LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ticketloket.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Bedankt Guardian72, toch fijn dat er ook mensen reageren die wel een duidelijke kennis van zaken hebben.
Ik vertel hier graag over mijn aangifte om andere gedupeerde een hart onder de riem te steken dat je er echt wat aan kan doen en niet om een of ander betwetertje een podium te geven om die hoop van mensen weer de grond in te boren.

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Tuurlijk mag je daar vragen over stellen maar dat betekent nog niet dat de wet wordt overtreden. De communicatie doet niets af aan de wettelijke bepaling van 30 dagen en daar gaat het om.
Laatst gewijzigd door guardians op 16 nov 2011 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Volgens mij is dat precies de discussie. :mrgreen:

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Nee, de discussie was de termijn van terugbetaling. Nogmaals die termijn is wettelijk gesteld op 30 dagen hetgeen je zelf op diverse sites kunt nalezen.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

De discussie was dat zij dienen terug te betalen en als zij zeggen dat dit binnen 3 tot 5 werkdagen zal gebeuren en dit niet zo is het riekt naar oplichting en ik hier aangifte van heb gedaan. Jij maakt er een hysterisch gedoe van met je gezeur over die 30 dagen. Ik zou bijna denken dat je van dat malafide bedrijf bent en ze met man en macht aan het verdedigen bent. Ik zou zeggen als jij geen gedupeerde bent, hou dan lekker je mond als je alleen maar kan zeuren.

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Kijk dat bedoel ik nou. Je hebt het nog steeds niet begrepen. Ik heb alleen aangegeven dat ( volgens jouw eigen berichten ) de wettelijke termijn van 30 dagen nog niet voorbij zijn waardoor het bedrijf wettelijk gezien niet in overtreding is ( communicatie doet hier niets aan af ). Omdat dat niet in jou straatje past ga je mij nu aanvallen ? Kom op zeg, wordt eens volwassen. Je hebt hier zelf een bericht geplaatst en nu kun je het niet hebben dat iemand er anders over denkt. Ik bekijk het op feiten en kan er niets anders van maken.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Zucht... Mijn domheid? :lol: Joh ga jij eens ff lekker iets nuttigs doen.
Kennelijk snap je het allemaal niet zo goed en dat is niet erg hoor maar alsjeblieft, val lekker iemand anders lastig in plaats van dit topic te vervuilen.
Ben er een beetje moe van geworden je lijkt wel een klein kind. Ga jij maar lekker dromen over je 30 daagjes dan ga ik met met het echte probleem bezig houden. Enneh... Dat korte lontje... Misschien toch iets wat over jezelf gaat..? Nu mag jij zometeen nog een berichtje plaatsen want dan heb je het laatste woord en dat wil je heel graag hebben (is me duidelijk) en dan stop je ermee goed? Afgesproken. :D

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Ik een klein kind ? :lol: Jij begint te dreinen terwijl de wettelijke termijn nog niet om is. En een tip Kijk eerst eens goed naar wettelijke kaders voordat je begint te zeuren ( jouw eigen woorden ). Einde verhaal.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Voor de mensen die wél met de juiste bedoelingen hier zitten: Zojuist een bericht gehad van Ticketloket, dat het ze enorm spijt blabla en dat mijn geld terug is gestort. En ja hoor het is daadwerkelijk terug gestort. Ik had ze namelijk een kopie van mijn aangifte gestuurd en daarop kunnen ze kennelijk wel reageren. Dus nogmaals: aangifte doen dan weten ze niet hoe snel ze je moeten terugbetalen!!!

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Dus je hebt je geld ontvangen begrijp ik. Dat is goed nieuws en binnen de termijn van 30 dagen dus geheel volgens de wettelijke regels. Als ik hun was geweest had ik nog 10 dagen langer gewacht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Conclusie - een overeenkomst (leverafspraak) van 1/2 dagen hoef je niet na te komen omdat je binnen de 30 dagen zit?

Afspraak is afspraak - kom je die niet na, ben je in gebreke.
De wettelijke RENTE (vanwege overschrijding wettelijke termijn van 30 dagen bij een terugbetalen) gaan dan nog niet in - het bedrag dat tegoed is is echter wel per direct opeisbaar (alleen, een incassoprocedure duurt langer - dus beter is wachten, en extra rente incasseren..)

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Mooi samengevat Guardian72.

En voor mensen die (net als ik) geen vertrouwen meer hebben in het bedrijf, gewoon aangifte doen! Het loont echt! Niemand wil die 30 dagen afwachten als ze overduidelijk in gebreke zijn en hun eerdere schriftelijke bevestiging van 3 tot 5 dagen niet nakomen.

yorinne
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:29

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door yorinne »

Wendy je hebt volkomen gelijk hoor,ik wacht al veel langer dan 30 dagen en nog heb ik mijn geld niet terug,ook ik heb aangifte gedaan van oplichting want dit is het gewoon,ze zeggen we storten u het geld terug maar er gebeurd niets,ik moet 201,00 euro terugvangen .Ik blijf iedere dag een mail sturen met waar blijft mijn geld,en wat hoor je er op,tussen drie en werkdagen word er gereageerd op u mail,nou niets hoor we horen helemaal niets meer het zijn gewoon dieven.

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door guardians »

Wettelijke afspraken hebben altijd prioriteit. Dus de termijn van 30 dagen doet niets af aan andere communicatie en blijft overeind. Maar goed al met al toch een goed einde aan dit verhaal. Toch vrij snel het geld terug.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Guardian72 »

guardians schreef:Wettelijke afspraken hebben altijd prioriteit. Dus de termijn van 30 dagen doet niets af aan andere communicatie en blijft overeind. Maar goed al met al toch een goed einde aan dit verhaal. Toch vrij snel het geld terug.

Waarmee je dus zegt dat elke winkelier, verkoper en leverancier allerhande claims over 'snelle levering' ten onrechte mag gebruiken - zolang maar binnen 30 dagen geleverd word?

Sorry, maar dan volgt een andere wet - misleiding.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Wat vervelend Yorinne! Ik heb in ieder geval elke dag minstens 10 keer (dezelfde) mail gestuurd dat ik mijn geld terug wilde. Op een gegeven moment was ik het enorm zat dat ik achter mijn eigen geld aan moest gaan en geen reactie kreeg. Toen heb ik dus aangifte gedaan op mijnpolitie.nl en heb een kopie in de bijlage gedaan samen met een link naar dit topic om te laten zien dat ik er echt mee bezig was. En vandaag opeens mijn geld terug gekregen. Dus ik raad je aan hetzelfde te doen hopelijk helpt het jou ook om je geld terug te krijgen van die prutsers!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Inderdaad... Ook helemaal mee eens.

van gerwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:14

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door van gerwen »

Ook ik heb kaartjes besteld voor de night of the proms. Toen ik een bericht ontving dat de geplaatste order niet door kon gaan raakte ik ligt in paniek. Er werden mij wel andere kaartjes aangeboden. Zou ik ook mijn geld kwijt zijn.?? Snel bij een ander kaartjes besteld , aangezien de reactie's op TICKETLOKET niet al te positief waren.
Vanmorgen kreeg ik echter van TICKETLOKET keurig netjes per mail de kaartjes toegestuurd. Mijn complimenten voor dit bedrijf, keurig alles afgewerkt.

Groeten, Geert

Wendy86
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 nov 2011 17:26

Re: ticketloket.com

Ongelezen bericht door Wendy86 »

Nou daar lijkt het wel op! Maar wel fijn voor Gerwen, had ook graag mijn kaartjes willen ontvangen :wink:

Gesloten