LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arkefly misleid consumenten
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Arkefly misleid consumenten
Tijdens het doen van een boeking bij Arkefly blijkt dat nog voor de boeking afgerond is, de boeking reeds heeft plaats gevonden.
Voor annulering hiervan blijkt dat 100% van de reissom betaald dient te worden.
Pas hiervoor op!!
Bij het betalen van de reissom (3 maande voordat de reis plaats vond) bleek namelijk dat de totale reissom in 1 keer betaald diende te worden, dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van de ANVR waarbij Arkefly is aangesloten.
Hierbij wordt gesteld dat bij boeking een percentage in rekening gebracht mag worden en 6 weken voor de reis de totale reissom moet zijn voldaan.
Hiervan mag worden afgeweken MITS dit duidelijk wordt vermeld.
Niet dus.
Arkefly speculeerd hierbij dat de consument dit niet aan zal vechten en gewoon betaald ondanks dat ze hun eigen regels op grove wijze overtreden.
Ik heb met verschillende reis organisaties contact gehad, en zij allen handhaven de ANVR regels.
Met andere woorden boek NOOIT rechtstreeks bij Arkefly.
Voor annulering hiervan blijkt dat 100% van de reissom betaald dient te worden.
Pas hiervoor op!!
Bij het betalen van de reissom (3 maande voordat de reis plaats vond) bleek namelijk dat de totale reissom in 1 keer betaald diende te worden, dit in tegenstelling tot de algemene voorwaarden van de ANVR waarbij Arkefly is aangesloten.
Hierbij wordt gesteld dat bij boeking een percentage in rekening gebracht mag worden en 6 weken voor de reis de totale reissom moet zijn voldaan.
Hiervan mag worden afgeweken MITS dit duidelijk wordt vermeld.
Niet dus.
Arkefly speculeerd hierbij dat de consument dit niet aan zal vechten en gewoon betaald ondanks dat ze hun eigen regels op grove wijze overtreden.
Ik heb met verschillende reis organisaties contact gehad, en zij allen handhaven de ANVR regels.
Met andere woorden boek NOOIT rechtstreeks bij Arkefly.
Re: Arkefly misleid consumenten
Huh? Als je iets koopt dan betaal je toch meteen? Als je het niet kan betalen moet je niet boeken.....
Re: Arkefly misleid consumenten
Vliegtickets moet je meestal, in een keer betalen.
Bij een pakketreis heb je een aanbetaling mits je langer dan 6 weken voor vertrek zit.
Bij een pakketreis heb je een aanbetaling mits je langer dan 6 weken voor vertrek zit.
Re: Arkefly misleid consumenten
ANVR voorwaarden zijn in dit geval niet van toepassing, aangezien het om losse vliegtickets gaat!!!
Indien je alleen tickets boekt, dien je altijd DIRECT het volledige bedrag te betalen. Ongeacht met wie je vliegt, bij wie je boekt en hoelang van te voren je boekt!
Dit heeft niks met speculeren of overtreding van regels te maken.
Als je bij een reisbureau toch een aanbetaling voor een losse ticket kan doen, wat ik betwijfel, dan heb je als klant heeeeeeeeel erg mazzel, aangezien een reisbureau gigantisch veel risico loopt op deze manier.
Indien je alleen tickets boekt, dien je altijd DIRECT het volledige bedrag te betalen. Ongeacht met wie je vliegt, bij wie je boekt en hoelang van te voren je boekt!
Dit heeft niks met speculeren of overtreding van regels te maken.
Als je bij een reisbureau toch een aanbetaling voor een losse ticket kan doen, wat ik betwijfel, dan heb je als klant heeeeeeeeel erg mazzel, aangezien een reisbureau gigantisch veel risico loopt op deze manier.
Re: Arkefly misleid consumenten
je kunt zelf ook de klos zijn bij een overboeking na de late ontvangst van de ticket, er zal geen reisburo een ticket bestellen zonder een 100 % betaling,ergo ze laten je aan betalen en bestellen geen tickettroyair schreef:ANVR voorwaarden zijn in dit geval niet van toepassing, aangezien het om losse vliegtickets gaat!!!
Indien je alleen tickets boekt, dien je altijd DIRECT het volledige bedrag te betalen. Ongeacht met wie je vliegt, bij wie je boekt en hoelang van te voren je boekt!
Dit heeft niks met speculeren of overtreding van regels te maken.
Als je bij een reisbureau toch een aanbetaling voor een losse ticket kan doen, wat ik betwijfel, dan heb je als klant heeeeeeeeel erg mazzel, aangezien een reisbureau gigantisch veel risico loopt op deze manier.
Re: Arkefly misleid consumenten
Bijna vergeten, ook dat nogHar06 schreef: je kunt zelf ook de klos zijn bij een overboeking na de late ontvangst van de ticket, er zal geen reisburo een ticket bestellen zonder een 100 % betaling,ergo ze laten je aan betalen en bestellen geen ticket
Vroeger waren er nog wel van die Achenebbisj reisbureautjes die dit idd deden voor " goeie " klanten........ of zij waren de sjaak als het mis ging, maar idd meestal de klant zelf. Eigen schuld dikke bult
Re: Arkefly misleid consumenten
Typisch gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Onbetaalbaar!
Onbetaalbaar!
Re: Arkefly misleid consumenten
En aan wie is dit gericht?tufima schreef:Typisch gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Onbetaalbaar!
Mocht je naar mij willen verwijzen. Sorry tufima, ik werk zelf voor een touroperator dus ik weet maar al te goed van de hoed en de rand
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
Bij Travelpoort, waar ik regelmatig boek hanteren ze WEL de ANVR voorwaarden en betaal ik 15% bij boeking en de de resterende som 6 weken van te voren.
Zie hier de ANVR voorwaarden:
Artikel 3 Betaling
1. a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15% van
de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises,
lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen, eigen-vervoerreizen inzake de
verhuur van motorboten of zeiljachten en reizen buiten Europa en de Middellandse
Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger
kenbaar.
DUS:
ZIJ MAKEN DAT VOORAF DUIDELIJK AAN DE REIZIGER KENBAAR!!
Zie hier de ANVR voorwaarden:
Artikel 3 Betaling
1. a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15% van
de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises,
lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen, eigen-vervoerreizen inzake de
verhuur van motorboten of zeiljachten en reizen buiten Europa en de Middellandse
Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger
kenbaar.
DUS:
ZIJ MAKEN DAT VOORAF DUIDELIJK AAN DE REIZIGER KENBAAR!!
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
mangogirl
Huh? Als je iets koopt dan betaal je toch meteen? Als je het niet kan betalen moet je niet boeken.....
Oh jij betaald je boodschappen altijd 3 maanden tevoren??
Huh? Als je iets koopt dan betaal je toch meteen? Als je het niet kan betalen moet je niet boeken.....
Oh jij betaald je boodschappen altijd 3 maanden tevoren??
Re: Arkefly misleid consumenten
Uhhh, nee, ik betaal mijn boodschappen op het moment dat ik besluit boodschappen te gaan halen, niet pas op het moment dat ik besluit de aardappels te gaan gebruiken. En ik betaal mijn vliegtickets op het moment dat ik besluit vliegtickets te boeken niet pas een paar weken voor vertrek.Stairway2heaven schreef:
Oh jij betaald je boodschappen altijd 3 maanden tevoren??
Trouwens, ik vond, redelijk makkelijk moet ik zeggen, dit op de site van arkefly:
Hoe betaal ik mijn ticket?
Oplossing
Als u online een ticket boekt, kunt u betalen met een Europese creditcard of via iDEAL. U ontvangt na de boeking van per e-mail een bevestiging met een factuur/specificatie. Indien uw betaling niet succesvol verloopt, is uw boeking wel vastgelegd in ons reserveringssysteem. In de boekingsbevestiging die u ontvangt staat een instructie over hoe u de reissom kunt voldoen.
Andere betaalwijzen, zoals acceptgiro, zijn niet mogelijk.
Het is daarnaast niet mogelijk om op een later tijdstip uw betalingsdetails door te geven, om aan te geven dat u op een later tijdstip wilt betalen of om in termijnen te betalen.
Dus niet meer zo mopperen dat ze dit nergens vermelden en niet vooraf kenbaar maken (nog afgezien van wat iedereen hier zegt over het feit dat het boeken van losse vliegtickets onder andere voorwaarden valt als het boeken van een pakketreis). Travelpoort is overigens een touroperator en geen luchtvaartmaatschappij zoals arkefly, da's appels met peren vergelijken....
Laatst gewijzigd door mangogirl op 20 nov 2011 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 19 nov 2011 09:37
Re: Arkefly misleid consumenten
Klopt inderdaad. Boeking al rond voordat je er erg in hebt. Echter reis naar Orlando en service prima bevallen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
Maar die aardappels krijg je niet pas na 3 maanden.
Overigens wat jij zegt is ook precies wat ik zei:
"In de boekingsbevestiging die u ontvangt staat een instructie over hoe u de reissom kunt voldoen"
Dit is dus achteraf en niet vooraf zoals in de ANVR voorwaarden is vastgelegd en waar Arkefly zich aan verbonden heeft.
Als dit mij bekend was had ik dus NOOIT via Arkefly geboekt en zal dit dus ook NOOIT meer doen.
Overigens wat jij zegt is ook precies wat ik zei:
"In de boekingsbevestiging die u ontvangt staat een instructie over hoe u de reissom kunt voldoen"
Dit is dus achteraf en niet vooraf zoals in de ANVR voorwaarden is vastgelegd en waar Arkefly zich aan verbonden heeft.
Als dit mij bekend was had ik dus NOOIT via Arkefly geboekt en zal dit dus ook NOOIT meer doen.
Re: Arkefly misleid consumenten
Dan ga je maar niet meer met het vliegtuig want zelfs bij ryanair en wizzair betaal je op monent van boeking,ook al boek je een vlucht voor over zes maanden.Ook bij klm is dit zo.Zo zeuren om een bagatel,belachelijk!
Re: Arkefly misleid consumenten
Oh, nu snap ik het! Je bent gewoon niet zo'n goeie lezer! Er staat toch duidelijk dat je achteraf een instructie ontvangt hoe de reissom te voldoen als de betaling niet succesvol is verlopen (stel me zo voor dat dat gebeurt als je rekeningnummer niet klopt of als er niet genoeg geld op je rekening staat).Stairway2heaven schreef: Overigens wat jij zegt is ook precies wat ik zei:
"In de boekingsbevestiging die u ontvangt staat een instructie over hoe u de reissom kunt voldoen"
Dit is dus achteraf en niet vooraf zoals in de ANVR voorwaarden is vastgelegd en waar Arkefly zich aan verbonden heeft.
Als dit mij bekend was had ik dus NOOIT via Arkefly geboekt en zal dit dus ook NOOIT meer doen.
Kortom, als je wat beter gelezen had had je kunnen terugvinden dat Arkefly wel degelijk aangeeft dat je alles meteen moet betalen, ze misleiden niemand, doen niks stiekems.....
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
Oh, waar dan?mangogirl schreef: Oh, nu snap ik het! Je bent gewoon niet zo'n goeie lezer! Er staat toch duidelijk dat je achteraf een instructie ontvangt hoe de reissom te voldoen als de betaling niet succesvol is verlopen (stel me zo voor dat dat gebeurt als je rekeningnummer niet klopt of als er niet genoeg geld op je rekening staat).
Kortom, als je wat beter gelezen had had je kunnen terugvinden dat Arkefly wel degelijk aangeeft dat je alles meteen moet betalen, ze misleiden niemand, doen niks stiekems.....
Re: Arkefly misleid consumenten
Ik dacht even dat je een grapje maakte, maar voor het geval van niet heb ik de tekst in mijn eerdere post even rood gemarkeerd. Staat op hun site; veelgestelde vragen>betalen, dus niet weggemoffeld ofzo.Stairway2heaven schreef: Oh, waar dan?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
Blijft nog steeds staan:mangogirl schreef:
Ik dacht even dat je een grapje maakte, maar voor het geval van niet heb ik de tekst in mijn eerdere post even rood gemarkeerd. Staat op hun site; veelgestelde vragen>betalen, dus niet weggemoffeld ofzo.
ZIJ MAKEN DAT VOORAF DUIDELIJK AAN DE REIZIGER KENBAAR!!
Dus tijdens het boeken neem ik dan aan.
Re: Arkefly misleid consumenten
Nee, was niet aan jou gericht.troyair schreef:En aan wie is dit gericht?tufima schreef:Typisch gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Onbetaalbaar!
Mocht je naar mij willen verwijzen. Sorry tufima, ik werk zelf voor een touroperator dus ik weet maar al te goed van de hoed en de rand
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 nov 2011 06:18
Re: Arkefly misleid consumenten
Het gaat hierbij wel om een groep van 8 personen en een bedrag van ruim 4.500 euro. Geen peanuts dus!!sprookje schreef:Dan ga je maar niet meer met het vliegtuig want zelfs bij ryanair en wizzair betaal je op monent van boeking,ook al boek je een vlucht voor over zes maanden.Ook bij klm is dit zo.Zo zeuren om een bagatel,belachelijk!
Reden genoeg voor Arkefly om hun klanten van de juiste informatie te voorzien.
Boek al jaren bij TRAVELPOORT en daar weten ze WEL hoe ze hun klanten dienen te behandelen!!