Mee eens. Maar je kunt je ook afvragen of het grote ramp is als je aan het eind van de rit de boel niet helemaal kunt aflossen. Het is hoogstens een tegenvaller. De ander kant van de medaille is dat de koersen ook hoger kunnen zijn dan verwacht.Emmy75 schreef:Beursbeleggingen kunnen zeker interessant zijn. Het nadeel echter van dit koppelen aan een hypotheek oid is dat je gebonden bent aan de looptijd van het product. Daarmee kan het gebeuren dat iemand op het meest verkeerde moment instapt of uitstapt. Terwijl het juist wenselijk is net iets eerder in te stappen of uit te stappen. Indien men zelf in aandelen belegt kan men dat zelf kiezen.GJvdZ schreef:2032 is 21 jaar vanaf nu. Net voor de gein eens gekeken hoe de aandelenkoers van mijn werkgever 21 jaar geleden was t.o.v. nu: 5 x lager dan de huidige waarde. Dus ondanks de huidige beursmalaise zijn aandelen op lange termijn nog altijd interessant.
Ik heb overigens bewust voor een flink deel aflossingvrij gekozen om naast de hypotheek vermogen op de bouwen wat ik t.z.t. voor aflossing of andere doeleinden kan gebruiken. Vergt wat discipline maar biedt wel voordelen qua flexibiliteit.