LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] administratiekosten bekeuring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Johan1968

Re: administratiekosten bekeuring

Ongelezen bericht door Johan1968 »

Ik heb vele reacties gelezen en meerdere zit wel een kern van waarheid in, behalve elkaar afblaffen ok.

Maar terugkomend op die administratiekosten, daar klopt niets van, een produktprijs heeft altijd alle kosten in zich, dus ook de administratiekosten!
Het produkt hier is een bekeuring en daar zitten alle kosten in of gaan we straks ook een aparte nota krijgen voor de foto?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Johan1968 schreef:Ik heb vele reacties gelezen en meerdere zit wel een kern van waarheid in, behalve elkaar afblaffen ok.

Maar terugkomend op die administratiekosten, daar klopt niets van, een produktprijs heeft altijd alle kosten in zich, dus ook de administratiekosten!
Het produkt hier is een bekeuring en daar zitten alle kosten in of gaan we straks ook een aparte nota krijgen voor de foto?

Breng ze op gedachten.....dit hadden ze vast zelf niet kunnen verzinnen.

Boete voor een of andere verkeersovertreding prima, maar daarbij admin kosten.......ach.....iemand heeft een rekensommetje gemaakt.

Zoveel bekeuringen per jaar x 6,- admin kosten is tig 000000 extra in de kas.

Ondanks dat het alweer een oud topic is, wordt het zo weer recent :mrgreen:

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

@ esselbrugge Nu wat je wel kan doen is zorgen dat ze ook wat administratie te doen hebben: :lol: :mrgreen:
Officier van Justitie
Antwoordnummer 53043 (scheelt weer een postzegel)
3505 VB UTRECHT
(Plaats), (datum)

Betreft: Bezwaarschrift in 1e termijn en Wob-verzoek

Geachte heer/mevrouw,

Hierdoor maak ik bezwaar tegen beschikking nummer (nummer). De gronden van bezwaar zullen door mij worden geformuleerd na ontvangst van alle door mij op grond van de Wob en de Wahv c.q. andere wettelijke regelingen op te vragen documenten.
Ik verzoek u mij ingevolge de Wet openbaarheid van bestuur artikel 6 en artikel 7 lid 1a en lid 2, toe te sturen: alle op deze vermeende overtreding betrekking hebbende documenten. Met tenminste hierin begrepen kopieën van:
- Het brondocument.
- Een op ambtseed opgemaakt en op een proces-verbaal gelijkend document, waaruit ondubbelzinnig blijkt hoe de vermeende overtreding is waargenomen.
(Bij parkeerboetes daarnaast vragen om
- Het besluit dat ten grondslag ligt aan de plaatsing van de borden en/of het instellen van een parkeerzone.
- De akte van beëdiging van de dienstdoende verbalisant.

(Bij radar-, laser-, traject-controle of mobiele snelheidscontrole VROS daarnaast vragen om
- Het complete ijkrapport van de apparatuur waarmee de vermeende overtreding is geconstateerd, en dat op dat moment geldig was.
- De video/foto (op originele grootte) van de genoemde overtreding, voorzien van datum en tijdstip. Hierop moeten duidelijk het voertuig en kenteken te zien zijn en dient een direct verband te worden gelegd met het geldende ijkrapport. Indien er verschillende voertuigen zichtbaar zijn, moet duidelijk zijn met welk voertuig de overtreding zou zijn begaan.

De toezending dient te geschieden overeenkomstig de in deze wet gestelde termijn van vier weken. Volgens art. 4 Wob bent u als bestuursorgaan verplicht dit verzoek, indien u de gevraagde gegevens niet in uw bezit heeft, door te sturen naar de organisatie die deze wel in haar bezit heeft. U blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor een stipte uitvoering door het andere orgaan. De bekeuring is voortgekomen uit ‘justitiële opsporing’. Daarom bent u als Officier van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging en verdere afhandeling van bezwaar en beroep en de op deze zaak betrekking hebbende documenten.
Naar aanleiding hiervan verzoek ik u mij een nadere termijn voor het indienen van deze gronden van bezwaar toe te staan.

Met vriendelijke groet,
(Naam en handtekening
(Adres
Bijlage: Kopie beschikking niet nodig, aangezien beschikkingsnummer duidelijk is vermeld

Ook heb je grote kans dat ze ergens een fout hebben gemaakt en dat je
bezwaar gegrond wordt verklaart,voor meer info zie flitsservice.nl
6 euro is een koopje woor al dit extra werk! :lol: :mrgreen:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nu meen ik mij te herinneren dat er op een vroeger forum ( tuftufclub --> http://tuftufclub.nl en http://nl.wikipedia.org/wiki/Tuf-tuf_Club ) hiervoor werd gewaarschuwd om juist creatiever met de tekst om te gaan dan de standaard "juristen" praat en NIET letterlijk de tekst over te nemen opdat anders - obstructie van het gerechtelijke apparaat - zou worden ingezet oid.

Gesloten