LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn BeBook ervaring
Mijn BeBook ervaring
Op 1 oktober 2011 bestelde ik bij de webwinkel van de Bijenkorf een BeBook Club voor 130 euro.
Deze werd naar mij verzonden op 6 oktober en ik ontving hem op 7 oktober. Vervolgens heb ik hem 16 uur opgeladen.
Ik heb de reader aangezet en de mogelijkheden bekeken en er boeken op gezet. De standby tijd ingesteld op 15 minuten. Ik lees elke avond een paar bladzijden voor het slapen gaan. Dit ging een paar avonden goed.
Op 19 oktober wil hem weer aan zetten en hij doet niks meer. Hij gaat even aan en dan weer uit. De batterij blijkt leeg te zijn terwijl ik zeker weet dat de vorige avond slechts 1 batterij streepje leeg was.
Ik snap het niet en leg hem dus aan de lader en doe de BeBook weer aan. Dan verschijnen er strepen op het beeld die niet meer weg gaan. Ik heb dan maximaal 2 uur in de reader gelezen.
Ik email op 20 oktober met de Bijenkorf. Op 24 oktober krijg ik antwoord. Zij raden aan om het artikel binnen 30 dagen te retourneren met pakbon. Ik vraag of dit gratis kan en waarom die 30 dagen termijn aangezien dat voor retourneren van artikelen is die nog niet geopend zijn.
Op 25 oktober krijg ik reactie terug: “Ik vind het vervelend dat de BeBook gebreken vertoont. Voor zover mij bekend zijn er over het betreffende artikel geen eerdere klachten gemeld, wat uiteraard niet wegneemt dat een dergelijk gebrek niet mag voorkomen. U kunt met een artikel dat gebreken vertoont, ook als u het in onze webshop heeft gekocht, naar een filiaal van uw keuze gaan. Op de verkoop afdeling kunnen onze deskundige collega’s het artikel bekijken, het probleem beoordelen en samen met u een passende oplossing zoeken. De 30 dagen is om het artikel te retourneren.”
Omdat hij kapot is kan ik hem dus niet opsturen maar moet ik langs komen. Maar ik bestel hem niet voor niks bij een webwinkel ik woon namelijk ver weg van welke stad dan ook.
Op 27 oktober ga ik naar de Bijenkorf in Arnhem. Dit kost mij in totaal 2,5 uur, en zo’n 10 euro aan parkeer- en benzinekosten.
Daar werken twee dames op de klantenservice. Ze gaan bellen. De BeBook kan gerepareerd worden. Maar dan moeten zij hem opsturen en moet ik hem ophalen bij een filiaal. Ik maak bezwaar omdat me dat opnieuw uren en geld kost. Ik heb niet voor niets bij een webwinkel iets gekocht. Waarom dien ik dan naar filialen te rijden waar ik nooit kom?
Ik krijg dan een emailadres van BeBook en moet daar mijn klacht omschrijven. Dan kan ik hem zelf opsturen en sturen ze hem terug. Dan gaat het opsturen me wel geld kosten want als de Bijenkorf hem opstuurt kost het niks. Ik accepteer dit onder protest omdat de laatste optie me in ieder geval minder tijd en geld kost maar ik vind de service waardeloos voor een artikel van die prijs dat maximaal 3 uur gewerkt heeft.
Dan ga schrijf ik op 29 oktober een email naar [email protected]. Ik krijg op 1 november antwoord dat ze het vreemd vinden dat de Bijenkorf dit niet afhandelt en of ik een foto kan sturen.
Ik leg de zaak uit en krijg een bericht terug: “Bedankt voor het sturen van de foto, het lijkt erop dat het scherm 'doorgebrand' is. Dit valt gewoon onder de garantievoorwaarden en aangezien het zo snel na de aankoop geconstateerd is zullen wij de reader voor u omruilen voor een nieuw exemplaar.”
Ik rij op 2 november naar het Postkantoor, kan gelukkig gratis parkeren maar dien 7 euro te betalen voor de verzending van het pakket. Dit kost me dus in totaal zo’n 45 minuten en 7 euro.
Ik vraag nog wel door naar de oorzaak van het probleem en krijg van BeBook het volgende antwoord: “Het 'doorbranden' gebeurd eigenlijk zelden maar wanneer het gebeurd is altijd wanneer de reader wordt opgestart of afgesloten met een minimale accuspanning. Als de reader dus enkele dagen in standby ligt er er een kans dat hij door de interne accu de batterij leeg trekt en hierdoor probeert af te sluiten. De nieuwste software voorkomt dat u de reader kan doorstarten met een te lage accuspanning. Wanneer u de reader voor langere tijd niet gebruik raden wij u aan om de reader uit te zetten en niet in stand by te laten.”
Overigens had ik al een software check gedaan en de reader had op dat moment de nieuwste software!
Op 16 november heb ik nog geen nieuwe reader ontvangen dus ik vraag de status na. Ik krijg een bericht dat hij de dag daarvoor verzonden is. Helaas heeft men hem met GLS verzonden en die leggen het pakket dus niet op het postkantoor neer. Ik moet dus bellen voor een nieuwe afspraak. Dit nummer kost 1 euro.
Ik kan hem dan de volgende dag ophalen in een dorp bij ons in de buurt. Dit kost me 1 uur op en neer rijden en ongeveer 4 euro benzinekosten.
Het blijkt dat ik niet zoals beloofd een nieuwe reader heb gekregen maar dat hij gerepareerd is. Ik email naar BeBook om mijn teleurstelling daarover te uiten en te vragen hoeveel garantie er op de reparatie zit maar tot op heden heb ik daar geen reactie op ontvangen.
Op 17 november leg ik de reader om 18.00 uur direct aan de lader om geen enkel risico te nemen. De volgende dag haal ik hem daar om 10.00 uur vanaf. Ik zet er weer boeken op. Wijs geworden schakel ik niet meer de standby functie in maar programmeer hem zo dat hij na een kwartier uitschakelt. Ik controleer tot 3 maal toe of hij inderdaad na een kwartier uitschakelt en dat is het geval.
Ik gebruik de e-reader ’s avonds om 2 bladzijden te lezen en de batterij is helemaal vol. Ik leg hem weg.
Twee dagen later (weer ’s avonds voor het slapen gaan) pak ik hem weer op en wil hem inschakelen (ik weet namelijk niet beter dan dat hij automatisch uit is gegaan)
Hij start op er verschijnen heel veel strepen in beeld en hij schakelt weer uit! Ik leg hem onmiddellijk een hele nacht aan de lader. De volgende ochtend doet hij niks meer. Als ik op het aan-knopje druk dan gaat het blauwe lampje branden maar hij gaat niet meer aan. Het scherm doet niks meer en er zijn wederom strepen op te zien.
Dus wat ik heb ik nu? Een opnieuw doorgebrand scherm en een kapotte batterij?
Ik vind de BeBook een zeer ondeugdelijk product. Ik heb er 130 euro voor betaald. Ik heb hem in totaal 3,5 uur in gebruik gehad met zelfs een reparatie tussendoor.
Ik heb er inmiddels al 6 uur uur ergernis aan gespendeerd met emailen, bellen, op en neer rijden, pakjes ophalen en pakjes afgeven. Dat is meer dan dat ik hem heb kunnen gebruiken!
En naast de 130 euro voor de aanschaf heb ik nu ook al meer dan 20 euro extra uitgegeven aan verzendkosten, benzine- en parkeerkosten.
En nu zit ik met een BeBook met wederom strepen op het scherm die helemaal niks meer doet.
Buiten dat is het ontzettend lastig dat er nergens te zien is of de batterij überhaupt aan het laden is. Je mag hem niet inschakelen bij lage accuspanning omdat dan het scherm doorbrandt maar dat is nergens aan te zien. Je mag de BeBook dus niet ingeschakeld aan de lader leggen en als je hem uitgeschakeld aan de lader legt dan heb je geen enkel idee hoe het met de accuspanning staat.
En hij heeft wel een standby-functie maar eigenlijk mag je die niet gebruiken om kans op problemen te voorkomen.
Hoe kun je het dan als gebruiker ooit goed doen?
Wat een ontzettend ondeugdelijk apparaat is dit voor zo’n prijs.
Deze werd naar mij verzonden op 6 oktober en ik ontving hem op 7 oktober. Vervolgens heb ik hem 16 uur opgeladen.
Ik heb de reader aangezet en de mogelijkheden bekeken en er boeken op gezet. De standby tijd ingesteld op 15 minuten. Ik lees elke avond een paar bladzijden voor het slapen gaan. Dit ging een paar avonden goed.
Op 19 oktober wil hem weer aan zetten en hij doet niks meer. Hij gaat even aan en dan weer uit. De batterij blijkt leeg te zijn terwijl ik zeker weet dat de vorige avond slechts 1 batterij streepje leeg was.
Ik snap het niet en leg hem dus aan de lader en doe de BeBook weer aan. Dan verschijnen er strepen op het beeld die niet meer weg gaan. Ik heb dan maximaal 2 uur in de reader gelezen.
Ik email op 20 oktober met de Bijenkorf. Op 24 oktober krijg ik antwoord. Zij raden aan om het artikel binnen 30 dagen te retourneren met pakbon. Ik vraag of dit gratis kan en waarom die 30 dagen termijn aangezien dat voor retourneren van artikelen is die nog niet geopend zijn.
Op 25 oktober krijg ik reactie terug: “Ik vind het vervelend dat de BeBook gebreken vertoont. Voor zover mij bekend zijn er over het betreffende artikel geen eerdere klachten gemeld, wat uiteraard niet wegneemt dat een dergelijk gebrek niet mag voorkomen. U kunt met een artikel dat gebreken vertoont, ook als u het in onze webshop heeft gekocht, naar een filiaal van uw keuze gaan. Op de verkoop afdeling kunnen onze deskundige collega’s het artikel bekijken, het probleem beoordelen en samen met u een passende oplossing zoeken. De 30 dagen is om het artikel te retourneren.”
Omdat hij kapot is kan ik hem dus niet opsturen maar moet ik langs komen. Maar ik bestel hem niet voor niks bij een webwinkel ik woon namelijk ver weg van welke stad dan ook.
Op 27 oktober ga ik naar de Bijenkorf in Arnhem. Dit kost mij in totaal 2,5 uur, en zo’n 10 euro aan parkeer- en benzinekosten.
Daar werken twee dames op de klantenservice. Ze gaan bellen. De BeBook kan gerepareerd worden. Maar dan moeten zij hem opsturen en moet ik hem ophalen bij een filiaal. Ik maak bezwaar omdat me dat opnieuw uren en geld kost. Ik heb niet voor niets bij een webwinkel iets gekocht. Waarom dien ik dan naar filialen te rijden waar ik nooit kom?
Ik krijg dan een emailadres van BeBook en moet daar mijn klacht omschrijven. Dan kan ik hem zelf opsturen en sturen ze hem terug. Dan gaat het opsturen me wel geld kosten want als de Bijenkorf hem opstuurt kost het niks. Ik accepteer dit onder protest omdat de laatste optie me in ieder geval minder tijd en geld kost maar ik vind de service waardeloos voor een artikel van die prijs dat maximaal 3 uur gewerkt heeft.
Dan ga schrijf ik op 29 oktober een email naar [email protected]. Ik krijg op 1 november antwoord dat ze het vreemd vinden dat de Bijenkorf dit niet afhandelt en of ik een foto kan sturen.
Ik leg de zaak uit en krijg een bericht terug: “Bedankt voor het sturen van de foto, het lijkt erop dat het scherm 'doorgebrand' is. Dit valt gewoon onder de garantievoorwaarden en aangezien het zo snel na de aankoop geconstateerd is zullen wij de reader voor u omruilen voor een nieuw exemplaar.”
Ik rij op 2 november naar het Postkantoor, kan gelukkig gratis parkeren maar dien 7 euro te betalen voor de verzending van het pakket. Dit kost me dus in totaal zo’n 45 minuten en 7 euro.
Ik vraag nog wel door naar de oorzaak van het probleem en krijg van BeBook het volgende antwoord: “Het 'doorbranden' gebeurd eigenlijk zelden maar wanneer het gebeurd is altijd wanneer de reader wordt opgestart of afgesloten met een minimale accuspanning. Als de reader dus enkele dagen in standby ligt er er een kans dat hij door de interne accu de batterij leeg trekt en hierdoor probeert af te sluiten. De nieuwste software voorkomt dat u de reader kan doorstarten met een te lage accuspanning. Wanneer u de reader voor langere tijd niet gebruik raden wij u aan om de reader uit te zetten en niet in stand by te laten.”
Overigens had ik al een software check gedaan en de reader had op dat moment de nieuwste software!
Op 16 november heb ik nog geen nieuwe reader ontvangen dus ik vraag de status na. Ik krijg een bericht dat hij de dag daarvoor verzonden is. Helaas heeft men hem met GLS verzonden en die leggen het pakket dus niet op het postkantoor neer. Ik moet dus bellen voor een nieuwe afspraak. Dit nummer kost 1 euro.
Ik kan hem dan de volgende dag ophalen in een dorp bij ons in de buurt. Dit kost me 1 uur op en neer rijden en ongeveer 4 euro benzinekosten.
Het blijkt dat ik niet zoals beloofd een nieuwe reader heb gekregen maar dat hij gerepareerd is. Ik email naar BeBook om mijn teleurstelling daarover te uiten en te vragen hoeveel garantie er op de reparatie zit maar tot op heden heb ik daar geen reactie op ontvangen.
Op 17 november leg ik de reader om 18.00 uur direct aan de lader om geen enkel risico te nemen. De volgende dag haal ik hem daar om 10.00 uur vanaf. Ik zet er weer boeken op. Wijs geworden schakel ik niet meer de standby functie in maar programmeer hem zo dat hij na een kwartier uitschakelt. Ik controleer tot 3 maal toe of hij inderdaad na een kwartier uitschakelt en dat is het geval.
Ik gebruik de e-reader ’s avonds om 2 bladzijden te lezen en de batterij is helemaal vol. Ik leg hem weg.
Twee dagen later (weer ’s avonds voor het slapen gaan) pak ik hem weer op en wil hem inschakelen (ik weet namelijk niet beter dan dat hij automatisch uit is gegaan)
Hij start op er verschijnen heel veel strepen in beeld en hij schakelt weer uit! Ik leg hem onmiddellijk een hele nacht aan de lader. De volgende ochtend doet hij niks meer. Als ik op het aan-knopje druk dan gaat het blauwe lampje branden maar hij gaat niet meer aan. Het scherm doet niks meer en er zijn wederom strepen op te zien.
Dus wat ik heb ik nu? Een opnieuw doorgebrand scherm en een kapotte batterij?
Ik vind de BeBook een zeer ondeugdelijk product. Ik heb er 130 euro voor betaald. Ik heb hem in totaal 3,5 uur in gebruik gehad met zelfs een reparatie tussendoor.
Ik heb er inmiddels al 6 uur uur ergernis aan gespendeerd met emailen, bellen, op en neer rijden, pakjes ophalen en pakjes afgeven. Dat is meer dan dat ik hem heb kunnen gebruiken!
En naast de 130 euro voor de aanschaf heb ik nu ook al meer dan 20 euro extra uitgegeven aan verzendkosten, benzine- en parkeerkosten.
En nu zit ik met een BeBook met wederom strepen op het scherm die helemaal niks meer doet.
Buiten dat is het ontzettend lastig dat er nergens te zien is of de batterij überhaupt aan het laden is. Je mag hem niet inschakelen bij lage accuspanning omdat dan het scherm doorbrandt maar dat is nergens aan te zien. Je mag de BeBook dus niet ingeschakeld aan de lader leggen en als je hem uitgeschakeld aan de lader legt dan heb je geen enkel idee hoe het met de accuspanning staat.
En hij heeft wel een standby-functie maar eigenlijk mag je die niet gebruiken om kans op problemen te voorkomen.
Hoe kun je het dan als gebruiker ooit goed doen?
Wat een ontzettend ondeugdelijk apparaat is dit voor zo’n prijs.
Laatst gewijzigd door Jokena op 21 nov 2011 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn BeBook ervaring
Een goede les, koop normale boeken in plaats van die elektronische onzin. Na gebruik kun je er ook nog de kachel mee aanmaken!
Re: Mijn BeBook ervaring
Dank je wel voor je grappige en nuttige reactie.
Het zal je wellicht verbazen maar wij hebben een echte bibliotheek in huis (niet in de huiskamer maar een echte bibliotheek) met zeker 1000 normale boeken. Deze zijn mij te waardevol om de kachel mee aan te steken. Ze zijn me ook te waardevol en te zwaar om mee te slepen op vliegvakanties. Vandaar dat ik besloot om voor de vakanties een e-reader aan te schaffen.
Het zal je wellicht verbazen maar wij hebben een echte bibliotheek in huis (niet in de huiskamer maar een echte bibliotheek) met zeker 1000 normale boeken. Deze zijn mij te waardevol om de kachel mee aan te steken. Ze zijn me ook te waardevol en te zwaar om mee te slepen op vliegvakanties. Vandaar dat ik besloot om voor de vakanties een e-reader aan te schaffen.
Re: Mijn BeBook ervaring
Bedankt voor je verhaal. Ik zit er zelf ook aan te denken een e-reader aan te schaffen dus alle informatie is welkom.
Lijkt me inderdaad dat er gewoon iets niet klopt met dit product als het zo makkelijk doorbrandt.
Lijkt me inderdaad dat er gewoon iets niet klopt met dit product als het zo makkelijk doorbrandt.
Re: Mijn BeBook ervaring
Wat een raar antwoord. Dat u niet van een elektronisch boek houdt, betekent niet dat een ander iets niet mag kopen!JDII schreef:Een goede les, koop normale boeken in plaats van die elektronische onzin. Na gebruik kun je er ook nog de kachel mee aanmaken!
Ik heb geen ervaring met een Bebook maar wel met een Sony e-reader. Mijn eerste ebook is in bad gevallen en daar kon het niet tegen. Eigen fout .
Mijn 2e e-book, wederom een Sony maar het nieuwste model kocht ik bij Dynabyte en gaf hetzelfde probleem als het uwe. De batterij was erg snel leeg, binnen 2 dagen, zelfs bij uitzetten. Ik ben teruggegaan naar de winkel, daar hadden ze geen nieuw exemplaar en heb geld teruggekregen en heb de e-reader vervolgens via internet besteld. Die doet het tot op heden prima.
Uw product werkt niet naar behoren, dus moet men het repareren en als dat niet lukt een nieuw apparaat of geld terug/tegoedbon.
Re: Mijn BeBook ervaring
Dank u wel voor uw reacties. Ik wacht nog op een antwoord van BeBook en ik hoop dat er op de een of andere manier een oplossing komt.
Maar ondanks dat, het verhaal tot nu toe is al genoeg ellende om er toch melding van te maken. Zeker ook omdat ik dacht dat die paar mensen die iets op een forum posten slechts een uitzondering zijn.
Maar nu vrees ik toch eigenlijk dat ik niet zomaar een "maandagochtendmodel" heb maar dat er toch meer aan de hand is met die e-readers. Er zijn teveel klachten over accu's en schermen en ik heb nu kennelijk met beide een probleem.
Ik had eigenlijk gehoopt mijn geld terug te kunnen krijgen en dan een Sony te proberen maar als die ook al dezelfde klachten heeft dan maakt het zoveel niet meer uit.
Dan toch maar de iPad. Wij hebben er al een maar het nadeel daarvan vind ik dat ze veel zwaarder zijn dan een e-reader en dat als je langzamer leest dan gaat steeds het scherm op standby en moet je er een keer op tikken om het weer helder te maken.
Het scherm is wel lekker groot en helder, en je hoeft niet zo vaak te bladeren.
Maar wel vaker tikken dus omdat je door langer op een pagina te blijven dat scherm dus in standby schiet.
Maar ondanks dat, het verhaal tot nu toe is al genoeg ellende om er toch melding van te maken. Zeker ook omdat ik dacht dat die paar mensen die iets op een forum posten slechts een uitzondering zijn.
Maar nu vrees ik toch eigenlijk dat ik niet zomaar een "maandagochtendmodel" heb maar dat er toch meer aan de hand is met die e-readers. Er zijn teveel klachten over accu's en schermen en ik heb nu kennelijk met beide een probleem.
Ik had eigenlijk gehoopt mijn geld terug te kunnen krijgen en dan een Sony te proberen maar als die ook al dezelfde klachten heeft dan maakt het zoveel niet meer uit.
Dan toch maar de iPad. Wij hebben er al een maar het nadeel daarvan vind ik dat ze veel zwaarder zijn dan een e-reader en dat als je langzamer leest dan gaat steeds het scherm op standby en moet je er een keer op tikken om het weer helder te maken.
Het scherm is wel lekker groot en helder, en je hoeft niet zo vaak te bladeren.
Maar wel vaker tikken dus omdat je door langer op een pagina te blijven dat scherm dus in standby schiet.
Re: Mijn BeBook ervaring
Ik ken diverse mensen met een Sony e-reader die geen enkel probleem hebben en mijn andere e-readers werk(t)en tot mijn volle tevredenheid.
Ik kocht mijn exemplaar die in de etalage van Dynabyte stond, was het laatste exemplaar want er kwam een nieuwere versie uit, misschien al een hele tijd en denk dat dat niet goed geweest is voor de accu.
Feit blijft dat het electronica is en dat kan nu eenmaal kapot gaan. Dat is met een telefoon zo, met een computer en dus ook met een e-reader.
Ik kocht mijn exemplaar die in de etalage van Dynabyte stond, was het laatste exemplaar want er kwam een nieuwere versie uit, misschien al een hele tijd en denk dat dat niet goed geweest is voor de accu.
Feit blijft dat het electronica is en dat kan nu eenmaal kapot gaan. Dat is met een telefoon zo, met een computer en dus ook met een e-reader.
Re: Mijn BeBook ervaring
Feit blijft ook dat het ding al twee keer kapot is gegaan. De eerste keer na 2 uur gebruik, toen gerepareerd, en de tweede keer na 15 minuten gebruik.agnesm schreef:
Feit blijft dat het electronica is en dat kan nu eenmaal kapot gaan. Dat is met een telefoon zo, met een computer en dus ook met een e-reader.
Dat lijkt me niet vallen binnen het normale spectrum van "electronica kan kapot".
Re: Mijn BeBook ervaring
Zelf gebruik ik als 2.5 jaar een Bebook, en mijn familieleden hebben er meer recentelijk één gekocht. De laatste nieuwe had inderdaad een probleem dat de accu snel leeg waren , maar dat is met een firmware update opgelost. Gemiddeld doe ik zo'n 3 weken met een de accu (met iedere avond 15..20 minuten lezen). Ik weet niet welk type u heeft maar bij mij kan ik het aan de kleur van een ledje zien wat de laad status is. Bovendien is er een balkje als hij aan staat waarmee je de conditie van de accu kunt controleren.Buiten dat is het ontzettend lastig dat er nergens te zien is of de batterij überhaupt aan het laden is. Je mag hem niet inschakelen bij lage accuspanning omdat dan het scherm doorbrandt maar dat is nergens aan te zien.
Dat is onzin, schermen "branden niet door".Je mag hem niet inschakelen bij lage accuspanning omdat dan het scherm doorbrandt
.Het scherm is wel lekker groot en helder, en je hoeft niet zo vaak te bladeren
En in de zon niet te lezen
Een LCD scherm kun je niet vergelijken met een e-ink scherm, zeker niet qua stroomverbruik.
Ook Sony apparatuur kan kapot, maar ook hier niet structureel, ik ken ook veel tevreden Sony gebruikers. Sony heeft echter als gevolg van de problemen in Japan (Kernreactor/Aardbeving) fabricageproblemen gehad en waren bijna niet te leveren.en dan een Sony te proberen maar als die ook al dezelfde klachten heeft dan maakt het zoveel niet meer uit.
Laatst gewijzigd door bprosman op 21 nov 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mijn BeBook ervaring
Ik heb zojuist bericht terug gehad van BeBook.
Ik was erg teleurgesteld en geeregerd over wat mij overkwam maar nu kom ik daar op terug.
Er is kennelijk iets mis gegaan tussen de klantenservice en de reparatieafdeling. De reparatieafdeling vond dat het product al dusdanig versleten was dat van omruiling geen sprake meer kon zijn.
De klantenservice vond echter dat het juist daarom wél reden was tot omruiling. (Dusdanig versleten na 3 uur gebruik?)
De klantenservice gaat me daarom nu een nieuwe reader sturen van een beter type dan ik had.
Delen ze bij Radar geen douches uit?
Nou hierbij dan een HELE WARME DOUCHE VOOR DE KLANTENSERVICE VAN BEBOOK!!!
Ik was erg teleurgesteld en geeregerd over wat mij overkwam maar nu kom ik daar op terug.
Er is kennelijk iets mis gegaan tussen de klantenservice en de reparatieafdeling. De reparatieafdeling vond dat het product al dusdanig versleten was dat van omruiling geen sprake meer kon zijn.
De klantenservice vond echter dat het juist daarom wél reden was tot omruiling. (Dusdanig versleten na 3 uur gebruik?)
De klantenservice gaat me daarom nu een nieuwe reader sturen van een beter type dan ik had.
Delen ze bij Radar geen douches uit?
Nou hierbij dan een HELE WARME DOUCHE VOOR DE KLANTENSERVICE VAN BEBOOK!!!
Re: Mijn BeBook ervaring
Dit was niet mijn tekst maar die van BeBook zelf.bprosman schreef: Dat is onzin, schermen "branden niet door".
Re: Mijn BeBook ervaring
Nee, ik vind ook dat de iPad nogal wat nadelen heeft boven een ereader dus vandaar dat ik een e-reader wilde.bprosman schreef: En in de zon niet te lezen
Een LCD scherm kun je niet vergelijken met een e-ink scherm, zeker niet qua stroomverbruik,
Re: Mijn BeBook ervaring
Ik had een BeBook club, ik had juist geen uitgebreidere versie gekozen omdat wij voor internet en alle andere zaken al een iPad hebben. Maar ik had wel degelijk de nieuwste firmware versie er op.bprosman schreef: De laatste nieuwe had inderdaad een probleem dat de accu snel leeg waren , maar dat is met een firmware update opgelost. Gemiddeld doe ik zo'n 3 weken met een de accu (met iedere avond 15..20 minuten lezen). Ik weet niet welk type u heeft maar bij mij kan ik het aan de kleur van een ledje zien wat de laad status is. Bovendien is er een balkje als hij aan staat waarmee je de conditie van de accu kunt controleren.
Er was echt iets mis met dit ding als hij na 3 uur gebruik al helemaal versleten is (zoals de reparatieafdeling constateerde)
Maar ik krijg nu dus een ander type.
Je kunt bij een BeBook Club echt helemaal niks zien aan de buitenkant. Je hoeft (lees "mag" voor de veiligheid) dus niet opladen terwijl hij aan staat. En dan zie je dus echt niets. Je hebt geen enkele indicatie of de batterij wel of niet opgeladen is. Je moet hem voor de zekerheid gewoon minimaal een aantal uren laten liggen voordat je hem aanzet en je iets kunt zien.
Re: Mijn BeBook ervaring
Tip: neem die reader niet mee in de douche anders begint het hele verhaal opnieuwJokena schreef:HELE WARME DOUCHE VOOR DE KLANTENSERVICE VAN BEBOOK!!!
Re: Mijn BeBook ervaring
Ik las weliswaar dat het opgelost ging worden, maar wilde graag nog even reageren op onderstaande..
Indien een product niet naar behoren functioneert, heeft consument recht op herstel of vervanging of ontbinding van de overeenkomst. Een terug/tegoedbon hoeft de consument niet te accepteren bij ondeugdelijke producten.agnesm schreef:Uw product werkt niet naar behoren, dus moet men het repareren en als dat niet lukt een nieuw apparaat of geld terug/tegoedbon.