LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Mousy schreef:Hou je commentaar maar voor je jij kwam niet met een oplossing hij echter wel dus k ga liever naar hem, hij helpt mij altijd en lost alles op dat bewijs heb je net gezien.
En t is geen test versie hij bestaat al sinds windows xp er is.
Jij doet je werk dus niet goed.
Op de site van Adobe staat:
bron: http://kb2.adobe.com/cps/000/6b3af6c9.htmlFlash Player on 64-bit operating systemsProducts affected
Was this helpful?YesNo
You might be on this page because you can't view content with the Flash Player. This is likely because your computer is running a 64-bit Web browser on a 64-bit operating system and you are trying to install Flash Player. Flash Player does not run in most 64-bit browsers. If you attempt to download the Flash Player in a 64-bit browser that does not support Flash Player, you will see a message from Adobe and a link back to this page. To install Flash Player, use a 32-bit Web browser on your 64-bit operating system. All major browsers are available in 32-bit versions and the Internet Explorer 32-bit browser is the default browser on Windows 64-bit systems.
Note: You can download a preview release of Flash Player with the codename "Square" that includes full support for 64-bit Web browsers on Windows, Mac and Linux computers from Adobe Labs (http://labs.adobe.com). The preview release installs into 64-bit Web browsers, so you do not need to use a 32-bit browser as described in the instructions below.
De link die jij gaf:
Lees eens zeer goed wat daar staat:Mousy schreef:Er is dus wel degelijk een flash player voor 64bit systemen
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html
Het gaat hierbij wel om een testversie welke niet geschikt is voor productie computers.Download the Flash Player "Square" preview for use on 64-bit operating sytems
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord!Mousy schreef:Er kunnen echter prestatieverschillen optreden. Als een 32-bits programma gebruikt maakt van eigen stuurprogramma's, werken die wellicht niet naar behoren in een 64-bits omgeving
heb je dit niet gelezen dan?
En dat noemt zich een pc monteur ehem
Trouwens k gebruik zelf vaak beta versies zoals de nieuwe flash player en deze werkt prima
En ook mn pc expert die heeft m gebruikt en die werkte ook prima
edit en dit ook over t hoofd gezien zeker :
Als u een 64-bits computer hebt, kunt u het beste programma's uitvoeren die zijn ontworpen voor een 64-bits computer.
Op een 64 bits Windows kunnen heel goed 32 bits programma's draaien.
Voor de drivers (stuurprogramma's ) moet wel alleen 64 bits versies gebruikt worden. 32 bits drivers werken op een 64 bits Windows niet.
Bij een 64 bits Windows krijgen de 32 bits programma's een eigen program files map: program files x86.
Bij 32 bits internet browsers vereisen 32 bit plugins: flashplayer, shockwave player, Air, java, enz.
Bij 64 bits internet browsers vereisen 64 bit plugins: flashplayer, shockwave player, Air, java, enz.
Het probleem is dat Adobe na al die jaren nog steeds geen stabiele 64 bits eindversies van flashplayer, shockwave player en Air heeft uitgebracht. Die bevinden nog steeds in de testfase.
Is hier spraken van dat Dell de boel oplicht?
Zeker niet.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
t Zal allemaal wel
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Ik ben toevallig wel een professional.Mousy schreef:t Zal allemaal wel
Ik weet dus heel goed waar ik over praat.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Dat laatste durf ik te betwijfelen... Wanneer ga je je gedane beloftes inlossen bbcs ?BBCS schreef:Ik ben toevallig wel een professional.Mousy schreef:t Zal allemaal wel
Ik weet dus heel goed waar ik over praat.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Welke beloftes?angel1978 schreef:Dat laatste durf ik te betwijfelen... Wanneer ga je je gedane beloftes inlossen bbcs ?BBCS schreef:Ik ben toevallig wel een professional.Mousy schreef:t Zal allemaal wel
Ik weet dus heel goed waar ik over praat.
Trouwens, ik heb al eens een keer bepaalde zaken geplaatst waar naar gevraag werd, werd er gelijk andere zaken die dat ontkrachtte geplaatst.
Oftewel: jij zult altijd de verdediging ingaan en wat voor bewijs ik ook plaats, jij zult mij nooit gelijk geven.
Vandaar dat ik er niet meer op inga.
Punt.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Jij hebt nooit iets geleverd.. Of moet ik de herhaalde vragen van alfatrion en WillemV hier nogmaals plaatsen ?BBCS schreef:
Trouwens, ik heb al eens een keer bepaalde zaken geplaatst waar naar gevraag werd, werd er gelijk andere zaken die dat ontkrachtte geplaatst.
Oftewel: jij zult altijd de verdediging ingaan en wat voor bewijs ik ook plaats, jij zult mij nooit gelijk geven.
Vandaar dat ik er niet meer op inga.
Punt.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Flash is er in 64 bits, het is alleen nog een beta. Ik gebruik hem al een tijdje en hij werkt prima, nog geen enkel probleem mee gehad.Pindakaaspotje schreef:Dan werk je via de internet explorer 32 bits versie. Flash is er (nog) niet in 64 bits versie.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Mousy -
vraag aan je expert eens waarom
Windows 7 Enterprise 64 bits 2 versies van Internet Explorer heeft?
1) "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
2) "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
Dit is namenlijk gewoon standaard op een 64 bits systeem - en de 2e is de 32bit versie van IE, gewoon om compatibility issues te voorkomen - zoals bijvoorbeeld dat van de TS (die maar een post heeft gedaan en verder nog geen respons heeft gegeven).
Daarnaast is de discussie over 64 bits adobe alleen interessant voor bedrijven, aangezien een beetje thuisgebruiker er niet om maalt of hij / zij een beta gebruikt. Maar in een zakelijke omgeving - waar stabiliteit belangrijk is - zal men dit niet gebruiken.
@ TS - om gelijk Dell van oplichterij te betitelen - is een beetje vreemd.
Als je nog garantie hebt - gewoon weer bellen, desnoods nieuwe case aanmaken.
Tenzij je hem 2e hands hebt gekocht.
vraag aan je expert eens waarom
Windows 7 Enterprise 64 bits 2 versies van Internet Explorer heeft?
1) "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
2) "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
Dit is namenlijk gewoon standaard op een 64 bits systeem - en de 2e is de 32bit versie van IE, gewoon om compatibility issues te voorkomen - zoals bijvoorbeeld dat van de TS (die maar een post heeft gedaan en verder nog geen respons heeft gegeven).
Daarnaast is de discussie over 64 bits adobe alleen interessant voor bedrijven, aangezien een beetje thuisgebruiker er niet om maalt of hij / zij een beta gebruikt. Maar in een zakelijke omgeving - waar stabiliteit belangrijk is - zal men dit niet gebruiken.
@ TS - om gelijk Dell van oplichterij te betitelen - is een beetje vreemd.
Als je nog garantie hebt - gewoon weer bellen, desnoods nieuwe case aanmaken.
Dell geeft standaard 1 jaar garantie - dus tot 16-11-2011 zou deze moeten lopen.ik heb een laptop (inspiron 7010) van Dell gekocht op 17-11-2010
Tenzij je hem 2e hands hebt gekocht.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Guardian72 schreef:Mousy -
vraag aan je expert eens waarom
Windows 7 Enterprise 64 bits 2 versies van Internet Explorer heeft?
1) "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"
2) "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"
Dit is namenlijk gewoon standaard op een 64 bits systeem - en de 2e is de 32bit versie van IE, gewoon om compatibility issues te voorkomen - zoals bijvoorbeeld dat van de TS (die maar een post heeft gedaan en verder nog geen respons heeft gegeven).
Daarnaast is de discussie over 64 bits adobe alleen interessant voor bedrijven, aangezien een beetje thuisgebruiker er niet om maalt of hij / zij een beta gebruikt. Maar in een zakelijke omgeving - waar stabiliteit belangrijk is - zal men dit niet gebruiken.
@ TS - om gelijk Dell van oplichterij te betitelen - is een beetje vreemd.
Als je nog garantie hebt - gewoon weer bellen, desnoods nieuwe case aanmaken.Dell geeft standaard 1 jaar garantie - dus tot 16-11-2011 zou deze moeten lopen.ik heb een laptop (inspiron 7010) van Dell gekocht op 17-11-2010
Tenzij je hem 2e hands hebt gekocht.
Dit heeft niets met de garantie te maken.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 feb 2011 21:15
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Ik ben Bas,
Over Dell;
Ik heb ook een Inspiron 1525 gekocht omdat het er goed uit leek te zien.
Vervolgens had ik 2 dagen daarna al problemen met het toetsenbord, de A deed het niet, de c en de q en nog wel meer letters. Vervolgens bellen ze je terug met het volgende;
We sturen u een doos waar u de computer in kunt doen en vervolgens wordt de doos opgehaald door een service.
Dit is allemaal keurig gedaan enz.
Later toen de laptop terug kwam was de accu kapot, kom hem niet opladen enz.
Weer met Dell gebeld voor een oplossing; We leveren geen garantie uit over de opladers etc. Dit valt onder eigen risico.
Dus ja,
Dell Klantenservice is o.A oplichterij.
Ze laten je overgens 30 minuten lang wachten in de wachtrij, daarna zoeken ze voor een probleem; weer 10 minuten en dan komen ze met een heel verhaal.
De kosten samen voor 1 dell gesprek waren ongeveer 50 minuten. Dan krijg je de extra 0900 nummer kosten + de vaste kosten van een telefoon.
Nu heb ik een Acer desktop, werkt prima etc.
todat de pc ongelofelijk sloom werd, en ik had niet eens de helft verbruikt.
Virusscanner erover heen laten gaan; clean!
Ik bellen met Acer;
Dag meneer Bas, dank u dat je belt met de Acer support bla bla bla..
Daarna blijkt dat je een recovery CD moet aanvragen voor €60,- !
Bleek dat ik deze niet eens nodig had, en zij mijn vraag gewoon niet goed begreep. Weer 30 minuten kosten.
Mensen; Probeer het zelfstandig via via op te lossen, want deze support kost je extra geld.
Mvg,
Bas
Over Dell;
Ik heb ook een Inspiron 1525 gekocht omdat het er goed uit leek te zien.
Vervolgens had ik 2 dagen daarna al problemen met het toetsenbord, de A deed het niet, de c en de q en nog wel meer letters. Vervolgens bellen ze je terug met het volgende;
We sturen u een doos waar u de computer in kunt doen en vervolgens wordt de doos opgehaald door een service.
Dit is allemaal keurig gedaan enz.
Later toen de laptop terug kwam was de accu kapot, kom hem niet opladen enz.
Weer met Dell gebeld voor een oplossing; We leveren geen garantie uit over de opladers etc. Dit valt onder eigen risico.
Dus ja,
Dell Klantenservice is o.A oplichterij.
Ze laten je overgens 30 minuten lang wachten in de wachtrij, daarna zoeken ze voor een probleem; weer 10 minuten en dan komen ze met een heel verhaal.
De kosten samen voor 1 dell gesprek waren ongeveer 50 minuten. Dan krijg je de extra 0900 nummer kosten + de vaste kosten van een telefoon.
Nu heb ik een Acer desktop, werkt prima etc.
todat de pc ongelofelijk sloom werd, en ik had niet eens de helft verbruikt.
Virusscanner erover heen laten gaan; clean!
Ik bellen met Acer;
Dag meneer Bas, dank u dat je belt met de Acer support bla bla bla..
Daarna blijkt dat je een recovery CD moet aanvragen voor €60,- !
Bleek dat ik deze niet eens nodig had, en zij mijn vraag gewoon niet goed begreep. Weer 30 minuten kosten.
Mensen; Probeer het zelfstandig via via op te lossen, want deze support kost je extra geld.
Mvg,
Bas
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 13 sep 2009 21:06
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Klantenservice bij dell bestaat niet.IK ben al maandenlang bezig een kapotte computer om te ruilen.Krijg van die aso's geen reactie
wampievesta
wampievesta
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Erg korte omschrijving.wampievesta schreef: Klantenservice bij dell bestaat niet.IK ben al maandenlang bezig een kapotte computer om te ruilen.Krijg van die aso's geen reactie
wampievesta
Wat is er kapot ?
Wat is de oorzaak ?
Wanneer is het gekocht, en hoe lang is de garantie (is er garantie bijgekocht)
Waar is het gekocht?
En, hoe vaak heb je het al gesproken?
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Geschatte leverdatum: nieuw 07-04-2011 - oud 31-03-2011
Datum van bestelling: nieuw 03-03-2011- oud 01-03-2011
Status van bestelling: •Bestelling ontvangen
Xps 17 FHD 3D 550m i7-2720QM
02-03-2011 Gebeld door Dell voor een Prove off payment, zoals zei dit noemen. Bovendien willen ze een print screen van de betaling. Dit als bewijs van betalen van de orde.
03-03-2011 Gebeld door een medewerker van Dell, dat er een fout in de specificatie is gemaakt en dat de order opnieuw besteld moet worden. Deze fout kwam door Dell zelf in compensatie een gratis Logitech muis.
Dit zouden ze in orde maken.
Vervolgens op 08-03-2011 eindelijk (naar veel email's richting Dell) de gegevens van de nieuwe order ontvangen om te controleren of er geen fouten zijn gemaakt in de nieuwe order. Het is Dell en ik was huiverig voor fouten in de nieuwe order die zij zelf geplaatst hadden.
15-03-2011 Bestelling staat nog steeds op ontvangen. Contact gezocht via de chat om te vragen hoelang het nog zal duren voor er geleverd gaat worden. Vervolgens gebeld door een medewerker. Er is een fout gemaakt in de betaling met de BTW. of ik nog een klein rest bedrag wil overmaken. Bij de volgende bestelling krijgt u korting op het nieuwe product. Wel weer even een print screen van de betaling maken voor ze. Hierdoor maak je de koop definitief, wettelijk gezien. Dus heb mijn bedenkingen hierbij.
16-03-2011 Mail gestuurd op de 15de, hoelang dit nog gaat duren gezien de levering termijn. Kort bericht terug dat het bij de financiële afdeling ligt en dat ze er boven op zitten.
Raar is het wel, na alles wat ik op het internet heb besteld, is het bij Dell een uitzonderlijke vreemde gang van zaken. Tijdens de afhandeling moet u zelf richting Dell mailen of bellen om duidelijkheid te krijgen over je order. Eigenlijk hoort Dell B.V. zelf je als klant up-to-date te houden over de status van de bestelling.
Update: 18-03-2011
Status van bestelling: Geannuleerd
Heb geen idee waarom dit is gebeurd.. Morgen weer even bellen!
Datum van bestelling: nieuw 03-03-2011- oud 01-03-2011
Status van bestelling: •Bestelling ontvangen
Xps 17 FHD 3D 550m i7-2720QM
02-03-2011 Gebeld door Dell voor een Prove off payment, zoals zei dit noemen. Bovendien willen ze een print screen van de betaling. Dit als bewijs van betalen van de orde.
03-03-2011 Gebeld door een medewerker van Dell, dat er een fout in de specificatie is gemaakt en dat de order opnieuw besteld moet worden. Deze fout kwam door Dell zelf in compensatie een gratis Logitech muis.
Dit zouden ze in orde maken.
Vervolgens op 08-03-2011 eindelijk (naar veel email's richting Dell) de gegevens van de nieuwe order ontvangen om te controleren of er geen fouten zijn gemaakt in de nieuwe order. Het is Dell en ik was huiverig voor fouten in de nieuwe order die zij zelf geplaatst hadden.
15-03-2011 Bestelling staat nog steeds op ontvangen. Contact gezocht via de chat om te vragen hoelang het nog zal duren voor er geleverd gaat worden. Vervolgens gebeld door een medewerker. Er is een fout gemaakt in de betaling met de BTW. of ik nog een klein rest bedrag wil overmaken. Bij de volgende bestelling krijgt u korting op het nieuwe product. Wel weer even een print screen van de betaling maken voor ze. Hierdoor maak je de koop definitief, wettelijk gezien. Dus heb mijn bedenkingen hierbij.
16-03-2011 Mail gestuurd op de 15de, hoelang dit nog gaat duren gezien de levering termijn. Kort bericht terug dat het bij de financiële afdeling ligt en dat ze er boven op zitten.
Raar is het wel, na alles wat ik op het internet heb besteld, is het bij Dell een uitzonderlijke vreemde gang van zaken. Tijdens de afhandeling moet u zelf richting Dell mailen of bellen om duidelijkheid te krijgen over je order. Eigenlijk hoort Dell B.V. zelf je als klant up-to-date te houden over de status van de bestelling.
Update: 18-03-2011
Status van bestelling: Geannuleerd
Heb geen idee waarom dit is gebeurd.. Morgen weer even bellen!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Die is vreemd.Icarus74 schreef: Update: 18-03-2011
Status van bestelling: Geannuleerd
Heb geen idee waarom dit is gebeurd.. Morgen weer even bellen!
Het zou kunnen doordat er een onderdeel niet meer leverbaar is - maar mijn ervaring met Dell is dat men inderdaad de klant (of a.s. klant) totaal niet op de hoogte houd - behoudens een mail met 'bestelling ontvangen en verwachte leverdatum is...'.
En dat terwijl mijn werkgever toch een 'gold service' contract met Dell heeft
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
In november 2010 kocht ik een Dell computer. Eigenlijk meteen al merkte ik dat er fouten waren. Daarom heeft mijn zoon geprobeerd om windows 7 opnieuw te installeren. Zonder resultaat.
Eindeloos gebeld met Dell. Dagelijks ongeveer 15 tot 20 minuten aan de telefoon. Mijn computer staat bij mijn zoon en ik woon in Duitsland. Eindelijk monteur aan de lijn die van mening is dat de computer niet kan worden opgehaald (terwijl we collect en return hebben). Klacht ingediend en eindelijk mailadres gekregen. Krijg echter op geen enkele wijze reactie van Dell. Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met Dell klantenservice.
Eindeloos gebeld met Dell. Dagelijks ongeveer 15 tot 20 minuten aan de telefoon. Mijn computer staat bij mijn zoon en ik woon in Duitsland. Eindelijk monteur aan de lijn die van mening is dat de computer niet kan worden opgehaald (terwijl we collect en return hebben). Klacht ingediend en eindelijk mailadres gekregen. Krijg echter op geen enkele wijze reactie van Dell. Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met Dell klantenservice.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Hallo, ik ben Véronique
ja, die zijn er de mensen die opgelicht worden door Dell.
Ik heb eind mei 2011 inktcassettes voor een all in one 966 printer besteld en betaald via bankoverschrijving (€57,98 die vooraf aan levering voldaan moet worden). Door het ene of andere duister reden heeft Dell de order geannuleerd maar niet het geld teruggestoord!! Ondanks meermalen contact met Dell, is er tot vandaag niet terug betaald of geen goederen geleverd voor dat bedrag. SCHANDALIG!
Heb vandaag weer een mail naar Dell opgestuurd om te reclameren maar het ziet er naar uit dat ik naar mijn geld kan gaan fluiten :evil.
ja, die zijn er de mensen die opgelicht worden door Dell.
Ik heb eind mei 2011 inktcassettes voor een all in one 966 printer besteld en betaald via bankoverschrijving (€57,98 die vooraf aan levering voldaan moet worden). Door het ene of andere duister reden heeft Dell de order geannuleerd maar niet het geld teruggestoord!! Ondanks meermalen contact met Dell, is er tot vandaag niet terug betaald of geen goederen geleverd voor dat bedrag. SCHANDALIG!
Heb vandaag weer een mail naar Dell opgestuurd om te reclameren maar het ziet er naar uit dat ik naar mijn geld kan gaan fluiten :evil.
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Jij schreef eerder dat je een 32 bits IE niet kunt draaien in 64 bits windows. Dat is dus echt onzin. In veel gevallen werken plugins niet op 64 bits IE versies dus dan ben je aangewezen op 32 bits.Mousy schreef:Er kunnen echter prestatieverschillen optreden. Als een 32-bits programma gebruikt maakt van eigen stuurprogramma's, werken die wellicht niet naar behoren in een 64-bits omgeving
heb je dit niet gelezen dan?
En dat noemt zich een pc monteur ehem
Trouwens k gebruik zelf vaak beta versies zoals de nieuwe flash player en deze werkt prima
En ook mn pc expert die heeft m gebruikt en die werkte ook prima
edit en dit ook over t hoofd gezien zeker :
Als u een 64-bits computer hebt, kunt u het beste programma's uitvoeren die zijn ontworpen voor een 64-bits computer.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Dell Klantenservice - OPLICHTERIJ
Welke beloftes?angel1978 schreef:
Dat laatste durf ik te betwijfelen... Wanneer ga je je gedane beloftes inlossen bbcs ?
Trouwens, ik heb al eens een keer bepaalde zaken geplaatst waar naar gevraag werd, werd er gelijk andere zaken die dat ontkrachtte geplaatst.
Oftewel: jij zult altijd de verdediging ingaan en wat voor bewijs ik ook plaats, jij zult mij nooit gelijk geven.
Vandaar dat ik er niet meer op inga.
Punt.[/quote]
Ik ben het met BBCS eens, niemand heeft elkaar geloof ik ooit belooft wanneer je een account aanmaakt op het RADAR forum. BBCS weet heel goed waar het over heeft, dat merk je als je zelf ook werkt in dezelfde sector. En zijn point over 64 bits is terecht, je moet rekening houden met wat je voor software gaat draaien op je pc. Is de meeste geschreven voor 32bits instructies, blijf dan bij 32bts. Alleen als er echt iets is wat iets beter werkt op een 64bits OS dan kan je het overwegen. Office 2010 is overigens de eerste versie van Office wat ook in 64bts versie te koop is.
En nee, ben geen goede vriend van BBCS. Ik ben zelf werkzaam in de IT sector, en ben al 28 jaar bezig met alles wat met computers te maken heeft. Ben trots dat ik van mijn hobby m'n werk kon maken, ga dus met plezier naar mijn werk Ik merk dus in veel posts van BBCS dat ie veel kennis heeft, en dat het te gemakkelijk weggewuifd wordt met "het zal wel" of wat dan ook. Kom zelf met argumenten, niet alleen met "het zal wel".
Wat DELL betreft, vergeleken met jaren geleden is DELL er best op vooruit gegaan. Ooit moest je je pc opsturen naar Ierland en de kosten waren voor jezelf. Dat is nu wel anders, om maar even een voorbeeld te noemen. Wat de zakelijke markt betreft ligt het er aan wat voor onderhoudscontract je hebt en wat de afspraken daarin zijn en hoe je daar mee om gaat. Door de bank genomen zijn consumenten liever negatief dan positief. Het is immers voor de mens makkelijker om slechte dingen op te noemen van iemand of een bedrijf, dan goede dingen.