenomen op de website van de rechtbank http://insolventies.rechtspraak.nl/. In principe verschijnt er na een maand, vervolgens na twee maanden en drie maanden en tenslotte elke zes maanden een nieuw openbaar verslag.


Met vriendelijke groet,

S.H. Broeseliske
- curator -

boesie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 14:23

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door boesie »

Bedankt voor de info,alle mails zijn de deur uit van see tickets tot de curator en ik hoop dat ik er nog iets van terug zie maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Ik begrijp alleen niet hoe het kan dat die gasten al 3 keer failliet zijn gegaan en evengoed weer opnieuw kunnen beginnen :oops: dat maakt me toch wel kwaad.
Iederéén succes misschien komt Duran Duran nog ergens anders en koop ik evengoed nog wel kaarten maar op deze manier ook niet meer via see tickets,ik vind dat ze me wel even op de hoogte hadden mogen houden.

FEV
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:17

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door FEV »

Ik had de contactpersoon van Duran Duran een mail gestuurd. De band heeft gisteren de volgende statement op de site gezet:

It is with enormous regret that we have to finally admit defeat on the issue of a show that we were originally scheduled to play this past summer in the Hague, for two Dutch promoters called Ruud Wijkniet and Mark Van Den Bergh at The Hague Jazz BV. As you know, we were forced to reschedule almost five months of touring, while Simon recovered from a vocal injury sustained in Cannes in March. The date in the Hague was one of these shows, and since his recovery we have been working hard to try to find a new date with this promoter for early 2012. When we first started this process we had something in the books for late January, at the start of our European run, but as the announcement of the concert drew closer and we tried to lock down our deal with Ruud and Mark, they became harder and harder to reach and for the past three weeks we have not heard anything from them at all, despite our many attempts to make this work. We are aware that our fans have been trying to get refunds on tickets for the original show – and are extremely concerned that to date they have been unable to get this matter resolved. Obviously this is the responsibility of the promoter, who is still holding the monies from ticket sales to our show. We are hearing that the promoter has gone out of business (although this is still unconfirmed), but as we were never paid any money for this date either, and are without any kind of insurance for these shows, we find ourselves in the same unenviable position as our fans. We are enormously upset about this whole situation and wish there was something we could do. We will continue to put pressure on The Hague Jazz BV and if there is any way to get everyone refunded we will do our best to make this happen.

We’re looking for a new promoter, and a new date, in the summer when we hope to come back to Europe to pick up all the other markets we weren’t able to do in January.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Har06 »

Anno Niem schreef:Ik koop in ieder geval NOOIT meer tickets bij See Tickets, ook al verrijzen Jimi Hendrix, Michael Jackson en JIm Morrison uit hun graf om een gezamenlijk concert te geven.

Daar kun je dus lang op wachten bestaat de D&D groep nog?

michelnijmegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2010 21:30

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door michelnijmegen »

De band heeft een statement geplaatst op www.duranduran.com (zie hierboven). The Hague Jazz is failliet en heeft de band niet betaald. De band wil een nieuw concert plannen in de zomer van 2012. See Tickets zwijgt in alle toonaarden. Geen mail naar gedupeerden, geen bericht op hun website... Sterker nog: daar staat nog oude informatie over het concert van 2 september dat niet doorging. Wat een slecht bedrijf! Ik koop nooit meer tickets via deze organisatie, zeker na alle andere berichten die ik op dit forum heb gelezen. Ik heb intussen een vordering ingediend bij de curator van The Hague Jazz BV. Dit zal niets opleveren, maar het gaat om het principe. Ik vraag me toch af of See Tickets aangepakt kan worden. Zij hebben het geld aan The Hague Jazz betaald (zeggen ze). Ze beroepen zich op hun algemene voorwaarden, zonder gedupeerden pro-actief te informeren. Zou dit echt geen kans maken bij de Geschillencommissie? Help Radar!

michelnijmegen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 aug 2010 21:30

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door michelnijmegen »

Deze verouderde info staat nog steeds op de See Tickets website. Geen woord over het faillissement van The Hague Jazz en intussen laten ze mensen wel bellen voor 45 cent per minuut:

"Het concert dat plaats zou vinden op zaterdag 11 juni a.s. wordt verplaatst naar een nader bekend te maken datum in september/oktober 2011. Leadzanger Simon Le Bon kampt met stemproblemen.

De procedure voor (eventuele) restitutie en geldigheid van de gekochte tickets wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op deze pagina.

Na het uitstellen van de tour in het Verenigd Koninkrijk vanwege de stemproblemen van Simon Le Bon moet nu helaas ook de Europese tour worden uitgesteld. Op doktersadvies moet Le Bon zijn stem rust geven om verdere schade te voorkomen en een spoedig herstel te bevorderen.

De bandleden zijn erg teleurgesteld dat de tour moet worden uitgesteld en willen de tour graag zo snel mogelijk hervatten.

Naar aanleiding van hun dertiende studio-album All You Need Is Now doet de groep een uitgebreide stadiontournee door Amerika en Europa.

All You Need Is Now, eind vorig jaar al uitgekomen als download only album met negen tracks, bevat nu op CD maar liefst veertien tracks en laat de groep - inmiddels zonder Andy Taylor - van zijn allerbeste beste kant horen.

JoJa Dhara
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:56

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door JoJa Dhara »

Zelf heb ik via DuranDuran.com in een pre-sale tickets gekocht en kreeg via Artist Arena de tickets van See tickets voor dit concert.

Nu zijn we geduldige fans en begripvol naar de band toe maar onze grote angst is natuurlijk dat we gewoon naar ons geld kunnen fluiten. Niettemin See Tickets neem ik aan is een promotor die de kaarten verkoopt voor de Organisatie. Zijn dit soort bedrijven niet verzekerd voor dit soort dingen?

Zou See tickets nu door mis communicatie naar de fans toe toch hun geld moeten laten terug krijgen? of in kwestie van de pre-sale via Duranduran.com
Artist Arena?

Wat ik mij ook afvraag sommige hebben VIP ticket via Duranduran.com dan krijgen fans voor die prijs een eerste rang, goodies, drankje hapje en mogelijkheid band te ontmoeten. Deze extra's staat los van een plekje vooraan. Heeft See dat ook betaald aan de organisatoren of staat dat toch ergens los en hebben ze alleen de plek betaald als ze het geld hebben afgegeven aan de organisatoren?

vragen rond om.
De fans zijn wel achter gekomen over het failliet gaan van de organisatie maar orgineel hebben we daar niet echt veel mee te maken en zie dat See vaker voorkomt in jullie Forum...

Dus ja bij deze zeker zoals de vorige schrijver cq schrijvers HELP!!!

:(

FEV
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:17

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door FEV »

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Artist Arena omdat ik daar ook mijn kaarten besteld heb (overigens geen VIP kaarten). Zo gauw ik iets van hen hoor laat ik het weten. Ik neem aan dat de VIP arrangementen los staan van Seetickets dus ik ga ervan uit dat Artist Arena die extra kosten gewoon terug moet betalen.

Het jammere hieraan is dat de band er zelf eigenlijk niets aan kan doen, zij sluiten een deal met The Hague Jazz die vervolgens het geld incasseren en failliet gaan, maar dat het natuurlijk wel de naam van de band is die negatief in beeld komt. Ik ben zelf van mening dat de band niets te verwijten valt in deze maar er zullen zeker mensen zijn die daar anders over denken. Voor veel mensen is het toch gewoon veel geld dat ze (zeer waarschijnlijk) kwijtraken.

Wat de rol van Seetickets betreft kunnen we allemaal kort zijn, heel dubieus allemaal. Vooral het totale gebrek aan informatie is natuurlijk laakbaar. Ik ga er dan ook van uit dat DD de volgende keer gewoon met LiveNation in zee gaat, via Seetickets zal ik ook een keer diep na moeten denken voordat ik kaarten koop....

Voor wie de band in januari toch graag wil zien: de 29e staan ze in Vorst Nationaal in Brussel. En die kaarten worden gewoon door een betrouwbare ticketsite verkocht...

Anno Niem
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2008 09:36

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Anno Niem »

Tickets bureaus, het is allemaal tuig. Neem bijvoorbeeld eens het feit dat je PER TICKET een creditcard fee moet betalen, terwijl je ze in 1 transactie betaald. Parasieten zijn het, allemaal.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door troyair »

Wie tickets heeft gekocht via creditcard, is standaard 180 dagen verzekerd.
Nou zal deze kwestie denk ik al langer dan 180 dagen voortslepen ( sorry, heb me er niet in verdiept), maar mogelijk kun je alsnog je creditcard verstrekker vragen het geld terug te vorderen.
De CC verstrekker maakt de betaling ongedaan, waardoor degen aan wie het geld is betaald, opdraaid voor de gemaakte kosten.

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

Ja is allemaal wel leuk hoor dat we met zijn allen alsnog naar Brussel of nabij in Duitsland kunnen maar het spoelt de bittere nasmaak voor mij niet weg :( . Net als ze bij wijze straks halverwege volgend jaar wellicht een concert geven in de HMH.

Heeft iemand voor mij het adres waar ik een brief na toe kan sturen ? Want op SEE tickets, nota bene een grote speler in europa, hoef ik uiteraard niet te rekenen.

Misschien goed idee om adres even te vermelden waar mensen hun brief na toe kunnen sturen.

Anno Niem
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2008 09:36

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Anno Niem »

HoneyBee1977 schreef:
Misschien goed idee om adres even te vermelden waar mensen hun brief na toe kunnen sturen.
Je kunt een claim indienen bij de curator (reken niet op veel geld):

[email protected]

stuur je tickets mee.

Tmburello
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2011 13:37

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Tmburello »

Ik heb al eerder iets gepost, maar ik blijf me genoodzaakt voelen iets te posten. (zie het als korrelatie) Ik ben er uit principe gewoon flink ziek van! Ik heb denk ik nog niet met een dergelijke mate van oplichting van doen gehad. Ik ben niet echt van plan om naar een ander Duran Duran concert te gaan en weer te betalen. Dit is ook mijn nietige manier om alle bands, ticketbedrijven etcetera zover te krijgen niet met onverzekerde promoters in zee te gaan. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om het wettelijk verplicht te stellen om bij events met een ticketprijs hoger dan x Euro en voor meer dan x duizend bezoekers een dergelijke verzekering verplicht te stellen? Ik ben immers ook verplicht een zorgverzekering te nemen en te betalen. We leven toch niet in een bananenrepubliek??

Het probleem is dat een bedrijf als Seetickets er waarscijnlijk nog mee weg komt ook. Daarom hoop ik van harte dat Tros hier een item aan besteedt en iemand van Seetickets op laat draven om hun verhaal te vertellen. Feit is dat het bijzonder amateuristisch van Seetickets is, als zelfbenoemde 'de grootste ticketshop van Nederland', om met een charatan in zee te gaan, niks te communiceren (ja ik heb ook voor 45ct p/m 20 min aan de lijn gehangen) en geen proactieve verantwoordelijkheid te nemen. Op die manier hadden we volgens mij in januari netjes met zijn allen bij DD gestaan.

Ik denk dat het zo zal gaan: De curator gaat het te halen bedrag aan Seetickets uitkeren. Seetickets behoudt dan de kans om nogmaals het concert te kunnen doen en biedt iedereen die gekocht heeft korting op nieuwe kaartjes (namens DD). Ik ga daarvoor passen.

Mvg, Maarten

pacmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2011 19:02

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door pacmaas »

Ook ik heb contact gezocht (telefonisch) met See-tickets en kreeg ook geen afdoende antwoord. De Visa afdeling heeft mij verteld dat het altijd mogelijk is om te proberen om het geld terug te krijgen ook al is het langer geleden.
TROS radar, besteed hier inderdaad maar een keer aandacht aan want dit komt met regelmaat in welke vorm dan ook voor. Daar ik 5 tickets had gekocht, voor een avondje uit ga ik nu voor 276 euro waarschijnlijk de boot in (als visa mij niet kan helpen). Die annuleringsverzekeringen op de kaartjes helpen ook niet.

rio2011
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2011 14:45

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door rio2011 »

nou zeg ik had de site van DD wel in de gaten gehouden over een eventuele andere datum, maar nu ik dit lees......kan ik dus naar het concert en het geld fluiten...***** vanaf mijn 13-de al fan van de mannen en keek weer erg uit naar een optreden van Simon en de mannen. Ja leuk kaarten voor belgie en/of duitsland maar het geld groeit mij niet op de rug hoor. heb wel vaker tickets gekocht via See en tot dusverre ( gelukkig) nooit problemen gehad...mooi K..

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

Tmburello schreef :
"Ik denk dat het zo zal gaan: De curator gaat het te halen bedrag aan Seetickets uitkeren. Seetickets behoudt dan de kans om nogmaals het concert te kunnen doen en biedt iedereen die gekocht heeft korting op nieuwe kaartjes (namens DD). Ik ga daarvoor passen "

+1
ps: de jongens zouden natuurlijk ook als dank voor al die jaren support van het toch fanatieke nederlandse fans / publiek AHOY eenmalig kunnen afhuren en een leuke deal maken met de catering (om alsnog wat er wat uit te halen). Als Katy Perry dat zelfs voor haar fans kan doen dan.... :)

maulili
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 12:01

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door maulili »

ps: de jongens zouden natuurlijk ook als dank voor al die jaren support van het toch fanatieke nederlandse fans / publiek AHOY eenmalig kunnen afhuren en een leuke deal maken met de catering (om alsnog wat er wat uit te halen). Als Katy Perry dat zelfs voor haar fans kan doen dan.... :)


Daar ben ik het helemaal mee eens!!!!!! :D

RonaldVerheul22
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 10:49

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door RonaldVerheul22 »

hoi Duran Duran fans,

Wat een onzin allemaal over het niet nakomen van verplichtingen van Seetickets danwel DenHague Jazz.

Het lijkt mij dat wij als gedupeerden wel degelijk iets kunnen doen en dat is deze partijen aan de oren pakken om hun verplichtingen na te komen.

Die ..... zitten rijk te worden van ons geld !!! Verder op de Duran site dit aankaarten zodat het ook de band ter ore komt.

Al moet ik Simon zelf bellen .....

Wat een onzin ....Laten we er allemaal werk van maken dan komt DD vast haar verplichting na en een spetterend 'gratis' concert voor ons verzorgen.

Vr groeten Ronald

maulili
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 12:01

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door maulili »

onderstaande vond ik terug over het Royal Beach Concert wat af was geblazen, wellicht is het een idee om met meerdere mensen de consumentenbond aan te schrijven.
en inderdaad Duran Duran zelf aanschrijven....


De Consumentenbond sleept de organisator van het Royal Beach Concert (RBC) voor de rechter in een poging het geld terug te krijgen dat mensen hebben neergeteld voor het concert, dat werd afgeblazen. Dat heeft de bond dinsdag laten weten.

Gesloten