LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] grote blunder fietsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ramajo
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2011 00:03

grote blunder fietsverzekering

Ongelezen bericht door ramajo »

een maand geleden heb ik een nieuwe fiets gekocht in een fietsenwinkel, vanuit de winkel zou mijn fiets verzekerd worden bij oriondirect
na een tijdje kreeg ik de polis thuis en tot mijn verbazing klopte mijn gironummer totaal niet, een foutje vanuit de fietsenwinkel of vanuit oriondirect, de fietsenwinkel had even geen tijd dus heb ik oriondirect maar even gemaild met hoe of wat.
Nu kreeg ik gisteren een brief thuis van orion direct met een vreselijke blunder
Mijn fiets is voor de goede orde een stadfiets, zonder kenteken
in de brief staat:

tevens zullen wij de verzekering dan afmelden bij de rijksdienst voor het wegverkeer. Bij controle kan u daardoor wegens onverzekerd zijn een boete worden opgelegd

Nu is mijn vraag???? Sinds wanneer heeft de rijksdienst voor het wegverkeer iets te maken met een stadfiets???????? Zijn we nu bij orion verplicht fietsen te gaan verzekeren en krijg ik dan ook een kentekenbewijs, hahahahaha

natuurlijk heb ik orion gemaild om deze stomme fout voor te leggen, ben benieuwd of ik een reactie krijg, maar dat zal wel niet

ik ga nu snel op zoek naar een andere fietsverzekering, een verzekering die de regels kent

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: grote blunder fietsverzekering

Ongelezen bericht door rednax »

Zet de rest van de tekst van de brief hier ook even neer. Er staat vast meer in.

Kan best zijn dat het ipv een grote blunder van de verzekeraar een kwestie is van niet goed lezen/begrijpen van de brief door de ontvanger.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: grote blunder fietsverzekering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom bel je Orion niet even? Het is en blijft mensenwerk, en als er gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt.

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: grote blunder fietsverzekering

Ongelezen bericht door bert4321 »

na een tijdje kreeg ik de polis thuis en tot mijn verbazing klopte mijn gironummer totaal niet, een foutje vanuit de fietsenwinkel of vanuit oriondirect, de fietsenwinkel had even geen tijd dus heb ik oriondirect maar even gemaild met hoe of wat.
Die brief kan wel eens een standaardbrief zijn. Pas op met het afsluiten van een verzekering elders. Dat de betaling mislukt is betekent niet dat je van de verzekering af bent. Het kan dus zo zijn dat je later met incasso en bijkomende kosten te maken krijgt. Het beste kan je inderdaad gewoon (nogmaals) contact opnemen met Orion.

ramajo
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2011 00:03

Re: grote blunder fietsverzekering

Ongelezen bericht door ramajo »

verder staat er niks bijzonders in die brief, alleen dat ze de verzekering gaan opschorten

Het gaat hier om een vrijwillige fietsverzekering tegen diefstal, die staat echt niet aangemeld bij de rijksdienst voor het wegverkeer.

ik heb orion gisteren gemaild dus we wachten maar een reactie af.

Gesloten