LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tiemis
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2010 17:05

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door Tiemis »

Postcodeloterij actie ledlamp

Aanvankelijk zeer enthousiast: mooi lichtschijnsel, laag energieverbruik.
Nu lamp stuk, geen lichtschijnsel, geen energieverbruik.

Postcodekloterijactie!

Lennis Lightning produkten: LED IT BE!

pastinakel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:40

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door pastinakel »

Mijn postcodeloterijlamp is vandaag stukgegaan. Kortsluiting, groep viel uit; van alle apparaten en lampen was de led-lamp de laatste die ik probeerde om de stroom weer op gang te krijgen, want die zou toch 25 jaar meegaan? Mooi niet, slechts 2 jaar in plaats van 25 jaar.
Ik vind het onzin om dat te wijten aan de boodschappentas waar deze lamp samen met andere boodschappen ooit in zat. Ook een gewone lamp geef ik geen speciale behandeling door hem met handschoentjes aan te pakken of iets dergelijks.
Maar als een bedrijf of instelling claimt dat een product 25 jaar meegaat en dit gaat al na 1 of 2 jaar kapot, zou je dat product wel moeten kunnen omruilen voor een nieuwe. En dan maakt het helemaal niets uit of je dat product ooit gratis hebt gekregen. Het gaat ook om het imago van de led-lamp lijkt mij. Want ik ga natuurlijk niet zo'n dure lamp terugkopen als ik vermoed dat hij binnen 2 jaar alweer kapot is.
Op de lamp zelf zit een sticker waarop staat Pharox led-lamp Nationale Postcode Loterij. Heeft iemand geprobeerd bij AH, bij Pharox of bij de Postcodeloterij een nieuwe lamp te krijgen?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door trappist »

als die lamp 25 jaar zou meegaan, dan zou de fabriek over een paar jaar op de fles gaan, ik denk eerder dat de kwaliteit van dit weggevertje niet geweldig is, de mijne doet het overigens nog steeds...

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik kocht 18 maanden geleden een Philips My-Ambiance Ledlamp (dimbaar) en deze koste toen €26.95.-. Hoewel men hoog opgeeft van de levensduur is de garantie echter maar gewoon 1 jaar. De lamp had zeg even 540 dagen een 4tal uren gebrand (ongeveer 2100/2200 branduren)en dus bij lange na geen 25.000 branduren maar ik kreeg niets vergoed.Erge dure vorm van licht dus en ook nog eens chemisch afval.

Dit stond op de website.
Levensduur 25 jaar
Led lampen hebben een langere levensduur dan gloeilampen. Een led lamp met een levensduur van 25 jaar vervangt 25 gloeilampen. Zodoende bespaart u op energiekosten en hoeft u jarenlang geen lamp meer te vervangen.
De levensduur is gebaseerd op een gemiddeld gebruik van 2,7 uur per dag of 1000 uur per jaar.
Moraal van het verhaal,het zijn dus niet alleen de ledlampen van de postcodeloterij die het vroegtijdig begeven.

kveijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2009 15:09

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door kveijken »

Ik heb bijna 10 maanden geleden ook philips myambiance led spots (3w 35watt) 26,95 per stuk gekocht. Nu is er 1 kapot gegaan. Dus ik terug naar de winkel omdat ik dacht dat ik garantie had. echter moest deze kapotte led lamp gestuurd worden. Wat zegt philips volgens deze winkel "deze lamp heeft al 25.000 uur gebrand". Dus u heeft geen recht op deze een nieuwe. Hoe kan ik deze lamp al 25.000 uur laten branden als ik bijna nooit thuis ? Kortom voor mij nooit geen philips meer.

Kortom ook duurdere lampen gaan snel kapot.

Ik vind als deze lamp minimaal 25 jaar mee moet gaan dan vind dat er minimaal ook 15 jaar garantie op zitten.

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door the_hurricane »

als je een bon hebt waarop staat dat je hem 10 maand geleden hebt gekocht dan levert een simpel rekensommetje op:

10 maand is +/- 300 dagen x 24 uur is 7200 maximaal de tijd gehad om te branden. Zou ik toch nog eens terug gaan.

Wiel_G_P
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2011 23:56

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door Wiel_G_P »

Vandaag ging ook bij mij de ledlamp van de postcodeloterij stuk.
Er is een ritselend geluid in en de helderheid varieert constant.
In een andere fitting geplaatst maar het resultaat was hetzelfde.
Hij is nu ca twee jaar oud en heeft elke nacht ca 9 a 10 uur gebrand, gewoon in huis. Dus hooguit 7000 uur. Dat is niet wat mij voorgespiegeld is.
Kennelijk is de gebruikte electronica de zwakke schakel. De producent heeft daar waarschijnlijk te weinig ervaring mee. :evil:

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ArneLH »

LEDjes gaan vrijwel eeuwig mee, dwz. erg lang. Denk hierbij aan lampjes op apparaten enzo. Het gaat daarbij om kleine leds van <0,1W. Helaas heb je ook bij leds restwarmte en dat wreekt zich als je ze samenpakt in 1 lamp. Ook de levensduur van grotere leds is (nog) relatief kort als ze hun warmte slecht kwijt kunnen, zoals verpakt in een lamp.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door trappist »

het probleem zit waarschijnlijk ook niet in de leds, maar in de voorschakelapparatuur, de kwaliteit daarvan zal voornamelijk de levensduur bepalen...

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik zit onder de mijne en hij doet het nog prima!
Goed dimbaar en prettig licht.
Beter dan halogeen.
helpendhandje had het over gratis?
Dat klopt natuurlijk niet.
Het is gewoon iets wat de NPL ongevraagd met het geld van haar deelnemers heeft gekocht! Niet gratis dus en zeker geen prijs.
Ik was er dus ook niet blij mee, maar het ding doet het nog steeds.
Al zou ik er zelf nooit een gekocht hebben.

drejansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:48

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door drejansen »

hoi,

al een poosje geleden begaf ook mijn postcode LED lamp het.
LED's zouden vele jaren mee moeten gaan, maar deze is na een jaar al stuk
gewoon alleen 'savonds aan meer niet.
zat in een open armatuur, dus zo heet is hij nu ook weer niet geworden
kortom, rommel!

hoorde ik laatst dat je hem op kan sturen, en dat je dan een nieuwe krijgt
kan ik nouwelijks geloven, maar als dat waar is, mail me dan het adres

[email protected]
al vast bedankt

ohja, nog een heel licht 2012

groeten, Dré

Yaap1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 18:22

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door Yaap1 »

Hallo,

Niet alleen de postcode ledlamp laat het afweten.
Nog geen 2000 branduren op een All-eco ledlamp van Blokker van bijna 40 euro.
Na de garantie begeeft de lamp het. En Blokker zegt dus 'nee' tegen vervanging.

Er wordt zo vaak gesproken over 'economische levensduur' en dat zou dus minimaal 10 jaar moeten zijn.
Maar bij ledlampen blijk je dus alleen maar een hoop geld kwijt te zijn. Berichten in de media over een besparing (aanschaf en energieverbruik) lijken dus een fabel te zijn.
Overigens is dit de 2e ledlamp, die het binnen 3 jaar laat afweten.
Dan doen de 'gewone' spaarlampen het heel wat beter: Goedkoper en gaan langer mee dan de ledlamp.

aronspa
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2005 21:23

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door aronspa »

Jippie, die van mij ook stuk na 3 jaar 10 uur per dag = 10.950 uur branden. Slordig. Ik dacht dat alleen banken en verzekeraars dingen beloofde die nooit en te nimmer uit komen. Maar blijkbaar hebben de lampen-makers ook wat stuk te maken bij de klanten. Iedereen heeft de ledlamp op hetzelfde moment gekregen. Is dit geen mooi moment om een forum te starten waar iedereen kan aangeven wanneer zijn lampje het begeeft. Dan krijgen we een mooi beeld uit de praktijk en kunnen we de flauwekul over de LED mooi naar het land der fabelen verwijzen.

t.kaizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2012 19:03

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door t.kaizer »

de mijne (Pharox 200) heeft het nu ook al begeven..... :( Er staat een levensduur op vermeld van 15 jaar!!!) Ik dacht dat ie t nu twee jaar heeft volgehouden. Ik heb niet de datum van de postcodeloterijactie genoteerd...

Had wel erg prettig licht. Maar wel erg duur voor twee jaar...Dus koop ik geen nieuwe Pharox

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door stap50per »

bij mij brandt ie nog steeds
iedere avond aan zit in kamerlamp

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

Sjors_B schreef:>>Lampen zijn nu eenmaal een kwetsbaar product

een gloeilamp is vele malen kwetsbaarder dan een ledlamp door ontbreken van een gloeidraad. Als in een ledlamp goeie kwaliteits onderdelen gebruikt worden kan deze ook wel 25 gebruiksjaren halen. Worden er chinese prul elko's ed in gebruikt dan zal na een jaartje of 2 het ding kapot gaan, en zijn we door de eco-terroristen voor de zoveelste maal voor de gek gehouden. En kun je beter een spaarlamp gebruiken.

Ik ben eens op zoek gegaan
Licht opbrenst in lumen

Code: Selecteer alles

De ouderwetse gloeilamp:                             17 lumen per watt 
De halogeenspot:                                     ca. 20 lumen per watt 
De modernste (2006) superfelle witte leds (5 mm):    51 lumen per watt. 
Een moderne spaarlamp (15 W):                        55-60 lumen per watt 
TL-buizen:                                           ca. 70 lumen per watt 
Natriumlampen (straatverlichting):                   120-200 lumen per watt. 
Bron :> spaarlampensite

Ik zie op dit moment dus helemaal de noodzaak neit om overal ledlampen in te draaien
1: Techniek staat in kinderschoenen
2: Opbrengst nog niet optimaal
3: Kostentechisch nog niet bewezen goedkoper
hoeveel lumen per euro wordt dat bij een op dit moment reeele levensduur van lampen?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

plumber schreef:
Code:
De ouderwetse gloeilamp: 17 lumen per watt
De halogeenspot: ca. 20 lumen per watt
De modernste (2006) superfelle witte leds (5 mm): 51 lumen per watt.
Een moderne spaarlamp (15 W): 55-60 lumen per watt
TL-buizen: ca. 70 lumen per watt
Natriumlampen (straatverlichting): 120-200 lumen per watt
Nou Sjors _B
Bedankt voor deze inlichting.
Ga maar een stelletje straatlantaarns jatten.
Is goed voor het millieu en ik ben lekker goedkoop
uit want die geven het meeste licht.
Wat led me. :wink:
in die natriumlampen zitten geen ledjes

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

Tiemis schreef:Postcodeloterij actie ledlamp

Aanvankelijk zeer enthousiast: mooi lichtschijnsel, laag energieverbruik.
Nu lamp stuk, geen lichtschijnsel, geen energieverbruik.

Postcodekloterijactie!

Lennis Lightning produkten: LED IT BE!

dan is uw energieverbruik in ieder geval flink verbeterd

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Bijna een jaar verder en ik zit weer (of nog steeds) onder mijn "Postcodeloterijlamp".
Ik zou het ding persoonlijk niet gekocht hebben, maar hij doet het nog steeds.
Inc. vakanties +/- 4uur per dag 365 dagen per jaar.
En nog steeds goed dimbaar.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ledlamp postcode loterij nu al stuk

Ongelezen bericht door ruud_a »

kveijken schreef:Ik heb bijna 10 maanden geleden ook philips myambiance led spots (3w 35watt) 26,95 per stuk gekocht. Nu is er 1 kapot gegaan. Dus ik terug naar de winkel omdat ik dacht dat ik garantie had. echter moest deze kapotte led lamp gestuurd worden. Wat zegt philips volgens deze winkel "deze lamp heeft al 25.000 uur gebrand". Dus u heeft geen recht op deze een nieuwe. Hoe kan ik deze lamp al 25.000 uur laten branden als ik bijna nooit thuis ? Kortom voor mij nooit geen philips meer.

Kortom ook duurdere lampen gaan snel kapot.

Ik vind als deze lamp minimaal 25 jaar mee moet gaan dan vind dat er minimaal ook 15 jaar garantie op zitten.
dat is zo'n 3 jaar voortdurend aangeweest?
zijn die lampen al zo lang op de markt?

Gesloten