LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Glasvezel Vodafone colportage bedrog
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 mar 2005 10:52
Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Beste leden,
Aangezien er in Zevenaar over aanleg wordt gesproken en bij voldoende animo wordt aangelegd komen de grote bedrijven met aanbiedingen en colporteurs.
Begin november heb ik een contract met KPN afgesloten om een glasvezelverbinding te krijgen als Zevenaar wordt aangesloten.
Nu kwamen er gisteren 2 mensen aan de deur met een aanbieding van Vodafone. Ik vertelde we hebben al een contract met KPN. Deze personen zeiden; Vodafone kan uw contract overnemen kost u niets extra en wij zijn goedkoper. Ik heb 2 keer duidelijk gevraagd is dit werkelijk zo dat Vodafone het KPN contract kan verbreken zodat we naar Vodafone kunnen. Zij zeiden duidelijk Ja. Zijn helaas zo stom geweest om een contract aan te gaan.
Het zat me toch niet lekker. Vanmorgen KPN gebeld u kunt er niet onderuit. Toen Vodafone gebeld dat ze colporteurs hebben met onjuiste informatie en dat wij het contract willen ontbinden. Deze persoon gaf toe dat het overnemen van het contract niet kan. We moesten toen het nummer 0900-7171000 om op te zeggen. Alle namen genoteerd van de mensen van het call centre die we aan de lijn hebben gehad. Hopelijk zijn we er nu vanaf al ga ik daar niet van uit als Vodafone al mensen onder contract heeft die mensen misleiden.
De naam van de colporteur komt namelijk bij Google vaker voor als bedrieger.
Nu denkt u hoe kun je hierin trappen? Ze brengen het zo geloofwaardig maar helaas voor de goedwillende colporteurs koop ik nu niets meer aan de deur.
Vodafone moet zich eens afvragen hoe ze mensen onder contract hebben die misleiden en met Google op te sporen zijn als misleiders.
Aangezien er in Zevenaar over aanleg wordt gesproken en bij voldoende animo wordt aangelegd komen de grote bedrijven met aanbiedingen en colporteurs.
Begin november heb ik een contract met KPN afgesloten om een glasvezelverbinding te krijgen als Zevenaar wordt aangesloten.
Nu kwamen er gisteren 2 mensen aan de deur met een aanbieding van Vodafone. Ik vertelde we hebben al een contract met KPN. Deze personen zeiden; Vodafone kan uw contract overnemen kost u niets extra en wij zijn goedkoper. Ik heb 2 keer duidelijk gevraagd is dit werkelijk zo dat Vodafone het KPN contract kan verbreken zodat we naar Vodafone kunnen. Zij zeiden duidelijk Ja. Zijn helaas zo stom geweest om een contract aan te gaan.
Het zat me toch niet lekker. Vanmorgen KPN gebeld u kunt er niet onderuit. Toen Vodafone gebeld dat ze colporteurs hebben met onjuiste informatie en dat wij het contract willen ontbinden. Deze persoon gaf toe dat het overnemen van het contract niet kan. We moesten toen het nummer 0900-7171000 om op te zeggen. Alle namen genoteerd van de mensen van het call centre die we aan de lijn hebben gehad. Hopelijk zijn we er nu vanaf al ga ik daar niet van uit als Vodafone al mensen onder contract heeft die mensen misleiden.
De naam van de colporteur komt namelijk bij Google vaker voor als bedrieger.
Nu denkt u hoe kun je hierin trappen? Ze brengen het zo geloofwaardig maar helaas voor de goedwillende colporteurs koop ik nu niets meer aan de deur.
Vodafone moet zich eens afvragen hoe ze mensen onder contract hebben die misleiden en met Google op te sporen zijn als misleiders.
Laatst gewijzigd door Ivowillemsen op 22 nov 2011 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Ik zal het morgen bespreken met mijn collega, want dit kan niet.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 mar 2005 10:52
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Ik ga hier geen namen noemen maar op elk contract zoals medewerkers van Vodafone weten staat de naam van de colporteur en hopelijk wordt deze eens aangepakt.
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
vodafoon heeft geen glasvezel dus trap daar niet in
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Vodafone heeft sinds een maand ongeveer wel glasvezel abonnementen.
De onkundigheid van de door to door teams is inderdaad een probleem.
Deze krijgen betaald per afgesloten abonnement en zullen zo'n beetje alles zeggen om maar die order te kunnen schrijven
De onkundigheid van de door to door teams is inderdaad een probleem.
Deze krijgen betaald per afgesloten abonnement en zullen zo'n beetje alles zeggen om maar die order te kunnen schrijven
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
sluit wel glavezel abo,s afjolanda77 schreef:vodafoon heeft geen glasvezel dus trap daar niet in
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Indien er sprake is van colportage (in simpel nederlands gezegd: het initatief tot koop lag duidelijk bij de verkoper), heeft u het recht binnen 8 dagen na ontvangst van het contract op te zeggen. U hoeft geen reden te noemen. Tevens kunt u, indien er sprake is van oneerlijke handelspraktijken een klacht indienen bij het bedrijf of de autoriteiten.Ivowillemsen schreef:Beste leden,
Aangezien er in Zevenaar over aanleg wordt gesproken en bij voldoende animo wordt aangelegd komen de grote bedrijven met aanbiedingen en colporteurs.
Begin november heb ik een contract met KPN afgesloten om een glasvezelverbinding te krijgen als Zevenaar wordt aangesloten.
Nu kwamen er gisteren 2 mensen aan de deur met een aanbieding van Vodafone. Ik vertelde we hebben al een contract met KPN. Deze personen zeiden; Vodafone kan uw contract overnemen kost u niets extra en wij zijn goedkoper. Ik heb 2 keer duidelijk gevraagd is dit werkelijk zo dat Vodafone het KPN contract kan verbreken zodat we naar Vodafone kunnen. Zij zeiden duidelijk Ja. Zijn helaas zo stom geweest om een contract aan te gaan.
Het zat me toch niet lekker. Vanmorgen KPN gebeld u kunt er niet onderuit. Toen Vodafone gebeld dat ze colporteurs hebben met onjuiste informatie en dat wij het contract willen ontbinden. Deze persoon gaf toe dat het overnemen van het contract niet kan. We moesten toen het nummer 0900-7171000 om op te zeggen. Alle namen genoteerd van de mensen van het call centre die we aan de lijn hebben gehad. Hopelijk zijn we er nu vanaf al ga ik daar niet van uit als Vodafone al mensen onder contract heeft die mensen misleiden.
De naam van de colporteur komt namelijk bij Google vaker voor als bedrieger.
Nu denkt u hoe kun je hierin trappen? Ze brengen het zo geloofwaardig maar helaas voor de goedwillende colporteurs koop ik nu niets meer aan de deur.
Vodafone moet zich eens afvragen hoe ze mensen onder contract hebben die misleiden en met Google op te sporen zijn als misleiders.
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
Als glasvezelverkoper kan ik jullie mededelen dat het met glasvezel een ongeschreven regel is dat er geen contracten overgeschreven mogen worden. Wanneer dit wel gebeurt, en de salesmanager komt erachter, krijg je een "gele kaart" en bij een 2e fout word je ontslagen.
De enige mogelijkheid om over te stappen van glasvezelaanbieder is dat je binnen 8 dagen je huidige contract annuleerd, en dan kan je pas de volgende dag een nieuw contact afsluiten. (ivm contractdatum)
Wel kunnen contracten die geen betrekking hebben tot glasvezel(bijv. Ziggo) overgeschreven worden, hiervoor is er namelijk een overstapservice.
De enige mogelijkheid om over te stappen van glasvezelaanbieder is dat je binnen 8 dagen je huidige contract annuleerd, en dan kan je pas de volgende dag een nieuw contact afsluiten. (ivm contractdatum)
Wel kunnen contracten die geen betrekking hebben tot glasvezel(bijv. Ziggo) overgeschreven worden, hiervoor is er namelijk een overstapservice.
Re: Glasvezel Vodafone colportage bedrog
En ik kan jou mededelen dat het maken van afspraken tussen bedrijven onderling een strafbaar feit is en hoge boetes kan opleveren.jolien12 schreef:Als glasvezelverkoper kan ik jullie mededelen dat het met glasvezel een ongeschreven regel is dat er geen contracten overgeschreven mogen worden. Wanneer dit wel gebeurt, en de salesmanager komt erachter, krijg je een "gele kaart" en bij een 2e fout word je ontslagen.
De enige mogelijkheid om over te stappen van glasvezelaanbieder is dat je binnen 8 dagen je huidige contract annuleerd, en dan kan je pas de volgende dag een nieuw contact afsluiten. (ivm contractdatum)
Wel kunnen contracten die geen betrekking hebben tot glasvezel(bijv. Ziggo) overgeschreven worden, hiervoor is er namelijk een overstapservice.
De manier van opzeggen en mogelijkheden om over te stappen naar een andere provider is geregeld in de Telecomwet, en vodafone noch een andere aanbieder heeft daar iets over te vertellen.