LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Track & Trace

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Leniew

Re: Track & Trace

Ongelezen bericht door Leniew »

Even een opmerking over Track en trace ; mijn complimenten voor TNT !!!!
Heb al heel wat pakjes verstuurd en 99 procent komt de volgende dag aan.
Nog nooit gehoord van beschadigingen aan de verpakking.
Verkeerd adres erop kan volgens mij niet , pas had iemand een verkeerd huisnummer opgegeven en bij de balie van het postagentschap zeiden ze dat tegen me , want dat nummer bestond niet eens...mocht er toch een verkeerd adres op het pak staan...dan kan TNT daar ook niets aan doen.
Daarom zet ik als afz. altijd mijn postcode en huisnummer erop , dat zouden ze verplicht moeten stellen , dan kan het terug , mocht het toch ergens fout gaan.
Maar dat nog niet meegemaakt.
Dan zou ik het nog begrijpen ook , ik weet niet hoeveel pakjes per jaar er door heen gaan bij TNT alleen al.....
En.....; nee , ik wérk niet bij TNT , maar ben gewoon een tevreden klant en er wordt al genoeg geklaagd in Nederland...ik wilde ook iets positiefs laten horen.

tippelaar

Ongelezen bericht door tippelaar »

Het aan mij geadresseerde pakket was op het het adres ontvangen volgens track en trace. Nooit iets gehad. De zaak kwam aan het licht toen de factuur voor het (niet) geleverde, in de bus viel. Bleek dat het pakket op een niet meer te traceren adres was afgegeven en de ontvanger had er zelfs voor getekend. Bij vergelijking bleek dat dus niet mijn handtekening te zijn. De leverancier was zo coulant om mij gratis een nieuw artikel te sturen, nu echter met een pakketdienst en niet met ptt.post. Ook de caravansleutel van een kennis die mij op bezoek was geweest en die op mijn oprit was achtergebleven en via ptt.post naar zijn eigenaar was teruggestuurd is nooit meer terecht gekomen bij de ptt.post. Zoekformulier ingevuld., nooit meer iets gehoord. Fijn he, zo'n commercieel post bedrijf. Straks komt er ook geen briefpost meer omdat dat commercieel niet meer verantwoord is. Wordt niet genoeg aan verdiend dus dienstverlening gestaakt. Het bedrijf TNT (voormalig postbedrijf) heeft wel zeer grote vestigingen in zweden en noorwegen. Valt kennelijk meer te verdienen dan in NL.

tippelaar

Ongelezen bericht door tippelaar »

De pr.afdeling van TNT.post heeft een mooie positieve bijdrage over TNTG.post geleverd op dit forum, onder naam Leniew. Zo kan het ook.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ tippelaar.Iets dergelijks zou ik ook kunnen schrijven hoor. Ik kan het ook niet helpen. ;-)
Het kan gewoon best goed gaan, ligt er misschien ook aan waar je woont en waar je naar toe stuurt en van ontvangt.
Of alles precies de volgende dag ontvangen wordt, weet ik niet, maar pakketjes via TNT, Select vracht en andere bezorgers komen bij mij aan. En ik neem aan dat mensen die van mij iets tegoed hebben, zich bij mij melden als zij iets niet ontvangen.

Maar ik geloof zeer zeker de verhalen wel van degenen bij wie het mis gaat en dat is flink balen!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Jolijn

Dit gedeelte uit het bericht van Leniew maakt het een beetje ongeloofwaardig in mijn ogen.
pas had iemand een verkeerd huisnummer opgegeven en bij de balie van het postagentschap zeiden ze dat tegen me , want dat nummer bestond niet eens
Het lijkt me toch niet dat ze aan de balie al die adressen gaan controleren, of wel dan. Bij mijn weten pakken ze het aan, het geld ook, en het wordt in een grote bak gedonderd, waarna het pakket de rest van het traject volgt.

En dan nog, aan de balie van het postagentschap, dat zijn lang niet altijd TNT-ers, vaak zijn het mensen in dienst van de boekenwinkel of supermarkt of waar die balie zich in bevindt.

Niek0z

Ongelezen bericht door Niek0z »

Een tijd geleden heb ik een pakketje besteld in China t.w.v. € 50,-. Gezien de vervoerder geen mogelijkheid bied om het pakket verzekerd te verzenden (China Post) heb ik het zo laten verzend met in gedachte "alle grote pakketjes zijn altijd aangekomen, dus zal nu ook wel". Niet dus.
Ik ga nu de 5de week in dat het pakket verzonden is. Ik heb reeds contact gehad met postNL en heb van hen een track en trace nummer gekregen, mijn complimenten daar voor!
Echter, bij het checken van het nummer kreeg ik het volgende te zien:
19.10.2011:
Ontvangen in land van bestemming
21.10.2011:
Inklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd*
21.10.2011:
Zending niet fysiek aangeboden aan PostNL en daarom onbekend

*) Nooit iets van gehoord, betekend dit niet dat het pakket wel fysiek bij PostNL aangeboden moet zijn? Het is blijkbaar ook bekent dat het pakket in Nederland is gekomen (volgens de track en trace van China Post ligt het pakket in Amsterdam) maar zou het niet fysiek aangeboden zijn? Raar verhaal..

Het pakket moet dus al zo'n 3 weken in Nederland zijn, maar heb nog steeds niets mogen ontvangen.
Ik hoop dat ik een coulance kan krijgen vanuit de Chinese leverancier of nog liever, dat postNL alsnog het pakket bezorgt! Anders is het mooi bye bye € 50,-.

Ik moet zeggen dat ik wel vaker meemaak dat pakketjes, al dan niet in een bubble enveloppe verstuurd, niet aankomen. Ik werk namelijk bij een webshop waar wij dagelijks zo'n 15 pakketjes versturen, en het is nog als eens te doen dat klanten zeggen dat er niets aan komt..

H vd Sande

Ongelezen bericht door H vd Sande »

In oktober heb ik een namens onze patiëntenvereniging een pakket verstuurd naar een lotgenoot. Het pakket is verstuurd vanuit Best en de geadresseerde was in Zonnemaire (provincie Zeeland) Vorige week werd ik gebeld door ons secretariaat dat een Karwei een pakket had ontvangen. Dit bleek achterag mijn verzonden pakket te zijn. Ik heb contact gezocht met deze zaak. Het bleek Karwei in Groningen te zijn. Mijn verbazing was nog groter toen bleek dat Karwei een levering had gekregen van hun leverancier in automaterialen. In een doos met materialen zaten mijn spullen die voor een lotgenoot in Zonnemaire bleek te zijn. De informatie was uit het pakket gehaald zoals ik heb verstuurd en zat verfrommeld in de doos van de leverancier.
U begrijpt dat als een patiëntenvereniging informatie verstuurd hier belangrijke gegevens in staan en dus vertrouwelijk kan zijn.
Ik heb hierop contact gezocht met Post NL. Als antwoord kreeg ik dat ik het pakket aangetekend had moeten verzenden. Daarnaast had ik geen recht op vergoeding!!

Het staat Post NL dus vrij om post te versturen op verkeerde adressen.
Wij als vereniging vinden dit onacceptabel :evil: !!!

Gegroet,

H.v.d.S

Leniew

Ongelezen bericht door Leniew »

Ik werk in de zorg , niet bij TNT, al komt dat zo over...heb gewoon alleen geluk gehad zeker...en vaak.
Misschien komt het omdat ik in de zorg werk...een compliment vond ik terecht na alle negatieve reaktie's.
En vraag het aan het personeel van het postagentschap als je me niet gelooft , (met inderdaad personeel van een supermarkt die keer)...het aparaat geeft aan als het adres niet bestaat.
De persoon wie ik wat moest zenden had perongluk nr 23 ipv 22 gemaild...
en wie is er nu mis met zijn eigen huisnr.? ik vertrouwde het toen ook niet meer, maar na kontakt met de koper gehad te hebben , het huisnummer veranderd en het is goed afgelopen.

koningkje68

Ongelezen bericht door koningkje68 »

Hallo,

Afgelopen zomer moest ik een aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar Italië sturen. Bij het post loket vertelde men mij dat met Track& Trace er een automatische ontvangstbevestiging is. Een week nadat ik mijn brief had verstuurd stond er alleen op T&T dat de brief verstuurd was naar land van bestemming. Na contact met de klantenservice à € 0,10 p/m bleek dat niet naar alle buitenlandse bestemmingen de zending gevolgd kan worden. Uiteindelijk na een onderzoek te zijn gestart kreeg ik na 3 maanden eindelijk mijn ontvangst bewijs. Ook een pakketje wat ik naar Aruba had gestuurd was na "verzonden naar land van bestemming" niet meer vindbaar via internet. (pakje is wel aangekomen.) Ook al staat het "land"aangegeven op de lijst met buitenlandse bestemmingen waar Track & trace zou moeten werken. Wees dus extra voorzichtig met belangrijke zendingen.

44misstake

Ongelezen bericht door 44misstake »

Bankpost wordt op 10-11-11 1x aangeboden. Briefje in de bus dat we niet thuis zijn en de brief op 11-11-11 kan worden afgehaald bij AH-afhaaldisk. Brief was daar niet bezorgd en ook niet op 12-11 of 14-11-11. Op advies van AH ook nog bij DA gevraagd of de brief daar bezorgd was. Ook dat niet. Dus 3x tevergeefs naar AH geweest. Vervolgens bankpas laten blokkeren bij de Rabobank. Op 12-11-11 schriftelijk klacht ingediend bij PostNl. Helaas nog geen antwoord gehad.Na verdwijnen postkantoor dus slechte service.

Op 15-11-11 heeft PostNL per email gevraagd om de Track&Trace code. Heb deze uiteraard gegeven. Verder nog geen enkele reactie.
Laatst gewijzigd door 44misstake op 18 nov 2011 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.

TheKvnz

Ongelezen bericht door TheKvnz »

Dag allemaal,

Mijn smartphone een Htc Desire HD heeft wat mankementen, met wat gebeld te hebben naar Htc zou dit onder garantie vallen. De volgende dag op dinsdag 8 november kwam er een bezorger van Postnl mijn telefoon ophalen voor reparatie. Dat ging allemaal goed, nadat ik mijn handtekening had gegeven kreeg ik netjes een bewijsje dat de telefoon verzonden is. Via mijn mail had ik een link gekregen van Htc om de status te kunnen volgen van het toestel. Naar ongeveer 2 dagen stond er dat het toestel was gerepareerd en terug werd verzonden. Op vrijdag 11 november kreeg ik netjes een briefje dat er niemand thuis was en dat hij met de eerste volgende levering weer zou komen. Op het briefje stond een track&trace code die ik kon invullen op de website van Postnl. Deze werkte dus niet! en daar begon het dus al mee! Naar paar keer te proberen in te loggen op verschillende tijdstippen is dit helaas niet gelukt..
Het hele weekend is er niks gekomen en heb ik er niks meer van gehoord. Vandaag heb ik nogmaals geprobeerd op de website van Postnl en is dit wel gelukt.
Maar tot mijn grootte verbazing was het pakketje al op zaterdag geleverd op mijn adres en er was ook getekend door een onbekend persoon. Nadat ik thuis ben gekomen van mijn werk heb ik bij alle buren aangebeld met de vraag of ze mijn pakketje hadden. Maar helaas geen resultaat..

Ik heb gelijk contact gezocht met Postnl en dat kan door een nummer te bellen van €0,45 cent per minuut. Ik had het probleem uitgelegd aan de klantenservice en de mevrouw zij dat het pakketje volgens het systeem gewoon op mijn adres geleverd zou zijn. De mevrouw van de klantenservice begon erover dat ze er een klacht van ging maken en dat ze contact op zou nemen met het ondezoeks team. Die zouden binnen 5 dagen contact opnemen met mij. Verder kon ze mij niks betekenen. Ook heb ik gelijk Htc gebeld en het probleem uitgelegd en die gaan morgen contact opnemen met het reparatie bedrijf. Morgen voor 4 uur zou ik van hun horen.
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik hier heel erg mee zit. Ik heb het toestel aangeschaft voor zn €450. Ik hoop dat deze twee bedrijven het netjes oplossen.

Als ik enig bericht krijg van de twee bedrijven laat ik dat natuurlijk aan jullie weten.

Met vriendelijke groeten,
Kevin

almena

Ongelezen bericht door almena »

Bestelling kwam van Bol.com en hoewel de termijn om het terug te sturen verstreken was, mocht het bij uitzondering toch kosteloos terug Daar was ik erg blij mee, toen nog wel.....
Op 7 november naar het postkantoor. Briefje met track&trace gekregen.
Na een paar dagen gekeken of het pakket er al was ( dan kan ik een andere tv aanschaffen) Maar nee, het zou nog in het sorteercentrum liggen en daar was het dagen later nog steeds.
Post nl geschreven, gebeld, maar ze kunnen niets voor me doen zeggen ze. Bol was hun aanspreekpartner in deze, omdat ik het naar een retouren antwoordnummer had gestuurd. Geen enkele instantie doet iets tegen deze lieden. Allemaal verschuilen ze zich achter een wet van 1949. Thuiswinkelwaarborg verwijst naar geschillencommisie, ja en die volgen die oude wet, met droge ogen welteverstaan.Consumentenbond weet niet of ze iets kunnen, sp wil kamervragen stellen en wij zij ons geld kwijt. Mooi geregeld.

GeminiAlpha

Ongelezen bericht door GeminiAlpha »

GeminiAlpha schreef:heb vd week een pakket naar BOL teruggestuurd em een track & trace code gekregen. Na bijna een week ligt het nog steeds in het postNL sorteercentrum, wil postNL mij middels t&t laten geloven. BOL zegt dat ik 14 dagen moet wachten en dan pas aan de bel kan/mag trekken. Ik heb er een slecht gevoel over...
Vanmorgen kreeg ik een automatisch mailtje van BOL dat ze het verwerkt hebben en ik binnenkort mijn geld teruggestort krijg. Wel nadat ik eergisteren een 'boos' mailtje met alle gegevens gestuurd gestuurd had. Gek genoeg geeft het track en trace nummer nog steeds aan dat het geen stap verder is gekomen en het in het sorteercentrum is blijven hangen.
Mijn postNL ervaring is er niet op vooruit gegaan.
Als ik het geld terug heb is he over en uit.
allemaal succes met BOL en PostNL.

JOHNN

Ongelezen bericht door JOHNN »

mBT. Track & Trace;

Zelf heb ik ervaren dat als ik een produkt bestel in Ierland en dan de Track & Treace code mee krijg dat die tot aan de grens van Engeland klopt maar erna in het niet verwijnt en niemand dan nog iets terug kan vinden,gelukkig heb ik het produkt wel ontvangen.

Ook heb ik ontdekt dat bij de douane en tntpost er met de pet naar gegooid wordt wat ik konstateerde dat de douane zich nog steeds aan de verouderde regels houdt en NIET de laatst gestelde WET volgt ! !

Ik heb dat laten weten aan de Europese commissie maar die was niet ge-innteresseerd ! Waarvan acte ! !

k1902

Ongelezen bericht door k1902 »

Ik zit in de penarie na een klacht die ik heb ingediend n.a.v. een pakket waarvan ik de ontvanger was. De klacht ging over de PostNL bezorger. Die bezorger heeft (vermoed ik, maar is natuurlijk niet bewijsbaar) wraak genomen door mijn adres te misbruiken. Want 2 weken na de klacht krijg ik vreemde post over opzeggingen op mijn adres. Dat wordt een hoop gedoe ben ik bang. Tevens stuitend dat binnen PostNL zo slecht omgesprongen wordt met deze informatie.

Maar hoe moet ik dit nu aanpakken? PostNL vertrouw ik dus echt niet. Kan ik , behalve regelen dat dingen weer goed komen, iets doen?

Strieper

Ongelezen bericht door Strieper »

Post.NL is een grote ellende sinds enkele maanden. Lang niet meer die betrouwbare partner van weleer.....

Wouterhorselenberg

Ongelezen bericht door Wouterhorselenberg »

Ook ik heb problemen met Post NL
Ik ben een student en was blij eindelijk mijn nieuwe computer hardware aanwist te kunnen kopen van ongeveer 80 euro via Ebay. Betaald via Paypal die mij kopers bescherming zou geven dat na betaling ik het pakket altijd zou ontvangen.
Maar na een hele tijd heb ook ik nog steeds niks binnen gehad. De verkoper gemaild en die gaf aan dat ik het pakket een week geleden al zou moeten hebben ontvangen en inderdaad op de PostNL site staat dat mijn pakket al bezorgt is op 1 december 2011. Echter heb ik, of mijn buren die ik goed vertrouw, nog niks gezien.
Er is zelfs de hele dag iemand thuis geweest en er is gewoon niemand langs geweest!
Na flink heen en weer bellen met PostNL kom ik nergens verder dan dat ze de chauffeur zullen na vragen en dat ik dan iets terug zou horen (wat natuurlijk niet gebeurt) en dat de verkoper een vermissing moet melden en een navraag formulier moet aanvragen. Terwijl als de verkoper dit probeert hij weer te horen krijgt dat juist de koper dit moet doen.
Ik sta dus met lege handen bij PostNL...
Daarna bij PayPal gekeken.. en daar zag ik staan dat als PostNL aangeeft dat hij bezorcht is dat het niet meer bij hun licht en dat hun niks meer voor me kunnen doen.

Wat moet ik nou? de verkoper heeft geloof ik eerlijk gehandeld (hij heeft zelfs de transactie bon gemaild).
Paypal kan mij ook niet helpen.
En PostNL (waar de fout is gemaakt) stuurt ons alleen maar heen en weer.
Ik kan gewoon niet geloven dat ik zoveel mensen met dit probleem zie en dat PostNL gewoon pakketjes achter kan houden zonder hiervoor gestraft te worden.
Mensen bij PostNL kunne dus gewoon een pakketje voor zichzelf houden zonder dat hier ooit wat aan gedaan zou worden

Hier moet iets aan worden gedaan!

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Wat moet ik nou? de verkoper heeft geloof ik eerlijk gehandeld (hij heeft zelfs de transactie bon gemaild).
Je kunt van de verkoper een nieuw product of je geld terug eisen als deze het product niet nogmaals kan leveren. Dat is kort gezegd je recht, of de verkoper nu te goeder trouw is of niet, het probleem ligt bij de verkoper.

Dat het pakket volgens PostNL bezorgd is doet niet ter zake.

Ivo81

Ongelezen bericht door Ivo81 »

riddert schreef:
Je kunt van de verkoper een nieuw product of je geld terug eisen als deze het product niet nogmaals kan leveren. Dat is kort gezegd je recht, of de verkoper nu te goeder trouw is of niet, het probleem ligt bij de verkoper.

Ik denk alleen dat het in dit geval niet opgaat, omdat het hier om een specifiek 'uniek' product gaat, welke niet zomaar opnieuwnaar je appartement verstuurd kan worden. Ook het geld terugvragen lijkt me niet de juiste oplossing; de verkoper hoeft net zo min te lijden onder de fouten van de tussenpersoon (PostNL) als de koper. Maar ik zou m'n wetboek er nog eens op moeten naslaan want 100% zeker ben ik niet.
Laatst gewijzigd door Ivo81 op 17 jul 2012 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ivo81 schreef:
riddert schreef:

Ik denk alleen dat het in dit geval niet opgaat, omdat het hier om een specifiek 'uniek' product gaat, welke niet zomaar opnieuw verstuurd kan worden. Ook het geld terugvragen lijkt me niet de juiste oplossing; de verkoper hoeft net zo min te lijden onder de fouten van de tussenpersoon (PostNL) als de koper.
Het is een nobel streven van u dat u de verkoper niet laat lijden, echter: De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Dat deze dit uitbesteed aan PostNL is prima, maar als PostNL iets niet levert, zal de verkoper toch of een nieuw product moeten sturen, of het betaalde geld terugbetalen.

Dat zijn de regels van het spel.

Gesloten