In september 2011 kreeg ik van T-Mobile mijn maandelijkse factuur van mijn abonnement: Voordeelsim 150+100, met een contract van 3 augustus 2010 tot en met 2 augustus 2012.
Aangezien de kosten meer waren als normaal ben ik gaan kijken waar dit aan kon liggen. Ik heb recentelijk geen nieuw abonnement afgesloten, dus nieuwe voorwaarden of wat dan ook waren niet van toepassing.
Toen ik de belminuten opgeteld had, bleek dat ik binnen mijn bundel zat. Hierna maar eens de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld.
Wat vertelden ze me doodleuk: alle minuten (dus niet alleen de 1e minuut) wordt naar boven afgerond. Dit betekent dat als ik 1.01m bel, ik 2 minuten moet afrekenen.
Te gek voor woorden heb ik ze aangegeven. De belstatus zoals op 'Mytmobile' staat heeft derhalve totaal geen waarde. Dit hebben ze ook toegegeven.
Ik kreeg verder als antwoord dat de algemene voorwaarden zijn aangepast zeer recentelijk.
Dat vind ik nog het mooiste, ik heb een doorlopend abonnement, maar het aanpassen van voorwaarden wordt ten eerste zonder maar enige mogelijkheid als klant om het contract a.g.v. dit eenzijdig aanpassen op te zeggen en ten tweede zonder ook maar een brief hierover doodleuk doorgevoerd.
Uiteindelijk heb ik mijn conclusie getrokken, zorgen dat ik ruim binnen de belbundel blijf.
Aangezien ik recentelijk een soort gelijk bericht uit mijn omgeving te horen kreeg, vind ik het wel tijd dit hier aan te kaarten.
Ik weet dat over KPN en Vodafone een uitzending is gemaakt, maar T-Mobile mag wat mij betreft ook eens op dit klantonvriendelijk en vooral klantafstotend gedrag gewezen worden.
Als ik in een supermarkt voor € 10,20 boodschappen koop, hoef ik ook geen € 11,- af te rekenen. Waarom wordt dit van een telefonieaanbieder wel geaccepteerd?
Graag reacties van klanten van T-Mobile die dit ook aan de hand hebben (gehad).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
In de prijslijst staat vermeldt: "Gesprekken worden naar boven afgerond en berekend per hele minuut."
Dit was ook al zo toen het abbo onder deze voorwaarden afsloot.
Dit was ook al zo toen het abbo onder deze voorwaarden afsloot.
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Dit was absoluut niet het geval voor de zomer.
Bestaande contracten mogen niet verbroken worden, maar voorwaarden aanpassen zonder kans op opzeggen (voor einde contractduur) door te kunnen voeren, lijkt me wettelijk niet mogelijk.
Bestaande contracten mogen niet verbroken worden, maar voorwaarden aanpassen zonder kans op opzeggen (voor einde contractduur) door te kunnen voeren, lijkt me wettelijk niet mogelijk.
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Is niks aangepast want altijd per minuut geweest, die info is makkelijk te vinden. Google op voordeelsim t-mobile en deze thread op telecomvergelijker is een van de eerste resultaten. Daar staat ook in dat het per minuut is.
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Dit is absoluut niet waar. Voordeel sim is altijd afgerond naar boven geweest. Daarom zijn die tarieven ook zo laag. Dit staat duidelijk vermeldt in de voorwaarden.BartosB schreef:Dit was absoluut niet het geval voor de zomer.
Bestaande contracten mogen niet verbroken worden, maar voorwaarden aanpassen zonder kans op opzeggen (voor einde contractduur) door te kunnen voeren, lijkt me wettelijk niet mogelijk.
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Vreemd dat ik er nu pas mee te maken krijg.
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
pff, je krijgt er niet pas nu mee te maken maar al sinds je huidige contract
Re: Afronden belminuten ook bij bestaande klanten T-Mobile
Valt nu waarschijnlijk pas op. Misschien veel korte telefoontjes gepleegd, dan loopt het afrondingsverschil namelijk snel op?BartosB schreef:Vreemd dat ik er nu pas mee te maken krijg.