JackyJansen schreef:
Mijn overweging is gemak voor een acceptabele prijs. Één factuur voor alles en als er wat mocht zijn heb ik een direct aanspreekpunt. Daarnaast is het eventuele prijsverschil een schijntje voor wat ik er meer voor terug krijg.
Dat lijkt mij een fair deal en het is de eerste keer dat je eerlijk toegeeft dat je méér betaalt.
Let wel: ik heb nooit gesteld dat je het goedkoopste product moet nemen, verre van dat. Je moet alleen ophouden met doen alsof je het goedkoopste product hebt en mensen geld kan besparen - dat is dus gewoon niet zo. Mogen die mensen ook iets nemen wat duurder of beter is? Tuurlijk, hun keuze.
Mijn internet, tv, vaste lijn en mijn mobieltjes zijn bij één leverancier, dus gemak voor mij. Geen overbodig papierwerk, verschillende betalingen, hoop rompslomp, want ik houd niet van administratie en bijhouden. Ik wil genieten en mijn eigen tijd moet kwaliteit hebben.
In deze tijd van automatische incasso en internet facturen (MijnZiggo, MijnKPN, MijnBen etc.) zie ik het probleem niet zo. Trouwens, Euphony heeft toch ook een klanten login waar ze hun factuur kunnen bekijken? Wat is daar zoveel anders/beter/efficienter aan? Niets, denk ik.
Eigenlijk zie ik niet de logica achter het feit dat jij jezelf zo druk maakt en lappen tekst schrijft over mogelijke euróotjes die mensen wel/niet besparen door veel tijd te verliezen met alles uitzoeken wat morgen weer anders is.
Dan heb je het totaal verkeerd begrepen, maar dat gebeurt vaker. Ik kom niet met een zeurderig verhaal over "mensen helpen" etc., ik heb gewoon een pesthekel aan leugens, fraude en onethisch gedrag. Wàt jouw klanten betalen zal me een zorg zijn, maar hoe je ze binnenhaalt is wat me drijft. Onethisch blijft onethisch en eerlijk gezegd als iemand in mijn familie of kennissenkring zou proberen zijn relatie met mij uit te buiten voor geldelijk gewin is het ook onmiddelijk einde oefening.
Wat wil je ? Leef je van aantonen van flexibele dingen die morgen anders zijn, of geniet je van fotografie en laat je die administratieve rompslomp thuis middels één factuurtje per maand, voor dezelfde kwaliteit die je thuis al hebt.
Je snapt het ècht niet he? He-le-maal niet, geeft niet hoor - je bent blijkbaar niet de enige. "aantonen van flexibele dingen die morgen anders zijn"? Mijn god, die hou ik erin. Géén idee wat het betekent maar het klinkt echt tof!