LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sunny Cars

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ZMS
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 01:24

Sunny Cars

Ongelezen bericht door ZMS »

Hallo,

Hoe zijn de ervaringen hier met Sunny Cars? Vorig jaar hebben wij een auto via hun gehuurd. Alles was prima in orde en we waren zeer tevreden.

Dit jaar wederom een auto via hun gehuurd. Dit maal wilden we echter ook één van onze vakantiegenoten laten rijden. Hij is pas 22 jaar, maar aangezien hij al zo'n 4 jaar vrachtwagenchauffeur is en daarnaast auto liefhebber is, is er geen betere op de wereld te vinden die ons veilig door het heuvelige italië kon leiden.

Volgens de voorwaarden van Sunny Cars is het prima mogelijk dat iemand van 22 jaar bestuurder wordt, mits er een kleine bijbetaling komt. Dat was voor ons geen probleem. De auto viel ook in de opgestelde categorieën van Sunny Cars waar dit voor gold.

Bij aankomst bij de verhuurmaatschappij bleken zij dit echter te weigeren. Hierop hebben wij direct sunny cars ingeschakeld om dit probleem op te lossen. Gezien wij een uur reizen van de verhuurlocatie af zaten en we toch even op en neer moesten, vroegen we of ze ons binnen 2 uur een reactie konden laten weten. Zodat we eventueel meteen alles konden regelen.

Na 2 uur echter nog steeds niet gehoord. Uiteindelijk uit eigen initiatief gebeld maar eens gebeld wat de status was. Daar bleek dus dat het hoofdkantoor van de verhuurder dicht was en zij geen contact konden leggen. Fijn dat ze ons op de hoogte hier van houden.......

S'avonds een gemiste oproep van "onbekend" gehad. Zou het sunny cars zijn? De volgende dag (zaterdag) naar Sunny Cars gebeld. Niet heel verwonderlijk kregen we een of ander zaterdag hulpje aan de lijn die geen idee had waar het over ging. We moesten maar gewoon lekker afwachten. Maandag meteen rond 9 uur zouden hun gaan bellen en ons het direct laten weten.

Toen was het maandag, rond een uur of 11. Nog steeds hadden we niets gehoord van Sunny Cars. Daarop ben ik maar wederom geïrriteerd gaan bellen naar Sunny Cars. Nadat ik behoorlijk geïrriteerd had gereageerd werd mij beloofd dat ze er meteen werk van gingen maken. Binnen een half uur had ik dan ook eindelijk eens een belletje van hun kant terug. Wat bleek? Het was inderdaad niet mogelijk. De verhuurder stond het niet toe. (Goh, dat wisten we nog niet).

Hierop wilde ik graag meteen een klacht indienen bij de klachten service. In de algemene voorwaarden van Sunny Cars stond namelijk beschreven dat het wel mogelijk was. Graag wilden wij meteen weten wat voor compromis ze ons konden bieden. Hierop werd ik simpel weg weggewuifd. De klachtenafdeling was hierover enkel per e-mail bereikbaar. Na aandringen kreeg ik nog steeds geen mogelijkheid om persoonlijk met 1 van de personen al daar te spreken. Het moest perse per e-mail. Onpersoonlijk? dat dacht ik ook.

Bij thuiskomst hebben we alles op een e-mail gezet. Hierop hebben ze netjes een kortingsbon aangeboden, waar wij helaas niets aan hebben. Gezien het feit dat wij continu naar hun hebben moeten bellen in plaats van dat ze ons iets lieten weten, vond ik het dan ook meer dan terecht om een vergoeding te vragen voor de gemaakte telefoonkosten. Zeker gezien het feit voor de vele lange wachtrijden.

Hierop werd mij gemeld dat ik een telefoonfactuur diende op te sturen van de gemaakte kosten. Nadat deze binnen was, heb ik dat dan ook meteen gedaan. Dit was medio augustus. Tot op heden heb ik, niet geheel verwonderlijk, geen antwoord gehad. Medio september heb ik nogmaals een e-mail gestuurd met de vraag waar de reactie bleef. Ook hierop heb ik tot op heden geen reactie gehad.

Over de communicatie met Sunny Cars ben ik dan ook niet te spreken. Tot op heden hebben we iedere keer zelf contact met hun moeten zoeken en hebben zij het nagelaten om ons te informeren.

Zijn er meer mensen die problemen hebben (gehad) met Sunny Cars?

SunnyCars
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2010 16:00

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door SunnyCars »

Na het lezen van uw ervaring met Sunny Cars wil ik u onze excuses aanbieden. Een snelle opvolging is binnen ons bedrijf een speerpunt, ik vind het vervelend om te lezen dat e.a. bij u niet het geval was en hoop van harte dat u met de aangeboden kortingsbon nogmaals van onze service gebruik maakt. Ik heb e.a. nagetrokken bij onze afdeling clientenservice. Zij hebben inmiddels de telefoonrekening a 13 EUR aan u voldaan.

Met vriendelijke groet,
Suzanne Al
Marketing Manager Sunny Cars

stofzuigertje

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat jongeren, ongeacht hun ervaring meer moeten betalen had je dat tijdens het boeken moeten melden en niet achteraf.

Een demente bejaarde mag alles rammen en ze kijken alleen naar leeftijd, niet omdat zij dat willen maar hun verzekering.

Elke verzekeraar heeft afwijkende en extra dure regel voor mensen onder de 24 jaar, en daar is helaas niets aan te doen.
Dus niet Sunny Cars maar de verzekeraars die totaal geen rekening houden met enige ervaring is het echte probleem!

ZMS
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 01:24

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door ZMS »

We hadden het van te voren aangegeven. In de algemene voorwaarden van Sunny Cars staat ook duidelijk dat dit mogelijk was.

Toen ik ze voor het eerst aan de lijn had keken ze zelf ook raar op dat het opeens niet mogelijk bleek te zijn. Volgens hun was moest dat toch echt wel mogelijk zijn.

Blijkbaar had Sunny Cars zijn contract met de autoverhuurder niet op orde.

Het grappige is dat ze je iedere keer simpel proberen af te wimpelen ("astublieft, een kortingsbon. Tot ziens!") om vervolgens maanden niets te laten horen nadat je nog een en ander opmerkt. Uiteindelijk een bericht hier blijkt wonderen te verrichten. Vreemde gang van zaken daar......

Italia
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2010 07:39

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door Italia »

Ook wij hebben veel problemen gehad met Sunny Cars. Sunny Cars heeft ten onrechte bedragen van onze credit card afgeboekt en weigert deze volledig terug te betalen. Als je een auto wilt huren ziet alles er mooi uit maar als er klachten zijn verschuilt men zich achter anderen. Je kunt een kortingbon krijgen - alsof we hier ooit nog een auto zouden huren!

In juli 2010 hebben wij via Sunny Cars een auto gehuurd in Rome. Na een week begon de auto kuren te vertonen. De motor maakte niet veel toeren meer en er verscheen een waarschuwing op het dashboard. We hebben meteen het verhuurkantoor gebeld. Die vertelden ons dat we gewoon door konden rijden zolang de auto nog startte. Na een paar dagen hebben we de auto toch maar ingeleverd en omgeruild voor een andere. Wij hebben met de eerste auto niet getankt, de auto is door het verhuurkantoor weer afgetankt. Later ontvingen we een brief dat de problemen waren veroorzaakt door het tanken met verkeerde brandstof. In verband hiermee is 292 euro van onze credit card afgeboekt.

Op 31 augustus 2010 hebben we bij Sunny Cars bezwaar gemaakt tegen de afboeking van 292 euro. Het duurde drie maanden voordat we antwoord kregen. Grappig dat Sunny Cars hierboven schrijft: "Een snelle opvolging is binnen ons bedrijf een speerpunt"

Na veel gedoe hebben we het halve bedrag terug gekregen. Als je gewoon kijkt naar de tankinhoud van de auto, de door ons gereden kilometers en het aantal liters dat het verhuurkantoor bij inname heeft getankt dan zie je meteen dat wij met deze auto niet kunnen hebben getankt. Sunny Cars onderbouwt op geen enkele manier waarom wij verkeerd zouden hebben getankt. Ze verschuilen zich achter het verhuurkantoor en bieden je een kortingbon aan.

Mensen wees wijzer en huur elders een auto.

MAXIEM

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Italia

Het is dus wel duidelijk, dat het genoemde bedrijf meer dan waarschijnlijk oneerlijke handelspraktijken toepast.

Maxiem.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door wiseger »

@italia

Helaas zijn de praktijken die je noemt nog steeds schering en inslag bij heel veel autoverhuurbedrijven in vakantielanden. De volgende drie tips hebben mij al meerdere keren voor problemen behoed:

1) Zorg dat je de afgesproken tarieven als totaal all-in prijs op schrift hebt, koop alle risico's volledig af en let erop dat dit ook op schrift staat;

2) Neem bij het in ontvangst nemen van een huurauto de auto eerst grondig af en zorg dat alle schade, hoe klein dan ook, vermeldt wordt op schrift en dat je hier een kopietje van heb. Wees op je hoede als de verhuurder wat wegwuift in de trant, ach daar letten we niet op of dat is niet erg. Let erop dat de juiste kilometerstand en benzinestand vermeldt wordt;

3) Zorg ervoor dat je bij het inleveren van de auto een afschrift krijgt van het inname rapport waarop staat dat je de auto zonder schade hebt ingeleverd. Ook hier is de km stand en benzine stand weer van belang.

Het komt helaas te vaak voor dat je bij terugkomst ineens afschrijvingen van je creditkaart ziet en dat heb je deze rapporten nodig om te kunnen reclameren bij de creditkaartmaatschappij.

rade
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2009 11:32

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door rade »

Sunny Cars = niet All in!!

Dit vroeg ik Sunny Cars:

In uw algemene voorwaarden las ik dat eventuele schade direct door plaatselijk verhuurder via CC wordt verrekend en dat later bij U deze geclaimd kan worden, dat kan nog wel eens tot problemen leiden (lijden), hoe is uw policy in deze aangezien U alleen maar bemiddellaar bent.

Ook lees ik in artikel 10 dat in geval van schade als gevolg van (poging) tot inbraak het eigen risico niet gerestitueerd wordt.

Ik begrijp eruit dat alle braakschade dwz portier, raam etc. onder het eigen risico van de huurder vallen en ik vind dit in het kader van All In toch wel merkwaardig.



Dit is het antwoord van Sunny Cars:
Het is correct dat het eigen risico bij de lokale verhuurder niet altijd naar EUR 0,- gebracht kan worden. Om die reden heeft Sunny Cars gezegd dat de schade en diefstal bij terugkomst vergoed wordt, indien u ter plaatse wordt belast.

Poging tot diefstal wordt niet vergoed, aangezien dit meestal voorkomt als er persoonlijke eigendommen van de verhuurder worden achtergelaten in de huurauto. Het is voor Sunny Cars niet controleerbaar of er op het moment van de poging tot inbraak wel of geen eigendommen van de huurder in het zicht aanwezig waren. Om die reden is dit punt uitgesloten van onze All-in formule.



Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Reservation Department
__________________________________________________

Sunny Cars Nederland
Saturnusstraat 17b
2132 HB Hoofddorp
Phone:+31 (0) 23 5 699 696
Fax:+31 (0) 23 5 699 673

mailto:[email protected]
Internet: http://www.sunnycars.nl http://www.sunnycars.be


De "beste"verhuurder!!!!!

JolandaT
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2011 09:27

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door JolandaT »

Inmiddels 6 keer bij Sunny Cars gehuurd op aanraden van een collega. Echter al 3 keer extra kosten afgeschreven op de credit card, tussen de 180 en 250 euro, bovenop de al betaalde "all inclusive" huurkosten. Alleen nog terug te vorderen via de credit card maatschappij. Sunny Cars geeft niet thuis of schuift het af op de lokale verhuurder of een extra verzekering die je zou hebben afgesloten (hoezo ik heb alleen voor ontvangst van de auto getekend). Alles inbegrepen, blijkt achteraf dus dubbel betalen te zijn.

Sunny Cars is een tussenpersoon. De lokale verhuurders schrijven allerlei extra bedragen van de credit card af. Pure oplichterij, Deze transacties zijn alleen via de credit card maatschappij nog terug te vorderen zijn. Huur dus geen auto via Sunny Cars. Regel het direct zelf een lokale autoverhuurder, dan zit er tenminste geen partij tussen, die alleen maar geld opstrijkt en verder niets regelt.

wendyotting
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2011 10:57

Re: Sunny Cars

Ongelezen bericht door wendyotting »

Wij zijn behoorlijk opgelicht door Sunnycars en/of Hertz. Normaal altijd direct via Hertz een auto geboekt en nooit probelemen gehad. Nu werd via Thomas Cook reisbureau een auto voor ons gereserveerd in Marseille. We ontvingen een bevestiging waar duidelijk in stond dat we op het vliegveld opgewacht zouden worden door iemand van Hertz. Dat bleek helaas niet zo te zijn, dus met 3 koffers en een klein kind enkele kilometers gelopen naar het kantoortje van Hertz, aan de andere kant van het vliegveld.
Daar moesten we nog even hier en daar tekenen. Enkele weken na thuiskomst werd € 275,76 van onze creditcard afgeschreven door Hertz France. We hadden aan Thomas Cook al de volledige huur voor een week auto etc. betaald. Er werden kosten opgevoerd voor tanken die meer waren dan er in de benzinetank bij had gekund, tegen schandalige tarieven en diverse verzekeringen waar we niet om hadden gevraagd.

Bij Thomas Cook gevraagd hoe dit zat, die hebben contact opgenomen met Sunnycars. Die hebben gereageerd met de mededelingg dat er in hun voorwaarde staat dat we niets hadden hoeven tekenen op het vliegveld dus dat het ons eigen probleem is en ze vergoeden niets.

Het was ons niet duidelijk waar we wel of niet voor hoefden te tekenen. Het enige waar Sunnycars voor betaald wordt is voor service, maar die geven ze dus op geen manier, op het vliegveld niet en bij problemen zoals dit ook niet. Ik zie de meerwaarde van deze tussenpersonen niet. Het heeft me enkele honderden euro's meer gekost dan normaal en niemand doet iets, zowel Thomas Cook als Sunnycars niet.

Gesloten