LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abonnement

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
boebel65

abonnement

Ongelezen bericht door boebel65 »

Wij hebben verleden jaar een nieuwe caravan gekocht en kregen daarbij een gratis abonnement op het blad Caravannen(4 nummers) zonder opzeg termijn.
Tot mijn verbazing kregen wij op 07-10-11 een acceptgiro om het abonnementsgeld te voldoen.Daar wij geen abonnement hadden genomen heb ik deze acceptgiro kaart verscheurd.
Op 10-11-11. Kreeg ik een herinnering waarin staat dat uitgeverij Interdjk ons een aanbieding had gedaan met 30% korting.
Op deze"herinnering"stond het factuurnummer,klantnummer factuurdatum en het bedrag.met het verzoek om dit bedrag z.s.m. te storten op bankrek.nr.enz. enz.
Als de betaling had plaatsgevonden moest ik het schrijven als niet verzonden beschouwen.
Dit alles zag er uit alsof ik wanbetaler zou zijn.
EEN ZEER MISLEIDENDE BRIEF,die volgens mij niet door de beugel kan!
Pas dus op voor deze verwerpelijke vorm van abonnementen werving!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door boebel65 op 13 nov 2011 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ina57

Re: abonnement

Ongelezen bericht door ina57 »

Wie kan mij helpen ,mijn dochter een schijnbaar proefabonnement op de hitkrant en krijgt nu een rekening van 99.50.
Ik heb gelijk gebeld om te zeggen dat ze dit niet kan betalen maar de mevrouw zegt doodleuk dan sturen we een incasso buro mijn dochter is nu 14 jaar ten tijde van het proefabonnement was ze nog maar 13 jaar.
Ik heb ook aan die mevrouw uit gelegt dat ik het nu op wil zeggen maar dat gaat niet uw zit er voor een jaar aanvast had u dochter maar weken van te voren moeten opzeggen :(

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ina57,
Wellicht is het verstandig eens advies in te winnen bij een juridisch loket (eerste advies meestal gratis) of consuwijzer.
Dochter was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst minderjarig, mogelijk kunt u op die grond de overeenkomst vernietigen. Dit is juridisch toch net iets anders dan opzeggen maar heeft voor u hetzelfde effect namelijk verlost van het abonnement.

Dit is niet mogelijk indien het gebruikelijk is dat een minderjarige van die leeftijd een dergelijke overeenkomst sluit. Bijvoorbeeld een kind van 10 kan rustig een ijsje kopen, maar als deze met de spaarpot onder de arm een TV gaat kopen kunnen ouders de overeenkomst echt vernietigen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

@ina57

Uit je bericht is niet duidelijk, hoelang jullie dochter de hitkrant al ontvangt.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Waar de fout vaak gemaakt wordt is te denken dat een proefabonnement automatisch stopt, dat is helaas niet zo. Oké je zou denken ik krijg 4 gratis bladen en als ik ze niet wil stopt het automatisch maar dat is niet zo een proefabonnement gaat zonder tegenbericht over in een abonnement.

ina57

secondadvies schreef:@ina57

Uit je bericht is niet duidelijk, hoelang jullie dochter de hitkrant al ontvangt.

Ze heeft een abonnement voor een half jaar afgesloten en gelijk erbij vermeld dat ze het maar voor een halfjaar wilde.Dus eigenlijk meteen weer opgezegd omdat ze ook wel wist dat daarna verlengen voor haar niet mogelijk was (ze heeft op basis van haar verjaardagsgeld dit afgesloten ) Dit was toen geen probleem en ze zouden het zo in orde maken.Alleen weet ze de naam niet meer van de Mevrouw diehier in heeft ingestemd om het zo te regelen.
De Mevrouw die ik aan de lijn kreeg toen ik belde zei;dit had ze kunnen weten want ze heeft een welkomsgeschenk ook gekregen .Ja en dan moet je als 13 jarige weten dat je dan een doorlopend abonnement hebt ?

ina57

ronald g schreef:Waar de fout vaak gemaakt wordt is te denken dat een proefabonnement automatisch stopt, dat is helaas niet zo. Oké je zou denken ik krijg 4 gratis bladen en als ik ze niet wil stopt het automatisch maar dat is niet zo een proefabonnement gaat zonder tegenbericht over in een abonnement.
Ze heeft niet gratis 4 nrs ontvangen ze heeft een halfjaarlijks abonnement gehad.

ina57

Emmy75 schreef:@ina57,
Wellicht is het verstandig eens advies in te winnen bij een juridisch loket (eerste advies meestal gratis) of consuwijzer.
Dochter was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst minderjarig, mogelijk kunt u op die grond de overeenkomst vernietigen. Dit is juridisch toch net iets anders dan opzeggen maar heeft voor u hetzelfde effect namelijk verlost van het abonnement.

Dit is niet mogelijk indien het gebruikelijk is dat een minderjarige van die leeftijd een dergelijke overeenkomst sluit. Bijvoorbeeld een kind van 10 kan rustig een ijsje kopen, maar als deze met de spaarpot onder de arm een TV gaat kopen kunnen ouders de overeenkomst echt vernietigen.

Bedankt voor je advies die Mevrouw was echt onredelijk die ik aan de lijn had.
Ze had het maar gewoon moeten lezen in het briefje dat bij haar welkomsgeschenkje zat.Net of een 13 jarige denkt nu moet ik eerst niet kijken naar mijn mascara maar eerst de brief gaan lezen.En de waarschijnlijk kleine lettertjes.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

boebel65 schreef:Wij hebben verleden jaar een nieuwe caravan gekocht en kregen daarbij een gratis abonnement op het blad Caravannen(4 nummers) zonder opzeg termijn.
Ik neem aan dat er geen algemene voorwaarden zijn overhandigt noch dat hiervoor is getekend. Ik ga er ook vanuit dat je niets heb hoeven doen om het blad te krijgen.
boebel65 schreef:Tot mijn verbazing kregen wij op 07-10-11 een acceptgiro om het abonnementsgeld te voldoen.Daar wij geen abonnement hadden genomen heb ik deze acceptgiro kaart verscheurd.
Brief sturen waarin je te kennen geeft dat volgens jou geen overeenkomst tot de levering van het blad. En dat wanneer dit wel het geval is deze brief te ontbinden op de verval datum doch uiterlijk per 1 februari 2012.
ronald g schreef:Waar de fout vaak gemaakt wordt is te denken dat een proefabonnement automatisch stopt, dat is helaas niet zo. Oké je zou denken ik krijg 4 gratis bladen en als ik ze niet wil stopt het automatisch maar dat is niet zo een proefabonnement gaat zonder tegenbericht over in een abonnement.
Die informatie klopt niet. De hoofdregel is dat abonnement, dus ook proefabonnement, niet stilzwijgend verlengt worden. Hier kan voor proefabonnementen die voor 1 jan 2012 aflopen via algemene voorwaarden van af worden geweken. Maar de algemene voorwaarden moeten dan (aantoonbaar) ter hand zijn gesteld aan het lid en ze mogen niet onredelijk bezwarend zijn. Over het algemeen zijn rechters geneigd om dergelijke bedingen onredelijk bezwarend te vinden wanneer dit niet duidelijk is vermeld c.q. verstopt is.

Gesloten