| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone winkel verleent geen enkele garantie
-
Twinsisterjoyce
Vodafone winkel verleent geen enkele garantie
Mijn man heeft sinds een maandje of 3 een nieuwe telefoon, een samsung xperia als ik mij niet vergis (of een ander daar op lijkend plat model).
Helaas is het ding van het ene op het andere moment kapot gegaan. Hij gaat niet meer aan, doet helemaal niks meer.
Mijn man is uiteraard terug gegaan naar de vodafone winkel, want er zou toch garantie moeten zijn binnen een dergelijke termijn. Sterker nog, in de bijgesloten gebruiksaanwijzing staat een garantietermijn van 8 maanden. De verkoper heeft het toestel aangepakt, een keer rondgedraaid in zijn handen en terug gegeven met de mededeling dat hij geen garantie kon bieden. Dit defect (welk defect dan?) valt volgens deze verkoper sowieso buiten de garantie.
Volgens mij klopt hier helemaal niets van. Ik vind dan ook niet dat hij het hierbij kan laten zitten. Wat kunnen we doen?
Helaas is het ding van het ene op het andere moment kapot gegaan. Hij gaat niet meer aan, doet helemaal niks meer.
Mijn man is uiteraard terug gegaan naar de vodafone winkel, want er zou toch garantie moeten zijn binnen een dergelijke termijn. Sterker nog, in de bijgesloten gebruiksaanwijzing staat een garantietermijn van 8 maanden. De verkoper heeft het toestel aangepakt, een keer rondgedraaid in zijn handen en terug gegeven met de mededeling dat hij geen garantie kon bieden. Dit defect (welk defect dan?) valt volgens deze verkoper sowieso buiten de garantie.
Volgens mij klopt hier helemaal niets van. Ik vind dan ook niet dat hij het hierbij kan laten zitten. Wat kunnen we doen?
Re: Vodafone winkel verleent geen enkele garantie
8 maanden garantie op een telefoon??
Is dat niet altijd gewoon 1 of 2 jaar?
2 jaar op de telefoon en 1 jaar op de accesoires zoals batterij en headset.sephora30 schreef:8 maanden garantie op een telefoon??
(ik neem aan dat het hier om een SONY-ERICSSON Xperia gaat).
Vraag aan TS: welke Vodafone winkel was het (plaats, straat)? Ik heb namelijk wel eens een wat dubieuze telefoonwinkel gezien die de etalage had beplakt alsof het een Vodafone winkel was, met alleen een logo op z'n kop. Misschien was dat hier ook het geval?
Je kan je toestel natuurlijk altijd ter reparatie opsturen. Echter, dat hoeft niet te betekenen dat je ook altijd garantie hebt. Neem is een kijkje op http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consume ... _faqid=314
Waarschuwing:
Als de Vodafone medewerker je al wist te vertellen dat het defect niet onder de garantie valt, dan zal hij waarschijnlijk gelijk hebben. Je kan natuurlijk alsnog je toestel opsturen ter reparatie maar als daar dan ook blijkt dat je geen garantie hebt (Schade door val, druk, stoot of vocht) moet je wel onderzoekskosten betalen. Het opsturen ter reparatie is dus voor eigen risico
Waarschuwing:
Als de Vodafone medewerker je al wist te vertellen dat het defect niet onder de garantie valt, dan zal hij waarschijnlijk gelijk hebben. Je kan natuurlijk alsnog je toestel opsturen ter reparatie maar als daar dan ook blijkt dat je geen garantie hebt (Schade door val, druk, stoot of vocht) moet je wel onderzoekskosten betalen. Het opsturen ter reparatie is dus voor eigen risico
-
Twinsisterjoyce
De winkel is in Deventer in de korte bisschopstraat. De verkoper constateerde dat het beeldscherm iets losser zit dan normaal. Dat zal dan het defect zijn. Wij zijn er van overtuigd dat dat niet een gevolg is van verkeerd gebruik.