LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] xbox live

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sebastiaankop
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2011 19:18

xbox live

Ongelezen bericht door sebastiaankop »

Hey mensen,

Ik ben al een tijd lid van xbox live gold. Nu is mijn interesse voor het online gamen over. Ik wil alleen nog maar offline spelen (single player missies).

Als ik bij xbox live probeer af te melden wordt ik gewaarschuuwd dat mijn savegames niet meer zullen werken. Hieruit begrijp ik dat die savegames bij xbox staan en dat ik er niet meer bij kan als ik geen xbox live meer wil.

Dat begrijp ik niet goed omdat ik voor het hele live avontuur een lange tijd met de xbox spellen offline, single player, heb gespeeld.

Toen stonden de savegames ook niet online opgeslagen want ik had geen live.

Als ik van live af wil ben ik ook credits kwijt die ik betaald heb en die aan mijn live account zijn gekoppeld.

Het is me uberhaubt niet gelukt om van live af te komen dus besloot ik mijn xbox te resetten en alle instellingen opnieuw te doen maar dan zonder live.

Dat werkte niet omdat je je live account moet opgeven anders doet de xbox het niet.

Het rare is dat ik hiermee mijn savegames kwijt was (daar had ik me op voorbereid omdat ik van live af wilde) maar na het gedwongen moeten inloggen op live waren de savegames niet terug. Met andere woorden: Ze worden niet eens opgeslagen bij xbox en toch werken ze niet meer als je stopt met xbox live gold.

Mijn vraag is of xbox mag dreigen je savegames (afkomstig uit netjes gekochte single player spellen) te verwijderen.

Ik begrijp dat je niet meer tegen elkaar kan spelen, daar is de betaalde versie van live ook voor bedoeld, maar ik snap niet waarom xbox dreigt al je savegames de toegang te ontzeggen.

Groeten,

Sebastiaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: xbox live

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom Gold niet stoppen en gewoon verder gaan met Silver ?. Die is voor zover ik weet nog steeds gratis. Dan hoef je je ook niet af te melden.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: xbox live

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ik gebruik al aantal jaartjes Xbox LIve Gold en wanneer je het gewoon laat aflopen veranderd er niks behalve dat je Gold member bent, dus geen nieuwe demo's gelijk kan downloaden, niet online kan gamen tegen andere spelers etc. Het verhaal dat je alles kwijt zou zijn klopt echt niks van, dit zou betekenen dat ik 5 keer alles kwijt moet zijn geweest toen ik 1 dag te laat was om een aboo te kopen en te redeemen.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: xbox live

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik gebruik al aantal jaartjes Xbox LIve Gold en wanneer je het gewoon laat aflopen veranderd er niks behalve dat je Gold member bent
Volgens mij val je terug naar "Silver".

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: xbox live

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Oops, ja dat klopt, een typo van mijn kant. Ja je veranderd inderdaad van Gold naar Silver member. Hierdoor kun je dus niet gelijk de laatste demo's downloaden etc, etc. Wat ik hierboven heb ingetypt :D

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: xbox live

Ongelezen bericht door drevil360nl »

Zoals iedereen al heeft vermeld word je vanzelf live silver member. Je kan dan alleen geen online multiplayer games meer spelen. Waarom wil je verlost zijn van live? Heb/had je soms een gemodde xbox die gebanned is met "backup" games?

Ik vind het maar een vreemde vraag.....

Gesloten