LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
(Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Goedemorgen waarde (oude) Ben/T-Mobile klant(en) v/m,
Dit topic wordt door mij geopend om te bezien hoeveel oude klanten er gedwongen worden om van het huidige/voormalige rechten af te zien, in het kader van een nieuw door T-Mobile bedacht abonnementen offensief.
Het doel is om T-Mobile te stoppen met deze koerswijzging richting haar (voormalige) klanten.
Graag verneem ik of dit jou, recentelijk of eerder, is overkomen.
Bij voorkeur een kort bericht in here, inhoudelijk via e-mail of pm.
Met vriendelijke groet,
C-A
Dit topic wordt door mij geopend om te bezien hoeveel oude klanten er gedwongen worden om van het huidige/voormalige rechten af te zien, in het kader van een nieuw door T-Mobile bedacht abonnementen offensief.
Het doel is om T-Mobile te stoppen met deze koerswijzging richting haar (voormalige) klanten.
Graag verneem ik of dit jou, recentelijk of eerder, is overkomen.
Bij voorkeur een kort bericht in here, inhoudelijk via e-mail of pm.
Met vriendelijke groet,
C-A
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Klant sinds 1999 altijd keurig betaald. Nokia 6150 (wie kent haar nog) enigste "gesponsorde" GSM.
Nu na 12 jaar zonder enige vorm van compensatie een MEGA tariefs verhoging.
Buitendat het zeer klantonvriendelijk is, vraag ik me af of het opzeggen van een contract juridisch haalbaar is.
Nu na 12 jaar zonder enige vorm van compensatie een MEGA tariefs verhoging.
Buitendat het zeer klantonvriendelijk is, vraag ik me af of het opzeggen van een contract juridisch haalbaar is.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ik ben ook een oude Ben klant, sinds 1999 netjes betalende tevreden klant tot ik een brief van T Mobile kreeg dat ze eenzijdig het contract opzeggen waardoor ik in plaats van 11,5 cent per minuut nu 30 cent per minuut moet gaan betalen.
Niets tegen vooruitgang maar in één keer drie maal zoveel betalen kan gewoon niet.
Heb mij mijn rechtsbijstand gecheckt wat de mogelijkheden zijn, zij geven aan dat éénzijdig opzeggen ook vanuit de provider moglijk is.
Als er iemand nog een goede suggestie heeft klim ik graag in de pen.
Niets tegen vooruitgang maar in één keer drie maal zoveel betalen kan gewoon niet.
Heb mij mijn rechtsbijstand gecheckt wat de mogelijkheden zijn, zij geven aan dat éénzijdig opzeggen ook vanuit de provider moglijk is.
Als er iemand nog een goede suggestie heeft klim ik graag in de pen.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ook ik heb een dergelijke brief ontvangen en een nog veel onbeschofter antwoord aan de telefoon. Een medewerkster (haar naam is bekend) zei letterlijk aan u verdienen we niet genoeg.
Zojuist benaderd door een veel vriendelijkere dame en zij gaf aan dat wij maar aan moeten tonen dat in de Ben voorwaarden niets stond om eenzijdig om economische redenen op te mogen zeggen. Met andere woorden we moeten ergens de Algemene voorwaarden van Ben uit 1999 zien te vinden.
Weet namelijk vrijwel zeker dat dit in de Ben voorwaarde niet stond vermeld. Met de voorwaarden in de hand kan men dan naar een T-Mobile shop en daar kan men dan een aanpassing maken bij onze gegevens en zullen de bestaande contracten alsnog worden gerespecteerd.
Ik weet het is de wereld op zijn kop maar toch is deze wijze de enige juiste. Daarnaast zou een beetje publiciteit ook erg helpen. Immers T-Mobile komt al zo vaak negatief in het nieuws.
Dus ergens de algemene voorwaarden op snorren. Wie oh Wie.
Zojuist benaderd door een veel vriendelijkere dame en zij gaf aan dat wij maar aan moeten tonen dat in de Ben voorwaarden niets stond om eenzijdig om economische redenen op te mogen zeggen. Met andere woorden we moeten ergens de Algemene voorwaarden van Ben uit 1999 zien te vinden.
Weet namelijk vrijwel zeker dat dit in de Ben voorwaarde niet stond vermeld. Met de voorwaarden in de hand kan men dan naar een T-Mobile shop en daar kan men dan een aanpassing maken bij onze gegevens en zullen de bestaande contracten alsnog worden gerespecteerd.
Ik weet het is de wereld op zijn kop maar toch is deze wijze de enige juiste. Daarnaast zou een beetje publiciteit ook erg helpen. Immers T-Mobile komt al zo vaak negatief in het nieuws.
Dus ergens de algemene voorwaarden op snorren. Wie oh Wie.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Dubbeltje -> Eerste rang.. Iemand??
Providers mogen in het nadeel van hun klanten de voorwaarden en tarieven wijzigen. Echter, bij een negatieve wijziging in de algemene voorwaarden moeten de klanten het recht krijgen om kosteloos hun contract te ontbinden. Dat hebben jullie volgens mij allemaal gekregen?!
Overigens zijn waarschijnlijk alle contracten die uit die tijd stammen al contract vrij en ben je sowieso vrij om met een maand opzegtermijn je contract te beëindigen.
Providers mogen in het nadeel van hun klanten de voorwaarden en tarieven wijzigen. Echter, bij een negatieve wijziging in de algemene voorwaarden moeten de klanten het recht krijgen om kosteloos hun contract te ontbinden. Dat hebben jullie volgens mij allemaal gekregen?!
Overigens zijn waarschijnlijk alle contracten die uit die tijd stammen al contract vrij en ben je sowieso vrij om met een maand opzegtermijn je contract te beëindigen.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ik ben eigenlijk wel van mening dat deze poll niet deugt. De vraag impliceert al dat je Ben klant moet zijn geweest om deze te beantwoorden. Tja dan laat zich de uitslag wel raden natuurlijk.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Emmy, ben het met je eens. Rare poll!
Mag gewoon wat t-mobile doet volgens consuwijzer.
Wat doe ik als mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie de prijzen of de algemene voorwaarden verandert?
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Let op
Er is één uitzondering. Dat is als uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen moet veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet. In dat geval kunt u niet zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Wat doe ik als de verandering nadelig voor mij is?
Is de verandering nadelig voor u als consument? En is de wijziging niet door de overheid of de wet opgelegd? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer.
Mag gewoon wat t-mobile doet volgens consuwijzer.
Wat doe ik als mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie de prijzen of de algemene voorwaarden verandert?
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijzen van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal vier weken van tevoren aan u laten weten. Als een wijziging voor u als consument nadelig is - op welk punt dan ook -, mag u zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Let op
Er is één uitzondering. Dat is als uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen moet veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet. In dat geval kunt u niet zonder verdere kosten uw abonnement opzeggen.
Wat doe ik als de verandering nadelig voor mij is?
Is de verandering nadelig voor u als consument? En is de wijziging niet door de overheid of de wet opgelegd? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ieder dank voor zijn/haar reacties tot op heden.
Goed idee om naar de oude contracten en voorwaarden te zoeken, ben d'r zeker van dat ik deze nog ergens heb liggen.
Wordt vervolgd.
@ Emmy74/Yme,
Dank voor jullie reactie.
Deze vraag is zo geformuleerd, in lijn met het topic, dat deze gericht is op de voormalige/huidige Ben/T-Mobile abonnees.
Natuurlijk mogen anderen er ook op stemmen, edoch of dat soelaas biedt
Overigens sta ik open voor andere pollvragen/suggesties.
Los van of iets wel of niet, wettelijk gezien, mag, kan het (ook) zo zijn dat dit moreel, maatschappelijk of anderzins, nadelig uitpakt voor individuen en/of (kleine/grote) groepen.
Groetjes,
C-A
Goed idee om naar de oude contracten en voorwaarden te zoeken, ben d'r zeker van dat ik deze nog ergens heb liggen.
Wordt vervolgd.
@ Emmy74/Yme,
Dank voor jullie reactie.
Deze vraag is zo geformuleerd, in lijn met het topic, dat deze gericht is op de voormalige/huidige Ben/T-Mobile abonnees.
Natuurlijk mogen anderen er ook op stemmen, edoch of dat soelaas biedt
Overigens sta ik open voor andere pollvragen/suggesties.
Los van of iets wel of niet, wettelijk gezien, mag, kan het (ook) zo zijn dat dit moreel, maatschappelijk of anderzins, nadelig uitpakt voor individuen en/of (kleine/grote) groepen.
Groetjes,
C-A
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ik heb de originele Ben voorwaarden, aankoopbon en overeenkomst nog!langee schreef: Weet namelijk vrijwel zeker dat dit in de Ben voorwaarde niet stond vermeld. Met de voorwaarden in de hand kan men dan naar een T-Mobile shop en daar kan men dan een aanpassing maken bij onze gegevens en zullen de bestaande contracten alsnog worden gerespecteerd.
(en dat na 12 jaar!)
http://www.bdman.nl/ben/ben1.jpg
http://www.bdman.nl/ben/ben2.jpg
Maar...
Artikel 11.04:
In geval van beëindiging, intrekking of wijziging van de door Ben benodigde vergunningen terzake de dienst of het netwerk, of indien technische of bedrijfseconomische reden daartoe noodzaken, is Ben gerechtigd de dienst te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
"Bedrijfseconomische redenen daartoe noodzaken" hmmm gaat T-Mobile failliet door de oude Ben klanten?
"Opzegtermijn van twee maanden" mijn brief is gedateerd 15-11-2011 en ik "krijg" een nieuw abonnement op 13-12-2011.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Tuurlijk wil iedereen graag voor € 0,10 (het is al bijna 2012 eikenhouten dubbeltjes bestaan al lang niet meer, gek genoeg NOG WEL toen we "onze" overeenkomst met Ben afsloten) op de 1e rang zitten!Hatertje schreef:Dubbeltje -> Eerste rang.. Iemand??
Jij toch ook?
En BTW om T-Mobile nu 1e rang te noemen.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Heel goed Bas, mooi.
Dit zijn overigens de (2e?) herziene algemene voorwaarden ingegaan op 4 oktober 1999. Mijn abonnement en bijlagen, het gele papiertje, neem aan dat deze afbeeldingen ook van het gele contractpapiertje afkomstig zijn? Dateren uit meen september 1998. Dat was, als ik het mij goed herinner, het 1e jaar van Ben in Nederland.
Conform artikel 11 heb je m.i. zeker een punt.
Ben nu druk met andere zaken, zodra deze achter de rug zijn, ga ik op zoek hiernaar.
Eens zien wat hier precies in staat.
Overigens, met name toen het merk Ben weer in Nederland in de operationele fase kwam, heb ik mij altijd afgevraagd hoe, juridisch etc. Ben nu versus T-Mobile (nu) zich verhoudt. Kan ook interessant zijn om dit (verder) uit te gaan (laten) zoeken.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
C-A
Dit zijn overigens de (2e?) herziene algemene voorwaarden ingegaan op 4 oktober 1999. Mijn abonnement en bijlagen, het gele papiertje, neem aan dat deze afbeeldingen ook van het gele contractpapiertje afkomstig zijn? Dateren uit meen september 1998. Dat was, als ik het mij goed herinner, het 1e jaar van Ben in Nederland.
Conform artikel 11 heb je m.i. zeker een punt.
Ben nu druk met andere zaken, zodra deze achter de rug zijn, ga ik op zoek hiernaar.
Eens zien wat hier precies in staat.
Overigens, met name toen het merk Ben weer in Nederland in de operationele fase kwam, heb ik mij altijd afgevraagd hoe, juridisch etc. Ben nu versus T-Mobile (nu) zich verhoudt. Kan ook interessant zijn om dit (verder) uit te gaan (laten) zoeken.
Wordt vervolgd.
Groetjes,
C-A
Bas332 schreef:Ik heb de originele Ben voorwaarden, aankoopbon en overeenkomst nog!langee schreef: Weet namelijk vrijwel zeker dat dit in de Ben voorwaarde niet stond vermeld. Met de voorwaarden in de hand kan men dan naar een T-Mobile shop en daar kan men dan een aanpassing maken bij onze gegevens en zullen de bestaande contracten alsnog worden gerespecteerd.
(en dat na 12 jaar!)
http://www.bdman.nl/ben/ben1.jpg
http://www.bdman.nl/ben/ben2.jpg
Maar...
Artikel 11.04:
In geval van beëindiging, intrekking of wijziging van de door Ben benodigde vergunningen terzake de dienst of het netwerk, of indien technische of bedrijfseconomische reden daartoe noodzaken, is Ben gerechtigd de dienst te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
"Bedrijfseconomische redenen daartoe noodzaken" hmmm gaat T-Mobile failliet door de oude Ben klanten?
"Opzegtermijn van twee maanden" mijn brief is gedateerd 15-11-2011 en ik "krijg" een nieuw abonnement op 13-12-2011.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Iemand al nieuws?
Gr,
C-A
Gr,
C-A
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Dat zou kunnen, we zullen zien.
Pindakaaspotje schreef:jij bent degene die er werk van wil gaan maken. Denk dat andere klanten allang in hebben gezien dat dit aanvechten niet haalbaar is.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Natuurlijk, een contract loopt 1 of 2 jaar, een contract van 10 jaar was ook toen al verboden en volgens mij nooit vertoond.Hatertje schreef:Dubbeltje -> Eerste rang.. Iemand??
Providers mogen in het nadeel van hun klanten de voorwaarden en tarieven wijzigen. Echter, bij een negatieve wijziging in de algemene voorwaarden moeten de klanten het recht krijgen om kosteloos hun contract te ontbinden. Dat hebben jullie volgens mij allemaal gekregen?!
Overigens zijn waarschijnlijk alle contracten die uit die tijd stammen al contract vrij en ben je sowieso vrij om met een maand opzegtermijn je contract te beëindigen.
Na 2 jaar staat het beide partijen vrij om te gaan en te staan waar ze willen, met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Dat TMobile nog zo lang de oude tarieven heeft gehandhaafd vind ik zeer netjes. Nu lopen mensen te zeuren dat ze 10 jaar later nog de tarieven van toen willen. De mobiele wereld is veranderd, voorwaarden van toen zijn niet meer handhaafbaar. Bovendien is er ook veel ten gunste van de consument veranderd (bellen in het buitenland bijvoorbeeld)
Jullie kunnen zoeken naar contracten en algemene voorwaarden tot je een ons weegt, het contract van toen is in middels niet meer geldig want al lang over datum. Dus, bespaar je de moeite want je hebt geen poot om op te staan. Als je het er niet mee eens bent kun je een andere provider zoeken om vervolgens erachter te komen dat die niks beter zijn.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Het enige wat dit zegt is wanneer Ben de levering van diensten mag staken, in dat geval kun je dus niet meer bellen via hun netwerk. Heeft niks met wijzigen van tarieven of voorwaarden te maken. Ze blijven leveren alleen doen ze dat onder nieuwe voorwaarden. Als je die niet acceptereerd is dat jouw keuze.Bas332 schreef:Artikel 11.04:
In geval van beëindiging, intrekking of wijziging van de door Ben benodigde vergunningen terzake de dienst of het netwerk, of indien technische of bedrijfseconomische reden daartoe noodzaken, is Ben gerechtigd de dienst te beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden.
"Bedrijfseconomische redenen daartoe noodzaken" hmmm gaat T-Mobile failliet door de oude Ben klanten?
"Opzegtermijn van twee maanden" mijn brief is gedateerd 15-11-2011 en ik "krijg" een nieuw abonnement op 13-12-2011.
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Zo jammer om te lezen dat de TS in een compleet andere wereld leeft dan in deze tijd en blijft zeuren dat T-Mobile hem een grof schandaal aan heeft gedaan,wat natuurlijk niet zo is!
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Ik zal niet snel zeggen dat tmobile redelijk is, maar in dit geval vind ik ze zelfs zeer redelijk. TS mag in zijn handjes knijpen dat de voorwaarden niet al veel eerder zijn aangepast.mich24 schreef:Zo jammer om te lezen dat de TS in een compleet andere wereld leeft dan in deze tijd en blijft zeuren dat T-Mobile hem een grof schandaal aan heeft gedaan,wat natuurlijk niet zo is!
Ik weet overigens uit ervaring dat tmobile zo gek nog niet is in vergelijking met anderen. En als we naar de landen om ons heen kijken zijn we in NL zeer goedkoop uit.
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Zo jammer dat soms de inhoudelijkheid van een reactie ontbreekt en zo veelzeggend is over de poster...
mich24 schreef:Zo jammer om te lezen dat de TS in een compleet andere wereld leeft dan in deze tijd en blijft zeuren dat T-Mobile hem een grof schandaal aan heeft gedaan,wat natuurlijk niet zo is!
-
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10
Re: (Oude) Ben/T-Mobile klant, join!!
Wiens brood men eet diens woord men spreekt
In het kader van onafhankelijke 'objectieve' reacties:
mich24= Beroep: Werkzaam in de telecom sector bij 1 van Nederlands grootste Retail kanaal voor de mobiele telefonie.
Kan zeker via jou wel een 'vervangend' abonnement scoren...
In het kader van onafhankelijke 'objectieve' reacties:
mich24= Beroep: Werkzaam in de telecom sector bij 1 van Nederlands grootste Retail kanaal voor de mobiele telefonie.
Kan zeker via jou wel een 'vervangend' abonnement scoren...
mich24 schreef:Zo jammer om te lezen dat de TS in een compleet andere wereld leeft dan in deze tijd en blijft zeuren dat T-Mobile hem een grof schandaal aan heeft gedaan,wat natuurlijk niet zo is!