LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN/Solveon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Innies

ABN/Solveon

Ongelezen bericht door Innies »

Hallo,

Ben hier eerder goed geholpen dus probeer het nog een keer. Ik heb al een paar weken een betalingsachterstand op een van mijn 3 ABN rekeningen van +-200 euro. Ik zit momenteel zonder groot inkomen dus ik heb de ABN voorgesteld om 50 euro per maand op de rekening te storten. Nu kreeg ik te horen dat het te laat was en het volgende week bij Solveon terecht zal komen. Ook bericht dat die zich dan ook ontfermen over mijn andere 2 abn rekeningen.

Mijn vraag is..wat bedoelen ze daarmee? Blokkeren ze dan alledrie de rekeningen? Want ik heb wel een rekening nodig voor boodschappen en dergelijke. En anders kan ik de rood-staande rekening ook niet aanvullen. Als al mijn rekeningen geblokkeerd worden.

Ik vroeg dus of ik nu Solveon al kon bellen voor een regeling zodat de rekeningen niet gesloten worden of iets dergelijks. Maar dat zou pas volgende week kunnen...maar de rekeningen worden wel meteen geblokkeerd volgens de telefonist begin van de week...door Solveon.

De roodstand is ontstaan omdat ik een aantal spoedboekingen had gedaan. Er werd aangegeven dat die eens in het kwartaal afgeschreven zouden worden en daar had ik rekening mee gehouden. Maar nu schrijven ze het opeens elke maand af en dat kon ik dus niet betalen.

Weet niet of iemand dit al eens meegemaakt? En hoe snel worden mijn overige 2 rekeningen geblokkeerd? Want ik moet wel pinnen voor eten en dergelijke!

Wat kan ik het beste doen? Want Solveon bellen lukt nog niet volgens ABN..maar die krijgen het rond de 21e wel binnen ( dossier ) en dan zullen de rekeningen geblokkeerd worden oid. Dus hoe kan ik dit het beste oplossen?

Jolijn

Re: ABN/Solveon

Ongelezen bericht door Jolijn »

Innies schreef:Nu kreeg ik te horen dat het te laat was en het volgende week bij Solveon terecht zal komen. Ook bericht dat die zich dan ook ontfermen over mijn andere 2 abn rekeningen

Want Solveon bellen lukt nog niet volgens ABN..maar die krijgen het rond de 21e wel binnen ( dossier ) en dan zullen de rekeningen geblokkeerd worden oid. Dus hoe kan ik dit het beste oplossen?
Dat vind ik stom van de ABN.
Wat nou te laat?
Het is nog niet bij Solveon, dus als de ABN wil (?!) kan het best nog teruggedraaid worden. 't Is toch familie van elkaar.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Jolijn schreef:Dat vind ik stom van de ABN.
Wat nou te laat?
Het is nog niet bij Solveon, dus als de ABN wil (?!) kan het best nog teruggedraaid worden. 't Is toch familie van elkaar.
Ja het is moeder en dochter. Kennelijk heeft moeder niets te zeggen, maar dat komt in meerdere gezinnen voor hoor. :wink:

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vermoed dat Solveon het saldo van de andere rekeningen gaat gebruiken om de roodstand aan te zuiveren. Edoch als de roodstand +/_ 200 euro bedraagt en pas sinds enkele weken bestaat komt Solveon in het hele plaatje niet eens voor, er moet dus voor ABN wel een dwingende reden zijn om tot deze stap over te gaan.

Innies

Jolijn schreef:
Innies schreef:Nu kreeg ik te horen dat het te laat was en het volgende week bij Solveon terecht zal komen. Ook bericht dat die zich dan ook ontfermen over mijn andere 2 abn rekeningen

Want Solveon bellen lukt nog niet volgens ABN..maar die krijgen het rond de 21e wel binnen ( dossier ) en dan zullen de rekeningen geblokkeerd worden oid. Dus hoe kan ik dit het beste oplossen?
Dat vind ik stom van de ABN.
Wat nou te laat?
Dat vond ik dus ook raar. Ik zie in dat ik compleet schuldig ben dat ik niet eerder gebeld heb en het niet eerder heb aangezuiverd ( lukte gewoon niet ), maar nu ik met een voorstel kom is het dus te laat. Terwijl het dossier gewoon nog bij henzelf ligt. Ze hebben Solveon alleen laten weten dat als ik het deze week niet volledig betaal, het dossier naar hun gaat. Maar een regeling treffen lukt dus nog niet met Solveon omdat die hem maandag pas krijgen...maar de ABN wil ook geen regeling doen omdat Solveon al is ingeschakelt...leuk zeg.

En als ze alledrie de rekeningen sluiten komt er verder niks bij op de rekeningen en ik moet toch eten kopen en dergelijke.Bedrag van 200 euro kan in 4 maanden tijd worden afgelost met 50 euro per maand, dus dat lijkt me best een goed voorstel. Nja, maandagochtend vroeg maar meteen bellen en hopelijk bel ik nog op tijd voor de sluiting van de rekeningen.

ronald g

De overige rekeningen gaan niet geblokkeerd worden het positieve saldo van die rekeningen wordt gebruikt om de roodstand aan te zuiveren. de betalingsregeling die u billijk vindt hoeft door ABN niet geaccepteerd te worden. 200 euro is geen wereld bedrag.

Innies

Net nog maar eens gebeld. Zelfde verhaal.

Ik dien voor vrijdag het hele bedrag te hebben aangevuld. Vrijdag-maandag word het overgedragen aan Solveon. Het systeem blokkeert dan automatisch alle rekeningen dus ik kan zelfs geen eten meer kopen. Komen ook nog eens meer dan 100 euro kosten bij die ik ook dien te betalen. Moet niet gekker worden. Zelfs als ik aanbied het volgende week te hebben voldaan hoe dan ook ; worden de rekeningen geblokkeerd.

Solveon ook gebeld. Hun raden me juist aan om een afspraak te maken met de ABN omdat hun het dossier nog niet officieel hebben...

Echt schandalig. Hun geven het verkeerd weer op de website ( ze zeggen dat spoedboekingen 1x in kwartaal word afgeschreven en verrekenen het toch al na 1 maand, en dan doen ze hier moeilijk over...

bert4321

Ongelezen bericht door bert4321 »

Ik dien voor vrijdag het hele bedrag te hebben aangevuld. Vrijdag-maandag word het overgedragen aan Solveon. Het systeem blokkeert dan automatisch alle rekeningen dus ik kan zelfs geen eten meer kopen. Komen ook nog eens meer dan 100 euro kosten bij die ik ook dien te betalen. Moet niet gekker worden. Zelfs als ik aanbied het volgende week te hebben voldaan hoe dan ook ; worden de rekeningen geblokkeerd.
Staat op de andere twee rekeningen samen meer dan 200 Euro? In dat geval kan je het geld van de andere rekeningen overboeken naar de rekening waarop je rood staat. Dat geeft je dan weer iets meer tijd om de zaken op orde te krijgen. Als je nu niets doet komen er inderdaad koten bij en wordt de schuld dus groter.

Innies

bert4321 schreef:
Staat op de andere twee rekeningen samen meer dan 200 Euro? In dat geval kan je het geld van de andere rekeningen overboeken naar de rekening waarop je rood staat. Dat geeft je dan weer iets meer tijd om de zaken op orde te krijgen. Als je nu niets doet komen er inderdaad koten bij en wordt de schuld dus groter.
Ik heb momenteel maar 37 euro, dus dat is wat te weinig helaas.

bert4321

k heb momenteel maar 37 euro, dus dat is wat te weinig helaas.
Er is nog een trucje om tijdelijk geld te creeeren, maar dat is niet zo netjes. Je zou een recente automatische betaling kunnen storneren (dus terugboeken). Je hebt dan meestal wel een paar dagen de tijd om dat te corrigeren. Als je denkt volgende week van iemand 200 Euro te kunnen lenen zou dat een mogelijkheid zijn. Met die 200 Euro kan je dan weer de betaling voldoen voordat (bv het energiebedrijf) gaat klagen.

ronald g

Als ABN solveon al inschakelt is er een historie van achterstanden geweest. Het kan er bij mij niet in dat na één keer debetstand deze verregaande maatregelen worden genomen.

Innies

ronald g schreef:Als ABN solveon al inschakelt is er een historie van achterstanden geweest. Het kan er bij mij niet in dat na één keer debetstand deze verregaande maatregelen worden genomen.
Ik heb bij de bank nog nooit rood gestaan. Ik kan niet eens rood staan. Enkel door kosten die door de bank zelf worden afgeschreven ( bank-kosten, spoedboekingen en dergelijke ). Dit is de eerste keer dat ik een paar weken rood sta en dan gebeurt dit dus wel meteen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Je kan natuurlijk ook je positief saldo opnemen en naar een andere bank gaan voordat ze art.24 van hun alg. voorwaarden gaan toepassen. :lol:

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Alvorens de rekneing wordt overgezet naar Solveon heb je 3 brieven ontvangen. Eerst een brief met de medling van de roodstand en verzoek om aan te zuiveren. Dan een wat meer dreigende brief. En tenslotte een laatste brief, waarbij wordt egzegd dat bij niet betalen voor een bepaalde datum de vordering uit handen wordt gegeven. En de melding dat dit tot een BKR registratie kan leiden.

Dit loopt dus al even en kennelijk reageert u op het laatste moemnt. Had u eerder gereageerd dan was een betalingsregeling makkelijker geweest dan nu. Een betalingsregeling van EUR 50,00 hoeft Abn Amro niet te accepteren.

Dat u gefrustreerd raakt door de onduidelijkheid kan ik mij goed voorstellen.

Ik wil u adviseren uw andere rekeningen vast leeg te halen, zodat zij dit niet kunnen salderen. Daarnaast een rekening openen bij een andere bank, realiseer je wel dat dit weer bijkomende kosten met zich mee brengt.

Innies

Ik ontken ook niet dat ik eerder had kunnen reageren. Echter dacht ik wel een andere baan te vinden waardoor ik het alsnog aan zou kunnen zuiveren in de tussentijd. Dat is gewoon mijn eigen fout geweest.

Ik vind het alleen raar dat ze dingen verkeerd zetten op hun website ; en dat ze al mijn rekeningen gaan blokkeren zodat ik niet eens eten kan halen. Ik snap dat ze de rekening blokkeren wie rood staat...maar de rekening waar wat op staat? Ik snap evt ook dat ze dat saldo willen gebruiken voor de ''rode'' rekening, maar om die hele rekening te blokkeren? Ik moet ook gewoon huishoudgeld hebben. En dan komen er nog meer dan 100 euro administratiekosten bij terwijl het openstaande saldo maar 200 euro is...dat vind ik echt veel te veel.

Maar misschien kan ik inderdaad morgen even bij de Rabobank een normale rekening openen. Ik hoef niet eens rood te kunnen staan ; enkel een betaalrekening met internetbankieren. Dat kunnen ze me niet weigeren toch?

bert4321

Maar misschien kan ik inderdaad morgen even bij de Rabobank een normale rekening openen. Ik hoef niet eens rood te kunnen staan ; enkel een betaalrekening met internetbankieren. Dat kunnen ze me niet weigeren toch?
Als je dan toch een andere rekening opent, probeer dan een te openen waar je rood op mag staan (b.v. 500 Euro). Boek meteen 200 Euro over naar de rekening waar je nu het probleem mee hebt, zorg dat je op alle rekeningen binnen een maand weer positief staat en blokkeer de mogelijkheid om rood te staan.
Daarna zou je een van de ABN rekeningen op kunnen zeggen. Zo spaar je de kosten van Solveon en heb je alleen de kosten van de extra betaalrekening.

Innies

Dat is wel een goed idee ja. Eerst maar bij de ING langs, daar heb je het snelst een werkende rekening ; en als die me niet accepteert ( lijkt me sterk want ik heb nog geen BKR notering, dat word dan volgende week pas gedaan ), kan ik de Rabobank en SNS bank nog proberen. Maar een basis-pakket zonder-rood staan mogen ze sowieso niet weigeren las ik.

bert4321

Dat is wel een goed idee ja. Eerst maar bij de ING langs, daar heb je het snelst een werkende rekening ; en als die me niet accepteert ( lijkt me sterk want ik heb nog geen BKR notering, dat word dan volgende week pas gedaan ), kan ik de Rabobank en SNS bank nog proberen. Maar een basis-pakket zonder-rood staan mogen ze sowieso niet weigeren las ik.
Meestal mag je alleen roodstaan op een rekening als je je salaris of uitkering op de nieuwe rekening laat storten. Verder mag je meestal maar een bepaalde periode rood staan, bijvoorbeeld een maand. Als tijdelijke oplossing is dat echter beter dan extra kosten en een BKR notering. Wel is het, gezien de finnaciele situatie, verstandig om het roodstaan meteen daarna weer te blokkeren.

Innies

Zucht. Ik wou inloggen op i-bankieren. Pasjes zijn al geblokkeerd. Alle drie. Eerst volgende week en opeens nu al?

Bij de ING geweest en daar bleek ik van jaren geleden al een rekening te hebben dus ik kon die gewoon gaan gebruiken nadat de adreswijziging was verwerkt ( 2.5 week! ) Heb ik dus ook niks aan. Terwijl op t internet staat dat je bij een kantoor binnen 20 minuten een werkende rekening kan hebben..

Gewoon teruggaan zo om alsnog een geheel nieuwe rekening te openen? Zou dat mogelijk zijn?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vandaag even binnen gaan bij de rabobank.
Mischien dat het daar wel sneller gaat.

Gesloten