LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw abonnement afgesloten op bestaand nummer?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
choice2rejoice

Nieuw abonnement afgesloten op bestaand nummer?!

Ongelezen bericht door choice2rejoice »

Hello,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb via een telefoonwinkel een nieuw abonnement afgesloten bij Hi (dus niets ingevuld op het contract bij nummer behoud). Een medewerker van de winkel heeft een fout gemaakt en mijn nummer ingevuld als nieuw nummer. Vervolgens ligt er nu een aanvraag bij Hi, voor een 'nieuw' abonnement, op een 'bestaand' nummer. Hi kan hier niets mee en doet hier niets mee, aangezien het nummer in gebruik is. Hi zegt, "neem even contact op met die telefoonwinkel. Ik bellen, "ik zal het voor u uitzoeken en dan neem ik contact met u op". Na een paar weken, 'geen contact'. Hi gebeld en de aanvraag staat nog steeds in het systeem. Mail gestuurd naar de telefoonwinkel, 'géén reactie'.

Ben ik nou verplicht om te gaan bellen en bellen en het geregeld te krijgen omdat ik nou eenmaal dat contract heb getekend, of kan ik zeggen: sorry, ik heb meerdere malen contact gezocht, maar jullie geven niet thuis, dus bedankt voor de telefoon.

Want zoals de situatie nu is, zou ik mijn bestaande abonnement gewoon kunnen verlengen met welk ander abonnement dan ook. Die aanvraag blijft bij Hi net zo lang in hun systeem staan, totdat het nummer vrij komt.

Vage situatie.....misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Mvg,
K

Hatertje

Re: Nieuw abonnement afgesloten op bestaand nummer?!

Ongelezen bericht door Hatertje »

Kan je Hi niet zwart op wit laten bevestigen dat het niet mogelijk is om dat betreffende contract door te voeren? Indien Hi dit aan je bevestigd kan je gerust opnieuw verlengen.

Anders lijkt het me wel een risico als er ergens een getekend contract blijft hangen. Je moet ervoor zorgen dat je jezelf goed indekt voordat je een nieuwe verlenging aangaat. Je wil niet met 2 abonnementen komen te zitten.

choice2rejoice

Re: Nieuw abonnement afgesloten op bestaand nummer?!

Ongelezen bericht door choice2rejoice »

Hatertje schreef:Kan je Hi niet zwart op wit laten bevestigen dat het niet mogelijk is om dat betreffende contract door te voeren? Indien Hi dit aan je bevestigd kan je gerust opnieuw verlengen.

Anders lijkt het me wel een risico als er ergens een getekend contract blijft hangen. Je moet ervoor zorgen dat je jezelf goed indekt voordat je een nieuwe verlenging aangaat. Je wil niet met 2 abonnementen komen te zitten.
Maar dat zou dan alleen opgaan als Hi de aanvraag daadwerkelijk verwijderd uit hun systeem. En dan nog. Een telefoonwinkel houd denk ik ook een kopie van het contract. Dus mocht Hi de aanvraag verwijderen en de telefoonwinkel iets heeft van, 'waar blijft onze bonus', dan kunnen ze alsnog met het contract aan komen zetten toch? :-S

Gesloten