LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

beste allen,

2 maanden terug heb ik een internet abbo aangevraagd bij lijbrandt. Tegelijkertijd met de aanvraag heb ik mijn internlnet abbo opgezegd. Want tjaaah anno 2011 ga je er toch echt vanuit dat het opleveren van internet geen maanden hoeft te duren. Achteraf gezien is dat toch niet zo slim geweest want lijbrandt kan na al deze tijd nog steeds niet vertellen wanneer ik aangesloten word. In al mijn internet leven en na alle providers die ik heb gehad kan ik niks anders concluderen dan dat dit mijn meest frustrerende ervaring is. Het enige wat je te horen krijgt van de klantenservice is: "het is niet bekend wanneer u aangesloten wordt" dus maw het kan een week duren maar het kan gerust nog een paar maanden duren. Laatste keer dat ik iemand van de klantensevice aan de lijn had werd mij verteld dat er deze week communicatie hierover plaats zou vinden in de vorm van een brief. Mijn postbode bezorgt helaas niet op zondag anders zou ik nog denken dat de brief nog komt. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen zin in dat gelieg en gezeik en wil hier een punt achter zetten. Mijn vraag is dan ook: "is het in dit soort gevallen juridisch verstandig/mogelijk om op te zeggen? (voorzover er iets op te zeggen valt) en is het wettelijk geregeld hoelang een provider erover mag doen om je internet op te leveren?". Ik wil een andere provider die mij in ieder geval een aansluitdatum kan geven maar wil niet straks met dubbele kosten gaan zitten. Ik stel jullie reacties op prijs en alvast mijn dank.

MAXIEM

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kaka1977

Hierover is niets wettelijk geregeld. Juridisch gezien spreekt men dan over een redelijke tijd, maar uiteinelijk maakt een rechter uit wat redelijk en billijk is en voor dit akkefietje loop je natuurlijk niet naar de rechtbank.

Maxiem.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

MAXIEM schreef:Kaka1977

Hierover is niets wettelijk geregeld. Juridisch gezien spreekt men dan over een redelijke tijd, maar uiteinelijk maakt een rechter uit wat redelijk en billijk is en voor dit akkefietje loop je natuurlijk niet naar de rechtbank.

Maxiem.
Maxiem,

nee voor zoiets zou ik het niet zover willen laten komen maar je weet het nooit in dit soort gevallen. Enige waar het mij omgaat is het ontbinden van het contract omdat het niet redelijk en billijk is dat ik maanden moet wachten alvorens een aansluitdatum te krijgen.

Ik ben overigens wel benieuwd of er mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten en al hebben opgezegd. Laat dan wat van je horen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door renegade66 »

stel via een schrijven een periode waarin je aangesloten wilt zijn, komen ze dit niet na, wordt de aanvraag ontbonden.

hierin kunnen ze je niets maken.

MAXIEM

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kaka1977,

Het advies van respondent renegade66 is een uitstekend advies. Zo trek je deze zaak naar je toe. Je moet dan overigens die brief wél aangetekend versturen, want gewone brieven komen bij zo'n probleem standaard nooit aan.

Maxiem.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

wat zou een redelijk termijn zijn?

MAXIEM

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kaka1977

Een Amsterdamse rechter heeft pakweg een jaar geleden uitgesproken dat in zo'n soortgelijk geval (bij Vodafone) een termijn van 5 werkdagen redelijk was. Ik zou dus voor 10 werkdagen gaan. Wel moet je in jouw brief exact de fatale datum noemen. Bijvoorbeeld: woensdag 20 juli (dit is dus een voorbeeld). En ook moet je in die brief zetten, dat als zij die fatale datum niet halen, je de overeenkomst als ontbonden zult beschouwen.

Sukses, Maxiem.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

thx maxiem,

lijkt wel oorlogvoering met zulke providers echt om een burnout van te krijgen! ik ga maar's aan de slag met die brief eens kijken of dat de boel daar in beweging zet..komt er na 10 dagen geen reactie (ik verwacht nl. niet dat er gereageerd wordt) of aansluiting dan is het einde verhaal en kan ik elders internet bestellen?

ik google dit:

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... _webwinkel

zou zo'n voorbeeld goed zijn?

MAXIEM

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Kaka1977

In principe is het dan einde verhaal, maar.............................je moet dan nog wel schriftelijk en aangetekend aangeven, dat je de overeenkomst op grond van wanprestatie eenzijdig ontbindt.

Sukses, Maxiem.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ontbinding moet schriftelijk, maar hoeft niet per se aangetekend. Het heeft ook weinig zin aangezien je moet bewijzen dat de brief is ontvangen en je met aangetekend slechts kunt bewijzen dat je hem verzonden hebt.
Het is daarom verstandig om de brief langs verschillende wegen te verzenden en in de brief te melden van welke wegen je gebruikt hebt gemaakt. Vragen om een reactie of ontvangstbevestiging is ook slim.

Voor je kunt ontbinden moet de verkoper in verzuim zijn, waarvoor in beginsel een ingebrekestelling nodig is. Hierbij moet de verkoper een redelijke termijn geven om alsnog te leveren en je kunt in dezelfde brief aangeven dat je in het andere geval de overeenkomst ontbind.

Voor wat een redelijke termijn is moet gekeken worden naar de in deze zaak spelende omstandigheden. Een uitspraak van de Amerikaanse rechter kan niet een op een worden toepast omdat de Amerikaanse rechter hier geen jurisdictie heeft en de Amerikaanse wetgeving in de verste verte niet lijkt op de Nederlandse wetgeving. Desalniettemin lijkt mij dat de provider dit binnen twee weken zou moeten kunnen realiseren omdat ze voldoende tijd heeft gehad om dit voor te bereiden.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ik eigenlijk een beetje mis in het verhaal is: waarom lukt het Lijbrandt nog niet om de boel aan te sluiten? Is de kabel nog niet gelegd, moet het netwerk nog aangesloten worden?

Indertijd in Nijmegen, toen de glasvezel aan werd gelegd, duurde het ook allemaal langer dan was voorzien.

MAXIEM

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
Ontbinding moet schriftelijk, maar hoeft niet per se aangetekend. Het heeft ook weinig zin aangezien je moet bewijzen dat de brief is ontvangen en je met aangetekend slechts kunt bewijzen dat je hem verzonden hebt.
Je hebt blijkbaar zelf nog nooit een aangetekende brief verzonden. Zou dat wel het geval zijn, dan zou je er van op de hoogte zijn, dat je met een aangetekende brief juist wél een ontvangstbewijs in de vorm van een handtekening krijgt.

Maxiem.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

witte angora schreef:Wat ik eigenlijk een beetje mis in het verhaal is: waarom lukt het Lijbrandt nog niet om de boel aan te sluiten? Is de kabel nog niet gelegd, moet het netwerk nog aangesloten worden?

Indertijd in Nijmegen, toen de glasvezel aan werd gelegd, duurde het ook allemaal langer dan was voorzien.
lijbrandt verwijst steeds naar de aannemer (reggefiber) waar het niet loopt zoals men had gehoopt.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het komt er dus op neer dat het netwerk nog niet klaar is? Dat is Lijbrandt niet echt te verwijten. Ze zijn dan inderdaad afhankelijk van een aannemer, en dat loopt inderdaad niet altijd zoals het zou moeten. Ik heb het gezien in Nijmegen, dat het maanden langer duurde dan in de planning zat, ik heb het hier in het dorp gezien, hoe het op zin elf-en-dertigst ging.

Wat Lijbrandt misschien wel verwijtbaar is, is een gebrek aan volledige informatie. Als men van het begin af aan ronduit had gezegd dat de begindatum nog niet zeker is, had je de mogelijkheid gehad bij je oude provider te blijven tot je wel op de glasvezel terecht kunt.

Wat je kunt doen is om duidelijkheid vragen, en als het te lang duurt, toch nog een tijdje naar elders.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

ik heb 5 juli voor het laatst contact gehad met de servicedesk. Nog geen aansluitdatum bekend, Ik kon mijn order annuleren maar moest dit voor de administratie van lijbrandt schriftelijk doen. Ik mocht de gescande brief voorzien van een handtekening ook mailen, dan zou het wat sneller gaan met de verwerking. Gisteren de gescande brief gemaild en vandaag de originele brief maar voor de zekerheid aangetekend verstuurd. Nu maar hopen dat dit ook meteen einde verhaal is.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

witte angora schreef:Het komt er dus op neer dat het netwerk nog niet klaar is? Dat is Lijbrandt niet echt te verwijten. Ze zijn dan inderdaad afhankelijk van een aannemer, en dat loopt inderdaad niet altijd zoals het zou moeten. Ik heb het gezien in Nijmegen, dat het maanden langer duurde dan in de planning zat, ik heb het hier in het dorp gezien, hoe het op zin elf-en-dertigst ging.

Wat Lijbrandt misschien wel verwijtbaar is, is een gebrek aan volledige informatie. Als men van het begin af aan ronduit had gezegd dat de begindatum nog niet zeker is, had je de mogelijkheid gehad bij je oude provider te blijven tot je wel op de glasvezel terecht kunt.

Wat je kunt doen is om duidelijkheid vragen, en als het te lang duurt, toch nog een tijdje naar elders.
even voor de duidelijkheid: bij internlnet had ik een glasvezel abbo dus de verbinding tot aan mijn router ligt er al 2 jaar.

Een tijdje naar elders als het te lang duurt is tegenwoordig wel ff 1 jaar.

Kaka1977
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 jul 2011 16:58

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door Kaka1977 »

Zoals verwacht van lijbrandt tot op heden geen reactie op mijn brief. Verschillende keren moeten bellen en uiteraard word je daar ook niet veel wijzer van want het lijkt alsof je 10 bedrijven spreekt. Immers elke medewerker lijkt een eigen beleid te voeren.

Het is mij zelfs gelukt om in de tussentijd een nieuwe aanvraag op mijn oude adres bij internlnet te doen en weer binnen 1 week aangesloten te worden.

Lijbrandt Drama duurt voort en hieronder een update:

Na de vakantie trof ik tussen de post een brief aan van lijbrandt. Ervan uitgaand dat het nu eindelijk eens een reactie was op mijn brief d.d. 6 juli 2011 geloofde ik mijn ogen niet toen ik het onderwerp las: Betreft: Activatie van uw Lijbrandt abonnement. (brief van 13-09-2011)

uiteraard weer gebeld om te vragen waar een reactie bleef op mijn al bijna 3 maanden verzonden brief. Hierop kreeg ik als antwoord "annulering is niet mogelijk" ok wanneer kan ik dan aangesloten worden? "...." oftewel geen zinnig antwoord.

de periode hierna ben ik in de weer geweest met mijn verhuizing en had ik geen tijd en energie voor Lijbrandt.

3-10-2011: op mijn vraag aan de servicedesk of het mogelijk was om mijn aanvraag toch maar naar het nieuwe adres te laten verhuizen. was het antwoord dat ik het alleen maar kon annuleren en daarvoor moest ik de orderdesk benaderen, reactie orderdesk per mail:

Geachte heer/ mevrouw .....,

Bedankt voor uw email.

Graag ontvangen wij uw opzegging schriftelijk en ondertekend. Daarnaast ontvangen wij ook graag een bewijs van verhuizing (een kopie van uw huur- of koopcontract). Hierna kunnen wij uw opzegging per direct verwerken. U kunt uw opzegging mailen (scan) of sturen aan:

Lijbrandt
Postbus 228
2180 AE Hillegom

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
(naam weggelaten)

4-10-2011: (mijn reactie met gevraagde stukken als bijlage)

Uw bericht

Aan: Orderdesk Lijbrandt
Onderwerp: opzegging wegens verhuizing
Verzonden: dinsdag 4 oktober 2011 14:46:02 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen

is gelezen op dinsdag 4 oktober 2011 15:52:52 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.

14-10-2011: .......(naam mdw is weggelaten), zal de orderdesk vragen met spoed te reageren op mijn mail! en dus een schriftelijke bevestiging te sturen...dit zou binnen 1 week moeten gebeuren beloofde hij!

hierna bleef het zoals gewoonlijk erg stil en besloot ik op 8-11-2011 maar 's te mailen, resultaat:

10-11-2011:

Uw bericht

Aan: Orderdesk Lijbrandt
Onderwerp: geen reactie, geen aansluiting!!!
Verzonden: dinsdag 8 november 2011 14:00:43 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen

is verwijderd zonder te zijn gelezen op donderdag 10 november 2011 13:30:18 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.


8-11-2011: wederom gebeld met de klantenservice, de order kan alleen geannuleerd worden en niet verhuisd worden. Via glashart ben ik erachter gekomen dat de order er helemaal niet in stond nadat zij mij een afsrpaak hebben gegeven voor xx nov 2011. Ik moest een nieuwe aanvraag doen maar daar heb ik uiteraard geen trek in. Dus ik laat het dan ook hierbij!

16-11-2011: mail:

Geachte heer/mevrouw ....,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft te wachten op een reactie op uw e-mail van 4 oktober.
Wij willen u onze welgemeende excuses aanbieden.
Wij hebben getracht u hierover vandaag per telefoon te bereiken maar kregen geen gehoor.

Voor de aansluiting op uw nieuwe adres hebben wij van u geen inschrijving ontvangen. Bij verhuizingen bij Lijbrandt gaat dit namelijk als volgt:

Uw huidige abonnement bij Lijbrandt kan op dit moment nog niet “mee” verhuizen naar uw nieuwe woning.
Om toch gebruik te kunnen blijven maken van onze diensten willen wij u verzoeken de volgende stappen te ondernemen.
We begrijpen dat dit voor u wel wat voeten in de aarde heeft en we streven er dan ook naar om dit in de toekomst gestroomlijnder te laten verlopen. (zeer geloofwaardig!)

U stuurt ons een ondertekende opzegging voor uw huidige adres met daarbij een kopie van uw koop- of huurcontract, de enige relevante informatie die Lijbrandt uit dat contract nodig heeft is natuurlijk uw naam en uw nieuwe adres. Het e-mail adres hiervoor is [email protected]. (als men nou eens las! mijn opzegging ligt er al vanaf 4-10-2011!!!! maar blijkbaar is lezen niet voor iedereen weggelegd!)

Om op uw nieuwe adres zo snel als mogelijk (zullen we maar zeggen over 10 jaar?) diensten te kunnen leveren willen wij u verzoeken om een aanmelding via onze website te doen aan de hand van de postcode check.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

(elk vorm van vertrouwen heeft u afgelopen maanden om zeep geholpen!)

Met vriendelijke groet,

(naam weggelaten)
Lijbrandt servicedesk


Inmiddels zijn we al 6 maanden verder en heb ik er al helemaal geen vertrouwen meer in dat dit nog goed komt. Zo'n bedrijf komt er bij mij niet in (koste wat het kost) en het zou zich moeten schamen om mij nog mails als bovenstaande te sturen.

rkastelijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2011 10:31

Re: Lijbrandt vage praktijken... is opzeggen mogelijk?

Ongelezen bericht door rkastelijn »

Dit klinkt allemaal erg bekend. Ik heb ook mijn aanmelding geannuleerd en ben naar andere glasvezel provider gegaan. Alleen toen wilde Lijbrandt aansluiting niet vrijgeven.
Deze week wordt modem geplaatst vooe Onsbrabantnet. Ik hoop vooral nooit iets meer van Lijbrandt te horen.

Gesloten